Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frontline vraag

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gast

Frontline vraag

Ongelezen bericht door Gast »

Wie weet hoe het zit met Frontline pipetten voor honden van boven de 40 kilo? Ik heb vandaag pipetten gekocht. Die gaan op gewicht. De nieuwe Frontline combo heeft als grootste maat 'boven de 40 kilo'. Zou zo'n pipet dan ook voldoende zijn voor een hond van 80 of 100 kilo? Zo ja, krijgt een hond van 45 kilo dan niet te veel binnen?
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Ik zit daar ook altijd zo mee te klooien.
Mijn honden zijn ook ver boven het gewicht van de grootste pipet.
Ik geef Stapper de ene keer 1 pipet en de keer daarop 2 pipetten.
Zara krijgt nog steeds 1 pipet maar als die op haar eind gewicht zit ga ik dat ook om en om doen.
Volgens mijn da zit er een heel forse marge in hoor, dus hoef je je niet al te druk te maken.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Gast

Mijn honden zijn niet zo zwaar, Sypke 17 kilo en Mees 23 kilo. Maar volgens een dierenarts is Frontline in pipetten veel voordeliger als je de grootste pipetten koopt en dan per hond (gewicht) het juiste aantal milliliter met een spuitje opzuigen en in de nek spuiten.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Dat noem ik nou eens een geweldig idee!!!
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Dat doe ik ook altijd. Ik koop pipetten voor 40-60 kilo. De helft doe ik bij Job en de andere helft verdeel ik over Floor en Benno. Scheelt een hele hoop geld :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Gebruiken jullie nu nog Frontline dan?
Ik hou altijd een winterstop van oktober tot maart. Het is nu , volgens mijn DA, niet nodig.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

sypke schreef:Mijn honden zijn niet zo zwaar, Sypke 17 kilo en Mees 23 kilo. Maar volgens een dierenarts is Frontline in pipetten veel voordeliger als je de grootste pipetten koopt en dan per hond (gewicht) het juiste aantal milliliter met een spuitje opzuigen en in de nek spuiten.
Ik doe dit met Stronghold, voor onze 6 katten. Ik koop de pipet voor honden boven de 40 kilo, en met een insulinespuitje zuig ik de hoeveelheid op die per kat/gewicht overeenkomt. Is ontzettend veel goedkoper, en werkt perfekt.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ik koop pipetten voor boven de 40 kilo en ben gewoon één pipet per hond kwijt. Hoezo goedkoop? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

bram en thijs schreef:Ik koop pipetten voor boven de 40 kilo en ben gewoon één pipet per hond kwijt. Hoezo goedkoop? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moet je ook niet zo'n grote honden nemen :pffff: :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Trina schreef:Gebruiken jullie nu nog Frontline dan?
Ik hou altijd een winterstop van oktober tot maart. Het is nu , volgens mijn DA, niet nodig.
vlooien houden geen winterslaap :wink: zomers krijgen ze hier elke maand frontline vanaf deze maand krijgen ze 1 x per 2 a 3 maanden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:Dat doe ik ook altijd. Ik koop pipetten voor 40-60 kilo. De helft doe ik bij Job en de andere helft verdeel ik over Floor en Benno. Scheelt een hele hoop geld :ok:
nog nooit aan gedacht... niet zo'n gek idee :denken: :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

dat zijn nog is handige tips, wij hadden altijd die spray van frontline, maar das zo`n gedoe bij de katten en stinkt verschrikkelijk. Die pipetten gaan we ook is proberen :ok:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

malinois schreef:
Trina schreef:Gebruiken jullie nu nog Frontline dan?
vlooien houden geen winterslaap :wink: zomers krijgen ze hier elke maand frontline vanaf deze maand krijgen ze 1 x per 2 a 3 maanden.
nou, ik wacht wel tot maart hoor, er is hier geen vlo te bekennen.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ailena schreef:dat zijn nog is handige tips, wij hadden altijd die spray van frontline, maar das zo`n gedoe bij de katten en stinkt verschrikkelijk. Die pipetten gaan we ook is proberen :ok:
Ik heb één keer geprobeerd die spray te gebruiken bij één van onze katten. Na twee keer pssst te hebben gedaan was al volledig duidelijk dat spray bij onze katten erg verkeerd valt. Met de pipetjes nergens last van, noch van schrikken noch van vlooien.
bram en thijs
Zeer actief

Wil de hond schreef:Ik heb één keer geprobeerd die spray te gebruiken bij één van onze katten. Na twee keer pssst te hebben gedaan was al volledig duidelijk dat spray bij onze katten erg verkeerd valt.
Bij honden ook. 't Was net de derde wereldoorlog.
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:Bij honden ook. 't Was net de derde wereldoorlog.
Hihi,

En daar stond je dan, met je dure edoch nutteloze spuitbusje. :smile2:
bram en thijs
Zeer actief

Wil de hond schreef:
bram en thijs schreef:Bij honden ook. 't Was net de derde wereldoorlog.
Hihi,

En daar stond je dan, met je dure edoch nutteloze spuitbusje. :smile2:
:pffff: :pffff: :pffff: Neerleggen die hap en leegspuiten die fles :pffff: :pffff: :pffff: Onderwijl maar sorry, sorry, sorry zeggend :roos: :roos: :roos: Om daarna nooooit meer spuitflacons te nemen.

Ik kan tot op de dag van vandaag geen sprayfles pakken of de jongens staan bepakt en bezakt bij de achterdeur. Niet leuk.
AfbeeldingAfbeelding
Fozze
Actief

Ongelezen bericht door Fozze »

Gebruik ook spray van Frontline zowel voor de katten als voor Fozze.
Anders betaal ik me blauw aan pip., Fozze zit zo rond de 80 kg.
Spray is dus handig, goedkoop en stank valt naar mijn mening wel mee.
Groetjes Veronique en ne dikke poot van Fozze

Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Die spray was hier echt een gevecht van hier naar tokio.

Ik heb nu ook allemaal pipetjes en doe dus ook verdelen over de hondjes. (op aanraden van Lyset, werkt perfect :mrgreen: )
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
rosie
Actief

Ongelezen bericht door rosie »

Ailena schreef:dat zijn nog is handige tips, wij hadden altijd die spray van frontline, maar das zo`n gedoe bij de katten en stinkt verschrikkelijk. Die pipetten gaan we ook is proberen :ok:
ik heb de pimpetten gebruikt, tegen teken en arco zat na een wandeling vol!!zeker 15 heb ik uit zijn velletje moeten halen, en nu ik de spray gebruik heeft hij der geen enkele meer gehad, dan neem ik het geurtje er graag bij :wink:
groetjes rosie
ykoontje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door ykoontje »

hoi ik heb ook even een vraag over frontline!!

weet er hier iemand of je de spray versie ook bij jonge zieke honden mag gebruiken???......ik heb n.l nét beide katten van me een pipetje gegeven,....ffffff wat denk je zit de pup steeds met een vlo op zijn kop of kont :denken: ,....tis morgen zondag vandaar me oproepje,...anders belde ik de da wel even,....maar tis zat.avond :roll:
Gast

ik zou absoluut iet die troep gebruiken en zeker niet op een jonge zieke hond.
Als de hond vlooien heeft pak een vlooikammetje en een bakkje met water, dompel het kammetje in het water en kam de hond, en steeds het kammetje dompelen in het water,daarodoor vangje de vlooien en springenze niet weg.
asl je vlooie in huis hebt aou je toch ook je huis moeten behandelen maar dan wel je hond en katten even ergens andres ondr brengen of ze even in een kamer sluiten waar je niet aan het spuiten ben gewwest
ykoontje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door ykoontje »

lupa schreef:ik zou absoluut iet die troep gebruiken en zeker niet op een jonge zieke hond.
Als de hond vlooien heeft pak een vlooikammetje en een bakkje met water, dompel het kammetje in het water en kam de hond, en steeds het kammetje dompelen in het water,daarodoor vangje de vlooien en springenze niet weg.
asl je vlooie in huis hebt aou je toch ook je huis moeten behandelen maar dan wel je hond en katten even ergens andres ondr brengen of ze even in een kamer sluiten waar je niet aan het spuiten ben gewwest
thnx,...voor je snelle reactie,...ik twijfelde zelf ook al, vooral omdat mijn man exact zo reageerde als jij :mrgreen: dus dan doe ik wel de waterkom/kam therapie en morgen gewoon goed stofzuigen ,...koop ik maandag gelijk bij de dierenwinkel een goeie vlooienverdelger voor het huis!!....hey bedankt he?!! voor het meedenken!! :wink:
Chipper
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Chipper »

lupa schreef: Als de hond vlooien heeft pak een vlooikammetje en een bakkje met water, dompel het kammetje in het water en kam de hond, en steeds het kammetje dompelen in het water,daarodoor vangje de vlooien en springenze niet weg.
Je mag het op een pup wel gebruiken, maar als die ziek is zou ik daar toch even mee wachten.

Met de truc met het kammetje heb ik de vlooien helaas nooit onder controle kunnen krijgen. Met Frotnline ben je er gelukkig in 1 keer vanaf.
Ik gebruik het alleen als ik zie dat er vlooien zijn.
Op dit moment geef ik het maar 1 keer per jaar.
Gast

Chipper schreef:
lupa schreef: Als de hond vlooien heeft pak een vlooikammetje en een bakkje met water, dompel het kammetje in het water en kam de hond, en steeds het kammetje dompelen in het water,daarodoor vangje de vlooien en springenze niet weg.
Je mag het op een pup wel gebruiken, maar als die ziek is zou ik daar toch even mee wachten.

Met de truc met het kammetje heb ik de vlooien helaas nooit onder controle kunnen krijgen. Met Frotnline ben je er gelukkig in 1 keer vanaf.
Ik gebruik het alleen als ik zie dat er vlooien zijn.
Op dit moment geef ik het maar 1 keer per jaar.
als ik weet dat het vlooien tijd is of dat ze ergens naar toe geweest zijn waar er vloiien waren ga ik ze iedere avond na met deze methode.
Vind bijna nooit wat, maar als ik iest vind dan chek ik ze iedere avond.
ik ontvlooi mijn honden al 4 jaar niet meer
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ykoontje schreef:hoi ik heb ook even een vraag over frontline!!

weet er hier iemand of je de spray versie ook bij jonge zieke honden mag gebruiken???......ik heb n.l nét beide katten van me een pipetje gegeven,....ffffff wat denk je zit de pup steeds met een vlo op zijn kop of kont :denken: ,....tis morgen zondag vandaar me oproepje,...anders belde ik de da wel even,....maar tis zat.avond :roll:
de spray mag je wel bij pups gebruiken de pipetten niet... bij een zieke hond zou ik het sowieso niet doen... ik geef ze zomers elke maand een pipetje en in de winter 1 x per 2 of 3 maanden. Beter voorkomen dan genezen maar niet bij een zieke hond.
Afbeelding
Chipper
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Chipper »

Sorry, was even in de war met stronghold, dat mag je vanaf 6 weken geven.
Frontline inderdaad vanaf 12 weken, maar niet op zieke of herstellende dieren.
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Frontline spray mag wel bij hele jonge puppies. Of t echt nodig is, is n tweede.. :wink:
akita
Actief

Ongelezen bericht door akita »

ik geef frontline combo in deze periode ook preventief maar eens in de 2 maanden en zomers iedere maand of eens in de 6 weken is maar net hoe mijn pet staat :mrgreen: heb 6 huisdieren dus wil echt geen vlooienplaag blee :neenee:
IK HEB 3 ECHTE KANJERS CJ SHEILA EN KYRA
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”