Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aan broekspijp hangen van visite ..... wat nu?!?!?
Moderator: moderatorteam
- Agnes
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
aan broekspijp hangen van visite ..... wat nu?!?!?
Hallo,
Ik heb dit ook al bij het kopje 'rassen' (en dan de Shih Tzu) gevraagd. Maar hier bereik ik waarschijnlijk meer mensen.
Indy gaat bij iedereen die op visite komt in de broekspijpen hangen. Dat wil ik niet en de visite al zeker niet. Ze maakt niets kapot maar toch .....
Ik krijg het er niet uit maar heb dan misschien ook niet de meest effectieve methode gebruikt.
Wie heeft er voor mij tips om dit er uit te krijgen .....
Alvast bedankt!
Groetjes, Agnes.
Ik heb dit ook al bij het kopje 'rassen' (en dan de Shih Tzu) gevraagd. Maar hier bereik ik waarschijnlijk meer mensen.
Indy gaat bij iedereen die op visite komt in de broekspijpen hangen. Dat wil ik niet en de visite al zeker niet. Ze maakt niets kapot maar toch .....
Ik krijg het er niet uit maar heb dan misschien ook niet de meest effectieve methode gebruikt.
Wie heeft er voor mij tips om dit er uit te krijgen .....
Alvast bedankt!
Groetjes, Agnes.
Groetjes, Agnes & Indy
-
tineke
Misschien kun je haar leren op haar plaats te gaan en te blijven als er visite is.
Als ze het alleen doet als mensen opstaan dan kun je misschien met ze afspreken dat ze jou even waarschuwen als ze dat doen dan kun jij haar af laten gaan voordat ze gaan lopen.
Als ze het alleen doet als ze weggaan dan is af laten gaan ook een goede optie en dan kunnen hun het pand onbeschadigd verlaten.
Als het haar een tijdje niets meer opleverd doordat ze niet aan de pijpen kan hangen houd ze er misschien mee op.
Als ze het alleen doet als mensen opstaan dan kun je misschien met ze afspreken dat ze jou even waarschuwen als ze dat doen dan kun jij haar af laten gaan voordat ze gaan lopen.
Als ze het alleen doet als ze weggaan dan is af laten gaan ook een goede optie en dan kunnen hun het pand onbeschadigd verlaten.
Als het haar een tijdje niets meer opleverd doordat ze niet aan de pijpen kan hangen houd ze er misschien mee op.
-
linlin
- Ca Cajuina
- Zeer actief
- Agnes
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ze doet het alleen als mensen binnen komen. Het lijkt een soort enthousiasme. Verder doet ze het niet als de mensen even binnen zijn. Wel bij kinderen die raar in het rond gaan springen.
Het is best geestig en nu is het een lekker klein beestje ... dus schade zal ze inderdaad niet maken maar toch .... sommigen zijn er niet van gediend! En logisch.
Het is best geestig en nu is het een lekker klein beestje ... dus schade zal ze inderdaad niet maken maar toch .... sommigen zijn er niet van gediend! En logisch.
Groetjes, Agnes & Indy
-
linlin
nou, dan doe je haar even in de keuken of elders in een afgesloten ruimte als het bezoek binnenkomt.Agnes schreef:Ze doet het alleen als mensen binnen komen. Het lijkt een soort enthousiasme. Verder doet ze het niet als de mensen even binnen zijn. Wel bij kinderen die raar in het rond gaan springen.
en dan laat je haar in het vertrek waar het bezoek ook is, naar binnen, terwijl het bezoek braaf zit en zeker geen rare bewegingen maakt. bezoek heeft dan lekkere hapjes in de hand en zo laat je ze kennismaken. het bezoek geeft lekkere hapjes en zegt niks, doet niks, negeert haar verder volledig.
bezoek=leuk en niet bedreigend of ergerlijk. er gebeuren aangename zaken. daarom ook niet op d'r falie geven.
misschien kan je met iemand iets regelen dat diegene komt 'oefenen'.
kinderen mogen hier overigens ook niet raar rondspringen. dat vinden de mormels zeker niet leuk.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Manager is ook altijd zo enthousiast, erg leuk maar niets hielp.
Vooral als mn ma komt, tot hij bovenop mn ma sprong die net een kop hete thee in dr hand had.
Ik ben toen begonnen mn ma bij binnenkomst een klein blikje met stuiters te geven en als Manager te druk deed liet ze het blikje vallen, en dat hielp.
Nu weet hij hoe het hoort en hebben we het blikje niet meer nodig.
Groetjes Els
Vooral als mn ma komt, tot hij bovenop mn ma sprong die net een kop hete thee in dr hand had.
Ik ben toen begonnen mn ma bij binnenkomst een klein blikje met stuiters te geven en als Manager te druk deed liet ze het blikje vallen, en dat hielp.
Nu weet hij hoe het hoort en hebben we het blikje niet meer nodig.
Groetjes Els
- Agnes
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja, de blikjes methode heb ik ook nog in gedachten ... kan ik eens proberen.
Ik vind ook niet dat kids haar mogen "uitdagen" hoor!!!! Daar ben ik heel fel op nl.
Maar ik kan het 1000x zeggen, sommige kids zijn érg hardleers of zo klein dat ze niet snappen wat ik bedoel.
Maar soms even een boze blik
en het gaat weer even goed.
Het zijn overigens altijd kinderen die hier over de vloer komen hoor, die van ons is zo geïnstrueerd dat hij precies weet wat wel en niet mag. Hiervoor hadden we een grote hond en is hij het wel gewend.
Ik vind ook niet dat kids haar mogen "uitdagen" hoor!!!! Daar ben ik heel fel op nl.
Maar soms even een boze blik
Het zijn overigens altijd kinderen die hier over de vloer komen hoor, die van ons is zo geïnstrueerd dat hij precies weet wat wel en niet mag. Hiervoor hadden we een grote hond en is hij het wel gewend.
Groetjes, Agnes & Indy
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Je zou je hond kunnen leren uisteren naar het woord "ZIT".
Als ze dat eenmaal redelijk beheerst kun je dit woord gaan gebruiken om haar te leren dat begroeten van bezoek zittend gedaan wordt.
Het leuke van deze aanpak is dat je je hond leert gehoorzamen, en dat zitten en aan de broekspijp hangen niet tegelijk gedaan kan worden.
Bezoek ontvangen met je hondje aangelijnd vóórdat je ze binnenlaat helpt ook, je kunt haar dan onder kontrole houden, en eventueel zelfs korrigeren. Maar handig is het sowieso als je haar leert gehoorzamen, omdat je dan uit kunt leggen wat je wél wilt dat ze doet.
Als ze dat eenmaal redelijk beheerst kun je dit woord gaan gebruiken om haar te leren dat begroeten van bezoek zittend gedaan wordt.
Het leuke van deze aanpak is dat je je hond leert gehoorzamen, en dat zitten en aan de broekspijp hangen niet tegelijk gedaan kan worden.
Bezoek ontvangen met je hondje aangelijnd vóórdat je ze binnenlaat helpt ook, je kunt haar dan onder kontrole houden, en eventueel zelfs korrigeren. Maar handig is het sowieso als je haar leert gehoorzamen, omdat je dan uit kunt leggen wat je wél wilt dat ze doet.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ligt er speelgoed wat je hond in de bek kan nemen als er iemand binnenkomt? Het lijkt mij namelijk wat op afreageren..dus als je je hond iets anders aanbiedt om zich op bot te vieren denk ik dat je het probleem ombuigt, wat effectiever is dan straf, omdat je daarmee juist weer extra stress creeert.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk je niet dat het ombuigen van het probleem de oorzaak niet wegneemt, maar slechts verplaatst naar iets anders?Eline* schreef:Ligt er speelgoed wat je hond in de bek kan nemen als er iemand binnenkomt? Het lijkt mij namelijk wat op afreageren..dus als je je hond iets anders aanbiedt om zich op bot te vieren denk ik dat je het probleem ombuigt, wat effectiever is dan straf, omdat je daarmee juist weer extra stress creeert.
Het lijkt mij beter dat een hond leert om zijn emoties onder kontrole te krijgen, dan dat je hem in deze de vrije loop laat op, een minder storende manier weliswaar, maar zonder hem enige zelfkontrole aan te leren.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Mee eens, maar op zich is stress bij visite eigenlijk een heel gewoon verschijnsel. Negen van de tien honden sjouwt dan rond met iets in zijn bek. In veel gevallen gaat het ook niet om beheersing, maar over stemmingsovername. WIj mensen doen namelijk ook vaak erg druk als we mensen ontvangen thuis. We praten hard omdat we blij zijn (of juist nietWil de hond schreef:Het lijkt mij beter dat een hond leert om zijn emoties onder kontrole te krijgen, dan dat je hem in deze de vrije loop laat op, een minder storende manier weliswaar, maar zonder hem enige zelfkontrole aan te leren.
Daar ligt namelijk vaak de oorzaak..stemmingsovername!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan hier deels in meegaan met je, maar vraag me af of het echt zo vaak om stemmingovername gaat.
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij deze hond is gegaan, maar vaak is het gewoon zo dat de hond bepaald gedrag aan is geleerd toen het nog een puppie was. Honden hebben maar heel weinig herhaling nodig van iets leuks als reaktie op een handeling van hun om deze handeling als standaard in te voeren.
Het lijkt mij niet onmogelijk dat deze hond als jonge puppie min of meer hetzelfde deed als nu en dat dit toen leuk werd gevonden. Nu hij er een vaste gewoonte van heeft gemaakt en wat ouder en groter is roept hetzelfde gedrag klachten op.
Maar hoe dan ook, in alle geval heb je gelijk als je zegt dat de mensen hun eigen gedrag eerst in tegen het licht moeten houden voordat ze de hond de zwarte piet toespelen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij deze hond is gegaan, maar vaak is het gewoon zo dat de hond bepaald gedrag aan is geleerd toen het nog een puppie was. Honden hebben maar heel weinig herhaling nodig van iets leuks als reaktie op een handeling van hun om deze handeling als standaard in te voeren.
Het lijkt mij niet onmogelijk dat deze hond als jonge puppie min of meer hetzelfde deed als nu en dat dit toen leuk werd gevonden. Nu hij er een vaste gewoonte van heeft gemaakt en wat ouder en groter is roept hetzelfde gedrag klachten op.
Maar hoe dan ook, in alle geval heb je gelijk als je zegt dat de mensen hun eigen gedrag eerst in tegen het licht moeten houden voordat ze de hond de zwarte piet toespelen.
-
Daan
Diesel pakt ook iets in zijn bek omdat hij de binnenkomers niet al te vrolijk mag begroeten, (hij wil graag in handen bijten, niet hard, maar toch, mag niet)
Hij wil altijd iets pakken wat onder handbereik ligt, en door onze achterdeur kom je langs de wasruimte, enfin dat mag dus ook niet, en nu gaat hij iets uit zijn mand halen. Daar mag hij na de begroeting gelijk weer naar terug.
Inderdaad de drukte, daar wordt hij opgewonden van.
Dat laten zitten deden we ook toen hij nog pupje was en alle langsfladderende pyamabroekjes achterna ging.
Hij wil altijd iets pakken wat onder handbereik ligt, en door onze achterdeur kom je langs de wasruimte, enfin dat mag dus ook niet, en nu gaat hij iets uit zijn mand halen. Daar mag hij na de begroeting gelijk weer naar terug.
Inderdaad de drukte, daar wordt hij opgewonden van.
Dat laten zitten deden we ook toen hij nog pupje was en alle langsfladderende pyamabroekjes achterna ging.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Vaak is het stemmingsovername te samen met een stuk conditionering van opgewonden gedoe als er visite komt. Het happen is enkel en alleen uiting van opgefoktheid als er verder geen agressie in het spel is.Wil de hond schreef:Ik kan hier deels in meegaan met je, maar vraag me af of het echt zo vaak om stemmingovername gaat.
Opfokken en afreageren is niet iets wat je af kan leren door te straffen of door het niet leuk te vinden. Dat kan alleen weggaan als je de stemming van de hond weet om te buigen..en dat begint bij jezelf.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki