Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet op de trap durven lopen.
Moderator: moderatorteam
-
tazzy
Niet op de trap durven lopen.
Onze hond Boy (zie foto hiernaast) is 11 mnd oud en durft niet op de trap te lopen. Hij slaapt altijd boven en als we richting de trap gaan komt hij tegen je aan staan, zo van til mij op. Dit zelfde gebeurt ook als we de trap af gaan. Toen hij wat jonger was hebben we hem proberen trap te lopen met beloningen en dat ging goed tot dat hij een keer van de trap viel. Nu durft hij niet de trap meer af of op te lopen. Op gaat soms wel, maar dan gaat hij zo snel dat ik bang ben dat hij er weer van af valt. Als je hem dan optilt voel je dat hij zich aan je vast klamt.
Hoe kan ik hem van zijn angst afhelpen.
Gelukkig is hij klein van stuk en niet zwaar, maar als je meer dingen mee wilt nemen naar boven of naar beneden dan betekent dat, dat ik twee keer moet lopen. Ik vind het op zich niet zo erg, maar het is voor hem fijner als hij er geen angst voor heeft, anders is hij steeds zo gespannen als we naar boven of naar beneden gaan.
Wie heeft er voor mij een tip
Groetjes Wendy
Hoe kan ik hem van zijn angst afhelpen.
Gelukkig is hij klein van stuk en niet zwaar, maar als je meer dingen mee wilt nemen naar boven of naar beneden dan betekent dat, dat ik twee keer moet lopen. Ik vind het op zich niet zo erg, maar het is voor hem fijner als hij er geen angst voor heeft, anders is hij steeds zo gespannen als we naar boven of naar beneden gaan.
Wie heeft er voor mij een tip
Groetjes Wendy
-
RoMy.V
- Vaste gebruiker
Ik weet niet of je een steile trap hebt. Maar probeer het eens op straat op zon hele ruime trap die trede's zijn best ruim en de meeste vinden dat niet eng. Dan kijken ze minder naar beneden namelijk
De mijne is 8 maanden en durft er nog niet goed vanaf nu oefen ik bij het strand op die trap en daar loopt hij zo van af en ik beloon hem daar dan ook voor.
Ik weet niet of het voor jou hondje helpt maar misschien heb je er iets aan!
Succes alvast
Groetjes kim
De mijne is 8 maanden en durft er nog niet goed vanaf nu oefen ik bij het strand op die trap en daar loopt hij zo van af en ik beloon hem daar dan ook voor.
Ik weet niet of het voor jou hondje helpt maar misschien heb je er iets aan!
Succes alvast
Groetjes kim
-
tazzy
-
RoMy.V
- Vaste gebruiker
- bench
- geregistreerd lid
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
EvavT
Inderdaad het eerste jaar liever geen trap laten lopen heb ik altijd gehoord...en Bob heeft het eerste jaar niet trapgelopen.
Hij durft nu (2 jaar oud) nog niet naar beneden van de trap IN huis.
Eén keer heeft ie het wel gedaan maar hij stuitert dan zo snel naar beneden dat ik het zelf ook niet zo verantwoord vind.
Misschien maar trapmatjes eropleggen want geverfd hout is natuurlijk ook best glad.

Hij durft nu (2 jaar oud) nog niet naar beneden van de trap IN huis.
Eén keer heeft ie het wel gedaan maar hij stuitert dan zo snel naar beneden dat ik het zelf ook niet zo verantwoord vind.
Misschien maar trapmatjes eropleggen want geverfd hout is natuurlijk ook best glad.
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Kijk maar uit met je Yorki als hij van de trap valt, kennissen van ons hadden twee Yorky's, een daarvan is ook van de trap gevallen en heeft daarbij zijn nekje gebroken.
Mijn Golden is nu twee jaar, en die is nog nooit de trap op gedurft, dus ook niet eraf. We hebben van alles geprobeert maar hij durft het gewoon niet, en nu laat ik het maar zo.
Tillen kan ook niet want dat manneke weegt 37 kilo.
Mijn Golden is nu twee jaar, en die is nog nooit de trap op gedurft, dus ook niet eraf. We hebben van alles geprobeert maar hij durft het gewoon niet, en nu laat ik het maar zo.
Tillen kan ook niet want dat manneke weegt 37 kilo.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
Butch 01
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Traplopen
Onze Biks, een border Collie kregen we vorig jaar, ze was toen 4 jaar oud en durfde niet de trap op of af, we hebben dat haar geleerd door haar voerbak iedere dag een tree hoger neer te zetten en op een gegeven moment viel het kwartje en de angst was weg, wees daar wel voorzichtig mee, vooral met de wat kleinere hondjes, de trap op is geen probleem, krijgen ze een sterke achterhand van, maar de trap af moet voorzichtiger gebeuren, omdat de voorpoten nooit zo sterk zijn dan de achterpoten
Groetjes Richard
Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl
Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl
-
Daan
Buiten is het voor Diesel geen probleem.
Hier thuis hebben wij open trappen.
Die ene keer per jaar dat hij in bad moet duurt het een half uur en een leverworst voor hij boven is.
Naar beneden gaat echt niet.
Dus dan draait het uit op dragen.
Ik kan hem niet dragen, aldus hebben wij eens een hele middag boven gebivakkerd tot Maurits thuis was.
Hier thuis hebben wij open trappen.
Die ene keer per jaar dat hij in bad moet duurt het een half uur en een leverworst voor hij boven is.
Naar beneden gaat echt niet.
Dus dan draait het uit op dragen.
Ik kan hem niet dragen, aldus hebben wij eens een hele middag boven gebivakkerd tot Maurits thuis was.