Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanvaring

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Aanvaring

Ongelezen bericht door pooh »

mijn pup van 6 maanden is er over het algemeen niet van gedient als vreemde honden op haar komen afstormen. Op zich geen probleem meestal na wat wederzijds gesnuffel is alles goed en wordt er gespeeld.

Tot gisteren. Tijdens het wandelen werd Ameno vriendelijk maar overenthousiast benadert door een Bordeauxdog. Ze schrok ervan en wilde van de hond weglopen die haar vervolgens op de grond drukt. Ik geloof echt niet dat deze hond kwade bedoelingen had maar toen mijn hond begon te gillen als een varken ging hij ook niet weg :denken:
Het baasje van de dog was nogal hard naar zijn hond aan het roepen maar daar luisterde hij niet naar.

Uiteindelijk kwam het baasje van de dog erbij om zijn hond aan te lijnen en door te lopen.

Ik heb dus niet ingegrepen en ik vraag me af of dat wel goed is geweest. Vanmiddag kwamen in het bos een aantal bruine/zwarte honden tegen en Ameno begon meteen te borstelen en te blaffen :N:
Ik had het nog niet gezien bij haar maar ik weet niet of ik er nu iets aan moet doen of niet?
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Probeer je pup weer wat positieve ervaringen op te laten doen, vraag aan eigenaren van sociale en niet al te drukke honden of zij je daarbij willen helpen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”