Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prins

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Desi
Actief

Prins

Ongelezen bericht door Desi »

Goed nieuws voor mensen die hun hond voer geven van het merk Prins; het is tegenwoordig proefdiervij :ok:
Groetjes Desiree, Tommy en Cindy
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Al eet Harrie dit niet, ik vind het toch goed nieuws :ok:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Perfect, hoe meer merken proefdiervrij worden hoe beter. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

en wat houd in proef dier vrij?
dat het einde produkt niet op beesten uit geprobeert is of alle ingredienten die er in zitten?
dat laatste denk ik dus niet.
net zoals de bodyshop, proefdier vrij houd in dat het inde produkt niet getest is, maar alle afzondelijke ingredienten worden van hier en daar gehald en die zijn gewoon op dieren getest.
Desi
Actief

Veel merken hondenvoeding testen hun voer in laboratoria op dieren. Proefdiervrij heeft daar actie tegen gevoerd en Prins heeft nu aangegeven niet meer op dieren te testen. Het merk is nu dus door proefdiervrij goedgekeurd.
En ja, er worden grondstoffen getest, waardoor merken de naam proefdiervrij krijgen. Ook daar zet de organisatie tegen in.
Afbeelding
Gast

dus is het niet proefdiervrij.
als de grond stoffen gewoon op dieren getest worden mogen ze van mij niet het predikaat proefdiervrij krijgen maar helaas zijn we nog niet zo ver
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lupa schreef:mogen ze van mij
en wie moge jij wel zijn.... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gast

Op de site van proefdiervrij staat duidelijk aangegeven dat producten alléén het keurmerk "proefdiervrij" krijgen als niet alleen het eindproduct maar ook alle gebruikte ingrediënten op geen enkele wijze getest zijn op dieren!

Er staat letterlijk:l

"Wij, Prins Petfoods, delen de opinie dat dieren niet gebruikt mogen worden voor de ontwikkeling en controle van honden/kattenvoedingsproducten. Het beleid van Prins Petfoods is geen dierproeven te doen of te laten doen voor eindproducten en ingrediënten van honden/kattenvoedingsproducten Prins Petfoods sinds medio 1986. Ook van onze leveranciers en van andere bedrijven die voor ons werken, verlangen wij dat zij geen dierproeven hebben gedaan voor onze producten sinds 1986. Dit beleid geldt voor producten evenals voor grondstoffen die zowel in Nederland als elders worden vervaardigd, geleverd of getest."
Gast

[quote="malinois"][quote="lupa"]mogen ze van mij [/quote]
en wie moge jij wel zijn.... :roll:[/quote]

ach... niet belangrijk
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lupa schreef:ach... niet belangrijk
je verteld het alsof je de koning(in) zelve bent... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gast

[quote="malinois"][quote="lupa"]ach... niet belangrijk[/quote]

je verteld het alsof je de koning(in) zelve bent... :roll:[/quote]
waar wil je naar toe?
Ik zeg alleen dat je niet alles van zelfsprekend moet nemen, en dat ze meerdere dingen dierproef vrij noemen maar dat het niet voor 100% zo is.
groetjes van de koningin :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lupa schreef:Ik zeg alleen dat je niet alles van zelfsprekend moet nemen, en dat ze meerdere dingen dierproef vrij noemen maar dat het niet voor 100% zo is.
groetjes van de koningin :denken:
oke dan had ik het verkeerd gelezen... :wink:
Afbeelding
Desi
Actief

lupa schreef:dus is het niet proefdiervrij.
als de grond stoffen gewoon op dieren getest worden mogen ze van mij niet het predikaat proefdiervrij krijgen maar helaas zijn we nog niet zo ver
Ik bedoel niet dat Prins zijn grondstoffen op dieren test, maar veel merken doen dat wel. Ze zeggen dan dat ze een proefdiervrij product hebben terwijl dat in feite niet klopt. Natuurlijk is Proefdiervrij daar optegen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”