Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
update zindelijkheid Wombat
Moderator: moderatorteam
- Wombat
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
update zindelijkheid Wombat
Hoi allemaal,
Even een update over de zindelijkheid van Wombat. Ze is nu ruim 4 maanden oud en het gaat eigenlijk best wel goed.
In de eerste weken was ze zindelijk in de kleine bench die we in de grote(re) kennel in de schuur hadden gezet.
Na een paar weken hebben we de kleine bench weggehaald met het idee om haar in de grotere kennel zindelijk te krijgen. Dat is een aantal weken goed gelukt, tot ze opeens weer begon te plassen in de vroege ochtend-uurtjes. Dus zijn we een paar weken geleden weer overgestapt (stapje terug) naar de kleine bench in de kennel. Dat gaat natuurlijk weer goed, je verkleint als het ware het nest weer.
2 dagen geleden vonden we het weer tijd om het deurtje van de bench 's nachts open te laten en haar iets meer vrijheid te geven. Prompt werd daar gebruik van gemaakt en vonden we een plas naast de bench in de kennel. De volgende dag hebben we haar grote kussen in de kennel gelegd met de hoop dat daarmee het nestgevoel groter zou worden en inderdaad bleef kennel droog. Vanmorgen was het helaas weer feest. De ochtendplas heeft ze gewoon op haar grote kussen in de kennel gedaan. Dus gaan we vanacht maar weer naar de oplossing met de deur dicht...
Hopenlijk wordt het snel beter want met de kou in aantocht willen we de bench gaan vervangen door een geisoleerd nachthok, en dan is er geen mogelijkheid meer om het deurtje van de bench dicht te doen. Ze kan dan automatisch door de hele kennel lopen en wellicht haar behoefte doen op een plak wat verder van de rust/slaapplaats.
Heeft er iemand nog tips hoe we dit proces kunenen versnellen c.q. soepeler laten verlopen?
Even een update over de zindelijkheid van Wombat. Ze is nu ruim 4 maanden oud en het gaat eigenlijk best wel goed.
In de eerste weken was ze zindelijk in de kleine bench die we in de grote(re) kennel in de schuur hadden gezet.
Na een paar weken hebben we de kleine bench weggehaald met het idee om haar in de grotere kennel zindelijk te krijgen. Dat is een aantal weken goed gelukt, tot ze opeens weer begon te plassen in de vroege ochtend-uurtjes. Dus zijn we een paar weken geleden weer overgestapt (stapje terug) naar de kleine bench in de kennel. Dat gaat natuurlijk weer goed, je verkleint als het ware het nest weer.
2 dagen geleden vonden we het weer tijd om het deurtje van de bench 's nachts open te laten en haar iets meer vrijheid te geven. Prompt werd daar gebruik van gemaakt en vonden we een plas naast de bench in de kennel. De volgende dag hebben we haar grote kussen in de kennel gelegd met de hoop dat daarmee het nestgevoel groter zou worden en inderdaad bleef kennel droog. Vanmorgen was het helaas weer feest. De ochtendplas heeft ze gewoon op haar grote kussen in de kennel gedaan. Dus gaan we vanacht maar weer naar de oplossing met de deur dicht...
Hopenlijk wordt het snel beter want met de kou in aantocht willen we de bench gaan vervangen door een geisoleerd nachthok, en dan is er geen mogelijkheid meer om het deurtje van de bench dicht te doen. Ze kan dan automatisch door de hele kennel lopen en wellicht haar behoefte doen op een plak wat verder van de rust/slaapplaats.
Heeft er iemand nog tips hoe we dit proces kunenen versnellen c.q. soepeler laten verlopen?
Groetjes van RobenGer & Wombat
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
daar kan een mechelaar makkelijk tegen. Mijn honden zaten als pup bij de fokker met 6 a 7 weken al in de buitenkennel.....Mama Sanneke schreef:Ik kan het niet laten als ik je bericht lees.
Wat doet een pup van 4 maand buiten ??
Waarom kan ie niet binnen in een bench, ik vind het hartstikke koud nu.
Ik vind dat altijd zo zielig, sorry hoor !
Sanneke

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Wombat
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Helemaal mee eens, een mechelaar heeft daar helemaal geen moeite mee. Het is maar waar je ze aan went. Daarbij komt dat het niet buiten is, maar in de schuur. Ik heb de kennel zo gemaakt dat een gedeelte buiten is (ongeveer 2 X 1,5 meter) en via een luik in de schuurmuur het andere gedeelte binnen de schuur valt. Met de temperaturen van nu is het in de schuur echt nog niet koud (het luik is ook dicht), en buiten is ze op dit moment niet, alleen als ze uitgelaten wordt.malinois schreef:daar kan een mechelaar makkelijk tegen. Mijn honden zaten als pup bij de fokker met 6 a 7 weken al in de buitenkennel.....Mama Sanneke schreef:Ik kan het niet laten als ik je bericht lees.
Wat doet een pup van 4 maand buiten ??
Waarom kan ie niet binnen in een bench, ik vind het hartstikke koud nu.
Ik vind dat altijd zo zielig, sorry hoor !
Sanneke
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ligt er maar aan idd waar je ze aan went.
mijn sam was ook meteen buiten met een warm hok.
straks krijgen ze een eigen kennel. en zijn ze lekker buiten.
ik merk aan sam dat als ik hem teveel binnenhou dat ie begint te snotteren. die MOET dus naar buiten.
lola is veel blijer buiten als binnen, maar die is nog binnen omdat de kennels nog niet af zijn en ik ze niet samen wil hebben zonder toezicht.
mijn sam was ook meteen buiten met een warm hok.
straks krijgen ze een eigen kennel. en zijn ze lekker buiten.
ik merk aan sam dat als ik hem teveel binnenhou dat ie begint te snotteren. die MOET dus naar buiten.
lola is veel blijer buiten als binnen, maar die is nog binnen omdat de kennels nog niet af zijn en ik ze niet samen wil hebben zonder toezicht.

- Wombat
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Buitengedeelte is dicht 's nachts (en nu overdag trouwens ook). Ze plast dus niet buiten, maar in het binnengedeelte in de schuur.Inge O schreef:als ik het goed begrijp zit er een deel van de kennel buiten? waar zit dan het probleem als een pup van 4 maand daar eens plast? snap ik compleet niet hoor.
Het is ook allemaal niet zo heel erg dat ze plast. Maar mijn initiele vraag was of er misschien tips zijn om het zindelijkheidsprocess te versnellen, niet om een discussie te starten of het nu wel/niet wenselijk is een pup buiten te houden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ik zou niet willen dat mijn hond onzindelijk was in de kennel. Dat wil je binnen ook niet dus waarom daar dan wel?Inge O schreef:als ik het goed begrijp zit er een deel van de kennel buiten? waar zit dan het probleem als een pup van 4 maand daar eens plast? snap ik compleet niet hoor.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Wombat
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Betekent dit dus (om maar even de discussie weer terug te brengen naar de originele vraag) dat als ik tijdens de zindelijkheidstraining haar nest "groter" maar, ik ook weer opnieuw de druk moet wegnemen door voordat ze aandrang krijgt haar uit te laten? Dit hebben we in eerste instantie gedaan om haar zindelijk te krijgen in de kleine bench en dat is goed gelukt. Dan gaan we dit gewoon weer opnieuw doen voor de kennel.Wil de hond schreef:Vroeger opstaan en haar uitlaten voordat ze haar ochtendplas in de kennel heeft gedaan.
Dit een aantal weken volhouden, in de hoop dat ze er dan aan gewend is om haar plas buiten de kennel te doen.
Is er dan ook weer kans dat als ik de buitenkennel erbij trek (luik openzet) ik wederom zo'n zelfde actie moet uitvoeren?
- Wombat
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Buitenkennel is nog steeds onderdeel van de kennel, en zoals Malinois al zegt wil ik ook niet dat er in een ander gedeelte van de kennel wordt geplast. OK, ik geef toe, het is misschien wat veel gevraagd van zo'n pup, maar het zou toch fijn zijn als ze in haar HELE kennel zindelijk is.Inge O schreef:en als je dat buitengedeelte dan gewoon open laat? ipv. dat je haar bijna verplicht om haar nest te bevuilen, geef je haar dan net de kans om haar natuurlijk instinct te volgen : plassen doe je buiten.Wombat schreef:Buitengedeelte is dicht 's nachts (en nu overdag trouwens ook). Ze plast dus niet buiten, maar in het binnengedeelte in de schuur.Inge O schreef:als ik het goed begrijp zit er een deel van de kennel buiten? waar zit dan het probleem als een pup van 4 maand daar eens plast? snap ik compleet niet hoor.
Het is ook allemaal niet zo heel erg dat ze plast. Maar mijn initiele vraag was of er misschien tips zijn om het zindelijkheidsprocess te versnellen, niet om een discussie te starten of het nu wel/niet wenselijk is een pup buiten te houden.
ik snap dus het probleem nog niet. maar zoals het nu gaat maak je er wel één van.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja, dit lijkt me het verstandigstWombat schreef:Betekent dit dus (om maar even de discussie weer terug te brengen naar de originele vraag) dat als ik tijdens de zindelijkheidstraining haar nest "groter" maar, ik ook weer opnieuw de druk moet wegnemen door voordat ze aandrang krijgt haar uit te laten? Dit hebben we in eerste instantie gedaan om haar zindelijk te krijgen in de kleine bench en dat is goed gelukt. Dan gaan we dit gewoon weer opnieuw doen voor de kennel.Wil de hond schreef:Vroeger opstaan en haar uitlaten voordat ze haar ochtendplas in de kennel heeft gedaan.
Dit een aantal weken volhouden, in de hoop dat ze er dan aan gewend is om haar plas buiten de kennel te doen.
Is er dan ook weer kans dat als ik de buitenkennel erbij trek (luik openzet) ik wederom zo'n zelfde actie moet uitvoeren?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja ik snap het probleem niet, mijn honden zijn allemaal zo 'opgevoed' en heb er nooit geen problemen mee gehad.Inge O schreef:die discussie hebben we al eerder gevoerd; ik blijf het gewoon onredelijk vinden wat er van een (jonge) hond wel allemaal niet geëist wordt.malinois schreef:nou ik zou niet willen dat mijn hond onzindelijk was in de kennel. Dat wil je binnen ook niet dus waarom daar dan wel?Inge O schreef:als ik het goed begrijp zit er een deel van de kennel buiten? waar zit dan het probleem als een pup van 4 maand daar eens plast? snap ik compleet niet hoor.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar als hij in huis plast wil je het toch ook oplossen ... waarom zou hij dan wel in de kennel mogen plassen.. voor mij is dat hetzelfde.Inge O schreef:wombat anders duidelijk wélmalinois schreef:tja ik snap het probleem niet, mijn honden zijn allemaal zo 'opgevoed' en heb er nooit geen problemen mee gehad.Inge O schreef:die discussie hebben we al eerder gevoerd; ik blijf het gewoon onredelijk vinden wat er van een (jonge) hond wel allemaal niet geëist wordt.malinois schreef: nou ik zou niet willen dat mijn hond onzindelijk was in de kennel. Dat wil je binnen ook niet dus waarom daar dan wel?.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
In principe is een zindelijkheidstraining gebaseerd op het kreëeren van een plaatsgebonden gewoonte. Zo´n gewoonte kreëer je door gedurende een tijdlang ervoor te zorgen dat er op een bepaalde vaste plaats ontlast wordt. Als zo´n gewoonte er eenmaal inzit kun je er enigszins vanuit gaan dat deze gewoonte stand zal houden.Wombat schreef:Betekent dit dus (om maar even de discussie weer terug te brengen naar de originele vraag) dat als ik tijdens de zindelijkheidstraining haar nest "groter" maar, ik ook weer opnieuw de druk moet wegnemen door voordat ze aandrang krijgt haar uit te laten? Dit hebben we in eerste instantie gedaan om haar zindelijk te krijgen in de kleine bench en dat is goed gelukt. Dan gaan we dit gewoon weer opnieuw doen voor de kennel.Wil de hond schreef:Vroeger opstaan en haar uitlaten voordat ze haar ochtendplas in de kennel heeft gedaan.
Als jij het voor elkaar krijgt dat Wombat gedurende een week of drie altijd op bvb. gras plast is het waarschijnlijk, maar niet gegarandeerd, dat zij haar behoeftes op zal houden totdat zij de kans krijgt zich op gras te ontlasten.
Houdt wel in de gaten dat je een gewoonte kunt doorbreken door haar langer dan voor haar haalbaar is te "dwingen" haar behoeftes op te houden. Zij zal dan nl. terugvallen, door nood gedwongen, op het ontlasten waar het op het moment van hoge nood haalbaar is, in haar kennel. Overvraag haar niet in dit opzicht, ze is nog jong en haar stofwsseling gaat sneller dan bij een volwassen hnd, er worden dan ook meer afvalstoffen geproduceerd.
Elke keer als je haar kennelruimte vergroot moet je er op bedacht zijn dat ze weer een tijdje begeleid moet worden, om te voorkomen dat ze een nieuwe gewoonte opbouwt. Dit laatste moet je gewoon voorkomen, door er tijd in te investeren.
Groeten, Willy.
- Wombat
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Bedankt Willy voor deze nuttige informatie.Wil de hond schreef:In principe is een zindelijkheidstraining gebaseerd op het kreëeren van een plaatsgebonden gewoonte. Zo´n gewoonte kreëer je door gedurende een tijdlang ervoor te zorgen dat er op een bepaalde vaste plaats ontlast wordt. Als zo´n gewoonte er eenmaal inzit kun je er enigszins vanuit gaan dat deze gewoonte stand zal houden.Wombat schreef:Betekent dit dus (om maar even de discussie weer terug te brengen naar de originele vraag) dat als ik tijdens de zindelijkheidstraining haar nest "groter" maar, ik ook weer opnieuw de druk moet wegnemen door voordat ze aandrang krijgt haar uit te laten? Dit hebben we in eerste instantie gedaan om haar zindelijk te krijgen in de kleine bench en dat is goed gelukt. Dan gaan we dit gewoon weer opnieuw doen voor de kennel.Wil de hond schreef:Vroeger opstaan en haar uitlaten voordat ze haar ochtendplas in de kennel heeft gedaan.
Als jij het voor elkaar krijgt dat Wombat gedurende een week of drie altijd op bvb. gras plast is het waarschijnlijk, maar niet gegarandeerd, dat zij haar behoeftes op zal houden totdat zij de kans krijgt zich op gras te ontlasten.
Houdt wel in de gaten dat je een gewoonte kunt doorbreken door haar langer dan voor haar haalbaar is te "dwingen" haar behoeftes op te houden. Zij zal dan nl. terugvallen, door nood gedwongen, op het ontlasten waar het op het moment van hoge nood haalbaar is, in haar kennel. Overvraag haar niet in dit opzicht, ze is nog jong en haar stofwsseling gaat sneller dan bij een volwassen hnd, er worden dan ook meer afvalstoffen geproduceerd.
Elke keer als je haar kennelruimte vergroot moet je er op bedacht zijn dat ze weer een tijdje begeleid moet worden, om te voorkomen dat ze een nieuwe gewoonte opbouwt. Dit laatste moet je gewoon voorkomen, door er tijd in te investeren.
Groeten, Willy.
Laten we vannacht maar eens beginnen met de wekker wat vroeger te zetten. Ik ging er (ten onrechte) vanuit dat het vergroten van de kennelruimte niet gepaard zou gaan met nieuwe begeleiding. Weer wat geleerd!
-
Gast
Ik ben het met je eens. Ik ben niet tegen kennels of nachthokken enzo maar een pup moet je wel een goede zindelijkheidstraining geven. Naar mijn mening doe je dat binnen, of in ieder geval op de plek waar jij ook bent, dan kun je je hond in de gaten houden. Ik ben heel lang heel vroeg opgestaan om te voorkomen dat mijn hond in de bench zou plassen. Niet leuk maar dat hoort er nu eenmaal bij als je een pup hebt.Inge O schreef:die discussie hebben we al eerder gevoerd; ik blijf het gewoon onredelijk vinden wat er van een (jonge) hond wel allemaal niet geëist wordt.
- Wombat
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Niet mee eens, de hond is zindelijk in de bench, inderdaad door een tijd vroeg op te staan. Nu wordt het nest "vergroot" is is er een tijdelijke terugslag in zindelijkheid. Dus ga ik weer vroeg op om te voorkomen dat de druk op de blaas van het beestje te groot wordt. Staat nergens dat ik dat ook meteen verwacht van de pup...sypke schreef:Ik ben het met je eens. Ik ben niet tegen kennels of nachthokken enzo maar een pup moet je wel een goede zindelijkheidstraining geven. Naar mijn mening doe je dat binnen, of in ieder geval op de plek waar jij ook bent, dan kun je je hond in de gaten houden. Ik ben heel lang heel vroeg opgestaan om te voorkomen dat mijn hond in de bench zou plassen. Niet leuk maar dat hoort er nu eenmaal bij als je een pup hebt.Inge O schreef:die discussie hebben we al eerder gevoerd; ik blijf het gewoon onredelijk vinden wat er van een (jonge) hond wel allemaal niet geëist wordt.
Maar zindelijkheid moet je trainen en mag je uiteindelijk verwachten van een pup. Verder wordt er helemaal niet te veel van de pup verwacht. Een mechelaar wil vreselijk graag werken voor de baas en trainen, spelen, oefeningen doen is onderdeel van haar dagelijkse bezigheid. Zonder die "verwachtingen" wordt de hond lui, en recalcitrant en bouw je geen goede band op met de hond!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat maakt nou het verschil een pup die in huis gilt omdat hij eruit moet, of in de kennel... beide hoor je echt wel hoor...sypke schreef:Ik ben het met je eens. Ik ben niet tegen kennels of nachthokken enzo maar een pup moet je wel een goede zindelijkheidstraining geven. Naar mijn mening doe je dat binnen, of in ieder geval op de plek waar jij ook bent, dan kun je je hond in de gaten houden. Ik ben heel lang heel vroeg opgestaan om te voorkomen dat mijn hond in de bench zou plassen. Niet leuk maar dat hoort er nu eenmaal bij als je een pup hebt.Inge O schreef:die discussie hebben we al eerder gevoerd; ik blijf het gewoon onredelijk vinden wat er van een (jonge) hond wel allemaal niet geëist wordt.
Op 1 hond na hebben geen van mijn honden als pup zijnde bij me gestaan gewoon beneden in de bench. Als ze eruit moesten lieten ze dat weten en ging ik eruit... met een week waren ze allemaal nachtzindelijk (van ong. 00.00 uut tot 6.00 uur). die ene die wel bij me gestaan (de 1e) heeft, heeft bijna 4 maanden gezeurt en gejankt 's nachts. Op het moment dat ik hem in een andere ruimte zette was hij de hele nacht stil....

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Even voor de goede orde, je praat hier dus uitsluitend over je eigen ervaringen met je eigen honden.malinois schreef:wat maakt nou het verschil een pup die in huis gilt omdat hij eruit moet, of in de kennel... beide hoor je echt wel hoor...![]()
Op 1 hond na hebben geen van mijn honden als pup zijnde bij me gestaan gewoon beneden in de bench. Als ze eruit moesten lieten ze dat weten en ging ik eruit... met een week waren ze allemaal nachtzindelijk (van ong. 00.00 uut tot 6.00 uur). die ene die wel bij me gestaan (de 1e) heeft, heeft bijna 4 maanden gezeurt en gejankt 's nachts. Op het moment dat ik hem in een andere ruimte zette was hij de hele nacht stil....
Mijn ervaringen zijn weer anders.
Geen van mijn honden heeft ooit in zijn leven, ook niet als pup, gegild omdat hij een plasje/poepje moest doen. Waarschijnlijk komt dit omdat ik nooit een bench gebruikt heb bij hun zindelijkheidstraining.
Al mijn honden hebben van pup af aan bij me geslapen, op bed of in ieder geval in de slaapkamer. Nooit heb ik last gehad van gezeur en gejank, niet ´s nachts en ook niet overdag.
En mij lukte het ook prima om hun vlot zindelijk te krijgen. De ene wat sneller als de ander, maar geen enkele heeft er 4 maanden over gedaan.
Dus om antwoord te geven op je vraag. Het maakt inderdaad niet uit of een pup gilt in een bench of in een buitenkennel. Het hoort allebei niet.
-
Sjiel
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ga niet alleen uit van m'n eigen honden ook wat ik hoor van mijn kennissenkring die het allemaal op deze manier gedaan hebben...Wil de hond schreef:Even voor de goede orde, je praat hier dus uitsluitend over je eigen ervaringen met je eigen honden.malinois schreef:wat maakt nou het verschil een pup die in huis gilt omdat hij eruit moet, of in de kennel... beide hoor je echt wel hoor...![]()
Mijn ervaringen zijn weer anders.
Geen van mijn honden heeft ooit in zijn leven, ook niet als pup, gegild omdat hij een plasje/poepje moest doen. Waarschijnlijk komt dit omdat ik nooit een bench gebruikt heb bij hun zindelijkheidstraining.
Al mijn honden hebben van pup af aan bij me geslapen, op bed of in ieder geval in de slaapkamer. Nooit heb ik last gehad van gezeur en gejank, niet ´s nachts en ook niet overdag.
En mij lukte het ook prima om hun vlot zindelijk te krijgen. De ene wat sneller als de ander, maar geen enkele heeft er 4 maanden over gedaan.
Dus om antwoord te geven op je vraag. Het maakt inderdaad niet uit of een pup gilt in een bench of in een buitenkennel. Het hoort allebei niet.
ik vind wel dat een pup mag piepen (dat bedoelde ik meer!) om eruit te moeten... dat doen ze nu ook als ze diarree hebben ook al zitten ze niet meer in de bench. Gelukkig melden ze zich nog steeds....
ze waren allemaal snel zindelijk en dat hoor ik over het algemeen ook in mijn omgeving.
Mijn pups hebben op 1 na dan allemaal beneden geslapen en dat ging prima... behalve die ene die boven sliep....
dus hier slapen ze lekker allemaal beneden.
Ieder z'n manier, bij mij weten ze dat ze zich kunnen melden om eruit te moeten zelfs nu ze volwassen zijn... bij jouw hoeven ze dat niet... ook prima als je dat fijner vind.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh gelukkig, je bedoelde piepen ipv. gillen, ik dacht al.
Wat een eensgezindheid in jouw kennisenkring joh, ze doen het allemaal op die manier.
En ja, natuurlijk wordt een pup snel zindelijk als je hem in een bench opsluit, hèhe, dat is logisch hé.
Hoewel, het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat je onder zindelijk verstaat. Dat een pup persé zijn eigen nest niet onderzeikt en kakt en piept/gilt als hij hoognodig moet is voor mij nog niet echt zindelijkheid te noemen.
Wat fijn ook dat jouw honden, op een vervelio na, allemaal lekker beneden hebben leren slapen. Ik weet zeker dat mijn honden ook apart van mij hadden kunnen leren slapen, maar even zeker weet ik dat mijn honden meer waarde hechten aan het lekker met mij samen kunnen slapen dan jouw honden aan zónder jouw slapen.
Mijn honden hóeven mij niet te melden dat ze moeten plassen en/of poepen. Dat zie ik zo ook wel, en sowieso, ik laat ze gewoon op tijd uit, vóórdat ze moeten piepen van de hoge nood.
Behalve als ze diarree hebben, dan piepen ze wel.
Maar oké, ieder zijn manier.
Wat een eensgezindheid in jouw kennisenkring joh, ze doen het allemaal op die manier.
En ja, natuurlijk wordt een pup snel zindelijk als je hem in een bench opsluit, hèhe, dat is logisch hé.
Hoewel, het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat je onder zindelijk verstaat. Dat een pup persé zijn eigen nest niet onderzeikt en kakt en piept/gilt als hij hoognodig moet is voor mij nog niet echt zindelijkheid te noemen.
Wat fijn ook dat jouw honden, op een vervelio na, allemaal lekker beneden hebben leren slapen. Ik weet zeker dat mijn honden ook apart van mij hadden kunnen leren slapen, maar even zeker weet ik dat mijn honden meer waarde hechten aan het lekker met mij samen kunnen slapen dan jouw honden aan zónder jouw slapen.
Mijn honden hóeven mij niet te melden dat ze moeten plassen en/of poepen. Dat zie ik zo ook wel, en sowieso, ik laat ze gewoon op tijd uit, vóórdat ze moeten piepen van de hoge nood.
Behalve als ze diarree hebben, dan piepen ze wel.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ben het met je eens hoor Wil. Een pup hoeft niet te piepen of te jammeren als hij drie meter verderop bij je keukendeur een plas kan doen. Een pup moet alleen jammeren als hij tegen zijn instinkten in zijn nest moet bevuilen. Ik heb inderdaad ook nog nooit een pup jammerend gehad omdat hij iets moest doen. Wel volwasse zindelijke honden met diarree of blaasontsteking. Bij een zindelijke hond beslaat het nest namelijk het hele huis, bij een pup nog niet.
Iedere pup wordt gewoon vanzelf zindelijk. Het is alleen afhankelijk van de inzet van de baas hoe en hoe vlot.
Iedere pup wordt gewoon vanzelf zindelijk. Het is alleen afhankelijk van de inzet van de baas hoe en hoe vlot.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
juist prima toch.. ik mijn manier, jij de jouwe ik weet dat mijn honden mij niet nodig hebben om te slapen hoor...Wil de hond schreef:Oh gelukkig, je bedoelde piepen ipv. gillen, ik dacht al.
Behalve als ze diarree hebben, dan piepen ze wel.![]()
Ja hoor hier gaan ze ook uit VOOR ze piepen... want na 3 nachten werd er niet meer gepiept... toen sliepen ze gewoon door... op die ene hond na...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als jij het zo doet prima, ik doe het op mijn manier!Eline* schreef:Ik ben het met je eens hoor Wil. Een pup hoeft niet te piepen of te jammeren als hij drie meter verderop bij je keukendeur een plas kan doen. Een pup moet alleen jammeren als hij tegen zijn instinkten in zijn nest moet bevuilen. Ik heb inderdaad ook nog nooit een pup jammerend gehad omdat hij iets moest doen. Wel volwasse zindelijke honden met diarree of blaasontsteking. Bij een zindelijke hond beslaat het nest namelijk het hele huis, bij een pup nog niet.

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat denk jij, omdat ze niet meer piepten sliep jij door, maar of je honden dat ook deden weet je helemaal niet, want je was er niet bij.toen sliepen ze gewoon door...
Als jij denkt dat mijn honden mij nodig hebben om te slapen begrijp je er niets van.
Het samenslapen is net zoiets als in een bench slapen, maar dan omgekeerd, samenslapen verrijkt óns leven, en gescheiden slapen, al dan niet in een bench, verarmt het leven. In elk geval dat van je honden, want je ontzegt hun jouw gezelschap.
Zoals al vaker opgemerkt, honden kun je overal aan wennen, de kunst van het houden van honden is echter om je honden aan het voor hún optimale te laten wennen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik hoef geen 4 honden op mijn slaapkamer simpel zat en daarom leren ze hier meteen beneden te slapen. Lukt het niet, wil ik het zeker proberen... maar dat hoeft dus niet tot nog toe. Als er 1 ziek is komt die ook zeker boven slapen (of ik beneden, ligt eraan welke hond het is of ie kan traplopen of niet) maar normaal wil ik dat gewoon niet hebben. Of het nu iets verreikt of niet... ze hebben elkaar...Wil de hond schreef:Dat denk jij, omdat ze niet meer piepten sliep jij door, maar of je honden dat ook deden weet je helemaal niet, want je was er niet bij.toen sliepen ze gewoon door...
Als jij denkt dat mijn honden mij nodig hebben om te slapen begrijp je er niets van.
Het samenslapen is net zoiets als in een bench slapen, maar dan omgekeerd, samenslapen verrijkt óns leven, en gescheiden slapen, al dan niet in een bench, verarmt het leven. In elk geval dat van je honden, want je ontzegt hun jouw gezelschap.
Zoals al vaker opgemerkt, honden kun je overal aan wennen, de kunst van het houden van honden is echter om je honden aan het voor hún optimale te laten wennen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar terugkomende op dit topic lijkt het me dus ook erg onhandig een pup eerst binnen leren slapen en daarna de kou in naar buiten... laat hem er dan gelijk aan wennen want hij zal bij de fokker waarschijnlijk ook buiten gezeten hebben...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat weet ik we hebben ook nog zoiets als een babyfoon en snurken kunnen ze allemaal als de beste.....Wil de hond schreef:Dat denk jij, omdat ze niet meer piepten sliep jij door, maar of je honden dat ook deden weet je helemaal niet, want je was er niet bij.toen sliepen ze gewoon door...

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer: