Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duck
Moderator: moderatorteam
Duck
Gister om ongeveer 4 uur heb ik Duck diepvriesvlees gekocht. Ik heb de schijven uit elkaar gehaald en in de koelkast gelegd. Vanmorgen, half 8, waren ze nog bevroren. Volgens mij zit er dus heel veel water in. Ik moet dan meteen denken aan die opgespoten kipfilets en voel me dus wel genept. Ik bedoel, ik heb Duck per kilo gekocht en neem dus aan dat ik een kilo vlees koop en geen water?!
- Ca Cajuina
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Duck
Volgens mij staat jouw koelkast gewoon te hoogNet schreef:Gister om ongeveer 4 uur heb ik Duck diepvriesvlees gekocht. Ik heb de schijven uit elkaar gehaald en in de koelkast gelegd. Vanmorgen, half 8, waren ze nog bevroren. Volgens mij zit er dus heel veel water in. Ik moet dan meteen denken aan die opgespoten kipfilets en voel me dus wel genept. Ik bedoel, ik heb Duck per kilo gekocht en neem dus aan dat ik een kilo vlees koop en geen water?!

Maar even zonder dollen. Ieder stukkie vlees bestaat voor het grootste deel uit vocht (geen water, das wat anders). zou je het vocht eruit persen dan hou je een droge stof over wat vleesmeel zou kunnen heten. Vleesvocht wordt normaal opgenomen door het lichaam, het is dus niet te vergelijken met de opgepompte hammen en kipfilets
Als je kilo Duck koopt betaal je voor een kilo Duck (verzameling van vlees/organen/gemalen bot/granen e.d.) en niet voor een kilo vlees.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Peet2
- Zeer actief
klopt....het is jammer van de voedingsstoffen want die gaan grotendeels verloren bij verhitting. Soms wordt wel aanbevolgen om een beetje gekookt water over de kvv te doen om de hond aan de nieuwe maaltijd te laten wennen. Maar goed ontdooit en rauw geven is uiteindelijk wel het beste.pooh schreef:ik dacht dat je Kvv niet mocht ontdooien in de magnetronomdat dan (bijna) alle voedingsstoffen verloren gaan

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als het goed is, is het vocht wat uit het vlees komt, ook geen water en zie je dat ook duidelijk. Als ik Carnibest ontdooi dan komt er echt vleesvocht uit het zakje. En dat gaat dan lekker over het vlees in de jongens hun bakjes. 

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Niet doen hoor. Dan gaan alle bacterieen (die juist zo goed zijn in KVV dood)shiba schreef:Samen met Energique is Duck toch wel één van de beste diepvries voeders die je kunt kopen.
In vers vlees zit altijd vocht, dat kan niet anders.
Ik ontdooi de schijven altijd in de magnetron. Ik ontdooi ze totdat ze zelfs een beetje warm zijn. Dat vinden ze het lekkerst!
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

-
- Zeer actief
-
- Actief
In kippenvlees zit zeker vocht, maar geloof me dat er ook heel wat water in gespoten wordt! Niet alleen in kippenvlees bestemd voor diervoeders, maar ook in het kippenvlees voor menselijke consumpties.
Bovendien zijn het geen kippen die verwerkt worden tot kipfilets maar kuikens die binnen no time vetgemest worden en geslacht worden...
Bovendien zijn het geen kippen die verwerkt worden tot kipfilets maar kuikens die binnen no time vetgemest worden en geslacht worden...
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
- Actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Nah, ik zal op jullie vertrouwen dat er geen water in zit
Duke vindt het wel ontzettend lekker, stond te kwispelen bij haar voerbak. Ze is een ontzettende moeilijke eter, daarom ga ik ff over op versvlees. De dierenwinkel had ook penspoeder, om over de brokken te strooien, maar toen m'n dochter en ik dat roken lagen we haast voor pampus in de winkel. 

- Peet2
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
- ~Kimske
- Actief