Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedragstherapie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Maartje-Sho schreef:Dank je Eline, dat je weer zoveel vertrouwen in me hebt! :boos:
Ik weet ook wel dat het niet gelijk goed gaat met Sho. Dat het nu 1x goed is gegaan, betekent niet dat het goed BLIJFT gaan de volgende keer. Das altijd uitkijken en voorzichtig doen. Maar als je mijn berichtje goed had gelezen had je geweten dat ik zo dacht.

Ik blijf mijn best doen en wij komen er wel met Sho!
Maartje-Sho schreef:Ja, Sho valt soms uit naar onze visite. De laaste tijd gaat het beter, maar we wilden graag weten hoe hij op kinderen reageert, omdat wij later misschien zelf ook kinderen willen.
Daarbij zit er bij mij in de familie best wat kleine kids, maar niemand durft zijn kind mee te nemen. Natuurlijk moeten we altijd blijven oppassen, ik vertrouw wat dat betreft geen een hond hoor, met kinderen. Je moet bij alle honden alles in de gaten blijven houden.
Maar zij wilden graag bij ons op visite komen, maar dan zou die kleine mee moeten. Nou, dat kan toch? Als mijn therapeute er vertrouwen in heeft, dan vertrouw ik op haar.

Neeltje, dank je wel dat je weer zo goed verwoord wat ik bedoel! :wink:

Zo gek gedacht van mij was het allemaal dus niet...eén keer een poging met de peut en dat gaat goed, nu mogen de kids van de familie mee als ik het goed begrijp? Dat was dus exact wat ik bedoelde in mijn eerste reactie op dit hele verhaal en ik had dus gewoon gelijk. Geeft niks, maar dat was dus wel mijn kritiek op dit soort expirimentjes. Ik hoop dat ze je precies heeft uitgelegd hoe je aan Sho (ook niet eén van de makkelijkst leesbare rassen) kan zien hoe hij gemotiveerd is in contact met andere mensen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

op de vraag "hoe kom je er ooit achter of de hond met kinderen kan":

Met Nora heb ik in eerste instantie veel contact met kinderen afgehouden, onder het motto: ik weet niet hoe ze reageert, dus nee.

Uiteindelijk zijn we eigenlijk steeds een paar jaartjes jonger gegaan, elke keer met mij er pal naast om in te grijpen als er iets mocht zijn.
Een hond die heel normaal en leuk reageert op volwassenen zal een kind van 15 a 16 niet ineens aanvallen. Vindt ze ook gewoon leuk inderdaad. Daarna kinders van 12 a 13, ook prima, 8 a 10, ook leuk, 5 a 6 ook prima; hoe kleiner ze worden, hoe leuker ze ze bijna gaat vinden. Ze is hooguit soms een beetje te enthousiast, maar dat zakt vanzelf af na de eerste vijf minuten. Alleen mijn kruipende "nichtje" (1 jaar) vond ze eng. Dat is voor haar dus de grens.

Het direct met een kotertje van twee proberen zou ik doodeng gevonden hebben...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben er ook nog hoor, maar ja, ik heb tenminste nog een leven naast internet waardoor ik niet gelijk kan reageren... :pffff:

Dat het nu goed is gegaan met Sho betekent helemaal niet dat ik mijn nichtje en stiefbroertje uitnodig!! Mijn familie durven hun kinderen niet eens mee te nemen, dus daar hoeven jullie niet bang voor te zijn hoor. Ik snap gewoon niet waar jullie zo'n probleem van maken.
Dat kind was goed voorbereid, mijn therapeute heeft haar uitgelegd dat ze de hondjes naar haar toe moet laten komen en dat het kindje de hondjes niet mag aaien als het hondje niet komt. Dat meisje snapt dat. Mijn therapeute heeft hem gewoon goed in de gaten gehouden.
En dat mijn instructeur dingen heeft gezegd zonder goed naar Sho als individu te kijken, tja, dat is nu eenmaal gebeurd. Dat is het verschil tussen therapeute en instructeur. Maar ik weet WEL dat ik een goede gedragstherapeut heb! En waarom? Omdat ik zie dat Sho er baat bij heeft, hij gaat vooruit, al is het langzaamaan. Hij heeft zich in zijn 2 jaren negatief gedrag ontwikkeld en dat is er niet zomaar uit. Dat heeft tijd nodig.

Op straat reageert Sho soms wel, soms niet op mens/kinderen. Soms gromt hij en wil hij naar hen toe, soms ziet hij ze niet eens. Dat doet hij bij groot en klein. Wij wisten niet hoe Sho zou reageren op kinderen, alleen waren we een beetje bang omdat hij zo bij visite doet. Wat zou hij dan bij kinderen doen? Wij willen graag mensen kunnen ontvangen die een kind hebben, gelukkig is dat onze therapeute. Wat is daar dan mis mee? Ze wilde het zelf, had er zelf alle vertrouwen in.

Waarom doen jullie altijd zo achterlijk hier? Ik ben iedere keer zo trots dat Sho weer iets heeft laten zien. Maar jullie reageren gewoon altijd raar en stom. Nooit eens een keer leuk en positief. Dat is op andere fora wel anders, want reken maar dat jullie hiermee heel veel leden kwijt raken. Kritiek geven, DAT is wat jullie kunnen, meer niet!

En mag Neeltje haar mening niet geven? Omdat ik niet online ben? Rare mensen hier! Neeltje heeft mij gezien met Sho en begrijpt het daarom gewoon!
Jullie oordelen al VOORDAT ik iets gezegd heb en dat is heel slecht! Vooral in een wereld als de onze, jullie zullen daardoor nog heel vaak je hoofd stoten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maartje-Sho schreef:Ik ben er ook nog hoor, maar ja, ik heb tenminste nog een leven naast internet waardoor ik niet gelijk kan reageren... :pffff:
hoeft toch niet, maar dat kun je nog steeds zelf zie ik dus dat hoeft een ander niet voor je te doen
Wij willen graag mensen kunnen ontvangen die een kind hebben
wij ook alleen gaan de honden dan wel weg, naar buiten ofzo.. ik neem geen enkel risico ondanks dat mijn honden prima met kinderen zijn.,
Waarom doen jullie altijd zo achterlijk hier? Ik ben iedere keer zo trots dat Sho weer iets heeft laten zien. Maar jullie reageren gewoon altijd raar en stom. Nooit eens een keer leuk en positief. Dat is op andere fora wel anders, want reken maar dat jullie hiermee heel veel leden kwijt raken. Kritiek geven, DAT is wat jullie kunnen, meer niet!
dat is niet achterlijk dat is logisch nadenken.... waarom moet toch alles met zo'n beest geforceerd worden, hij kan niet met visite, klaar moet daar zoveel stress en gegoochel bijkomen om het toch te laten kunnen? waarom???
Waarom moet een hond perfect zijn?

En mag Neeltje haar mening niet geven? Omdat ik niet online ben? Rare mensen hier! Neeltje heeft mij gezien met Sho en begrijpt het daarom gewoon!
Jullie oordelen al VOORDAT ik iets gezegd heb en dat is heel slecht! Vooral in een wereld als de onze, jullie zullen daardoor nog heel vaak je hoofd stoten.
Neeltje mag best haar mening geven maar dat doet ze niet ze praat VOOR jouw! dat is het verschil.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Da's dan jammer dat het raar staat, kan ik niet mee zitten. Ik vind het nog meer raar staan de opmerkingen die jullie maken die helemaal nergens op slaan.
dat staat niet raar dat is gewoon raar.
Je antwoord toch niet voor een ander, dat kan die ander best zelf anders was die geen topic begonnen.
Je mening geven is iets heel anders!
Laatst gewijzigd door malinois op 11 okt 2004 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gast

Nee, jullie kunnen nou nooit een leuk reageren op mijn verhalen. En Neeltje praat niet VOOR mij, ze zegt hoe zij erover denkt, maar jullie zien toch alleen maar de dingen die jullie WILLEN zien.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Nee, jullie kunnen nou nooit een leuk reageren op mijn verhalen. En Neeltje praat niet VOOR mij, ze zegt hoe zij erover denkt, maar jullie zien toch alleen maar de dingen die jullie WILLEN zien.
je mening geven is iets anders dan maartje doet dit, sho reageert zo... de therapeut doet zus etc. etc. etc. :denken:
maar goed, als jij het niet vind ook prima, ik ben blij dat er geen mensen zijn die VOOr mij praten hier op het forum dat kan ik gelukkig nog altijd zelf wel.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Neeltje heeft mij gezien met Sho en begrijpt het daarom gewoon!
ik heb ook weleens iemand gezien, wil nog niet zeggen dat ik de hond door die ene keer perfect heb leren kennen en weet hoe hij in alle situaties reageert :19:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Weet je, eigenlijk herken ik aardig wat in je verhalen over Sho. Onze Ferro is ook niet de makkelijkste wat dat betreft. Toen we hem net hadden deed hij veel van wat je bij Sho beschrijft: uitvallen naar andere honden, naar sommige mensen op straat, visite...

Ons leven met hem is er heel veel relaxter op geworden sinds we gewoon hebben geaccepteerd dat hij niet helemaal normaal is. We hebben veel met hem getraind en dat heeft aardige vruchten afgeworpen, maar nog steeds is hij niet "gewoon" sociaal. Het zij zo. Hij hoeft ook niet meer zo nodig te veranderen. Zijn gedrag zoals het nu is is voor ons goed hanteerbaar. Wij kunnen er met wat aanpassingen voor zorgen dat er niemand (mens of dier) is die ooit schade door hem lijdt. Dat betekent soms dat hij een beetje moet inleveren: buiten alleen aan de lange lijn maar niet helemaal los, binnen bij visite even apart. De rest van de tijd is hij voor zover ik kan beoordelen prima gelukkig, en voor ons is hij een heerlijke hond.

Het is wel best zo, met al zijn nukken en gekke dingen erbij. Ergens maakt het hem ook wel weer een beetje bijzonder ;-) .

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Nee, jullie kunnen nou nooit een leuk reageren op mijn verhalen. En Neeltje praat niet VOOR mij, ze zegt hoe zij erover denkt, maar jullie zien toch alleen maar de dingen die jullie WILLEN zien.
Jij leest anders ook wat je wil lezen. Ik heb in mijn eerste reactie op dit hele gedoe gezegd dat het leuk was dat het goed gegaan was en dat het goed is dat het je vertrouwen in je hond vergroot. Daarnaast heb ik ook een kritische noot geplaatst. Zet jezelf niet steeds in het verdomhoekje. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:Weet je, eigenlijk herken ik aardig wat in je verhalen over Sho. Onze Ferro is ook niet de makkelijkste wat dat betreft. Toen we hem net hadden deed hij veel van wat je bij Sho beschrijft: uitvallen naar andere honden, naar sommige mensen op straat, visite...

Ons leven met hem is er heel veel relaxter op geworden sinds we gewoon hebben geaccepteerd dat hij niet helemaal normaal is. We hebben veel met hem getraind en dat heeft aardige vruchten afgeworpen, maar nog steeds is hij niet "gewoon" sociaal. Het zij zo. Hij hoeft ook niet meer zo nodig te veranderen. Zijn gedrag zoals het nu is is voor ons goed hanteerbaar. Wij kunnen er met wat aanpassingen voor zorgen dat er niemand (mens of dier) is die ooit schade door hem lijdt. Dat betekent soms dat hij een beetje moet inleveren: buiten alleen aan de lange lijn maar niet helemaal los, binnen bij visite even apart. De rest van de tijd is hij voor zover ik kan beoordelen prima gelukkig, en voor ons is hij een heerlijke hond.

Het is wel best zo, met al zijn nukken en gekke dingen erbij. Ergens maakt het hem ook wel weer een beetje bijzonder ;-) .
kijk dat bedoel ik. :ok: je kunt ook iets accepteren ipv een perfecte hond proberen te maken.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
jelle schreef:Weet je, eigenlijk herken ik aardig wat in je verhalen over Sho. Onze Ferro is ook niet de makkelijkste wat dat betreft. Toen we hem net hadden deed hij veel van wat je bij Sho beschrijft: uitvallen naar andere honden, naar sommige mensen op straat, visite...

kijk dat bedoel ik. :ok: je kunt ook iets accepteren ipv een perfecte hond proberen te maken.
Maartje heeft die hond net..ik geef haar groot gelijk dat ze ermee aan de slag is. Wij hebben de eerste 2 jaar ook keihard gewerkt met Laika en dat heeft wel gemaakt dat ze nu ondanks nukken hanteerbaar is en bereikbaar blijft. Dat was voorheen echt wel anders. Ik vind het dus echt onzin dat ze maar achterover moet gaan hangen, integendeel, ik vind het prima dat ze met hem werkt. Het enige wat ik me afvraag is of de lat niet te hoog ligt en er niet aan te veel dingen tegenlijk wordt gewerkt, maar goed...ze traint onder begeleiding dus ondanks dat ik af en toe een wenkbrauw op mijn voorhoofd heb zitten neem ik aan dat er ieder geval over nagedacht is. Zoveel mensen, zoveel meningen! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

[quote="Maartje-Sho"

Jullie oordelen al VOORDAT ik iets gezegd heb en dat is heel slecht! Vooral in een wereld als de onze, jullie zullen daardoor nog heel vaak je hoofd stoten.[/quote]

Ja maar op andere fora word alleen oh en ah geroepen en krijg je geen echte adviezen alleen maar steun dus dat is appelen met peren vergelijken.

Ik vind het prima hoe je met Sho aan het werk bent maar misschien zul je toch eens moeten inzien dat hij nooit de hond word die jij in gedachten had en accepteren dat hij bepaalde eigenschappen heeft die jij graag anders zou zien maar wat misschien niet zal lukken.
Geeft niks hoor daarom kan je het nog wel leuk hebben samen.

Dat mensen niet op commentaar van Neeltje zitten te wachten lijkt me duidelijk ze is een goed voorbeeld dat werkelijk iedereen hondeninstuctrice kan worden en we moeten god op onze blote knieen danken dat ze niet voor een klasje staat om mensen die nog minder inzicht in honden hebben(als dat mogelijk is tenminste) loopt te vertellen hoe ze er mee om moeten gaan.
Pupje snel klaarstomen voor alle dagen alleen lukt het niet in de bench proppen of wegdoen en natuurlijk ook bij agressie ophoepelen.
jelle
Zeer actief

Ik denk ook dat het prima is dat er met de hond gewerkt wordt en dat je kijkt hoever je er mee kunt komen! Begrijp me niet verkeerd. Met Ferro zíjn we ook echt wel vooruit gegaan, en zonder training (en begeleiding) was dat niet gelukt.

Het gaat meer om de verwachtingen die je erbij hebt: als het plan is er een compleet normale, sociale hond van te maken kon het wel eens erg veel verdriet en stress opleveren als dat niet blijkt te lukken.

Het is veel leuker om de successen te vieren (de verbeteringen te zien, de keren dat het goed gaat te prijzen) dan om elke keer weer in de put te zitten als het fout gaat.

En ik vind wel dat de veiligheid van anderen gaat boven experimenten met wat de hond wel en niet aan kan. Dus als de hond misschien drie keer per jaar met kleine kinderen in aanraking zou kunnen komen en hij heeft daarmee moeite, is het de vraag of het de inspanning en de risico's wel waard is om te kijken of hij niet stiekem toch met kleine kinderen in een kamer kan.

Afbeelding

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ga een heel eind met Jelle mee: sommige honden krijg je gewoon niet meer helemaal 'normaal', daar is teveel mee gebeurd.

Natuurlijk vind ik het fantastisch dat Maartje er zo mee bezig is en zo haar best doet (en het is ook totaal niet mijn bedoeling om haar aan te vallen), maar bepaalde dingen zal je moeten accepteren van je hond.

Daarbij is mijn gehele indruk, al kan die fout zijn, dat er enorm veel getraind wordt met Sho en op een gegeven moment zit de hond 'vol' en kan die niks meer opnemen.

Als ik naar mijn eigen Moritz kijk, ook boordevol problemen, dan is hij wel ontspannen geworden door juist weinig druk op hem te leggen. Natuurlijk proberen we hem ondertussen van alles bij (en vooral af) te leren, maar zoveel mogelijk ontspannen zonder superstrenge regels. Elkaar leren vertrouwen, lol maken samen, samen rennen door het bos, gek doen!

Nu weet ik natuurlijk wel dat iedere hond een andere aanpak nodig heeft, maar ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat er behoorlijk wat stress bij zit; sowieso van Maartje en daardoor ook richting Sho.
Ondanks dat ze ontzettend haar best doet, wat ik écht hartstikke goed vind en haar liefde voor Sho spreekt uit al haar berichtjes en foto's, maar toch heb ik het idee dat iets meer ontspanning wel goed zou zijn....
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Ca Cajuina schreef:
Maartje-Sho schreef:Ja, Sho valt soms uit naar onze visite. De laaste tijd gaat het beter, maar we wilden graag weten hoe hij op kinderen reageert, omdat wij later misschien zelf ook kinderen willen.
Daarbij zit er bij mij in de familie best wat kleine kids, maar niemand durft zijn kind mee te nemen. Natuurlijk moeten we altijd blijven oppassen, ik vertrouw wat dat betreft geen een hond hoor, met kinderen. Je moet bij alle honden alles in de gaten blijven houden.
Maar zij wilden graag bij ons op visite komen, maar dan zou die kleine mee moeten. Nou, dat kan toch? Als mijn therapeute er vertrouwen in heeft, dan vertrouw ik op haar.

Neeltje, dank je wel dat je weer zo goed verwoord wat ik bedoel! :wink:
O oke dat had ik niet meegekregen. Wij hadden vroeger een bouvierXherder. Zij was altijd erg beschermend tegenover mij dus ging zij altij apart als er kinderen over de vloer kwamen. Is dit niet gewoon een optie voor je, Sho even apart zetten. Ik kan me goed voorstellen dat je een hond wil die altijd vrolijk is en die je overal mee naar toe kan nemen dat is voor iedereen leuk. Maar ik vraag mij af of je Sho niet heel veel stress bespaard door hem gewoon ergens anders met zijn plaatsje te zetten. Ik vind het hartstikke goed hoor hoe het afgelopen is. Maar als mijn hond gestressed word door visite dat gaat hij ff wieberen tot die bepaalde visite weg is
Nog een keerje dan
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Maartje heeft die hond net..ik geef haar groot gelijk dat ze ermee aan de slag is. Wij hebben de eerste 2 jaar ook keihard gewerkt met Laika en dat heeft wel gemaakt dat ze nu ondanks nukken hanteerbaar is en bereikbaar blijft. Dat was voorheen echt wel anders. Ik vind het dus echt onzin dat ze maar achterover moet gaan hangen, integendeel, ik vind het prima dat ze met hem werkt. Het enige wat ik me afvraag is of de lat niet te hoog ligt en er niet aan te veel dingen tegenlijk wordt gewerkt, maar goed...ze traint onder begeleiding dus ondanks dat ik af en toe een wenkbrauw op mijn voorhoofd heb zitten neem ik aan dat er ieder geval over nagedacht is. Zoveel mensen, zoveel meningen! :wink:
dat zeg ik ook niet, maar ik krijg zo vaak het idee bij haar dat ze een perfecte hond wil hebben. Ook mijn honden hebben hun nukken en probeer er op bepaalde hoogte iets aan te doen, maar ik hoef geen robotjes, moet er normaal mee over straat kunnen, moet normaal mensen kunnen ontvangen, maar als ik maar 1 sec. het idee zou krijgen dat daar enig risico aan zou zitten deed ik het niet. Zou er zeker iets aan proberen te doen, maar niet tot in het oneindige...
een hond heeft z'n eigen karakter en in haar geval zeker een verleden waar je weinig van weet... ik vind het zo stressend overkomen en zo 'het moet gewoon'.... snap je :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:Dat mensen niet op commentaar van Neeltje zitten te wachten lijkt me duidelijk ze is een goed voorbeeld dat werkelijk iedereen hondeninstuctrice kan worden en we moeten god op onze blote knieen danken dat ze niet voor een klasje staat om mensen die nog minder inzicht in honden hebben(als dat mogelijk is tenminste) loopt te vertellen hoe ze er mee om moeten gaan.
Pupje snel klaarstomen voor alle dagen alleen lukt het niet in de bench proppen of wegdoen en natuurlijk ook bij agressie ophoepelen.
ik dacht nog ik zeg het niet :N: :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nou ja........ ik kap maar weer met de discussie als we alleen maar gaan lopen katten :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gast

Ik wil ook niet dat Sho helemaal verandert en superlief en gehoorzaam wordt, want dat zal hij nooit worden! Dat zit ook niet in zijn karakter, maar dat vind ik ook niet erg. Als we maar fatsoenlijk mensen kunnen ontvangen en een beetje normaal over straat kunnen lopen zonder omver getrokken te worden. Ik heb daarbij veel last van mijn knieen. Als Sho iedere keer zo trekt of uithaalt waardoor hij mij met een rotgang terug trekt, voelt dat soms niet erg prettig, ook niet voor mijn armen... :wink: Het is gewoon vervelend. En hier werken we aan. Sho zal nooit perfect worden, hij zal NOOIT los kunnen lopen, maar dat hebben we geaccepteerd. Daarom hebben we een lange lijn gekocht. Sho hoeft ook helemaal niet perfect te zijn, dan krijg je gewoon een rare hond waar niks in zit. Een beetje deugnieten vind ik leuk, we hebben gewoon een aparte hond, leuk toch? Alleen soms wou ik dat het thuis was beter gaat en op straat. Daar zijn we dus gewoon mee bezig.
Daarnet waren mijn opa en oma hier op visite. Nu moet ik zeggen dat opa niet bang is (oma wel) maar opa aait hem, speelt met hem, geeft hem commando's en Sho doet niks. Het gaat gewoon wel beter met hem, al ik het gewoon oppassen geblazen. Ik zal vertrouwen in Sho moeten krijgen. Hij heeft nog nooit iemand gebeten hoor, maar omdat hij zo uitvalt, weet ik dat hij het wel zou doen als hij zich heel erg bedreigd voelt.

Wat betreft Neeltje. Mag ze niet trots zijn dat ze instructrice is? Jullie doen nu net of Neeltje denkt dat ze alles weet. Nee hoor, zo denkt Neeltje niet, dat maken jullie er weer van. Ik vind het zo flauw zulke dingen te zeggen die er hier helemaal niet toe doen.
Van zo'n iemand zou je nog veel kunnen leren, maar jullie zien het weer anders.
We kunnen ALLEMAAL van elkaar leren, maar soms is de kritiek hier een beetje TE, te kwetsend. Zoals in het begin werd gezegd dat Sho niet bij ons past. Dat kwest me wel, omdat wij zo ons best doen en het naast de trainingen zo goed gaat met ons en Sho.
Ik vind dat sommige mensen gewoon een beetje moeten letten op hun woorden, of dingen anders kunnen verwoorden zodat het niet zo lullig of kwetsend overkomt.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Ik vind dat eigenlijk het fijnste aan heel dit forum. Je krijgt recht voor zjn raap de mening van andere.
Wat je daarmee doet met je zelf weten. Waneer ik met een probleem zit of ergens over twijfel heb ik liever iemand die tegen mij zegt. Stomme doos kijk nu eens goed. Dan dat ik er na 4 weken achter komt dat het toch wel erg stom was van me.
Het doet je denken. Tuurlijk kan je een meningsverschil hebben en zijn er verschillende visies binnen dit forum.

Weet je wat het is als ik een bordercollie aanschaft uit het asiel omdat ik haar zo lief vind en ik schrijf mijn problemen hier op het forum zal ik ook te horen krijgen dat ik een verkeerde keuze hebt gemaakt. Moet ik daarom mensen vragen hun opmerkingen voor zich te houden? nee. Moet ik daarom de hond wegdoen? Nee Kan ik de opmerking opslaan om bij de volgende keer dat ik een hond aanschaf daarbij na te denken? Ja

En zo werkt dit forum en ik ben er tevreden over. ik weet dat als ik iets wil weten ik ieders eerlijke mening krijg. Of ik die op prijs stel of niet :ok: :ok:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

tineke schreef:Dat mensen niet op commentaar van Neeltje zitten te wachten lijkt me duidelijk ze is een goed voorbeeld dat werkelijk iedereen hondeninstuctrice kan worden en we moeten god op onze blote knieen danken dat ze niet voor een klasje staat om mensen die nog minder inzicht in honden hebben(als dat mogelijk is tenminste) loopt te vertellen hoe ze er mee om moeten gaan.
Wat een domme kletspraat is dit, valt me van je tegen Tineke.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Ik wil ook niet dat Sho helemaal verandert en superlief en gehoorzaam wordt, want dat zal hij nooit worden! Dat zit ook niet in zijn karakter, maar dat vind ik ook niet erg. Als we maar fatsoenlijk mensen kunnen ontvangen en een beetje normaal over straat kunnen lopen zonder omver getrokken te worden. Ik heb daarbij veel last van mijn knieen. Als Sho iedere keer zo trekt of uithaalt waardoor hij mij met een rotgang terug trekt, voelt dat soms niet erg prettig, ook niet voor mijn armen... :wink: Het is gewoon vervelend. En hier werken we aan. Sho zal nooit perfect worden, hij zal NOOIT los kunnen lopen, maar dat hebben we geaccepteerd. Daarom hebben we een lange lijn gekocht. Sho hoeft ook helemaal niet perfect te zijn, dan krijg je gewoon een rare hond waar niks in zit. Een beetje deugnieten vind ik leuk, we hebben gewoon een aparte hond, leuk toch? Alleen soms wou ik dat het thuis was beter gaat en op straat. Daar zijn we dus gewoon mee bezig.
Daarnet waren mijn opa en oma hier op visite. Nu moet ik zeggen dat opa niet bang is (oma wel) maar opa aait hem, speelt met hem, geeft hem commando's en Sho doet niks. Het gaat gewoon wel beter met hem, al ik het gewoon oppassen geblazen. Ik zal vertrouwen in Sho moeten krijgen. Hij heeft nog nooit iemand gebeten hoor, maar omdat hij zo uitvalt, weet ik dat hij het wel zou doen als hij zich heel erg bedreigd voelt.

Wat betreft Neeltje. Mag ze niet trots zijn dat ze instructrice is? Jullie doen nu net of Neeltje denkt dat ze alles weet. Nee hoor, zo denkt Neeltje niet, dat maken jullie er weer van. Ik vind het zo flauw zulke dingen te zeggen die er hier helemaal niet toe doen.
Van zo'n iemand zou je nog veel kunnen leren, maar jullie zien het weer anders.
We kunnen ALLEMAAL van elkaar leren, maar soms is de kritiek hier een beetje TE, te kwetsend. Zoals in het begin werd gezegd dat Sho niet bij ons past. Dat kwest me wel, omdat wij zo ons best doen en het naast de trainingen zo goed gaat met ons en Sho.
Ik vind dat sommige mensen gewoon een beetje moeten letten op hun woorden, of dingen anders kunnen verwoorden zodat het niet zo lullig of kwetsend overkomt.
ik hoop dat je inderdaad je hond kunt accepteren op de manier hoe hij is. Natuurlijk kun je hem proberen bij te schaven maar je kunt hem niet veranderen.
Misschien kunnen veel mensen wat leren van Neeltje maar ik niet, als je roept dat als je hond bijt dat hij dan weggaat, dan vind ik je maar een zielig figuur...
als ze dan zoveel verstand heeft van honden zoals ze voordoet, kan ze er ook wat aan doen neem ik aan...
maar goed, dat moet ieder voor zich weten. Ik lees hier vaak dingen van.. goh dat kan ik ook gebruiken misschien .. maar ook net zoveel dingen die van ze langzalzeleven niet gaan werken bij mijn honden.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wil de hond schreef:
Nou daar heb jij het patent op lijkt me want jou domme kletspraatjes zijn onovertroffen en ik snap niet waarom je in hemelsnaam teleurgesteld bent in iemand die je niet kent,get a life. Als je mensen gaat lopen vertellen die hun hond 14 uur in een bench stoppen dat ze prima met hun hond omgaan, een pup klaarstomen voor hele dagen alleen en anders doen we hem weer weg zegt mij genoeg.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

tineke schreef:[quote="Maartje-Sho"

Ja maar op andere fora word alleen oh en ah geroepen en krijg je geen echte adviezen alleen maar steun dus dat is appelen met peren vergelijken.

Ik vind het prima hoe je met Sho aan het werk bent maar misschien zul je toch eens moeten inzien dat hij nooit de hond word die jij in gedachten had en accepteren dat hij bepaalde eigenschappen heeft die jij graag anders zou zien maar wat misschien niet zal lukken.
Geeft niks hoor daarom kan je het nog wel leuk hebben samen.

Dat mensen niet op commentaar van Neeltje zitten te wachten lijkt me duidelijk ze is een goed voorbeeld dat werkelijk iedereen hondeninstuctrice kan worden en we moeten god op onze blote knieen danken dat ze niet voor een klasje staat om mensen die nog minder inzicht in honden hebben(als dat mogelijk is tenminste) loopt te vertellen hoe ze er mee om moeten gaan.
Oh en jou moeten we wel zo geloven. Ik ken jou niet en wat ik van jou allemaal heb gelezen, vertrouw ik je niet. Ben blij dat ik je niet ken.
Laatst gewijzigd door Neeltje op 12 okt 2004 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Ik wil jullie even melden dat ik vanaf zometeen tot morgenochtend moet werken, dus ben dan niet online. Gister hebben we weer visite gehad en deze keer ging het weer heel erg goed. Het is bij Sho ook afwisselend van degene die op bezoek is. Ik weet niet waarom, maar bij sommige doet ie niks, bij anderen weer wel.
We moeten gewoon vertrouwen in hem krijgen als hij het vaker goed doet.
Neeltje

Wil de hond schreef:
Dank je.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Oh en jou moeten we wel zo geloven. Ik ken jou niet en wat ik van jou allemaal heb gelezen, vertrouw ik je niet. Ben blij dat ik je niet ken.
iemand die roept dat haar hond weggaat als hij bijt... daar ben ik heeeeel blij om dat ik die niet persoonlijk ken... :roll:
Afbeelding
Neeltje

malinois schreef:
Neeltje schreef:Oh en jou moeten we wel zo geloven. Ik ken jou niet en wat ik van jou allemaal heb gelezen, vertrouw ik je niet. Ben blij dat ik je niet ken.
iemand die roept dat haar hond weggaat als hij bijt... daar ben ik heeeeel blij om dat ik die niet persoonlijk ken... :roll:
Ik geloof niet dat ik het tegen jou had.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
malinois schreef:
Ik geloof niet dat ik het tegen jou had.
ja en... ik reageer wel... want voor iemand die voordoet dat ze zoveel verstand van honden heeft vind ik dat toch dieptriest :roll:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Gedrag en opvoeding”