Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duck

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Net

Duck

Ongelezen bericht door Net »

Gister om ongeveer 4 uur heb ik Duck diepvriesvlees gekocht. Ik heb de schijven uit elkaar gehaald en in de koelkast gelegd. Vanmorgen, half 8, waren ze nog bevroren. Volgens mij zit er dus heel veel water in. Ik moet dan meteen denken aan die opgespoten kipfilets en voel me dus wel genept. Ik bedoel, ik heb Duck per kilo gekocht en neem dus aan dat ik een kilo vlees koop en geen water?!
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

in versvlees zit ook veel vleesvocht. Dit is geen water en zitten vitaminen en mineralen in
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
shiba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door shiba »

Samen met Energique is Duck toch wel één van de beste diepvries voeders die je kunt kopen.
In vers vlees zit altijd vocht, dat kan niet anders.

Ik ontdooi de schijven altijd in de magnetron. Ik ontdooi ze totdat ze zelfs een beetje warm zijn. Dat vinden ze het lekkerst!
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Heb je de temperatuur in je koelkast niet erg laag ingesteld dan? Ik ontdooi Duck ook in de koelkast met drie plakken boven op elkaar in een tupperware-bakje. Als ik dat 's middags in de koelkast leg is het 's morgens echt ontdooid hoor.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Als ik het er savonds uithaal leg ik het op het aanrecht. Is het smorgen's ontdooit.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Duck

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Net schreef:Gister om ongeveer 4 uur heb ik Duck diepvriesvlees gekocht. Ik heb de schijven uit elkaar gehaald en in de koelkast gelegd. Vanmorgen, half 8, waren ze nog bevroren. Volgens mij zit er dus heel veel water in. Ik moet dan meteen denken aan die opgespoten kipfilets en voel me dus wel genept. Ik bedoel, ik heb Duck per kilo gekocht en neem dus aan dat ik een kilo vlees koop en geen water?!
Volgens mij staat jouw koelkast gewoon te hoog :cheer:

Maar even zonder dollen. Ieder stukkie vlees bestaat voor het grootste deel uit vocht (geen water, das wat anders). zou je het vocht eruit persen dan hou je een droge stof over wat vleesmeel zou kunnen heten. Vleesvocht wordt normaal opgenomen door het lichaam, het is dus niet te vergelijken met de opgepompte hammen en kipfilets
Als je kilo Duck koopt betaal je voor een kilo Duck (verzameling van vlees/organen/gemalen bot/granen e.d.) en niet voor een kilo vlees.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik dacht dat je Kvv niet mocht ontdooien in de magnetron :denken: omdat dan (bijna) alle voedingsstoffen verloren gaan
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

pooh schreef:ik dacht dat je Kvv niet mocht ontdooien in de magnetron :denken: omdat dan (bijna) alle voedingsstoffen verloren gaan
klopt....het is jammer van de voedingsstoffen want die gaan grotendeels verloren bij verhitting. Soms wordt wel aanbevolgen om een beetje gekookt water over de kvv te doen om de hond aan de nieuwe maaltijd te laten wennen. Maar goed ontdooit en rauw geven is uiteindelijk wel het beste.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Als het goed is, is het vocht wat uit het vlees komt, ook geen water en zie je dat ook duidelijk. Als ik Carnibest ontdooi dan komt er echt vleesvocht uit het zakje. En dat gaat dan lekker over het vlees in de jongens hun bakjes. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Ca Cajuina
Zeer actief

shiba schreef:Samen met Energique is Duck toch wel één van de beste diepvries voeders die je kunt kopen.
In vers vlees zit altijd vocht, dat kan niet anders.

Ik ontdooi de schijven altijd in de magnetron. Ik ontdooi ze totdat ze zelfs een beetje warm zijn. Dat vinden ze het lekkerst!
Niet doen hoor. Dan gaan alle bacterieen (die juist zo goed zijn in KVV dood)

Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

in vlees zit nu eenmaal vocht, maar ik leg ze los in hun bak en laat het effe liggen een uurtje of anderhalf en dan is het allemaal gewoon ontdooit zonder water in hun bak hoor, nog nooit last van gehad ook.
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

In kippenvlees zit zeker vocht, maar geloof me dat er ook heel wat water in gespoten wordt! Niet alleen in kippenvlees bestemd voor diervoeders, maar ook in het kippenvlees voor menselijke consumpties.

Bovendien zijn het geen kippen die verwerkt worden tot kipfilets maar kuikens die binnen no time vetgemest worden en geslacht worden...
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik haal de kipvilee altijd bij een turkse slager die pompt er geen water in
Afbeelding
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

twinkeltje schreef:ik haal de kipvilee altijd bij een turkse slager die pompt er geen water in
Als jij daarin wilt blijven geloven...
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Boelie schreef:
twinkeltje schreef:ik haal de kipvilee altijd bij een turkse slager die pompt er geen water in
Als jij daarin wilt blijven geloven...
ja eigelijk wel :denken:
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

psies die worden ritueel geslacht :ok: :mrgreen:

Afbeelding
Net

Ongelezen bericht door Net »

Nah, ik zal op jullie vertrouwen dat er geen water in zit :wink: Duke vindt het wel ontzettend lekker, stond te kwispelen bij haar voerbak. Ze is een ontzettende moeilijke eter, daarom ga ik ff over op versvlees. De dierenwinkel had ook penspoeder, om over de brokken te strooien, maar toen m'n dochter en ik dat roken lagen we haast voor pampus in de winkel. :eek:
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

hahaha...dat moet je je hond zeker een keertje op fytomix (kruidenmix van Bibi of Carnibest) trakteren....dat stinkt pas!! :smile2:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Ca Cajuina schreef:[psies die worden ritueel geslacht :ok: :mrgreen:
denk je?? :roll: nu..ik niet hoor :mrgreen:
Afbeelding
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

shiba schreef:
Dat doe ik dus noooooit meer.... alles wta je daarna in de tron stopt, stinkt.. daarbij blijft die lucht echt 3 dagen in me keuken hangen.. bah bah bah
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”