Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bestaat er wel een goede brok? UPDATE!
Moderator: moderatorteam
- mechelaar_fan
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Maar wat zit er dan wel in?sypke schreef:Dat is niet waar. Bij merken als Royal Canin enzo betaal je vooral voor de marketing.mechelaar_fan schreef:aan die prijs zit er goedkoop diermeel in en granen, aangevuld met wat vitamines.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat klopt. Hopa werkt met wederverkopers en maakt geen reclame, behalve van-mond-tot-mond dan. Het is een kleine onderneming die eens per maand een partij voer maakt (zelf) en daarvoor zelf de ingredienten inkoopt. Er zitten geen chemische toevoegingen in, geen kunstmatige conserveringsmiddelen en geen troep. De houdbaarheid is daardoor ook beperkt. De marge voor de wederverkopers is klein en het zijn dan ook allemaal mensen die vooral het belang van kwaliteit voorop hebben staan en Hopa niet voor (hoofd)inkomsten hebben. De grondstoffen zijn van goede kwaliteit en de producent let er bovendien op dat er geen grondstoffen uit de bio-industrie inzitten maar alleen van "biologische" bedrijven.sypke schreef:Dat is niet waar. Bij merken als Royal Canin enzo betaal je vooral voor de marketing.mechelaar_fan schreef:aan die prijs zit er goedkoop diermeel in en granen, aangevuld met wat vitamines.
Marjolein
-
- Zeer actief
Wat zijn die grondstoffen zoal?Marjoleine schreef: Dat klopt. Hopa werkt met wederverkopers en maakt geen reclame, behalve van-mond-tot-mond dan. Het is een kleine onderneming die eens per maand een partij voer maakt (zelf) en daarvoor zelf de ingredienten inkoopt. Er zitten geen chemische toevoegingen in, geen kunstmatige conserveringsmiddelen en geen troep. De houdbaarheid is daardoor ook beperkt. De marge voor de wederverkopers is klein en het zijn dan ook allemaal mensen die vooral het belang van kwaliteit voorop hebben staan en Hopa niet voor (hoofd)inkomsten hebben. De grondstoffen zijn van goede kwaliteit en de producent let er bovendien op dat er geen grondstoffen uit de bio-industrie inzitten maar alleen van "biologische" bedrijven.
Marjolein
Ik vermoed dat de voedingstabel van MJ niet meer omvat dan termen als "dierlijke bijprodukten" met een percentage. Ik zou als ik een brok voerde (wat ik overigens niet doe) graag willen weten wat er nu ECHT in zit. Welke diersoorten, welke onderdelen, in welke verhoudingen, hoe wordt het bewerkt? Wat zit er in aan granen etc.?
En wat is "biologisch" als het tussen aanhalingstekens staat?
Ik vind het toch erg sterk als je een voer met werkelijk kwalitatief GOEDE ingredienten kunt maken voor een prijs van rond de euro per kilo. Het is droge stof, van verse voeding hebben honden grofweg twee keer zoveel nodig dus dat betekent dat de prijs van de "verse" grondstoffen al niet meer mag zijn dan ca 50 cent per kilo. En dan hebben we het nog niet over het fabricageproces en de "kleine" marge voor de verkopers, ik denk dat daar ook in totaal nog wel een factor 1,5 a 2 overheen gaat zelfs als je het zo goedkoop mogelijk houdt?
Dan hebben we het dus nog over grondstoffen die rond de 30 cent per kilo kosten.
Wat koop je daarvoor en hoe stel je daaruit een goed, gezond en evenwichtig voer samen? Honden zijn natuurlijk voornamelijk carnivoren, dus je zult er toch voornamelijk vlees in moeten stoppen. En dan, om een voldoende uitgebalanceerde voeding te kunnen maken, niet van een maar van meerdere diersoorten. En verschillende onderdelen (divers spiervlees, divers orgaanvlees).
Hoe doen ze dat?

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Volgens mij is er geen 1 brokkenproducent die dat precies bekend maakt. Of heb je voorbeelden?jelle schreef:Ik zou als ik een brok voerde (wat ik overigens niet doe) graag willen weten wat er nu ECHT in zit. Welke diersoorten, welke onderdelen, in welke verhoudingen, hoe wordt het bewerkt? Wat zit er in aan granen etc.?
-
- Zeer actief
De meesten zijn daar heel erg duister over inderdaad. De omschrijvingen op de verpakkingen zijn meestal zodanig gesteld dat er heel veel kan vallen onder de gebruikte termen.sypke schreef:Volgens mij is er geen 1 brokkenproducent die dat precies bekend maakt. Of heb je voorbeelden?jelle schreef:Ik zou als ik een brok voerde (wat ik overigens niet doe) graag willen weten wat er nu ECHT in zit. Welke diersoorten, welke onderdelen, in welke verhoudingen, hoe wordt het bewerkt? Wat zit er in aan granen etc.?
Toch zou ik het in het kader van "weet wat je eet" graag willen weten voor ik het mijn hond voor zou zetten.

-
- Erelid
- Contacteer:
Ik zou natuurlijk ook het liefst precies willen weten wat mijn honden eten, wat er in de brokken en het versvlees dat ik geef zit. Maar daar kom je helaas nooit achter. Maar als je barft heb je ook een probleem. Je weet ook niet precies waar het vlees van de slager of slachter vandaan komt. Je weet niet wat voor hormonen en antibiotica en andere rotzooi de koeien en andere beesten toegediend hebben gekregen. Ik denk dat het een illusie is dat barfen gezonder is. Leuker voor de honden wel, daar ben ik van overtuigd.
Nah, dan weet ik ook niet wat ik zelf te eten krijg. Dan ga ik ook maar over op astronauten-voersypke schreef:Ik zou natuurlijk ook het liefst precies willen weten wat mijn honden eten, wat er in de brokken en het versvlees dat ik geef zit. Maar daar kom je helaas nooit achter. Maar als je barft heb je ook een probleem. Je weet ook niet precies waar het vlees van de slager of slachter vandaan komt. Je weet niet wat voor hormonen en antibiotica en andere rotzooi de koeien en andere beesten toegediend hebben gekregen. Ik denk dat het een illusie is dat barfen gezonder is. Leuker voor de honden wel, daar ben ik van overtuigd.

- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
Precies. Als ik een brood koop heb ik geen idee wat er allemaal in zit en waar de grondstoffen vandaan komen en hoe het brood is behandeld. Er zijn natuurlijk wel allemaal regels en wetten over voedsel, maar of iedereen zich daaraan houdt?BessieTurf schreef:Eigenlijk weet je (en ik) dat ook nietMarion. schreef:Nah, dan weet ik ook niet wat ik zelf te eten krijg.
- BessieTurf
- Actief
Dan nog heb je een probleem, want bha en bht zijn wettelijk ook toegestaan in o.a.a diervoer, maar het is maar de vraag of dat wel zo goed is voor ze. Gelijke gaat op voor al die e-nummers lijkt mij zo. En wat te denken van al die vergiften die wettelijk wel mogen.sypke schreef:Er zijn natuurlijk wel allemaal regels en wetten over voedsel, maar of iedereen zich daaraan houdt?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb dat tussen aanhalingstekens gezet omdat ik ermee bedoel: geen bio-industrie-produkten. Bij wat geen bio-industrie is, zijn nog steeds meerdere opties, denk bv aan scharrelkippen, vrij uitloop-kippen, dat soort verschillen. De grondstoffen voor Hopa komen dus van biologische boeren, zeg maar, rare term, maar snap je wat ik bedoel?jelle schreef:
En wat is "biologisch" als het tussen aanhalingstekens staat?
Ja, sterk hè? Je zou je ook af kunnen vragen voor hoeveel je wordt afgezet bij andere merken natuurlijk...jelle schreef: Ik vind het toch erg sterk als je een voer met werkelijk kwalitatief GOEDE ingredienten kunt maken voor een prijs van rond de euro per kilo.
Neuh, die marge is bepaald geen 1,5 tot 2. Tussen de 2 en 4 euro per zak, feitelijk.jelle schreef:En dan hebben we het nog niet over het fabricageproces en de "kleine" marge voor de verkopers, ik denk dat daar ook in totaal nog wel een factor 1,5 a 2 overheen gaat zelfs als je het zo goedkoop mogelijk houdt?
Zoals ik al eerder zei, in hoeverre wordt je afgezet door andere fabrikanten?jelle schreef:Dan hebben we het dus nog over grondstoffen die rond de 30 cent per kilo kosten.
Wat koop je daarvoor en hoe stel je daaruit een goed, gezond en evenwichtig voer samen? Honden zijn natuurlijk voornamelijk carnivoren, dus je zult er toch voornamelijk vlees in moeten stoppen. En dan, om een voldoende uitgebalanceerde voeding te kunnen maken, niet van een maar van meerdere diersoorten. En verschillende onderdelen (divers spiervlees, divers orgaanvlees).
Marjolein
-
- Zeer actief
ja, ik snap het, maar ik denk dat je vele malen voorzichtiger moet zijn met de term "biologisch". Daar hangt een heel keurmerk aan vast en ik denk niet dat Hopa een EKO keurmerk heeft, toch?Marjoleine schreef: De grondstoffen voor Hopa komen dus van biologische boeren, zeg maar, rare term, maar snap je wat ik bedoel?
Dat bij andere merken er misschien nog veel meer winst wordt behaald geloof ik best. Blijft de vraag staan wat voor grondstoffen dat zijn, voor die prijs.
Ja, sterk hè? Je zou je ook af kunnen vragen voor hoeveel je wordt afgezet bij andere merken natuurlijk...
Voor de tussenhandelaar bedoel je? Ik neem aan dat de fabricage ook bepaald niet gratis is.Neuh, die marge is bepaald geen 1,5 tot 2. Tussen de 2 en 4 euro per zak, feitelijk.jelle schreef:En dan hebben we het nog niet over het fabricageproces en de "kleine" marge voor de verkopers, ik denk dat daar ook in totaal nog wel een factor 1,5 a 2 overheen gaat zelfs als je het zo goedkoop mogelijk houdt?
Ik heb het niet over anderen, het ging nu over dit voer. Wat zit er nou zoal in? Welke diersoorten, welke onderdelen, welke andere dingen dan dierlijk materiaal?Zoals ik al eerder zei, in hoeverre wordt je afgezet door andere fabrikanten?jelle schreef:Dan hebben we het dus nog over grondstoffen die rond de 30 cent per kilo kosten.
Marjolein

-
- Zeer actief
Ik zeg ook niet dat BARFen gezonder is, althans niet waar het zaken als antibiotica en hormonen betreft. Wel waar het de manier van voeren, de samenstelling en de afstemming op de spijsvertering van de hond betreft naar ik denk.sypke schreef:Ik zou natuurlijk ook het liefst precies willen weten wat mijn honden eten, wat er in de brokken en het versvlees dat ik geef zit. Maar daar kom je helaas nooit achter. Maar als je barft heb je ook een probleem. Je weet ook niet precies waar het vlees van de slager of slachter vandaan komt. Je weet niet wat voor hormonen en antibiotica en andere rotzooi de koeien en andere beesten toegediend hebben gekregen. Ik denk dat het een illusie is dat barfen gezonder is. Leuker voor de honden wel, daar ben ik van overtuigd.
Maar afgezien van dat wat er misschien weer in het vlees zit, weet ik wel precies wat ze eten. Hoeveel vlees, welke soorten, en wat ze er nog bij krijgen.

-
- Zeer actief
Als jij een brood (slechts een klein onderdeel van onze voeding) koopt weet je dat daar in de basis tarwemeel, water en gist in zit, en de bakker zal je ongetwijfeld kunnen vertellen in welke verhoudingen ongeveer.sypke schreef:Precies. Als ik een brood koop heb ik geen idee wat er allemaal in zit en waar de grondstoffen vandaan komen en hoe het brood is behandeld. Er zijn natuurlijk wel allemaal regels en wetten over voedsel, maar of iedereen zich daaraan houdt?BessieTurf schreef:Eigenlijk weet je (en ik) dat ook nietMarion. schreef:Nah, dan weet ik ook niet wat ik zelf te eten krijg.
Op een dergelijk basale manier kan er blijkbaar van deze (en andere) brokken niet eens gezegd worden wat er in zit. Zo moeilijk is het toch niet? Er is ergens een machine waar brokjes uit komen. Wat gaat er in die machine? Kipvlees? Kippenbotten? Lamswervels? Geitenribben? Vissekoppen? Runderoren? Varkensstaarten? Eendennekken? Snavels, poten, veren, kale botten, soja, maisresten, bietenpulp, gebruikte frituurolie? Iemand moet het toch weten?
Die brokken vormen de volledige voeding van je hond. Maar wat geef je nou eigenlijk als je deze (of andere) brokken voorschotelt? En komt dat overeen met wat het dier zou moeten eten?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat heeft Hopa inderdaad niet, maar de bedrijven waar de grondstoffen vandaan komen hebben dat wel. Dat plus de gedachtengang van de maker van dit voer is voor mij voldoende.jelle schreef: ja, ik snap het, maar ik denk dat je vele malen voorzichtiger moet zijn met de term "biologisch". Daar hangt een heel keurmerk aan vast en ik denk niet dat Hopa een EKO keurmerk heeft, toch?
Je kunt de ingredientenlijst krijgen als je wilt. Stuur maar een pb-tje. Die is niet zo gespecificeert als jij graag wilt zien, maar ik wil wel voor je kijken of ik een gespecificeerde lijst kan krijgen.jelle schreef: Ik heb het niet over anderen, het ging nu over dit voer. Wat zit er nou zoal in? Welke diersoorten, welke onderdelen, welke andere dingen dan dierlijk materiaal?
Overigens zou een iets tolerantere toon best mogen, hoor. Jij bent voorstander van barfen, daar val ik je toch ook niet op aan?

Marjolein
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb geen aandelen, hoor. Ik geef alleen een kritisch antwoord. Ik vind Jelles toon wel wat intolerant, terwijl ik alleen maar inga op de vraag van dit topic. Daarbij is de vraag of je door de diverse fabrikanten wordt afgezet volgens mij wel degelijk relevant, toch?Marion. schreef: Heb jij aandelen in Hopa, Marjolein???
Volgens mij valt Jelle helemaal niets en niemand aan. Ze stelt alleen een paar kritische vragen

Marjolein
-
- Zeer actief
Hoi
ik kan me voorstellen dat ik een beetje irritant overkom. Mijn bedoeling is vooral kritisch te zijn. Door ervaring wijs geworden heb ik weinig vertrouwen in brokken (ik ben niet voor niets gaan BARFen), van daar wellicht dat de term "intolerant" boven komt. Ik sta echter altijd open voor verrassingen...
Er wordt hier een merk brokken aanbevolen dat "goed" zou zijn. Maar waarom kan niemand vertellen, afgezien van dat het niet duur is. Maar goed en niet duur zijn twee verschillende dingen toch?
Daarbij bekruipt mij het vermoeden dat Marjoleine een van de wederverkopers is? Dat betekent enerzijds dat je misschien niet helemaal objectief bent, anderzijds dat juist jij meer zou moeten kunnen vertellen over het produkt. Als het een "eerlijk" produkt is moet daarover ook open en eerlijk gepraat kunnen worden toch?
Bij de vraag van deze topic, "bestaat er wel een goede brok", hoort voor mij onlosmakelijk "wat zit er in".
Hoe kun je een brok "goed" noemen terwijl je geen idee hebt wat er in zit?
De prijs zou dan voor mij veel minder relevant zijn, en dus of ik word "afgezet" of niet ook. Als ik weet wat er in die brokken gaat kan ik zelf prima bepalen of die brok die prijs waard is of niet. Bij brokken die grotendeels bestaan uit bietenpulp, sojameuk en maisresten vermengd met slechte kwaliteit "tweedehands" vetten en vaag "diermeel" van onbekende herkomst vind ik 1 euro per kilo nogal veel. Zit er voor dat geld een flinke hoeveelheid fatsoenlijke kwaliteit vlees, botten en andere voor een hond bruikbare ingredienten in, en dan dusdanig verwerkt dat de voedingswaarde behouden blijft, dan is het misschien inderdaad wel een heel fatsoenlijke brok voor een leuke prijs. En voor een dergelijke brok zou misschien ook nog wel twee keer zoveel gevraagd mogen worden. Goede ingredienten zijn naar mijn ervaring als BARFer nou eenmaal niet altijd goedkoop. Maar als een voerfabrikant ze wel lekker goedkoop kan vinden en verwerkt tot een mooi produkt is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Ik ben nu wel benieuwd naar de ingrediëntenlijst ja, maar misschien kun je hem gewoon hier neer zetten? Dan kan iedereen meekijken en voor zichzelf nadenken. Gaat die lijst verder dan termen als "diermeel" en "dierlijke bijprodukten" ?
ik kan me voorstellen dat ik een beetje irritant overkom. Mijn bedoeling is vooral kritisch te zijn. Door ervaring wijs geworden heb ik weinig vertrouwen in brokken (ik ben niet voor niets gaan BARFen), van daar wellicht dat de term "intolerant" boven komt. Ik sta echter altijd open voor verrassingen...
Er wordt hier een merk brokken aanbevolen dat "goed" zou zijn. Maar waarom kan niemand vertellen, afgezien van dat het niet duur is. Maar goed en niet duur zijn twee verschillende dingen toch?
Daarbij bekruipt mij het vermoeden dat Marjoleine een van de wederverkopers is? Dat betekent enerzijds dat je misschien niet helemaal objectief bent, anderzijds dat juist jij meer zou moeten kunnen vertellen over het produkt. Als het een "eerlijk" produkt is moet daarover ook open en eerlijk gepraat kunnen worden toch?
Bij de vraag van deze topic, "bestaat er wel een goede brok", hoort voor mij onlosmakelijk "wat zit er in".
Hoe kun je een brok "goed" noemen terwijl je geen idee hebt wat er in zit?
De prijs zou dan voor mij veel minder relevant zijn, en dus of ik word "afgezet" of niet ook. Als ik weet wat er in die brokken gaat kan ik zelf prima bepalen of die brok die prijs waard is of niet. Bij brokken die grotendeels bestaan uit bietenpulp, sojameuk en maisresten vermengd met slechte kwaliteit "tweedehands" vetten en vaag "diermeel" van onbekende herkomst vind ik 1 euro per kilo nogal veel. Zit er voor dat geld een flinke hoeveelheid fatsoenlijke kwaliteit vlees, botten en andere voor een hond bruikbare ingredienten in, en dan dusdanig verwerkt dat de voedingswaarde behouden blijft, dan is het misschien inderdaad wel een heel fatsoenlijke brok voor een leuke prijs. En voor een dergelijke brok zou misschien ook nog wel twee keer zoveel gevraagd mogen worden. Goede ingredienten zijn naar mijn ervaring als BARFer nou eenmaal niet altijd goedkoop. Maar als een voerfabrikant ze wel lekker goedkoop kan vinden en verwerkt tot een mooi produkt is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Ik ben nu wel benieuwd naar de ingrediëntenlijst ja, maar misschien kun je hem gewoon hier neer zetten? Dan kan iedereen meekijken en voor zichzelf nadenken. Gaat die lijst verder dan termen als "diermeel" en "dierlijke bijprodukten" ?

- BessieTurf
- Actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Sypke, graag deze vergelijking niet meer maken, want wanneer de verkoopprijs voor 20 kilo 22 euro (= 18,50 euro excl. BTW) is, betekent dit dat de verkoopprijs reeds lager is dan onze kale kostprijs (grondstoffen en productiekosten). Dan praten we nog niet eens over arbeidsvergoeding (niemand werkt voor niks), transport en dergelijke.sypke schreef:Ik voer Hopa, dat is net zoiets als Farm Food. Een zak van 20 kilo kost 22 euro.
Bovendien, wanneer je ook op langere termijn een kwalitatief hoogwaardig voer wilt blijven produceren, zal er iets winst gemaakt moeten worden.
Gerrit van Farm Food
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Nou ik ben dus begonnen met Wielco. Ik had die zak liggen en ik ga het niet weggooien of weggeven.
Hun ontlasting is tot nu toe goed en ze vinden het erg lekker. Eigenlijk vraag ik me af of BHT echt zo schadelijk is en in welke hoeveelheden dat in het voer zit. Zit er BHT in meerdere voeders? Ik dacht een keer gehoord te hebben dat het ook in Royal Canin zit of is dat niet zo?
Hun ontlasting is tot nu toe goed en ze vinden het erg lekker. Eigenlijk vraag ik me af of BHT echt zo schadelijk is en in welke hoeveelheden dat in het voer zit. Zit er BHT in meerdere voeders? Ik dacht een keer gehoord te hebben dat het ook in Royal Canin zit of is dat niet zo?
Groetjes Rob
volgens mij zit dat inderdaad in RC.Tarz schreef:Nou ik ben dus begonnen met Wielco. Ik had die zak liggen en ik ga het niet weggooien of weggeven.
BHT is echt rotzooi.
Dat stoppen ze ook in batterijenb om de levens duur te verlengen.
In mensenvoer is het strikt verboden als bewaarmiddel.
Ik geef ook duur voer, nutro choice, maar eerlijk gezegd is dat ongeveer net zo duur als het veel gekochte RC.
Ik ben voor zo natuurlijk mogelijk.
Mijn hond lust geen geperste brokken.
Ik moest dus wel verder zoeken.
Ik wil een zo hoog mogelijk vleesgehalte in de brok, zonder synthetische toevoegingen of bewaarmiddelen.
Ik kwam bij nutro uit.
Ik vind het een goede brok.
Diesel vind het een brok.
Beter als alle andere die we geprobeert hebben, maar ja, vers vlees.
Dat blijft lekkerder.
-
- Zeer actief
Als ik alle vier de honden versvlees wil geven kost mij dat 140 euro per maand. Gezien de financiele situatie waar ik op dit moment in verkeerd (minimum jeugdloon) weet ik niet of ik dat op kan brengen. Misschien met hulp van Stef of mijn moeder erbij, maar toch vind ik 140 euro gewoon erg veel geld, als je erbij denkt dat brok maar ongeveer een derde daarvan kost....
Groetjes Rob
-
- Zeer actief
Haha waarschijnlijk toch goed nieuws wat betreft het voeren van vers vlees.. ik loop hier al tijden over te stressen en het moment is aangebroken dat we aan tafel gaan zitten en bugetteren zodat het waarschijnlijk toch mogelijk is om voor in ieder geval een groot gedeelte vers te gaan voeren. Ik kan waarschijnlijk de vriezer van mijn oma overnemen, en bij mij in de buurt kan ik het redelijk groot inkopen, dus alle opties lijken aanwezig. Ik hoop dat het gaat lukken 

Groetjes Rob