groetjes Dierenfreek en Duco
Moderator: moderatorteam
Wil toch nog 1 dingetje meegeven. Uit je berichtje bergrijp ik dat je het comando herhaald. Maar geef je hem het commando AF of BLIJF? Kent hij het commando BLIJF al? Ander ga je namelijk 2 dingen door elkaar gebruiken en daar kan hij later misschien door in de war raken.dierenfreek schreef:YYAAHHOOO vorige week wist Duco nog niet wat afliggen was en nu doet hij het hij krijgt nu pas een koekje als hij 10sec. ong blijft liggen en ik zeg dan bijna elke seconde goedzo dat is af blijven en hij blijft liggen ben best wel trots op mijn ventje hij word donderdag 5 maanden
knap toch........ bedankt iedereen die mij heefd geholpen via deze forum
weet niet of hij er iets mee in de africhting etc. gaat doen maar bij IPO bestaat BLIJF niet... af is af... en dus ook blijf...Ca Cajuina schreef:Wil toch nog 1 dingetje meegeven. Uit je berichtje bergrijp ik dat je het comando herhaald. Maar geef je hem het commando AF of BLIJF? Kent hij het commando BLIJF al? Ander ga je namelijk 2 dingen door elkaar gebruiken en daar kan hij later misschien door in de war raken.dierenfreek schreef:YYAAHHOOO vorige week wist Duco nog niet wat afliggen was en nu doet hij het hij krijgt nu pas een koekje als hij 10sec. ong blijft liggen en ik zeg dan bijna elke seconde goedzo dat is af blijven en hij blijft liggen ben best wel trots op mijn ventje hij word donderdag 5 maanden
Succes!!
Daar heb je gelijk in. Het lijkt het mij beter gewoon 1 commando te gebruiken.malinois schreef:weet niet of hij er iets mee in de africhting etc. gaat doen maar bij IPO bestaat BLIJF niet... af is af... en dus ook blijf...Ca Cajuina schreef:Wil toch nog 1 dingetje meegeven. Uit je berichtje bergrijp ik dat je het comando herhaald. Maar geef je hem het commando AF of BLIJF? Kent hij het commando BLIJF al? Ander ga je namelijk 2 dingen door elkaar gebruiken en daar kan hij later misschien door in de war raken.dierenfreek schreef:YYAAHHOOO vorige week wist Duco nog niet wat afliggen was en nu doet hij het hij krijgt nu pas een koekje als hij 10sec. ong blijft liggen en ik zeg dan bijna elke seconde goedzo dat is af blijven en hij blijft liggen ben best wel trots op mijn ventje hij word donderdag 5 maanden
Succes!!
HoiCa Cajuina schreef:Daar heb je gelijk in. Het lijkt het mij beter gewoon 1 commando te gebruiken.malinois schreef:weet niet of hij er iets mee in de africhting etc. gaat doen maar bij IPO bestaat BLIJF niet... af is af... en dus ook blijf...Ca Cajuina schreef:Wil toch nog 1 dingetje meegeven. Uit je berichtje bergrijp ik dat je het comando herhaald. Maar geef je hem het commando AF of BLIJF? Kent hij het commando BLIJF al? Ander ga je namelijk 2 dingen door elkaar gebruiken en daar kan hij later misschien door in de war raken.dierenfreek schreef:YYAAHHOOO vorige week wist Duco nog niet wat afliggen was en nu doet hij het hij krijgt nu pas een koekje als hij 10sec. ong blijft liggen en ik zeg dan bijna elke seconde goedzo dat is af blijven en hij blijft liggen ben best wel trots op mijn ventje hij word donderdag 5 maanden
Succes!!
uhm, ergens in 1 van de topics in het africhtingsgedeelte staat een hele mooie uitleg van de BHN, maar zou hem zo niet weten, ook niet waar het staat trouwenslittle-wolf schreef:nog nooit van gehoord. wat houd dat in?qyan schreef:als ik het helemaal goed zeg, bond voor hondendressuur in nederlandlittle-wolf schreef:wat is bhn?
ohja dierenfreek, gefeliciteerd!!!
en daar geld dezelfde lijst voor van de werkhonden die pakwerk mogen doen?dierenfreek schreef:BHN staat inderdaad voor Bond Hondendressuur Nederland
bestaat uit afd 1 appel is dus volgen aangelijnd, los volgen links en rechts, volgen aan de fiets, ijzeren buisje apporteren, tekenafliggen 3 min. geleider is dan uit het zicht, voedsel weigeren, klimschutting over blok apporteren terug over klimschutting netjes voorkomenzitten blok afgeven op commando los dan hond aan de voet, haag van 1 meter hoog verder idem aan klimschutting, breetesprong van 2,25 breed verder idem aan klimschutting, 3 voorwerpjes zoeken in een ring van 10x10 tijd 5min. daarna afgaan terrein.afd.2 overgangsklasse dat houd in: overzwemmen min. 15 meter max.30 meter.apporteerblok uit water halen, groot voorwerp uit water halen, voorwerp evieren, man revieren, speuren naar voorwerp 150 meter, speuren naar persoon 150 meter en dan afd 1. cert.1 is afd1+2 en dan nog steloefeningen o.a voorwerp bewkane,fietsstellen, hulpgeroep
en dan hebben we nog cert.2 is gelijk aan certificaat 1 alleen met dit verschil een lopende start en transportlopen op 3 meter achter de pakwerker.
misschien dat jullie nu een beetje een idee hebben van de BHN
groetjes Dierenfreek
het meest word de mechelaar gebruikt maar bij ons is ook iemand met een hollander en iemand met een duitser en er is zelfs iemand die afd.1 voorelkaar heefd gekregen bij een mishandelde uit het asiel gehaalde kuising rotweiler met labrador van let op 7 jaar oud. Maar de meeste honden zijn mechelaarlittle-wolf schreef:en daar geld dezelfde lijst voor van de werkhonden die pakwerk mogen doen?dierenfreek schreef:BHN staat inderdaad voor Bond Hondendressuur Nederland
bestaat uit afd 1 appel is dus volgen aangelijnd, los volgen links en rechts, volgen aan de fiets, ijzeren buisje apporteren, tekenafliggen 3 min. geleider is dan uit het zicht, voedsel weigeren, klimschutting over blok apporteren terug over klimschutting netjes voorkomenzitten blok afgeven op commando los dan hond aan de voet, haag van 1 meter hoog verder idem aan klimschutting, breetesprong van 2,25 breed verder idem aan klimschutting, 3 voorwerpjes zoeken in een ring van 10x10 tijd 5min. daarna afgaan terrein.afd.2 overgangsklasse dat houd in: overzwemmen min. 15 meter max.30 meter.apporteerblok uit water halen, groot voorwerp uit water halen, voorwerp evieren, man revieren, speuren naar voorwerp 150 meter, speuren naar persoon 150 meter en dan afd 1. cert.1 is afd1+2 en dan nog steloefeningen o.a voorwerp bewkane,fietsstellen, hulpgeroep
en dan hebben we nog cert.2 is gelijk aan certificaat 1 alleen met dit verschil een lopende start en transportlopen op 3 meter achter de pakwerker.
misschien dat jullie nu een beetje een idee hebben van de BHN
groetjes Dierenfreek