Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe lang blijf je boos?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

hoe lang blijf je boos?

Ongelezen bericht door jelle »

Er was net sprake van een heterdaadje aangaande Ferro en een halve zak chips. (geen sprake dus van een reeds voldongen feit - dan ruim ik gewoon op. Ik kwam gewoon op het juiste moment binnen)

Op het moment zelf heb ik hem op barse toon laten weten dat ik zijn inventiviteit niet zo geslaagd vond, en dat snapte hij zeer zeker.

Maar hoe lang daarna is het nog fair om strikt te zijn en te laten merken dat je nog boos bent?

Als ik gelijk daarna weer doe of er niks aan de hand is heb ik ook het idee dat hij er wel heel makkelijk af komt. Maar nog boos doen tegen de tijd dat hij het niet meer kan koppelen aan wat er in zijn buikje zit is ook niet zinvol natuurlijk.

Hoe lang blijf je boos?

NB: ja, ik weet dat het eigenlijk gewoon een kwestie is van beter opruimen en dat hij het niet af zal leren zolang het zo goed loont... maar dat even terzijde
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Samantha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Samantha »

Wij deden altijd een flinke foei, en dan even weg sturen, bij de tijd dat ze terug kwamen waren zij vergeten dat we boos waren, en wisten wij dat 't weer goed was. Zowiezo (wij hadden altijd duitse doggen) waren onze honden al flink aangeslagen als ze op hun kop kregen, daar konden ze best even goed om mokken ;)
jelle
Zeer actief

Samantha schreef:Wij deden altijd een flinke foei, en dan even weg sturen, bij de tijd dat ze terug kwamen waren zij vergeten dat we boos waren, en wisten wij dat 't weer goed was. Zowiezo (wij hadden altijd duitse doggen) waren onze honden al flink aangeslagen als ze op hun kop kregen, daar konden ze best even goed om mokken ;)
Weg sturen en duidelijk boos zijn had ik dus ook al gedaan. Maar vervolgens pakte ik zelf een boterham en toen stond meneer toch wel weer erg snel zo onopvallend mogelijk in de buurt te snuffelen. Dat vond ik toch een tikkie te ver gaan, dus heb hem weer weggestuurd. Maar hoe lang is redelijk?

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
biba
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door biba »

Na de boze brom negeer ik even en ga daarna over tot de orde van de dag.
groetjes biba
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik straf, stuur weg (mand of plaats ofzo) negeer een minuut ofzo. roep hem bij me. doe wat simpele oefeningen en als ie die goed doet zijn we weer vrienden
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Meestal lig ik alleen maar slap van het lachen, zeker als er twee ondeugende smoelen in beeld staan. Boos? Als hun veiligheid in het gedrang kwam, maar dan ben ik boos op mezelf en niet op de jongens.
AfbeeldingAfbeelding
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

bram en thijs schreef:Meestal lig ik alleen maar slap van het lachen, zeker als er twee ondeugende smoelen in beeld staan. Boos? Als hun veiligheid in het gedrang kwam, maar dan ben ik boos op mezelf en niet op de jongens.
:mrgreen: :mrgreen: Ja hier ook , we hebben meestal de grootste moeite om serieus te blijven als je die verbaasde muilen ziet :mrgreen:
Maar als ze iets gevaarlijks flikken , is een korte krachtige HEEEEE!!! voldoende, en als ik zie dat hij/zij het begrepen heeft ,is het voor mij gelijk weer klaar en blijf ik niet uren doorzeiken.
bram en thijs
Zeer actief

Martin schreef:is een korte krachtige HEEEEE!!!
Soms wil ik nog wat extra indruk maken. Dan mompel ik met diepe stem hele onzinnig woorden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Raken ze diep van onder de indruk :pffff: :pffff: :pffff: En dan is het klaar :ok: :ok: :ok:

Op naar het volgende kattekwaad :roll: :roll: :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Voor zulke simpele dingen moeten wij ook altijd lachen.
Maar een kort NEE vind ik dan vaak al genoeg.
Dan weten ze het.

Plegen ze een strafbaarder feit :mrgreen: :wink: dan is het harder NEE en eventjes negeren. Daarna is alles weer prima.
jelle
Zeer actief

Meestal kan ik er ook wel om lachen hoor, of roepen we ze nog een "en, was het lekker" toe, maar Ferro is wel erg alles-overal-vandaan-trekkerig en vreterig de laatste tijd, dus een tikje begint het wel te irriteren (jaaaaa, beter opruimen, ik weet het :roll: maar dan nog mag het niet...). Ik was nu 3 minuten weg om brood te halen aan het eind van de straat, en hij had de zak van de TV af getrokken in tussentijd.
Nog niet zo heel lang trouwens, want eigenlijk was ie nog niet klaar
:wink:

Maar voor de "weglachers" : twee minuten later weer alleronschuldigst in je buurt komen rondneuzelen omdat er weer wat te vreten valt misschien (hij krijgt niks, maar toch...) vinden jullie niet te vrijpostig?

Afbeelding

Martin
Zeer actief

jelle schreef:Meestal kan ik er ook wel om lachen hoor, of roepen we ze nog een "en, was het lekker" toe, maar Ferro is wel erg alles-overal-vandaan-trekkerig en vreterig de laatste tijd, dus een tikje begint het wel te irriteren (jaaaaa, beter opruimen, ik weet het :roll: maar dan nog mag het niet...). Ik was nu 3 minuten weg om brood te halen aan het eind van de straat, en hij had de zak van de TV af getrokken in tussentijd.
Nog niet zo heel lang trouwens, want eigenlijk was ie nog niet klaar
:wink:

Maar voor de "weglachers" : twee minuten later weer alleronschuldigst in je buurt komen rondneuzelen omdat er weer wat te vreten valt misschien (hij krijgt niks, maar toch...) vinden jullie niet te vrijpostig?
Ach als dat alles is?? :mrgreen: , als die zak niet op de tv ligt ,kan hij hem ook niet pakken :mrgreen:
Ik had een grote krat met allemaal lappen leer vergeten weg te zetten in de werkplaats , en aangezien mijn honden daar ook rondwandelen , hebben ze stukje bij beetje die hele krat leeggehaald en alle stukken leer over de tuin verdeeld, mijn eerste reactie was Go*****************domme, maar als ik de krat niet was vergeten was het allemaal niet gebeurd. eigen schuld dikke...........
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Martin schreef:
bram en thijs schreef:Meestal lig ik alleen maar slap van het lachen, zeker als er twee ondeugende smoelen in beeld staan. Boos? Als hun veiligheid in het gedrang kwam, maar dan ben ik boos op mezelf en niet op de jongens.
:mrgreen: :mrgreen: Ja hier ook , we hebben meestal de grootste moeite om serieus te blijven als je die verbaasde muilen ziet :mrgreen:
Maar als ze iets gevaarlijks flikken , is een korte krachtige HEEEEE!!! voldoende, en als ik zie dat hij/zij het begrepen heeft ,is het voor mij gelijk weer klaar en blijf ik niet uren doorzeiken.
Ja, hier ook, wat eten stelen betreft dan. Gebeurt gelukkig zelden en anders komt het omdat ik was vergeten dat er nog wat op tafel lag :mrgreen: )Tja en zodra je dan even niet in hetzelfde vertrek bent, slaan ze toe. Als er iets op tafel ligt dan wil Nick nog wel eens met zijn neus te dichtbij komen en dan roep ik: GEEN ZELFBEDIENING!!!!
Werkt ook nog :mrgreen:

Als ze iets ergers fout doen, dan wil ik wel eens harder zijn, maar nooit lang, want dat zijn ze dan toch weer vergeten.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Martin schreef:hebben ze stukje bij beetje die hele krat leeggehaald en alle stukken leer over de tuin verdeeld
Dat is kunst met een grote k. Daar mag je niet eens boos om worden :pffff: :pffff: :pffff:
AfbeeldingAfbeelding
jelle
Zeer actief

Okok :mrgreen:

Jelle beter opruimen.

Ferro lief.
En een zoute bek.

( Zo lekker waren die Lays "sweet & spicy" trouwens toch niet... er was niet voor niets nog een halve zak over... :wink: )

Afbeelding

Martin
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Martin schreef:hebben ze stukje bij beetje die hele krat leeggehaald en alle stukken leer over de tuin verdeeld
Dat is kunst met een grote k. Daar mag je niet eens boos om worden :pffff: :pffff: :pffff:
Ik heb het ook schaterlachend opgeruimd, (maar niet heus) :jank: :jank:
Martin
Zeer actief

jelle schreef:Okok :mrgreen:

Jelle beter opruimen.

Ferro lief.
En een zoute bek.

( Zo lekker waren die Lays "sweet & spicy" trouwens toch niet... er was niet voor niets nog een halve zak over... :wink: )
Lays??? die moeten mijn honden niet eens , die hebben meer een voorkeur voor "Pringles", zo`n kokertje is zo open, als Buck erop gaat staan , plopt zo het dekseltje er van af :mrgreen: :N:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Martin schreef:

Jelle beter opruimen.

Ferro lief.
En een zoute bek.

Lays??? die moeten mijn honden niet eens , die hebben meer een voorkeur voor "Pringles", zo`n kokertje is zo open, als Buck erop gaat staan , plopt zo het dekseltje er van af :mrgreen: :N:
Valt er daarna nog wat voor ze te kauwen of kunnen ze het dan meteen naar binnen schuiven? :mrgreen:
Moet zeggen dat wij dus onze handen dicht mogen knijpen. Die ouwtjes van ons hebben eigenlijk nog niets gejat. Zelfs een nieuwe zak voer kan rustig in de garage liggen zonder dat de heren hem plunderen als ze daar zijn.....
Maar goed, je zou ook kunnen zeggen dat het gewoon sukkels zijn :19:
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Martin schreef:als Buck erop gaat staan , plopt zo het dekseltje er van af :mrgreen: :N:
Gek joh :smile: :smile: :smile:
AfbeeldingAfbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

hahahahaha, ik zie dat met Buck en die Pringles zo voor me.

Ik heb ook van die schooiers, waarvan Beertje de ergste is. En ja, dan wordt ik even boos, roep: ben je nou helemaal besodedingest... :boos:
Waarop hij 1 minuut ietwat onder de indruk uit mijn buurt blijft en uit de buurt van de lekkernijtjes om daarna volledig naturel terug te komen alsof het de eerste keer is en hij niet weet dat het niet mag. :mrgreen:
Blijkbaar is de winst van het lekkernijtje toch indrukwekkender dan mijn bozigheid.
En dat effect zie ik ook wel bij Toby. Die had voor de gewoonte om direct naar de kattenbakjes met brokjes te rennen zodra de tussendeur open ging en ik dus ook die bakjes wilde opruimen. Hij was dan sneller en ja hoor, bek vol brokjes. Dus winst. Nu lukt het al een hele tijd om hem voor te zijn en op tijd die bakjes weg te halen (ik win tegenwoordig de 5 meter sprint van Toby, ik ben een atleet :pffff: ) en nu komt ie dus al niet eens meer kijken als ik de deur open doe. Hij is blijkbaar vergeten dat er wat lekkers te halen valt. Vergeten we het echter per ongeluk 1 keer om die bakjes weg te halen, dan hopla, weer winst en die ene keer is voldoende om weer 1 maand sprintjes te moeten trekken. Kan je nagaan hoe lang die positieve ervaring van winst blijft hangen voordat ze het opgeven. :wink:

Wat ik er maar mee wil zeggen is dat boos blijven dus totaal geen zin heeft. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
bram en thijs
Zeer actief

Roelfien schreef:Ik heb ook van die schooiers, waarvan Beertje de ergste is. En ja, dan wordt ik even boos, roep: ben je nou helemaal besodedingest... :boos:
En dan staat zo'n scheinheilig ondeugend smoeltje je aan te kijken en dan denk je: "en wie hou ik nu voor de gek"? En dán moet ik dus lachen.
AfbeeldingAfbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

bram en thijs schreef:
Roelfien schreef:Ik heb ook van die schooiers, waarvan Beertje de ergste is. En ja, dan wordt ik even boos, roep: ben je nou helemaal besodedingest... :boos:
En dan staat zo'n scheinheilig ondeugend smoeltje je aan te kijken en dan denk je: "en wie hou ik nu voor de gek"? En dán moet ik dus lachen.
Hahahaha, ja mooi he. Beer kijkt niet ondeugend, die kijkt dan zo heel schuin uit zijn ooghoeken naar me, klaar om een gigantische straf te ondergaan, die hij echter nooit gehad heeft, maar ja, zo kijkt ie wel.
Maar die kleine rotmeid die ik er nu bij heb? Die is totaal wars van elke vorm van respect. :eek: Doet iets stouts en komt dan kwispelend bij je staan als je haar vermanend toespreekt. Zo van: ja , leuk he? je hoeft niet zo hard te praten hoor, versta je zo ook wel en doe er toch niks mee. :19: :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Martin
Zeer actief

Roelfien schreef:
bram en thijs schreef:
Hahahaha, ja mooi he. Beer kijkt niet ondeugend, die kijkt dan zo heel schuin uit zijn ooghoeken naar me, klaar om een gigantische straf te ondergaan, die hij echter nooit gehad heeft, maar ja, zo kijkt ie wel.
Maar die kleine rotmeid die ik er nu bij heb? Die is totaal wars van elke vorm van respect. :eek: Doet iets stouts en komt dan kwispelend bij je staan als je haar vermanend toespreekt. Zo van: ja , leuk he? je hoeft niet zo hard te praten hoor, versta je zo ook wel en doe er toch niks mee. :19: :mrgreen:
:smile: :smile: :smile: dat bedoel ik , hoe kun je die "kleine rot meid" nou aanpakken als ze helemaal niet bewust is wat er mis is??? Ik zou de hele dag in een deuk liggen met zo een :mrgreen:
Martin
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Martin schreef:als Buck erop gaat staan , plopt zo het dekseltje er van af :mrgreen: :N:
Gek joh :smile: :smile: :smile:
Ja , maar hij verraadt zich zelf , het is niet zo zeer het dekseltje, maar dat vershoud papiertje wat er onder zit als dat klapt geeft dit nogal een knal als hij erop gaat staan. :mrgreen: :mrgreen:
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Ik geef een brul en dan schrikken ze zich hier de tering. En dan is het voor mij over. Gaan ze het direct proberen goed te maken of ze doen iets wat wel mag krijgen ze een knuffel.

groetjes majelle
Martin
Zeer actief

Branka schreef:
Martin schreef:

Jelle beter opruimen.

Ferro lief.
En een zoute bek.

Valt er daarna nog wat voor ze te kauwen of kunnen ze het dan meteen naar binnen schuiven? :mrgreen:
Moet zeggen dat wij dus onze handen dicht mogen knijpen. Die ouwtjes van ons hebben eigenlijk nog niets gejat. Zelfs een nieuwe zak voer kan rustig in de garage liggen zonder dat de heren hem plunderen als ze daar zijn.....
Nou wij mogen ook niet klagen hoor , het zijn maar incidenten , het is zelfs zo geweest ,dat we twee saucijzen broodjes (die op tafel stonden) hadden vergeten weg te zetten, en er de volgende ochtend nog gewoon stonden :denken: ...........diep respect natuurlijk :ok:
Joy C
Zeer actief

Martin schreef:
Branka schreef:
Martin schreef:

Jelle beter opruimen.

Ferro lief.
En een zoute bek.

Of ze vonden dat die te koud waren en was het niet goed genoeg voor ze :mrgreen:

Nou wij mogen ook niet klagen hoor , het zijn maar incidenten , het is zelfs zo geweest ,dat we twee saucijzen broodjes (die op tafel stonden) hadden vergeten weg te zetten, en er de volgende ochtend nog gewoon stonden :denken: ...........diep respect natuurlijk :ok:
Of ze vonden die gewoon niet lekker :mrgreen:
Groetjes Joyce
Afbeelding
Martin
Zeer actief

Joy C schreef:
Martin schreef:
Branka schreef:
Martin schreef: Lays??? die moeten mijn honden niet eens , die hebben meer een voorkeur voor "Pringles", zo`n kokertje is zo open, als Buck erop gaat staan , plopt zo het dekseltje er van af :mrgreen: :N:
Of ze vonden dat die te koud waren en was het niet goed genoeg voor ze :mrgreen:

Nou reken maar van yes :mrgreen: :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Als ik écht boos ben, wat zeer zelden gebeurd, dan hou ik circa 5 minuten aan: boos worden, op plaats sturen en voorlopig (dus zo'n 5 minuten) niet in m'n buurt komen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Joy C
Zeer actief

Martin schreef:
Joy C schreef:
Martin schreef:
Branka schreef: Of ze vonden dat die te koud waren en was het niet goed genoeg voor ze :mrgreen:

Nou reken maar van yes :mrgreen: :mrgreen:
In dat geval zeer uitzonderlijk knap ja! :ok:
Groetjes Joyce
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik vind het niet prettig als een hond zo onder de indruk is dat hij een 5-tal minuten later nog bang voor me is. Want dat is het namelijk..een hond die afstand houdt en zich laag door de kamer beweegt is op dat moment bang voor je. Het feit dat Ferro zich volgens jou vrijpostig gedraagt wil volgens mij zeggen dat hij inderdaad niet werkelijk zwaar geshockeerd is door je straf, maar het hopelijk wel heeft begrepen. Wat mij betreft dus okee. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”