Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grommen naar voorbijgangers

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Dingo schreef:[Maar ik attendeer Dingo op niets of niemand, 9 van de 10 keer ziet hij de man/vrouw eerder als ik, en attendeert hijmij erop dat er iemand aankomt.
Waarom doet ie dat dan? Waarom moet hij je "beschermen"als er niks aan de hand is? Toch omdat hij zelf inschat dat het niet okee is? Dan is ie toch onzeker?
Omdat ik wil dat niemand last van hem heeft, want niet iedereen vind een uit de kluiten gewassen mechelaar leuk, zorg ik dat hij naast mij loopt. En ook zonder mij voelt hij zich het "heertje "hoor, daar heeft hij mij niet voor nodig hahahaha.
Je spreekt jezelf nu tegen..hij komt bij je lopen uit zichzelf om je te beschermen zeg je, maar hij moet naast je lopen omdat niet iedereen gediend is van een loslopende mechelaar. Wat is het nou?
Hij kan zich wel het heertje voelen hoor, maar een hond, die geen wantrouwen heeft ten opzichte van bepaalde situatie's ziet geen enkele noodzaak om te beschermen. beschermen is dus altijd vanuit wantrouwen/onzekerheid.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Eline* schreef:
Dingo schreef:[Maar ik attendeer Dingo op niets of niemand, 9 van de 10 keer ziet hij de man/vrouw eerder als ik, en attendeert hijmij erop dat er iemand aankomt.
Waarom doet ie dat dan? Waarom moet hij je "beschermen"als er niks aan de hand is? Toch omdat hij zelf inschat dat het niet okee is? Dan is ie toch onzeker?
Omdat ik wil dat niemand last van hem heeft, want niet iedereen vind een uit de kluiten gewassen mechelaar leuk, zorg ik dat hij naast mij loopt. En ook zonder mij voelt hij zich het "heertje "hoor, daar heeft hij mij niet voor nodig hahahaha.
Je spreekt jezelf nu tegen..hij komt bij je lopen uit zichzelf om je te beschermen zeg je, maar hij moet naast je lopen omdat niet iedereen gediend is van een loslopende mechelaar. Wat is het nou?
Hij kan zich wel het heertje voelen hoor, maar een hond, die geen wantrouwen heeft ten opzichte van bepaalde situatie's ziet geen enkele noodzaak om te beschermen. beschermen is dus altijd vanuit wantrouwen/onzekerheid.
Zoals je al aangaf, wij verschillen van mening :wink:

Als ik inschat dat iets "niet o.k"is, dan maakt mij dat absoluut niet onzeker hoor, dan maakt mij dat alert, en zo zie ik dat ook bij Dingo gebeuren.

En hij loopt inderdaad naast mij, als er vreemd volk aankomt, en als hij niet komt, want het is natuurlijk niet altijd zo, dan moet hij alsnog naast me komen lopen, dus tegenspreken lijkt me niet het geval.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

eline* jij spreekt jezelf ook wel tegen

jij zegt iedere hond die uitvalt is een onzekere hond

behalve de jouwe natuurlijk hij is de enige hond die wel zekere is :roll:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:eline* jij spreekt jezelf ook wel tegen

jij zegt iedere hond die uitvalt is een onzekere hond

behalve de jouwe natuurlijk hij is de enige hond die wel zekere is :roll:
Hahahahha, als er eén een schijtluis is voor vreemde mensen is het mijn Laika. Je moet wel snappen waarover je het hebt.
Ik beweer helemaal niet dat iedere hond die uitvalt een onzekere hond is. Alleen als een hond steun zoekt van de baas in een situatie is hij op dat moment dus wel onzeker. Als Laika eenmaal naast me loopt is het een brok zelfverzekerheid in die situatie, omdat ze ervan uitgaat dat wij samen het klusje wel klaren. Als ze daar alleen zonder mij zou lopen was ze kai kai kai met de staart tussen d'r benen weggehold.
Zekerheid of onzekerheid is gelinkt aan de situatie voor de desbetreffende hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
scooby doo

ja dat begrijp ik

maar er is een verschil tussen een hond die aangeleerd is om de baas te verdedigen en gewoon een huishond :wink:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:ja dat begrijp ik

maar er is een verschil tussen een hond die aangeleerd is om de baas te verdedigen en gewoon een huishond :wink:
Daar gaat het hier toch gewoon helemaal niet over? Het gaat hier over huishonden, daar werd de vraag over gesteld.
Ik weet dat jij een zeer bijzonder exemplaar beveiligingshond hebt die zeer bijzonder door jou wordt opgeleid, maar daar ging het hier niet over.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
scooby doo

Eline* schreef:
scooby doo schreef:ja dat begrijp ik

Daar gaat het hier toch gewoon helemaal niet over? Het gaat hier over huishonden, daar werd de vraag over gesteld.
Ik weet dat jij een zeer bijzonder exemplaar beveiligingshond hebt die zeer bijzonder door jou wordt opgeleid, maar daar ging het hier niet over.
neen een verdedigingsras (mechel,dober,rott enzo zal meer de neiging hebben te beschermen dan een keeshond , dat is de aard van het beest als je er niet blij mee bent had je voor een ander ras moeten kiezen . ik ga ook geen border collie kopen voor mijn invalide grootvader. maargoed even dit terzijde
ik heb alleen een verschil van mening en door mij steekjes onder water heb ik het gevoel dat je niet weet waarover je praat , anders had je wat verdraagzamer gepost
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:neen een verdedigingsras (mechel,dober,rott enzo zal meer de neiging hebben te beschermen dan een keeshond , dat is de aard van het beest als je er niet blij mee bent had je voor een ander ras moeten kiezen . ik ga ook geen border collie kopen voor mijn invalide grootvader. maargoed even dit terzijde
ik heb alleen een verschil van mening en door mij steekjes onder water heb ik het gevoel dat je niet weet waarover je praat , anders had je wat verdraagzamer gepost
Laika is een kruising Rot/herder/bouvier/lab..3/4 verdedigingshond , maar ik zie niet wat dat veranderd in het feit dat ik graag over straat wil met een hond die niet uit zichzelf besluit iemand te gaan afblaffen.
Ik weet prima waar ik over praat, alleen gaat het hier niet over africhtingshonden, waarbij je andere dingen vraagt en verwacht van van je gezellige huishond waarmee je fatsoenlijk over straat wil lopen.
Als je de discussie dus instapt met het idee dat jij wel vindt dat je hond zelf mag besluiten iemand te bijten heb je het niet over een huishond waarmee je leuk boodschapjes op de markt wil doen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
scooby doo

Eline* schreef:
scooby doo schreef:neen een verdedigingsras (mechel,dober,rott enzo zal meer de neiging hebben te beschermen dan een keeshond , dat is de aard van het beest als je er niet blij mee bent had je voor een ander ras moeten kiezen . ik ga ook geen border collie kopen voor mijn invalide grootvader. maargoed even dit terzijde
Laika is een kruising Rot/herder/bouvier/lab..3/4 verdedigingshond , maar ik zie niet wat dat veranderd in het feit dat ik graag over straat wil met een hond die niet uit zichzelf besluit iemand te gaan afblaffen.
Ik weet prima waar ik over praat, alleen gaat het hier niet over africhtingshonden, waarbij je andere dingen vraagt en verwacht van van je gezellige huishond waarmee je fatsoenlijk over straat wil lopen.
Als je de discussie dus instapt met het idee dat jij wel vindt dat je hond zelf mag besluiten iemand te bijten heb je het niet over een huishond waarmee je leuk boodschapjes op de markt wil doen.
oei kom ik net tot de ondekking dat ik je waardevolle tijd heb verspild
door 3pagina's het te hebben over een werkhond :N:

maargoed ik geef je in alles gelijk :wink: 1-0 voor eline :mrgreen:

is trouwens wel handig jouw hond hij is een echte verdedigingshond
maar door zijn labarador genen apporteert hij de arm waarin hij heeft gebeten :smile:
Laatst gewijzigd door scooby doo op 14 okt 2004 18:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef: oei kom ik net tot de ondekking dat ik je waardevolle tijd heb verspild
door 3pagina's het te hebben over een werkhond :N:

maargoed ik geef je in alles gelijk :wink: 1-0 voor eline :mrgreen:
Hahahah, gekke mafkees! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”