En hij weigert om zich over te geven, uiteindelijk wel maar na een hoop tegen gesputter. Dit is al jaren zo en verandert niet.
Omdat hij af en toe flink aangepakt wordt door de rest, laat ik hem nooit met ze alleen. Zelfs als ik boven bezig ben verhuist hij met me mee naar boven. Verder hou ik zelf de rangorde wel goed in de gaten en geef hem alles als laatste.
Hij heeft nooit wondjes hierdoor hoor, op 1 keer een schram na op zijn kopje.
Maar moet ik nou ingrijpen met zoiets, als ze echt wat te hardhandig worden of maak ik het dan erger. Ik ga al expres met twee groepen naar het losloopgebied omdat ze anders voortdurend achter hem aan zitten als hij gaat rennen en spelen. Als ze dan uit het zicht zijn kan ik niet meer zien wat ze doen dus vind ik dat niet prettig.
Maar het is een hoop geloop op een dag, ik denk toch wel minimaal een uurtje of 6, als het niet meer is. Hij heeft het prima naar zijn zin, loopt lekker met het bejaardengroepje mee te kachelen in het bos.( Zijn geen oude honden hoor, maar wel rustig
Dus moet ik hier gewoon maar niks aan veranderen of toch proberen om ze met z'n allen mee te nemen. Ik vind het tot nu toe echt zielig voor hem dan, want hij kan dan niet van zijn wandeling genieten. maar misschien is er wel een andere oplossing voor die ik nog niet heb geprobeerd. Ik hou me aanbevolen voor adviezen.........