Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
angst
Moderator: moderatorteam
- missy
- geregistreerd lid
angst
hmm eens kijken hoe ik dit duidelijk uit kan leggen zonder dingen te vergeten...
ossy is een teefje van 4 jaar en bijzonder intelligent maar met een probleem...
ze is een ontzettende zenuwpees en word bij het minste of geringste bang
en ontwikkeld een nieuwe fobie.
ze is altijd al bang voor knallen geweest en oud en nieuw is dus,net als bij menig hond,ook voor haar niet echt een pretje.
deze angst heeft ze van jongs af aan al gehad.
omdat de hond van mijn vriend is en ik haar in haar eerste levensjaar niet heb meegemaakt weet ik niet precies hoe zich dit verder ontwikkeld heeft.
ze is in elk geval ondertussen ook bang geworden voor onweer.
het begon met een beetje bang en is nu een beetje erg bang geworden.
ze hijgt als een bezetene en is ver nadat het onweer is afgelopen (met gemak een uurtje of 3,4 denk ik)
nog steeds erg onrustig.
dit heeft zich in de loop der tijd weer verder ontwikkeld en op een gegeven moment werd ze al hysterisch als het begon te regenen.
dat is een tijdje zo geweest en afgelopen winter is ze zelfs zo bang geworden dat als er een windvlaag om het huis heen giert ze al helemaal gek word.
we kunnen niet eens een foto met flits maken als zij in de ruimte is omdat alles dan weer van voren af aan begind en zij weer compleet angstig word.
laatst is ze door een auto aangereden (ze had gelukkig helemaal niks)
omdat ze schrok van een andere hond is ze de weg opgerend,uiteraard kwam er een auto aan en die kon niet meer op tijd stoppen.
nu heeft ze dus een angst voor auto's ontwikkeld die ook al weer behoorlijk aan het doorslaan is.
wij wonen aan een drukke weg en als we willen oversteken moet ze van mij eerst drie keer zitten omdat samen met de fietspaden de weg uit 3 stukken bestaat.
hier razen een hoop auto's langs en elke keer als er een langs rijd (zelfs als hij op een normaal tempo rijd) schiet ze uit angst een meter naar achteren.
hier kunnen dus fietsers langs rijden die misschien niet meer op tijd voor haar kunnen stoppen.
elke keer als ik nu die weg over wil heb ik haar zo kort aan de lijn dat ze nog net niet gestikt word en dus gewoon echt geen kant meer op kan.
ze is door mijn vriend uit een dierenwinkelin belgie gehaald omdat hij niet kon aanzien hoe ze erbij zat.
ze was gedeeltelijk kaal en was ontzettend mager.
terwijl de rest van de dieren er een stuk 'gezonder' uitzagen.
hij heeft veel met haar bij de dierenarts gezeten met allerlij huidproblemen.
ze is nu verder wel helemaal gezond lichamelijk maar heeft blijkbaar toch een fikse deuk opgelopen want alleen zijn kan ze ook al niet.
even voor de duidelijkheid,ze is niet voor alles bang.
als we door het park heen lopen word ze helemaal gek en blij.
als ze net gewassen is en ze komt de douche weer uit rent ze dolblij door het hele huis heen en sjeest dan over de banken heen.
ze heeft ook wel degelijk haar pretjes en als ze niet bang is is ze echt ontzettend lief.
en ze is echt heel erg slim.
ik weet niet meer wat ik met haar aan moet en af en toe word ik ook helemaal gek van haar.
we hebben alles al geprobeerd.
er is een gedragstherapeut langs geweest (bij haar hebben we ook een gevorden cursus afgelopen die ze briljant heeft afgerond met een 9.4)
we hebben geprobeerd het te negeren,maar na 1.5 jaar zat daar ook niet echt vooruitgang in.
we hebben homeopathie geprobeerd,dit hielp een beetje maar is veel te duus om dit de rest van haar leven vol te houden.
alle kennis die ik van het gedrag heb is nu wel uitgeprobeerd en ik zie echt geen oplossing meer.
als ze straks ouder is en niet meer in zo'n goede conditie gaat ze een hartaanval krijgen.,
ik ben er bijna van overtuigd dat dat de manier is waarop zij zal sterven.
ossy is een teefje van 4 jaar en bijzonder intelligent maar met een probleem...
ze is een ontzettende zenuwpees en word bij het minste of geringste bang
en ontwikkeld een nieuwe fobie.
ze is altijd al bang voor knallen geweest en oud en nieuw is dus,net als bij menig hond,ook voor haar niet echt een pretje.
deze angst heeft ze van jongs af aan al gehad.
omdat de hond van mijn vriend is en ik haar in haar eerste levensjaar niet heb meegemaakt weet ik niet precies hoe zich dit verder ontwikkeld heeft.
ze is in elk geval ondertussen ook bang geworden voor onweer.
het begon met een beetje bang en is nu een beetje erg bang geworden.
ze hijgt als een bezetene en is ver nadat het onweer is afgelopen (met gemak een uurtje of 3,4 denk ik)
nog steeds erg onrustig.
dit heeft zich in de loop der tijd weer verder ontwikkeld en op een gegeven moment werd ze al hysterisch als het begon te regenen.
dat is een tijdje zo geweest en afgelopen winter is ze zelfs zo bang geworden dat als er een windvlaag om het huis heen giert ze al helemaal gek word.
we kunnen niet eens een foto met flits maken als zij in de ruimte is omdat alles dan weer van voren af aan begind en zij weer compleet angstig word.
laatst is ze door een auto aangereden (ze had gelukkig helemaal niks)
omdat ze schrok van een andere hond is ze de weg opgerend,uiteraard kwam er een auto aan en die kon niet meer op tijd stoppen.
nu heeft ze dus een angst voor auto's ontwikkeld die ook al weer behoorlijk aan het doorslaan is.
wij wonen aan een drukke weg en als we willen oversteken moet ze van mij eerst drie keer zitten omdat samen met de fietspaden de weg uit 3 stukken bestaat.
hier razen een hoop auto's langs en elke keer als er een langs rijd (zelfs als hij op een normaal tempo rijd) schiet ze uit angst een meter naar achteren.
hier kunnen dus fietsers langs rijden die misschien niet meer op tijd voor haar kunnen stoppen.
elke keer als ik nu die weg over wil heb ik haar zo kort aan de lijn dat ze nog net niet gestikt word en dus gewoon echt geen kant meer op kan.
ze is door mijn vriend uit een dierenwinkelin belgie gehaald omdat hij niet kon aanzien hoe ze erbij zat.
ze was gedeeltelijk kaal en was ontzettend mager.
terwijl de rest van de dieren er een stuk 'gezonder' uitzagen.
hij heeft veel met haar bij de dierenarts gezeten met allerlij huidproblemen.
ze is nu verder wel helemaal gezond lichamelijk maar heeft blijkbaar toch een fikse deuk opgelopen want alleen zijn kan ze ook al niet.
even voor de duidelijkheid,ze is niet voor alles bang.
als we door het park heen lopen word ze helemaal gek en blij.
als ze net gewassen is en ze komt de douche weer uit rent ze dolblij door het hele huis heen en sjeest dan over de banken heen.
ze heeft ook wel degelijk haar pretjes en als ze niet bang is is ze echt ontzettend lief.
en ze is echt heel erg slim.
ik weet niet meer wat ik met haar aan moet en af en toe word ik ook helemaal gek van haar.
we hebben alles al geprobeerd.
er is een gedragstherapeut langs geweest (bij haar hebben we ook een gevorden cursus afgelopen die ze briljant heeft afgerond met een 9.4)
we hebben geprobeerd het te negeren,maar na 1.5 jaar zat daar ook niet echt vooruitgang in.
we hebben homeopathie geprobeerd,dit hielp een beetje maar is veel te duus om dit de rest van haar leven vol te houden.
alle kennis die ik van het gedrag heb is nu wel uitgeprobeerd en ik zie echt geen oplossing meer.
als ze straks ouder is en niet meer in zo'n goede conditie gaat ze een hartaanval krijgen.,
ik ben er bijna van overtuigd dat dat de manier is waarop zij zal sterven.
- missy
- geregistreerd lid
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik weet niet wat je verwacht van een antwoord? Er heeft als ik je goed begrijp een deskundige naar gekeken, een homeopaat en ik weet niet zo goed wat er meer gezegd moet worden...
Even iets anders..wat staat er in hemelsnaam in je avatar?
Even iets anders..wat staat er in hemelsnaam in je avatar?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- missy
- geregistreerd lid
wat ik wil horen?
een briljant antwoord die me een oplossing gaat bieden of t nou eentje voor nu tijdelijk of een langzame voor altijd is.
er moet toch iets zijn wat we nog kunnen proberen?
misschien is er een andere deskundige die een andere visie heeft en er een andere methode op na houdt....
weet ik t...iets.
mijn avatar is de onderkant van de poot van ossy.(die op de banner)
het zijn dus de kussentjes.
een briljant antwoord die me een oplossing gaat bieden of t nou eentje voor nu tijdelijk of een langzame voor altijd is.
er moet toch iets zijn wat we nog kunnen proberen?
misschien is er een andere deskundige die een andere visie heeft en er een andere methode op na houdt....
weet ik t...iets.
mijn avatar is de onderkant van de poot van ossy.(die op de banner)
het zijn dus de kussentjes.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Ca Cajuina
- Zeer actief
ik weet niet of er nog wel iets aan te doen is. Zoals jezelf aangeeft is er al van alles geprobeerd. Daarbij komt ze uit een dierenwinkel (ik weet niet hoe oud ze was) Dit kan natuurlijk onherstelbara sschade gedaan hebben in haar ontwikkeling. Daarom kan ze zo zenuwachtig zijn.
Maar je zei dat homeopathie verbetering bracht. Waarom kan je daar danniet mee doorgaan?
Maar je zei dat homeopathie verbetering bracht. Waarom kan je daar danniet mee doorgaan?
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- Roosje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Misschien heb je wat aan het boekje "Calming Signals" van Turid Rugaas http://www.canis.no/rugaas/onearticle.php?artid=1
Waarschijnlijk weet je dit al lang en heeft de gedragstherapeute het aangegeven dat je niet moet gaan troosten wanneer ze geschrokken is van iets.
Roosje
Waarschijnlijk weet je dit al lang en heeft de gedragstherapeute het aangegeven dat je niet moet gaan troosten wanneer ze geschrokken is van iets.
Roosje
Laatst gewijzigd door Roosje op 28 sep 2004 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je wel een bachremedie's geprobeerd? Op zich zijn die goedkoop in gebruik en kunnen langdurig gebruikt worden als dat nodig is.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Misschien heb je hier wat aan:
Een artikel van Bianca Uitenboggaard over angst.
http://home.wxs.nl/~matchdog/angstnegeren.htm
Verder ben ik wel benieuwd wat voor adviezen de gedragsdeskundige gaf?
Een artikel van Bianca Uitenboggaard over angst.
http://home.wxs.nl/~matchdog/angstnegeren.htm
Verder ben ik wel benieuwd wat voor adviezen de gedragsdeskundige gaf?
- missy
- geregistreerd lid
Ca Cajuina schreef:ik weet niet of er nog wel iets aan te doen is. Zoals jezelf aangeeft is er al van alles geprobeerd. Daarbij komt ze uit een dierenwinkel (ik weet niet hoe oud ze was) Dit kan natuurlijk onherstelbara sschade gedaan hebben in haar ontwikkeling. Daarom kan ze zo zenuwachtig zijn.
ja ik denk ook dat de tijd in de winkel haar onherstelbare schade heeft gedaan.
ze heeft alleen maar in het hok gezeten waar ze met een aantal anderen in zat en moest daar ook haar behoeften in doen.
ze was daar al ziek.
ze heeft dus nooit kennis kunnen maken met dingen in de cruciale fases.
de homeopathie hebben we idd geprobeerd.
we hebben iets gekocht weat in het stopcontact moest (ben de naam even kwijt) deze scheidde dan feromonen af die de moederhond ook zou afscheidden.
idd had ik het idee dat ze iets rustiger was.
maar het was maar iets... het was niet een dramatische verandering...
en uiteraard hebben we dit vaker dan een keer geprobeerd maar het vorderde verder ook niet.
en die dingen moeten om de 3 week vervangen worden...
doe dat x 10 jaar en je moet miljonair zijn.
de therapeut heeft met ons een heel gesprek gehad en heeft uiteindelijk de conclusie getrokken dat het met verlatingsangst te maken had.
we hebben dus een soort trainingsprogramma opgekregen.
dit was 2 jaar geleden en heeft ook niet echt geholpen.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Ca Cajuina
- Zeer actief
En heb je Bach geprobeerd van Eline zegt. Dat is inderdaad niet ontzettend duur een heeft goede resultaten laten zienmissy schreef:Ca Cajuina schreef:ik weet niet of er nog wel iets aan te doen is. Zoals jezelf aangeeft is er al van alles geprobeerd. Daarbij komt ze uit een dierenwinkel (ik weet niet hoe oud ze was) Dit kan natuurlijk onherstelbara sschade gedaan hebben in haar ontwikkeling. Daarom kan ze zo zenuwachtig zijn.
ja ik denk ook dat de tijd in de winkel haar onherstelbare schade heeft gedaan.
ze heeft alleen maar in het hok gezeten waar ze met een aantal anderen in zat en moest daar ook haar behoeften in doen.
ze was daar al ziek.
ze heeft dus nooit kennis kunnen maken met dingen in de cruciale fases.
de homeopathie hebben we idd geprobeerd.
we hebben iets gekocht weat in het stopcontact moest (ben de naam even kwijt) deze scheidde dan feromonen af die de moederhond ook zou afscheidden.
idd had ik het idee dat ze iets rustiger was.
maar het was maar iets... het was niet een dramatische verandering...
en uiteraard hebben we dit vaker dan een keer geprobeerd maar het vorderde verder ook niet.
en die dingen moeten om de 3 week vervangen worden...
doe dat x 10 jaar en je moet miljonair zijn.
de therapeut heeft met ons een heel gesprek gehad en heeft uiteindelijk de conclusie getrokken dat het met verlatingsangst te maken had.
we hebben dus een soort trainingsprogramma opgekregen.
dit was 2 jaar geleden en heeft ook niet echt geholpen.

- missy
- geregistreerd lid
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik je verhaal lees is het overal wat hap-snapwerk geweest en heeft er niemand dus echt naar de hele hond in relatie tot jullie gekeken. Dat gedoetje in het stopcontact (De DAP) is leuk, maar zet geen zoden aan de dijk, je moet gewoon even goed op de rails gezet worden met deze hond. Bach erbij, uitleg en kennis over leerprocessen ect...missy schreef:ja wij hebben ook training gehad...hihi
misschien moeten we ook nog een keer naar een ander gaan...
nee bach hebben we nog niet geprobeerd.
hiervoor moet je toch ook eerst naar iemand om een schema op te zetten?
Ik denk dat je er goed aandoet om een goede gedragstherapeut in de arm te nemen die ook met Bach werkt. Ik weet niet waar je woont?
Ik denk dat je met een paar consulten klaar kan zijn dus het hoeft helemaal geen slepende dure toestand te worden.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou, het gaat niet zozeer om training die jullie gehad hebben, maar of die gedragstherapeut ook goed gekeken heeft en samen met jullie aan de slag is gegaan.missy schreef:ja wij hebben ook training gehad...hihi
Dus geen standaard gehoorzaamheidstraining, maar specifiek kijken naar de interactie tussen jullie en de hond.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Eline* schreef:Als ik je verhaal lees is het overal wat hap-snapwerk geweest en heeft er niemand dus echt naar de hele hond in relatie tot jullie gekeken. Dat gedoetje in het stopcontact (De DAP) is leuk, maar zet geen zoden aan de dijk, je moet gewoon even goed op de rails gezet worden met deze hond. Bach erbij, uitleg en kennis over leerprocessen ect...missy schreef:ja wij hebben ook training gehad...hihi
Ik denk dat je er goed aandoet om een goede gedragstherapeut in de arm te nemen die ook met Bach werkt. Ik weet niet waar je woont?
Ik denk dat je met een paar consulten klaar kan zijn dus het hoeft helemaal geen slepende dure toestand te worden.
Ze woont in Groningen

- aniet
- Vaste gebruiker
Hallo Missy, ik heb een cursus Dieren Natuurlijk Genezen gevolgd, als je wilt, wil ik wel een remedie voor je samenstellen, die kan je dan laten maken bij een bij een natuurwinkel of een natuulijk genezer in jouw buurt die ook met Bach werkt, mijn eigen honden krijgen het ook en het helpt echt wel, Marly kwam hier een jaar geleden als een hoopje hijgend en trillend foxje van 4 kilo binnen, en is nu echt een boender geworden, met allerlei combinaties heb ik haar over haar trauma's geholpen, je breekt dan niveau voor niveau alle blokkeringen af, onder andere ook een tijdje een bepaalde remedie dat ze dromend hun trauma's verwerken, daarvoor had ze nog nooit gedroomd, maar in die periode ging ze als een wilde tekeer, als het dan ophoudt is het klaar en dat was ook zo, nu droomt ze af en toe als een normale hond.Maar, het heeft wel zowat een jaar geduurd voordat ze het lek een beetje boven had, bij Beau de pointer ben ik nog druk bezig, maar als ik het eens een paar dagen oversla, valt ze gelijk weer terug in haar oude angstige gedrag.Dus, denk er maar over, ik kan je niks garanderen, want bij Beau zal het vrees ik ook nooit helemaal weg gaan, de angst, sommige trauma's zitten té diep, maar in ieder geval denk ik wel dat Ossie een fijner leven kan krijgen en jullie dus ook!
-
Cupido
- Vaste gebruiker
Hallo,
Ik ken je probleem, mijn Border Collieteefje was 5 maanden oud toen ik haar (eigenlijk uit medelijden)kocht. Ze was doodsbang van alles wat je je maar kunt voorstellen, het was rond de herstperiode en van elk blad die viel liep ze zich de pootjes uit het lijf, bijna niet menselijk. Ook van verkeer, auto's, donderslagen en wat nog meer raakte ze in blinde paniek!
Het eerste wat je je moet realiseren is dat bvb Oud en Nieuw (vuurwerk dus) maar tijdelijk is, ook met onweer bvb is dat zo! Stel dat je Oud en Nieuw viert en jij of je buren ontsteken vuurwerk en je hondje wordt bang en blijft bang tot het vuurwerk voorbij is dan heeft je hondje zich op dat moment beloont voor zijn eigen gedrag! (ik was bang, bleef bang en toen ik lang genoeg bang was stopte het kabaal.)Door die angst komt je hondje in veiligheid (vlucht) Dat is een beetje te vergelijken met een Black Out die wij soms kunnen hebben tijdens een ongeval! Nadeel van in Veiligheid komen is dat het voor een hond eveneens zelfbelonend is, dat ondervindt je ook zelf, hij wordt hoe langer hoe meer van vanalles bang! Volgens mij ben je dus in een visieuse cirkel terechtgekomen! Zelf heb ik inderdaad ook heel veel hulp gehad van Bachbloesems, Wat ik bvb verder tegen autoverkeer heb gedaan is dat op cassetteband opgenomen en dan laten afspelen in huis, eerst heel stil, kreeg ze toen vertrouwen wat luider. Ik heb dat zowat met alle lawaai gedaan waar mijn hondje bang voor was - het resultaat was, in mijn geval toch verbluffend! Ik zorgde er wel voor dat ze zichzelf nooit kon belonen, hiermee wil ik zeggen dat ik ten allen tijde vuurwerk, lawaai op televisie en dergelijke probeerde in haar bijzijn te vermijden, op die manier kon ze zichzelf niet belonen met in Veiligheid komen. In elk geval nooit aandacht geven aan die angst, dat zorgt alleen maar voor nog meer stress.
Ik ken je probleem, mijn Border Collieteefje was 5 maanden oud toen ik haar (eigenlijk uit medelijden)kocht. Ze was doodsbang van alles wat je je maar kunt voorstellen, het was rond de herstperiode en van elk blad die viel liep ze zich de pootjes uit het lijf, bijna niet menselijk. Ook van verkeer, auto's, donderslagen en wat nog meer raakte ze in blinde paniek!
Het eerste wat je je moet realiseren is dat bvb Oud en Nieuw (vuurwerk dus) maar tijdelijk is, ook met onweer bvb is dat zo! Stel dat je Oud en Nieuw viert en jij of je buren ontsteken vuurwerk en je hondje wordt bang en blijft bang tot het vuurwerk voorbij is dan heeft je hondje zich op dat moment beloont voor zijn eigen gedrag! (ik was bang, bleef bang en toen ik lang genoeg bang was stopte het kabaal.)Door die angst komt je hondje in veiligheid (vlucht) Dat is een beetje te vergelijken met een Black Out die wij soms kunnen hebben tijdens een ongeval! Nadeel van in Veiligheid komen is dat het voor een hond eveneens zelfbelonend is, dat ondervindt je ook zelf, hij wordt hoe langer hoe meer van vanalles bang! Volgens mij ben je dus in een visieuse cirkel terechtgekomen! Zelf heb ik inderdaad ook heel veel hulp gehad van Bachbloesems, Wat ik bvb verder tegen autoverkeer heb gedaan is dat op cassetteband opgenomen en dan laten afspelen in huis, eerst heel stil, kreeg ze toen vertrouwen wat luider. Ik heb dat zowat met alle lawaai gedaan waar mijn hondje bang voor was - het resultaat was, in mijn geval toch verbluffend! Ik zorgde er wel voor dat ze zichzelf nooit kon belonen, hiermee wil ik zeggen dat ik ten allen tijde vuurwerk, lawaai op televisie en dergelijke probeerde in haar bijzijn te vermijden, op die manier kon ze zichzelf niet belonen met in Veiligheid komen. In elk geval nooit aandacht geven aan die angst, dat zorgt alleen maar voor nog meer stress.
Als je tegen dieren praat, zullen ze tegen jou praten, waardoor je elkaar zult leren kennen. Als je niet tegen ze praat zullen jullie elkaar niet leren kennen. Wat je niet kent vrees je, en wat je vreest maak je kapot...