Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teefje blijft op knuffels en mand rijden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Aldidado
Actief
Contacteer:

teefje blijft op knuffels en mand rijden

Ongelezen bericht door Aldidado »

Onze Ginger is 3 weken geleden loops geworden. Wij hadden haar toen nog maar net een weekje in huis en het viel ons meteen op dat ze steeds haar knuffel (meegekregen van het vorige baasje) tussen haar achterpoten deed en er vervolgens op begon te rijden.
Haar mand (lekker zacht ook) is helemaal favoriet om zich mee bezig te houden; ze rijdt hem door het hele huis heen.
Ik wil dit gedrag liever niet natuurlijk, en corrigeer het ook maar vraag me wel af of dit iets met haar loopsheid te maken heeft (dus hormonaal) of dat dit een gedragsstoornis is (frustratie?). Is het goed om dit gedrag te corrigeren? Ginger is 8 maanden oud, heeft een zeer moeilijke start gehad en woont nu sinds een maand bij ons.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

volgens mij is het geen gedrags stoornis hoor ik heb 2 teefjes die het doem
maar niet constand dan
ik doe er eigelijk niks aan

ja heel soms een carnavals plaatje op de achtegrond als ze de polonaise lopen :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Rijgedrag kan puur een uitlaatklep zijn voor spanningen. Als ik het goed begrijp is er voor het teefje de laatste maand erg veel veranderd. Een andere baas, een rommeltje met haar hormonen..Ik zou zelf dus haar even lekker laten. Met straf verhoog je de stress wat dus weer extra frustratie kan geven en zou dus niet mijn keuze zijn. Daarbij helpt het niet, anders had je nu dit bericht niet geplaatst. :wink:
Probeer haar af te leiden en een uitlaatklep te geven voor haar energie, dus lekker wandelen, spelen en dat soort dingen. Ze moet wennen en tot rust komen, ook hormonaal. Ik verwacht eigenlijk dat het rijden dan ook vanzelf minder word.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Aldidado
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aldidado »

Ik corrigeer haar door haar af te leiden hoor, ik straf niet. Nee..... ik had al een vermoeden dat het ook zou kunnen komen door frustratie, alle veranderingen die ze achter de rug heeft zijn natuurlijk niet misselijk. Nee, straffen komt op het moment nog niet in het woordenboekje voor omdat het gewoon een hartstikke lieve hond is, ze heeft nergens straf voor nodig eigenlijk.
Zou dit gedrag (ze doet het echt heel erg vaak als ze wakker is) met de tijd afnemen of moet ik er toch even met de dierenarts over praten?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Aldidado schreef: Zou dit gedrag (ze doet het echt heel erg vaak als ze wakker is) met de tijd afnemen of moet ik er toch even met de dierenarts over praten?
Zo te lezen doe je het goed met Ginger! :ok: Je kan er met de dierenarts over praten, maar ik verwacht er niet zoveel van. Ik adviseer je om gewoon af te wachten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”