Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet zindelijk wanneer los

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Senna04

Niet zindelijk wanneer los

Ongelezen bericht door Senna04 »

Nu het kouder wordt halen we onze JR binnen wanneer ze alleen thuis is. We willen haar niet meer in de Bench doen, ze sloopt nl niets.

We proberen het nu 's nachts een beetje uit. S'avonds uitlaten (22:00) en 's ochtends ook meteen weer (7:15). Ze doet het prima, alleen poept en plast ze binnen weer. (wanneer wij thuis zijn dan gaat ze netjes bij de deur staan, en geeft ze aan da ze moet).

Straffen kan ook niet, want wij zien het te laat. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken??

Bij voorbaat dank,
Senna
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

is het geen verlatingsangst?
langzaam het alleenzijn opbouwen. Steeds uitlaten en flink spelen voor je weggaat, zodat ze zeker 'leeg' is.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Wekker zetten er snachts en met de hond uit gaan. Langzaam aan het steedsje wekker steeds later zetten.
Obelix is nu 5 maanden en kan van een uurtje of 12 tot half 6 het goed ophouden (We staan doordeweeks om half 6 op)in het weekend hoor ik hem pas om half 7 een beetje scharrelen en dan is voor mij het sein dat hij naar buiten moet.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Straffen?
AfbeeldingAfbeelding
linlin

Re: Niet zindelijk wanneer los

Ongelezen bericht door linlin »

Senna04 schreef:Nu het kouder wordt halen we onze JR binnen wanneer ze alleen thuis is.
ehhh......waar is ze anders als ze alleen thuis is dan?
We proberen het nu 's nachts een beetje uit. S'avonds uitlaten (22:00) en 's ochtends ook meteen weer (7:15). Ze doet het prima, alleen poept en plast ze binnen weer. (wanneer wij thuis zijn dan gaat ze netjes bij de deur staan, en geeft ze aan da ze moet).
als je haar 's nachts mee naar je slaapkamer neemt, in haar eigen mandje of in jouw bed, dan hoor je haar geheid rommelen en kan je even op je pantoffels naar buiten om mevrouw te laten poepen en piesen.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

bram en thijs schreef:Straffen?
Ja dat je zinloos je frustratie op je hond kan uitleven omdat je eigenlijk toch wel weet dat het je eigen schuld is, toch?
weg gehaald zit een virus in
estelle

Re: Niet zindelijk wanneer los

Ongelezen bericht door estelle »

linlin schreef:
Senna04 schreef:Nu het kouder wordt halen we onze JR binnen wanneer ze alleen thuis is.
ehhh......waar is ze anders als ze alleen thuis is dan?
Dat vroeg ik me ook direct af dat ik het las.....

Als je hond normaal de hele dag buiten loopt en dus zelf kan bepalen wanneer en war hij het doet zal het wel eve duren voordat hij de link heeft gelegd dat hij niet binnen mag plassen.

Hoe oud is je hondje eigenlijk????
estelle

oh 15 weken lees ik in je vorige bericht.

Dan vind ik van 22:00 uur tot en met 7:15 uur ook nog wel erg lang hoor.
Met Hera moest ik er vrij lang nog snachts steeds uit, soms 1x maar soms ook wel 2 of 3x......met 7 a 8 maanden was ze 'overdag' zindelijk maar snachts heeft bij haar heel lang geduurd.

Ik zou dus nog wat geduld hebben en je wekker zetten als je niet hoort dat ze piept of aangeeft dat ze wat moet doen.
Senna04

Senna is pas 6 maanden, dank je wel voor je "nuttig" commentaar.

'S nachts horen we haar niet, en doet ze ook niets omdat ze dan in de bench slaapt. Dus ze kan het ophouden, in de ochtend is ze dan natuurlijk blij dat ze "mee" kan. Overdag is ze hooguit 5 / 6 uurtjes alleen en kan ze vrij bewegen in de kamer (in de zomer was ze dan buiten).
Dus het probleem zit hem voornamelijk in deze uurtjes.

De vraag is dus hoe we haar kunnen aanleren dat ze in die uurtjes niet binnen plast/poept.

En met straffen bedoelen we natuurlijk een keertje roepen dat ze het niet mag doen (dit haalt wel iets uit, want dat begrijpt ze heel goed)

Hoop dat iemand nog iets praktisch weet. (Wil geen kattenluik maken)

mvr
Bas
estelle

oh rustig maar hoor, had je misschien je vraag duidelijker moeten stellen.
Senna04

Estelle,

ik denk dat je mijn reactie terug op jouw tip verkeerd hebt opgepakt. Met "nuttig" bedoel ik ook echt nuttig!!!!! Dus dank je wel voor je tip

En voor de mensen die alleen het woordje straffen zien staan, misschien eerst even navragen wat er dan aan straffen wordt gedaan voordat je met verwijten gaat gooien
estelle

okay, excuses dan....

in ieder geval succes ermee!
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Senna04 schreef:En voor de mensen die alleen het woordje straffen zien staan, misschien eerst even navragen wat er dan aan straffen wordt gedaan voordat je met verwijten gaat gooien
of opschrijven wat je bedoelt. Ook waarschuwend roepen als ze al plast/poept heeft geen zin. Je hond leert alleen dat ie ie niet moet doen waar ze gezien wordt. Ik had mijn 1e hond geleerd dat ie als ie naar buiten wilde, data ie dan maar moest beginnen met plassen, want dan ging ik met hem naar buiten.

Je zou je hond 's nachts mee naar boven kunnen nemen en dan als ze alleen moet zijn in de bench zetten.
Mijn pup is nu 7 maanden en ik moet er ook regelmatig uit 's nachts.
weg gehaald zit een virus in
Jorda
Actief

Plassen

Ongelezen bericht door Jorda »

Volgens mij bedoelt Senna dat de hond niet zindelijk is als ze niet thuis is, dus overdag. Je zegt al dat je een bench hebt, maar dat je haar daar niet in stopt omdat ze niets sloopt. De bench is niet alleen tegen het slopen, maar ook perfect voor zindelijkheidstraining. Ik zou de hond goed uitlaten, en dan in de bench doen. Muziekje aan en weggaan. Als je de mogelijkheid hebt begin je weer met opbouwen. Maar je hond heeft nu wel de leeftijd dat ie een paar uurtjes alleen kan zijn. Als je thuis komt gelijk gaan uitlaten. De hond zal van nature (althans de meeste honden) niet op zijn eigen plek gaan plassen of poepen, dus als ze vast zitten in de bench zal ze meer moeite doen om het op te houden. Mijn hond is net 7 maanden en slaapt 's nachts in de bench. Als ik met mijn oudste hond ga trainen en de kleine dus alleen is, zit hij ook in de bench. Maar als ik ga werken en ze zijn samen thuis loopt hij los rond in de kamer. Diesel kan het gewoon al ophouden. Jouw hondje mocht natuurlijk in de zomer gewoon overal in de tuin plassen en/of poepen. Nu ze binnen moet blijven vanwege het weer, moet de zindelijkheidstraining weer een beetje opnieuw beginnen. Ze kan nu aan niemand aangeven dat ze naar buiten moet, omdat er niemand is. Ze moet weer even begrijpen dat ze het overdag ook op moet houden. Begin weer met de bench, ik denk dat dat een goede oplossing is! Succes!

Greetz van Jorda.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”