Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat voor cursussen/sporten zijn er allemaal?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

chita
Vaste gebruiker

wat voor cursussen/sporten zijn er allemaal?

Ongelezen bericht door chita »

Hallo,

Ik heb een golden van 5 jaar. We zijn nu met de basiscursus gehoorzaamheid bezig. Ik heb hem pas 2 maanden en ze moet nog wel het een en ander leren, al luisterd ze al redelijk goed. We zijn nu begonnen met de clicker.

Hierna lijkt het me leuk om verder te gaan. Gewoon iets waar ze haar energie kwijt kan en wat ze leuk vind. Het probleem is alleen dat ze nu nog te zwaar is, maar daar zijn we hard mee bezig en gaat erg goed. Ook is ze natuurlijk niet meer de allerjongste, maar dat hoeft geen probleem te zijn toch??
Wat zijn nou dingen die we kunnen gaan proberen?
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Behendigheid, apporteren, frisbeeën, speuren.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Er is ontzettend veel wat je met je hond kunt gaan doen. Een kleine greep:
gehoorzaamheid / obedience
agility (behendigheid)
flyball
dogfrisbee
doggydance
breitensport
speuren / jachttraining (alhoewel ik niet weet in hoeverre dat nog gemakkelijk gaat bij een wat oudere hond)
.......

En zo zijn er allerhande dingen die je kunt gaan doen. Het feit dat je hond geen pup meer is hoeft absoluut geen belemmering te zijn. Je kunt ook een oudere hond nog best "truucjes" leren :wink: .
De mate waarin hij zal presteren hangt van de hond af natuurlijk. Met Loeky ben ik op latere leeftijd behendigheid gaan lopen. Ze is nooit supersnel geweest en liep ook niet fantastisch mee op wedstrijden, maar ze had er wel heel veel plezier in en daar draait het toch om.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
chita
Vaste gebruiker

Het gaat mij zeker (eigenlijk alleen) om plezier.
Het belangrijkste is dat Yoska het leuk vind en ik natuurlijk ook.
Speuren lijkt me niet zo'n goed idee, ik krijg haar nu al niet bij molshopen weg en dat wil ik juist een beetje proberen af te leren, of in ieder geval dat ze ermee stopt als ik het genoeg vind. Als ze nu een molshoop ziet dan ben ik gewoon lucht voor haar en helaas zijn er nogal wat molshopen, vooral op plekken dat ze los mag.

Maar wat is nou een beetje handig? Kijk, ze is stevig gebouwd, dus ik denk niet dat behendigheid dan makkelijk is. Ook wil ik niet dat ze teveel moet springen of iets, omdat ze te dik is en dat zeker niet goed voor haar gewrichten is.

Willen jullie ook een beetje uitleggen wat het een beetje is, ik ben echt leek op dit gebied, maar wil graag iets vinden wat we allebei leuk vinden.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Van een speurcursus gaat de hond niet meer speuren hoor. Ik denk dat leren speuren juist goed is. Dan kan je de hond volgens mij aanleren wanneer ze wel en wanneer ze niet mag speuren.
Honden met veel jachtinstinct gaan namelijk ook vaak op jachttraining om de 'driften' onder controle te houden.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, juist speuren is dus heel leuk voor je hond. De aanleg is aanwezig en je leert daarmee het jagen/speuren dus in goede banen te leiden, waardoor je er wellicht tijdens gewoon wandelen ook veel plezier van hebt (speuren alleen op commando. :mrgreen: )
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
chita
Vaste gebruiker

Ok, ik ga het gelijk vanavond vragen bij mijn hondenschool, want 1 ding is zeker en dat is dat ze speuren leuk vind! Zou echt leuk voor haar zijn denk ik en ook voor mij als we dat kunnen doen.
We doen nu de basiscursus. Ze weet al die commando's nog niet, dus dat ben ik aan het leren. Wil daarna echt wat leuks met haar gaan doen. Speuren is ook niet slecht voor haar (gewrichten enzo).
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

obedience, kun je lang blijven doen ( de honden die op crufts mee doen zijn meestal niet de jongste). Voor meer info : http://www.obedience.nl/
Mijn golden vindt het in ieder geval heel leuk.

Elvira
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

chita schreef:Ok, ik ga het gelijk vanavond vragen bij mijn hondenschool, want 1 ding is zeker en dat is dat ze speuren leuk vind! Zou echt leuk voor haar zijn denk ik en ook voor mij als we dat kunnen doen.
We doen nu de basiscursus. Ze weet al die commando's nog niet, dus dat ben ik aan het leren. Wil daarna echt wat leuks met haar gaan doen. Speuren is ook niet slecht voor haar (gewrichten enzo).
Ik heb met Stanley GG-trainen gedaan, doe nu Doggydance en al een tijdje speuren. Met dat speuren is hij echt helemaal in z'n element en daar kan geen andere cursus tegenop. Mag ook zeggen dat hij er al erg goed in is. Het is nu eenmaal een jachthond, die het werken met die zwarte gok geweldig vindt. De snuffeldrift neemt er echt niet door toe, hoor! Ik zou zeggen DOEN!
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb met Floor en Job ook een tijdje gespeurd. Ze vonden het allebei helemaal super,vooral Floor. Maar Floor is pas echt in haar element met Flyball en Job met breitensport :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”