Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is er nog hoop?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Is er nog hoop?

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ok, dit is de situatie: mijn zus heeft een engelse bulldog van 5 en een duitse dog van 1 jaar. Mijn zus zal als het goed is in januarie bevallen van haar eerste kindje.
De engelse bulldog is een herplaatser, op zich een schat van een hond maar nooit echt opgevoed. Hij luisterd niet echt super, maar er was tot nu toe altijd wel mee te leven. De duitse dog is een beetje angstig, maar op zich ook een leuke hond. Natuurlijk heel druk en omstuimig, wat qua leeftijd heel normaal is. Ze hebben er wel hun handen aan vol.
Nu heeft de engelse bulldog een vervelende eigenschap; hij heeft een obsessie voor ballen en piepende speeltjes.
En met obsessie bedoel ik dus echt totaal gefocust zijn en agressief reageren wanneer iemand het wil afpakken. Wanneer hij een bal heeft kunnen zij zelf deze bal niet zonder slag of stoot afpakken, de hond is dan niet meer te bereiken door stem.
Tot nu toe was dit vervelend, maar nog te overzien. Ze hebben er wel een al een gedragstherapeut bij gehaald, die begon over negatief gedrag negeren. Dat helpt dus niet, en zij hebben niet het gevoel dat dit de oplossing is.
Nu komt er straks een kindje bij, en dus ook speelgoed. Wat kunnen ze doen om dit in goede banen te leiden? Is het mogelijk om een hond die al vijf jaar lang geoberseerd is door ballen en speeltjes daar nog vanaf te krijgen? Of is dit ijdele hoop?
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja niks is onmogelijk.... maar tja je moet dan wel weten welke weg je moet bewandelen, en juist dat is soms zo moeilijk mdat er zoveel tegenstrijdige methodes bestaan.... en je moet zeker ook risico's durven nemen! Ik ken gevallen van herplaatster waar het wel goed is gegaan, en gevallen waar he niet goed is gegaan.... maar heb nooit uitgevonden wat nou DE methode was.... Wel ken ik aantal gevallen waar Bach Bloesem bij geholpen heeft, maar tja dat kan tijd kosten om de juiste daarvan te vinden....
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Tja, misschien is dit te simpel en weet ik niet genoeg van de hond. Maar waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan?

Hond geen balletjes etc meer met piepers en het moet toch ook mogelijk zijn om speelgoed voor de kinderen te krijgen zonder piepers? Of doet ie het ook bij allerlei ander speelgoed?
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
miekmiek

Hij doet het eigenlijk bij alle soorten speelgoed, alles wat maar een beetje op een bal of knuffel lijkt wordt in beslag genomen en agressief verdedigd. Maar belletjes en piepjes zullen ze in ieder geval zoveel mogelijk uit de weg gaan. Het punt is; het hoeft maar 1 keer fout te gaan. En daar zijn ze nu toch wel een beetje bang voor.
Ze willen er in principe wel alles voor doen (heb ik het idee) als ze maar weten dat het uiteindelijk zin zal hebben.

Dus eigenlijk is het de vraag; is het mogelijk om zo'n obsessie die al zo lang duurt bij een hond eruit te krijgen?
miekmiek

Inge O schreef:ik kan me, als ik eerlijk ben, met wat je er over vertelt niet voorstellen dat deze hond er onder hun begeleiding ooit zo relax in wordt dat hij totaal ongevaarlijk is in de combinatie 'kind-speeltje-hond'.
Dat gevoel heb ik ook. Herplaatsing willen ze niet aan, de hond is al vaker van baas naar baas gegaan en naar hun inziens zou het voor de hond heel slecht zijn. Ik heb al geoppert om een kinderloos paar te zoeken, en dat herplaatsing niet perse slecht hoeft te zijn.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik vraag me altijd af waar mensen hun verstand hebben bij dit soort dingen. Als je kiest voor een kindje met een hond als dit in huis weet je dat het consequentie's heeft voor je hond lijkt me. Als ik kies voor een kindje heeft dat ook consequentie's voor Laika.
Kindje komt namelijk zoals het hoort wel op nummer 1 en daarmee ga je niet kijken of het lukt je hond nog kindvriendelijk te krijgen.
Ik vind dus dat ze zonder slag of stoot gewoon een ander huis moeten zoeken voor de hond. Geen risico met kleine kinderen..je vergeeft het jezelf nooit!!! Dat het heel verdrietig is..Absoluut..maar ja..ik denk niet dat ze veel keuze hebben.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Idd,daarom heb ik bewust pas een Duitse Dog genomen toen ons eerste kindje geboren was,zodat ze er beide mee opgroeien en geloof me het zijn de beste maatjes van elkaar :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”