Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffen
Moderator: moderatorteam
- marjolijn
- Erelid
Blaffen
Sinds tien dagen heb ik toch weer twee puppers in opvang. Ik voel me zo stabiel dat ik het wel aandurfde. Ik vang nu voor een andere stichting op omdat ik met veel onvrede weggegaan ben bij de vorige stichting.
Ik word nu geconfronteerd met iets wat ik nog niet eerder meegemaakt heb en ik weet ook niet zo goed op welke wijze ik hiermee aan de slag moet.
Een van de pups is een vier maanden oude kruising berghond (waarschijnlijk). Een kanjer van een ding dat nu al 17 kilo weegt en een verschrikkelijk leuk karakter heeft. Het leven is lol, ze sloopt als een gek, drinkt en eet als een echte Griekse vondeling en blaft om iets te krijgen wat een andere hond heeft. Dat laatste vind ik moeilijk te hanteren. Ze blaft wanneer een van de andere honden iets heeft wat zij wil hebben en dat is eigenlijk elk moment van de dag. Een speeltje, een kluifje, een sok, wat dan ook. Doerak, onze roedelleider corrigeert haar soms heel heftig en dan is het een poosje over. Maar meestal trekt hij alleen de lippen even op en geeft een brul waarna zij weer over gaat tot hetzelfde gedrag.
Negeren leidt alleen maar tot oeverloos geblaf, afleiden en iets anders aanbieden duurt een paar seconden. Wat kan ik hieraan doen????
Ik word nu geconfronteerd met iets wat ik nog niet eerder meegemaakt heb en ik weet ook niet zo goed op welke wijze ik hiermee aan de slag moet.
Een van de pups is een vier maanden oude kruising berghond (waarschijnlijk). Een kanjer van een ding dat nu al 17 kilo weegt en een verschrikkelijk leuk karakter heeft. Het leven is lol, ze sloopt als een gek, drinkt en eet als een echte Griekse vondeling en blaft om iets te krijgen wat een andere hond heeft. Dat laatste vind ik moeilijk te hanteren. Ze blaft wanneer een van de andere honden iets heeft wat zij wil hebben en dat is eigenlijk elk moment van de dag. Een speeltje, een kluifje, een sok, wat dan ook. Doerak, onze roedelleider corrigeert haar soms heel heftig en dan is het een poosje over. Maar meestal trekt hij alleen de lippen even op en geeft een brul waarna zij weer over gaat tot hetzelfde gedrag.
Negeren leidt alleen maar tot oeverloos geblaf, afleiden en iets anders aanbieden duurt een paar seconden. Wat kan ik hieraan doen????
Marjolijn

- marjolijn
- Erelid
-
Net
- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
Izzy doet exact hetzelfde bij Juda en met name als ik in de buurt ben, dat is tenminste wel mijn indruk. Het gebeurt vooral als ik zit te lezen of achter de pc zit. Ik zie dan hoe Juda uitlokt en richting mij loert met een stoere blik. Negeren heeft bij haar alleen maar tot resultaat dat ze nog harder en hoger begint te blaffen. Zodra ik wegga en even wegblijf, is het over. Het is irritant en ik vind het eveneens moeilijk te doorbreken.
Iets gooien in haar richting heeft tot resultaat dat ze er heel enthousiast mee aan komt lopen als een blije trut.
Iets gooien in haar richting heeft tot resultaat dat ze er heel enthousiast mee aan komt lopen als een blije trut.
- marjolijn
- Erelid
-
Baily
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik denk dat 'nee' zeggen geen zin heeft omdat de hond daar toch niet naar luistert. Het enige wat je dan leert is dat 'nee' een commando is waar je niet op hoeft te reageren of dat het betekent dat je lekker door mag gaan met wat je aan het doen bent.
Wat je dan wel moet doen.... Mijn Sjiwie doet het ook wel eens en die zet ik dan gewoon in een andere kamer neer. Ze mag m'n andere honden niet lastig vallen als die wat lekkers hebben en het niet af willen geven. Ze krijgen altijd tegelijk wat lekkers, dus ze hoeft zich geen zorgen te maken dat ze overgeslagen wordt. Nu weet ze niet beter en gaat ze gewoon in een andere kamer op haar botje knagen. Ze doet er toch altijd het langst mee van alle drie.
Wat je dan wel moet doen.... Mijn Sjiwie doet het ook wel eens en die zet ik dan gewoon in een andere kamer neer. Ze mag m'n andere honden niet lastig vallen als die wat lekkers hebben en het niet af willen geven. Ze krijgen altijd tegelijk wat lekkers, dus ze hoeft zich geen zorgen te maken dat ze overgeslagen wordt. Nu weet ze niet beter en gaat ze gewoon in een andere kamer op haar botje knagen. Ze doet er toch altijd het langst mee van alle drie.
- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
marjolijn schreef:Elga doet het niet om mijn aandacht te krijgen maar is puur gefixeerd op het voorwerp wat zij wil hebben. Ik blijf maar konsekwent Elga, klaar roepen met een handgebaar en hoop dat dat eens vruchten af gaat werpen!
En Izzy is gewoon een slimme totebel!
Haha,
Ze begint met naar het voorwerp wat Juda heeft te loeren. Daarna Juda uitdagen. Kan dat echt treiterig doen. Zodra ze echter merkt dat dat geen effect heeft, gaat ze inderdaad haar aandacht naar mij verleggen. En dan moet ik ook nog mijn gezicht in de plooi houden...
Volgens mij heb je aardig je handen vol aan Elga!
- marjolijn
- Erelid
- heylane
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Het lastige is dat de hond moet snappen welk gedrag je verbiedt. Ik zal proberen het uit te leggen.
Ik heb gewerkt met een blikje met steentjes. Eerst vlak naast de hond laten vallen, zodat hij schrok en dan super overdreven "oh lieverd was je je zo geschrokken, ah zielig etc" zodat hij de indruk krijgt dat het blikje inderdaad heeeel eng is. Daarna als hij erg blafte (bv om een speeltje te krijgen) liet ik zonder dat hij kon zien dat ik het deed het blikje bij hem vallen (vergt wat creativiteit).Ik speelde dan stug door met het speeltje (want het speeltje had niets met de correctie te maken).
Hij ging dus dat blaffen associeren met het blikje en stopte met blaffen om zijn zin te krijgen. (hij blaft nog wel "waaks")
Ik heb gewerkt met een blikje met steentjes. Eerst vlak naast de hond laten vallen, zodat hij schrok en dan super overdreven "oh lieverd was je je zo geschrokken, ah zielig etc" zodat hij de indruk krijgt dat het blikje inderdaad heeeel eng is. Daarna als hij erg blafte (bv om een speeltje te krijgen) liet ik zonder dat hij kon zien dat ik het deed het blikje bij hem vallen (vergt wat creativiteit).Ik speelde dan stug door met het speeltje (want het speeltje had niets met de correctie te maken).
Hij ging dus dat blaffen associeren met het blikje en stopte met blaffen om zijn zin te krijgen. (hij blaft nog wel "waaks")
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Belle heeft als pup ook wel geblaft naar Chiva. Bij haar hielp ook weinig, tot we haar echt zijn gaan negeren als ze het deed. Zodra ze met blaffen begonnen liepen we met z'n allen (incl. Chiva) zonder iets te zeggen de kamer, of helemaal het huis uit en kwamen pas weer terug als ze stil was. Was lastig af en toe, maar het heeft wel vrij snel geholpen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012