Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

underdog

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baily

underdog

Ongelezen bericht door Baily »

Van mijn 5 honden is er eentje altijd de underdog, zo noemen ze dat geloof ik. Hij is ook toevallig de kleinste en harigste en wit.......... :mrgreen:

En hij weigert om zich over te geven, uiteindelijk wel maar na een hoop tegen gesputter. Dit is al jaren zo en verandert niet.

Omdat hij af en toe flink aangepakt wordt door de rest, laat ik hem nooit met ze alleen. Zelfs als ik boven bezig ben verhuist hij met me mee naar boven. Verder hou ik zelf de rangorde wel goed in de gaten en geef hem alles als laatste.

Hij heeft nooit wondjes hierdoor hoor, op 1 keer een schram na op zijn kopje.

Maar moet ik nou ingrijpen met zoiets, als ze echt wat te hardhandig worden of maak ik het dan erger. Ik ga al expres met twee groepen naar het losloopgebied omdat ze anders voortdurend achter hem aan zitten als hij gaat rennen en spelen. Als ze dan uit het zicht zijn kan ik niet meer zien wat ze doen dus vind ik dat niet prettig.

Maar het is een hoop geloop op een dag, ik denk toch wel minimaal een uurtje of 6, als het niet meer is. Hij heeft het prima naar zijn zin, loopt lekker met het bejaardengroepje mee te kachelen in het bos.( Zijn geen oude honden hoor, maar wel rustig :mrgreen: )

Dus moet ik hier gewoon maar niks aan veranderen of toch proberen om ze met z'n allen mee te nemen. Ik vind het tot nu toe echt zielig voor hem dan, want hij kan dan niet van zijn wandeling genieten. maar misschien is er wel een andere oplossing voor die ik nog niet heb geprobeerd. Ik hou me aanbevolen voor adviezen......... :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Woopy van ons is ook onze underdog....van een roedel van 9 honden.
Het is inderdaad soms best zielig om te zien maar toch is het nie tanders.
Hoe meer wij er van zeggen hoe meer ze de pik op hem krijgen en hoe meer ze hem lastig vallen.....
Ook Woopy geeft zich niet makkelijk over maar zal zo nu en dan toch moeten, vooral bij de teven.....

Wel is zoals Inge schrijft 'genoeg' ook echt 'genoeg'.....
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Als je je ranglaagste gaat steunen in conflicten zal de ranglaagste zich sterkre gaan voelen en zich dingen permiteren die niet horen bij zijn positie. Daarmee rommel je dus in een rangorde en dat wreekt zich een keer. De kans zit er dan dik in dat hij een keer genadeloos hard op zijn nummer wordt gezet als hij buiten jouw gezichtsveld is. Omslachtig beschermen is okee, maar ik zou me er verder niet mee bemoeien.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

okay, bedankt voor jullie adviezen. Ik laat het verder maar een beetje gaan. Er gebeuren geen echt kwalijke dingen.

Verder is hier ook altijd een zekere grens van het toelaatbare en als het er erg hard aan toe gaat roep ik ze allemaal tot de orde. Zonder daarbij de ranglaagste voor te trekken.

Tot nu toe gaat dat altijd ook wel goed, maar ik baalde zo van dat lopen in twee groepjes. Maar als ik wil dat Beer ook lekker kan snuffelen en rennen en spelen zal dat gewoon wel moeten, dus daar ga ik dan nog maar eventjes mee door. Ik krijg in ieder geval genoeg beweging............. :roll: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”