Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voor brokken kun je bij Duck geven?
Moderator: moderatorteam
Wat voor brokken kun je bij Duck geven?
Mijn honden krijgen sinds een maand of 5 Duck compleet. Iedere dag twee keer.
Maar nu lijkt het alsof ze er op uitgekeken raken, ze laten het soms gewoon staan terwijl ze in het begin erg gek er op waren. Ik denk zelf dat het te saai is misschien. Wat zou ik voor brokken erbij kunnen geven?
Ik ben geen barf type, af en toe iets erbij vind ik niet erg, maar hele maaltijden samenstellen dat snap ik allemaal niet met die voedingsstoffen. Dus ik wilde toch wel brokken erbij geven. Dus zeg maar 'smorgens brokken en 'savonds vers ofzo.
Maar nu lijkt het alsof ze er op uitgekeken raken, ze laten het soms gewoon staan terwijl ze in het begin erg gek er op waren. Ik denk zelf dat het te saai is misschien. Wat zou ik voor brokken erbij kunnen geven?
Ik ben geen barf type, af en toe iets erbij vind ik niet erg, maar hele maaltijden samenstellen dat snap ik allemaal niet met die voedingsstoffen. Dus ik wilde toch wel brokken erbij geven. Dus zeg maar 'smorgens brokken en 'savonds vers ofzo.
-
- Zeer actief
mijn honden krijgen twee dagen rodicompleet en dan 1 dag farmfoodbrokken,en ik geef de brokken eigenlijk alleen erbij omdat als we een weekend weg zijn en ik geen rodi kan kopen de honden ook aan brokken gewend zijn ,ik doe dit al jaren en het gaat prima
er word afgeraden om brokken met vers vlees op 1 dag te geven maar om de dag oid kan makkelijk

er word afgeraden om brokken met vers vlees op 1 dag te geven maar om de dag oid kan makkelijk

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Erelid
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
En een keertje pens, ter afwisseling. Ook werelds.
Kan je ook van Rodi in burgertjes krijgen, hoef je niet zelf met een lap aan de gang. Maar je honden zouden het top vinden, zo'n lappie pens.
En dan hoef je echt niet bang te zijn dat ze te eenzijdig te eten krijgen hoor. 1 a 2 keer pens in de week is juist prima, zonder te hoeven aanvullen met allerhande dingen. 

Kan je ook van Rodi in burgertjes krijgen, hoef je niet zelf met een lap aan de gang. Maar je honden zouden het top vinden, zo'n lappie pens.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
Al dat vers ik hartstikke mooi, maar kan het niet betalen. Ik geef al meer dan een jaar Farmfood met af en toe verse pens van de slachterij en mijn honden staan altijd te joelen om het eten en kunnen niet wachten tot de bakken eindelijk in de standaard zitten en ze eindelijk mogen aanvallen
doet me toch wel goed te lezen dat Duck ook niet altijd alles is

doet me toch wel goed te lezen dat Duck ook niet altijd alles is

-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Zou het werkelijk ien....ien schreef:Wat Roelfien schrijft..gewoon afwisselen van vers.
smuldier,rodi,enz b.v is bijna overal verkrijgbaar en de honden vinden dit best lekker

Ik geef carnibest maar met een aantal wordt het best duur.
Als brok meadowfield.
Als ik de brok zou vervangen door twee dagen bijv smuldier....
zou ik daar beter aan doen voor hun qua voeding of gewoon carnibest met brok?

Ik vraag het mij gewoon af want voor een aantal mensen wordt het té duur om ze volledig op kvv te zetten. Dus wordt er gecombineerd met een brok.(goeie brok). Met twee dagen smuldier ben je goedkoper uit waarschijnlijk maar zal dat ook beter zijn?
Jill
- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
Ik voer hoofdzakelijk Carnibest, maar ook mijn portemonnee kent slappe tijden. Dan wissel ik het af met Rodi, AHV en Smuldier compleet (wat ze hier nog steeds het allerlekkerst vinden). Duck eten ze niet graag. Kipkarkassen doen het hier ook prima. En zo af en toe eten ze een paar dagen brokken, Canex (als ik heel krap zit
).

-
- Erelid
- Contacteer:
Jill.Angeniet schreef:Ik voer hoofdzakelijk Carnibest, maar ook mijn portemonnee kent slappe tijden. Dan wissel ik het af met Rodi, AHV en Smuldier compleet (wat ze hier nog steeds het allerlekkerst vinden). Duck eten ze niet graag. Kipkarkassen doen het hier ook prima. En zo af en toe eten ze een paar dagen brokken, Canex (als ik heel krap zit).
zoals hier boven staat doen heel veel mensen het en dit gaat prima.
het nadeel van zo nu en dan brokken is dat brokken ook kunnen bederven en je dit dus goed in de gaten moet houden!

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Hier krijgen ze als versvlees hoofdzakelijk Kip(magen/karkassen/nekken enz) Duck/Rodi/Smuldier en Pens als versvlees en daarbij voer ik ook gewoon een brok erbij, in mijn geval een geperste brok.
Af en toe 1 of 2 dagen brok en dan weer een dag of wat vlees.
Werk al jaren prima voor mijn honden.
Af en toe 1 of 2 dagen brok en dan weer een dag of wat vlees.
Werk al jaren prima voor mijn honden.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hallo Frans,Doeska schreef: Op een dag vlees en brokken kan, als er maar minimaal 8 uur tussen zit, dit in verband met spijsvertering.
Succes en groetjes, Frans
Dit geldt alleen voor geëxpandeerde/geëxtrudeerde brokken (je weet wel, die brokken die op water blijven drijven) en niet voor geperste brokken zoals Farm Food HE. Er zijn heel veel hondenliefhebbers die in dezelfde maaltijd versvlees gemengd met Farm Food HE aan hun honden geven. Vooral bij pups gaat dit zeer goed. Maar wanneer je dit doet met een geëxpandeerde brok gaat het fout, omdat de brok dan boven in de maag gaat drijven, terwijl het vlees onderin blijft. Een geperste brok vermengt zich in de maag volledig met het vlees.
Groet,
Gerrit de Weerd.
Hé dat is goed om te weten! Ikzelf voer volledig vers maar mijn moeder wil nog wel eens vers mengen met brokken. Ik had laatst Canex voor haar gekocht omdat de bezorgdienst alleen grote balen FarmFood had en dat is wat veel voor een klein hondje. Maar ik zal nog eens verder kijken of ik FarmFood in kleine verpakkingen kan krijgen. Is er misschien een link met verkoopadressen? Nou ja, ik ga wel zelf even zoeken...Gerrit de Weerd schreef:Hallo Frans,Doeska schreef: Op een dag vlees en brokken kan, als er maar minimaal 8 uur tussen zit, dit in verband met spijsvertering.
Dit geldt alleen voor geëxpandeerde/geëxtrudeerde brokken (je weet wel, die brokken die op water blijven drijven) en niet voor geperste brokken zoals Farm Food HE. Er zijn heel veel hondenliefhebbers die in dezelfde maaltijd versvlees gemengd met Farm Food HE aan hun honden geven. Vooral bij pups gaat dit zeer goed. Maar wanneer je dit doet met een geëxpandeerde brok gaat het fout, omdat de brok dan boven in de maag gaat drijven, terwijl het vlees onderin blijft. Een geperste brok vermengt zich in de maag volledig met het vlees.
Groet,
Gerrit de Weerd.
Mijn honden zijn juist op FF overgestapt, omdat het goed te combineren is met vers vlees. Dus 's ochtends brok en 's avonds vers vlees. Gaat tot nu toe perfect. Voorheen gaf ik een geexpandeerde brok erbij en dat gaf heel veel anaalproblemen. Moet zeggen dat dat zo goed als weg is.Gerrit de Weerd schreef:Hallo Frans,Doeska schreef: Op een dag vlees en brokken kan, als er maar minimaal 8 uur tussen zit, dit in verband met spijsvertering.
Groet,
Gerrit de Weerd.
Whooper heeft overigens geen spuugproblemen meer gehad.
- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
-
- Zeer actief
Hebben ze dat dan op honden getest bij Farmfood dat het blijft drijven??Of zijn daar documentaties van beschikbaar, plaats ze dan maar.Gerrit de Weerd schreef:Hallo Frans,Doeska schreef: Op een dag vlees en brokken kan, als er maar minimaal 8 uur tussen zit, dit in verband met spijsvertering.
Groet,
Gerrit de Weerd.
-
- Vaste gebruiker
reactie
Hallo,
Ik kom hier net kijkken maar kon het niet laten om te reageren.
Ik lees iets over drijven en over uit elkaar vallen.
Dit is waarschijnlijk het resultaat als je dit even voordoet in een bakje water.
Maar ik denk niet dat een brokje gaat drijven in maagzuur daar heeft hij de tijd niet voor.
hahahahh
Klaas
Dit is waarschijnlijk het resultaat als je dit even voordoet in een bakje water.
Maar ik denk niet dat een brokje gaat drijven in maagzuur daar heeft hij de tijd niet voor.
hahahahh
Klaas

- Roelfien
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Water is gewoon slap gelul, dan liggen die brokken na een dag nog in het water te drijven onafgebroken, dus dan is een brok na een week nog in het water, zo kan je iets niet testen, beetje amateuristisch....water met verteringssappen vergelijken, steek mijn vinger in het water en na een paar uur heb ik hooguit een hele natte vinger en een beetje week, nu in maagsap???Denk dat er niet veel van mijn vinger overblijftRoelfien schreef:Nee, maar het geeft wel het verschil tussen de verschillende snelheden van uiteenvallen aan. Dus dat geeft aardig weer dat er ook een verschil zal zijn bij het verteren door het maagsap.

En als het om uiteenvallen gaat kun je het net zoals ze het bij vitamines doen, in de azijn gooien, dan lijkt het nog ergens op, maar water niet.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi,
Hier krijgen de dogjes door de week brokken van Cavom en in het weekend Carnibest.
Hier krijgen de dogjes door de week brokken van Cavom en in het weekend Carnibest.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- de drentjes
- Actief
hoi,
De dames hier krijgen voornamelijk vers; lappen pens, kip (karkassen, nekken en af en toe een halve kip) vis, hart, en ook regelmatig een pakje smuldier vlees en af en toe kalfs- of lamsbotten maar het gebeurt wel eens dat ik wat vergeet uit de vriezer te halen of soms ook als ik een keer echt haast heb en dan krijgen ze Canidae brokken die schijnen ook heel goed bij vers te gaan en belangrijk is dat de dames ze heerlijk vinden.
Wil
De dames hier krijgen voornamelijk vers; lappen pens, kip (karkassen, nekken en af en toe een halve kip) vis, hart, en ook regelmatig een pakje smuldier vlees en af en toe kalfs- of lamsbotten maar het gebeurt wel eens dat ik wat vergeet uit de vriezer te halen of soms ook als ik een keer echt haast heb en dan krijgen ze Canidae brokken die schijnen ook heel goed bij vers te gaan en belangrijk is dat de dames ze heerlijk vinden.
Wil
- Peet2
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: reactie
Hallo Klaas,Orient schreef:Hallo,
hahahahh
Klaas
Omdat het te gevaarlijk is om te adviseren deze proef te doen met zoutzuur (maagsap) doen we dit met water. Het effect is bij zowel water als een zoutzuuroplossing (Ph 2) vrijwel identiek. Probeer maar eens (op eigen risico) en laat ons je bevindingen weten.
Groet,
Gerrit.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator