Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond blaft naar andere beesten...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zone2000
nieuw lid

Hond blaft naar andere beesten...

Ongelezen bericht door Zone2000 »

Hallo,

Mijn hond Sjobbe (asbak ras) blaft altijd naar vooral andere honden als hij ze tegenkomt. Hij is gewoon bang voor andere honden, van pups af aan al. Hij heeft niet echt een slechte ervaring met een andere hond gehad.
Mijn andere hond Spike wil altijd wel spelen met andere honden, maar als zijn broer Sjobbe begint te blaffen dan doet Spike ook mee...

Hoe kan ik ervoor zorgen dan Sjobbe leert omgaan met andere honden, dat hij niet meer zo bang is?

mvg, Lars
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hoe oud is je hond nu en wat heb je er al aan gedaan? Kan de hond los wel spelen met andere honden?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Zone2000
nieuw lid

Ongelezen bericht door Zone2000 »

De honden zijn een half jaar oud. Als de hond los is met een andere hond, dan gaat het wel aardig. Maar dan moet die andere hond niet te wild doen. Ik heb er nog niets aan gedaan omdat ik niet precies weet wat je hieraan kunt doen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hoi Lars,

Ik zie dat ik net ook je andere bericht beantwoord heb. Ik denk dat je echt heel hard aan het werk moet met het opdoen van kennis en met die kennis keihard aan het werk moet met je hond. Ik heb het idee dat je de belangrijkste periode voor de vorming van je pup tot stabiele volwassen hond hebt volgestopt met van alles wat je niet had moeten doen. Dat betekent dus dat je nu bij een jonge hond al problemen hebt en dat je die nu moet gaan ombuigen naar acceptabel gedrag door het gedrag wta je wil zien lonend te maken. Werk met voer, met speelgoed en werk niet met straf.
Je hond klinkt als een nerveuze bange blaffert, die zijn angst omzet naar agressie. De enige manier om dit voor eens en voor altijd te doen uitdoven is de angst weg te trainen...langzaamaan laten wennen, hetgeen wat eng is leuk maken door op afstand te oefenen en de hond lekkers te geven. Je gaat dus trainen op een leuke associasatie met hetgeen de hond eng vind.
Zoek sociale volwassen honden in je buurt op waarmee je dagelijks gaat lopen en waarmee je je hond los laat spelen.
Verder oefenen met het feit dat je hond jou erg leuk gaat vinden door afwisseling te geven in belonen, gekke dingetjes te doen waarmee je interessant blijft voor je hond. Een hond, die let op de baas maakt geen ruzie met een buurhond of blaft niet tegen een geit.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”