Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

help onze hond bijt visitehond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

fladder
nieuw lid

help onze hond bijt visitehond

Ongelezen bericht door fladder »

wie weet dit, onze collie ,die we sinds een paar weken hebben ,hebben wij leren kennen als een gevoelige ,en vreselijk lieve hond, hij is een jaar of negen. toen we hem een week hadden zijn we naar het bos gegaan met de honden ,dat vond ie geweldig en hij was bekaf toen we weer thuis kwamen, niet veel later kwamen kennissen van ons met hun 2 minihondjes door de achterpoort binnen ,daar heeft onze collie hem al gewaarschuwd met lip optrekken (heb ik zelf niet gezien ) eenmaal binnen duurde het niet lang of de collie stond op van zijn plaats en beet de york. de kennis schrok zo en voor dat wij goed en wel wisten wat er aan de hand was had die de collie op zijn donder gegeven. de york mankeerde niets nadat we hem grondig hebben onderzocht(daarvoor ook niet :smile: ) maar het is wel naar want ze vinden het nu toch een hond die niet te vertrouwen is en het nog bij anderen zou doen. het voelt bij ons anders ,natuurlijk hou ik hem in de gaten met de kinderen enzo, maar voor ons is ie geweldig en buiten is er ook niks aan de hand, dus als iemand het weet mag ie het zeggen :19: ik moet zeggen dat de verhouding inmiddels wel wat anders is geworden met de kennissen ,het voelt bij allebei anders dus gemengde gevoelens,ik wil graag weten wat het was, rangorde bepalen of iets anders?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Op visite gaan is iets heel onhonds en de reactie van jouw hond vind ik volkomen normaal. Dat als eerste.
Verder wil ik even een fabeltje rechtzetten. De reactie van een hond op een andere hond zegt helemaal niets over hoe de hond reageert op kinderen of andere mensen. Dat zijn twee compleet andere dingen.
Het zegt dus helemaal niets over het gedrag van je hond verder tegen andere wezens..en overigens ook niet op zijn gedrag tegenover andere honden. Een hond is een dier wat erg is gesteld op zijn eigen terrein, eigen roedeltje en als daar een indringer ineens om de hoek komt gaat dat niet altijd zonder slag of stoot. Een hond die op visite komt vinden veel honden niet leuk en gaat in veel gevallen ook helemaal niet goed.
Wat er bij jullie gebeurd is is de toppunt van knulligheid. Een hondje plompverloren zomaar op het terrein van een andere hond neerzetten is dom te noemen. Normaal gesproken voordat je honden samen in 1 huis laat laat je ze buiten op neutraal terrein kennis maken om te kijken of het uberhaupt klikt.

Lees eens wat boeken over hondengedrag, bijvoorbeeld "waarom doet mijn hond" van John Fisher. Dit soort dingen zijn basis..puur basis en als je dat niet weet ben je superleek. Geeft niet, maar doe er wel wat aan, want het hebben van een hond ontzegt je het recht leek te mogen blijven. :wink:
Verder adviseer ik je er veelvuldig lekker met de hond opuit te gaan en hem lekker te laten omgaan met andere honden. Daarvan groeit je vertrouwen in de hond en andersom. Een paar weken een hond hebben en pas 1 keer naar het bos geweest..dat mag vaker!
Veel plezier met je hond en als je je boek uit hebt...geef het even door aan je kennissen! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Als er bij ons een vreemde hond binnen zou komen , wordt hij ook gegrepen, of nog erger :roll: Maar buiten hun terrein zullen ze en andere hond niets doen , denk dat het een hele normale reaktie is van de hond :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
fladder
nieuw lid

oooooohw vergeten te melden ;de honden hadden 2 dagen ervoor al buiten kennisgemaakt
fladder
nieuw lid

tja en wat ik me dan nog afvraag ;volgens de dierenarts van deze kennissen zou de hond zich nog niet hebben kunnen settellen (of zich op eigen terein voelen) na een kleine week ,wij hadden echter dat gevoel al wel na de 2de dag hij voelt zich hier best erg thuis denken wij. en bedankt voor de titels we gaan ze zeker lezen. we hebben een shelty van 6 jaar van pup af aan (teef) maar daar hebben we eigenlijk nog nooit iets mee gehad, ze valt onder de cattegorie "lekkere dozen :mrgreen: "dus een reu met achtergrond vraagt dan heel zeker nog wat leeswerk
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Sommige honden beschouwen een tafel aan een terrasje waar je 10 minuten zit al als dat van hun. Dat wisselt dus erg per hond. Je hond reageerde ieder geval gewoon normaal. :wink:

Ik heb zelf 2 honden al een dik jaar samen. Vorige week ben ik met eén van de honden 5 dagen weggeweest en bij thuiskomt joeg de thuisblijver de andere hond met een hoop bombarie het huis weer uit. Uiteindelijk mocht Nelson op de deurmat naar het plafond kijken.
Na een wandeling buiten was het weer okee. Kennismaken 2 dagen daarvoor is dus echt niet goed genoeg.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
fladder
nieuw lid

ok nu zal ik wat uitgebreider vertellen ;we hadden de hond een kleine week, toen zijn we VOOR HET EERST naar het bos gegaan ,we zitten hier in de woonomgeving in heel veel groen ,velden en parken en water enz. dus ze komen andere dagen ook aan hun trekken. we zijn de dag dat onze collie de 2 andere hondjes leerde kennen op neutraal terrein begonnen met een wandeling van ongeveer een half uurtje ,daarna zijn we naar het veld hier vlakbij gegaan waar ze zowieso elke dag komen,en hebben ze een klein half uurtje gespeeld ,rennen ,met de bal gooien ,lekker laten ravotten.daarna zijn we naar ons huis gegaan en hebben ze (wij een kop thee) nog samen wat lekkers gekregen, ging allemaal goed, dus wat heb ik overgeslagen? wij hadden zelf al het idee dat ze niet achterom binnen hadden moeten komen ,maar ze kwamen onaangekondigd dus waren al binnen voordat we het wisten en het gevolg..... . toen we allemaal weer een beetje bijgekomen waren zijn we nog naar hetzelfde veld gegaan en onze collie zag de york niet eens meer staan het ging dus best weer goed .alleen het vertrouwen van de kennissen in onze collie is ver te zoeken nu,wat wel jammer is. ik neem mijn honden ook niet mee op visite, maar deze mensen wel. we hebben gezegd dat ze welkom zijn ,maar liefst wel zonder hondjes.... nog niet echt veel van gekomen. :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

het is zijn terrein... ongeacht of de honden elkaar kennen. Hier komen geen vreemde honden maar ook geen bekende honden... vind het niet nodig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Dan is de hond van mijn zoon een brutale rakker als ik het goed begrijp, het is een Dalmatiër.
Toen die hier voor de eerste keer binnen kwam viel hij meteen onze Beau aan, terwijl Beau in zijn eigen huis was.
Mijn zoon had zijn hond meteen te pakken, dus kon erger voorkomen worden. Later hebben we het nog eens geprobeert met de bibbers in mijn benen, maar het ging weer hetzelfde, Max viel mijn Golden aan. We hebben het daarna niet meer geprobeert, omdat ik er dood zenuwachtig van werd. Aan de lijn is Max ( Dalmatiër ) vervelend naar andere honden, maar als hij los loopt speelt hij met alle honden, groot en klein.
Maar dan is Max toch super brutaal om Beau in zijn eigen huis aan te vallen. Als mijn zoon nu wel eens zijn hond mee brengt gaat die de leuken in en Beau blijft gewoon in de huiskamer. In het begin deed ik mijn hond wel eens in de keuken en Max in de kamer, maar mijn zoon wilde dat niet meer hebben, want zei hij, dit is Beau zijn huis. Ik vind het wel jammer dat het niet klikt tussen die twee.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn honden kunnen super met de herder van de overkant, maar na 1.5 jaar buiten spelen accepteert sam de herder (teef) nog steeds niet in huis.

ik vind het persoonlijk normaal en aan eline's verhaal te lezen is dat het ook.

hier komen daarom ook nooit vreemde honden. toen we op vakantie gingen met mijn moeder, haar man en hun hond moest mijn moeders hond wel even bij ons zijn en hebben we die hond in de tuin gedaan.
Afbeelding
shamal
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door shamal »

Onze doggies kunnen super goed met andere honden overweg maar dit is buiten hun terrein.
Eerst was het helemaal geen probleem met andere honden maar sinds het erf is afgezet mag er geen hond of kat meer op :denken: en logisch :mrgreen: het zijn goede wakers
Zelfs honden die hier al veel vaker in huis zijn geweest moeten buiten blijven .
Mensen is absoluut geen probleem die worden nog altijd even enthousiast begroet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”