Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoelang trainen voor wedstrijd behendigheid?

Moderator: moderatorteam

EvavT

hoelang trainen voor wedstrijd behendigheid?

Ongelezen bericht door EvavT »

Ik doe nu 1 keer per week behendigheid en wil met weidepaaltjes zelf gaan oefenen.
Heb nu 15 lessen gehad.

Hoelang moet je ongeveer trainen om met een wedstrijd mee te doen?
Natuurlijk ligt dit aan de hond, Bob snapt het redelijk
De paaltjes slurf en wip moeten nog wel meer geoefend worden.

Kun je met gelijk welke hond meedoen?
:denken: :ok:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja wij moeten 2 cursussen doorlopen voor wij ons mogen inschrijven bij de fhn. Dat moet je navragen bij je hondenschool, onderlinge wedstrijden of vriendschappelijk wedstrijden kan je in principe altijd mee doen, tis een mooie ervaring!
Afbeelding
dimphie
Actief

Ongelezen bericht door dimphie »

Wij trainen nu ongeveer een jaar met Bajo (een border collie) maar we lopen nog geen wedstrijden. Bajo is nog te ongedurig maar hij beheerst wel alle onderdelen. Ik vind zelf dat je hond de paaltjes sowieso feilloos moet beheersen anders sla je een flatertje tijdens een wedstrijd. Die paaltjes staan er zowat altijd in. En voordat ie de paaltjes feilloos beheerst ben je alweer een aantal maanden en lessen verder en kent ie alle andere toestellen ook wel. Je hondje kent het dan zo langzamerhand allemaal wel maar het baasje, die moet ook veel leren. Ik vind die wendingen soms verschrikkelijk moeilijk.
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Inderdaad :mrgreen:

na 15 lessen heb ik meegedaan met een demonstratie hier.
Bob deed het aardig goed :ok: (liep tenminste niet naar al die leuke honden die daar losliepen en de toeschouwers) :mrgreen:
hij draaide om in de slurf :pffff:

Verder ging het prima, gezien het feit dat het de eerste keer was dat ie buiten en met toeschouwers behendigheid deed.

Ik heb nog wel een en ander te leren want ik liep me een rotje :mrgreen:
om de hindernissen heen enzo.
Natuurlijk moet je in het begin nog meer en duidelijker aanwijzingen geven en super enthousiast doen :wink:

Ik vind het leerproces trouwens wel erg leuk :smile:
jumpin'jack
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jumpin'jack »

Het is heel afhankelijk per hond wanneer je wedstrijden kunt gaan lopen. De ene is na 2 cursussen al zover, maar een ander heeft idd een jaar nodig voordat de hond zover is. Het beste kun je met je instructeur overleggen waarneer hij/zij zegt dat je het kan proberen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik denk niet dat je hond feilloos de paaltjes moet kunnen om wedstrijden te lopen. Honden blijven paaltjes in de meeste gevallen lang het moeilijkste vinden, het gaat er voor een eerste wedstrijd met name om dat hij wel snapt wat de bedoeling is, feilloos kennen hoeft voor mij nog niet! Daarbij in de debutantenklassen zijn het nog maar 6 paaltjes (de andere klassen is dat 12) en oh ja een flater slaan op je eerste wedstrijd???? Tja helaas is daar soms niet aan te ontkomen. Al kent je hond op training misschien alles feilloos, op wedstrijd is het wel even wat anders! Het eerste jaar ben ik geen 1 parcours binnen de tijd doorgekomen. de eerste 2 wedstrijden kwam ik nooit verder dan de slurf. Op cursus deed hij dat altijd wel, maar onder een vreemd zeil was het verhaal ineens heel wat anders.... ach ja wat is een flater????? :denken:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”