Hoe kan dat?? "Droomt" hij dan of zo?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hebben jullie dit weleens bij jullie honden gezien??
Moderator: moderatorteam
- Niekie
- Zeer actief
Hebben jullie dit weleens bij jullie honden gezien??
Ha ha....Doerak ligt in een zeer diepe coma. In een bolletje gedraaid ligt hij op zijn kussen te slapen. Ineens hoor ik hem een beetje onrustiger ademhalen (snurken eigenlijk
) en zie ik zijn staartje twee keer kort kwispelen. Echt kwispelen, terwijl hij gewoon in diepe slaap blijft.
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- Niekie
- Zeer actief
Is dat zo? Kunnen honden echt dromen hebben? Ik heb het echt nog nooit gezien op deze manier bij Doerak. Hij beweegt weleens met zijn poten als hij op zijn rug ligt te slapen, maar dit heb ik nog nooit gezien. Grappig. Ik kan ook uren naar een slapende Doerak kijkenElmar schreef:Heerlijk, dat dromen van honden!
soms zijn ze op jacht, of ze hebben ruzie en grommen. Soms gaan de poten trillen.
Ik kan daar met plezier naar kijken.
Groetjes Anique

- Rossi
- Zeer actief
-
snuffel11
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
Maaike
- Zeer actief
Kwispelen nog niet gezien, maar wel diep ademhalen en binnensmonds blaffen. Ook worden er hele marathons gerend met de voetjes.... echt schattig
Cas die wil soms ook wel eens in zijn slaap gaan loeien, zo hard dat hij er wakker van wordt en versuft kijkt waar dat geluid toch vandaan kwam 
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Yep! Wat ik hier grappig vind is dat mijn lieve engeltje Nelson oorlog maakt als hij droomt (grommen, grauwen, blaffen) en Laika juist vaak heel lief ligt te kwispelen en te piepen. 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Niekie
- Zeer actief
Joh, er gaat een wereld voor me open
Bedankt voor jullie reacties, ik wist echt helemaal niet dat honden konden dromen, daarom stond het in mijn eerste bericht ook tussen aanhalingstekens. Doerak zal wel een leuk teefje zijn tegengekomen in zijn droom, omdat hij zo kwispelde.
Gut, de schat.
Bedankt voor jullie reacties, ik wist echt helemaal niet dat honden konden dromen, daarom stond het in mijn eerste bericht ook tussen aanhalingstekens. Doerak zal wel een leuk teefje zijn tegengekomen in zijn droom, omdat hij zo kwispelde.
Gut, de schat.
Groetjes Anique

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier wordt er gerend waarbij de pootjes heel hard trappelen
, gegromd, geWOEHHT! en gekwispeld. Ze droomt zo wild dat ik er wel eens wakker van wordt. Heel aandoenlijk want dan kan ze toch nog een beetje rennen, spelen en vechten met andere honden. In het echt lukt dat nauwelijks.
Hoewel ze laatst weer met Ludo de podenco heeft gespeeld, daar is ze helemaal hoteldebotel op
Hoewel ze laatst weer met Ludo de podenco heeft gespeeld, daar is ze helemaal hoteldebotel op
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Met Bruno die voor mijn knieen staat op die leuke foto waar ik zo aardig aan het zwaaien ben, die kan in zijn slaap heel diep en lang gerekt huilen als een wolf, daar krijg je gewoon kippenvel van het klinkt zo in en in triest.MARC_S schreef:Hier wordt er gerend waarbij de pootjes heel hard trappelen, gegromd, geWOEHHT! en gekwispeld. Ze droomt zo wild dat ik er wel eens wakker van wordt. Heel aandoenlijk want dan kan ze toch nog een beetje rennen, spelen en vechten met andere honden. In het echt lukt dat nauwelijks.
Gr Bertus.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nika kan er ook wat van, die blaft in haar slaap, als ze wakker is blaft die zelden.
En trappelen met de pootjes.
Marouck betrap ik de laatste tijd ook af en toe op dromen, en die snurkt
Dat verwacht je eerder van Nika dan van Marouck 
Marouck betrap ik de laatste tijd ook af en toe op dromen, en die snurkt
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Dorien
- Zeer actief
-
Marion.
-
RoMy.V
- Vaste gebruiker
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
-
Charlotte*
- Zeer actief
- Niekie
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
Golden Stanley
Hier ook van die dromers. Stanley heeft er altijd de vaart in met die gekke poten van 'm en dan dat blaffen er tussendoor. Net een opgefokte cavia. En bij Whooper lig je helemaal in een deuk. Bij hem zie je bijna nooit poten bewegen, maar een buik die op en neer gaat, wat gesnurk en dan z'n favoriete blaf Who....ho...ho voluit. Het is net de kerstman.
In het begin schrokken we ons lam.
In het begin schrokken we ons lam.
-
Daan
-
linlin
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Yep, Fangio droomt heel actief, hij piept, blaft, gromt, rent enz enz, soms wel eens zo heftig dat ik hem even "wakker" maak, hij kan echt heel ver weg zijn.
Chira droomt rustig, wat zachte blafjes, een piepje en wat beweging met de pootjes meer niet.
Chira droomt rustig, wat zachte blafjes, een piepje en wat beweging met de pootjes meer niet.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- anoukjv
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heb ik me hier ook al dikwijls afgevraagd... blijkbaar horen ze toch wel het verschil (wij toch ook?) en blijven ze daarom gewoon rustig liggen, niks aan de hand...Inge O schreef:wat ik er zo vreemd aan vind, is dat bij het minste (wakkere) geblaf van één van de 5, het hele roedel onmiddellijk in 'alarmfase 1' zit, terwijl ze er zich niks van aantrekken als er eentje blaft in z'n slaap?
Er wordt hier trouwens al slapende ook heel wat afgeblaft, gegromd, gepiept, gelopen en gekwispeld... heel leuk om te zien! Al kan de oudste tegenwoordig weleens verschrikt en verdwaasd wakker worden, weet hij even niet meer waar, hoe of wat, ocharme de schat..

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
dierenfreek
- Actief
- Contacteer:
Hoi
De bouvier van mijn ouders liep volgens hele maratons die lag bijna nooit stil onze vorige mechelaar Rock die lag vaak te grommen in z'n slaap en van Duco weet ik eigenlijk niet die ligt altijd achter zijn tochtschot in zijn nachthok dus die zie ik nooit slapen
Groetjes Dierenfreek en Duco
De bouvier van mijn ouders liep volgens hele maratons die lag bijna nooit stil onze vorige mechelaar Rock die lag vaak te grommen in z'n slaap en van Duco weet ik eigenlijk niet die ligt altijd achter zijn tochtschot in zijn nachthok dus die zie ik nooit slapen
Groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat daar toch wel verschil in zit. Ik merk dat heel goed aan Floor. Benno en Job blaffen soms al als ze iets aan de overkant horen. Dan reageert Floor niet. Maar als er iemand aan de deur is en Benno en Job blaffen dan staat ze er meteen bijInge O schreef:wat ik er zo vreemd aan vind, is dat bij het minste (wakkere) geblaf van één van de 5, het hele roedel onmiddellijk in 'alarmfase 1' zit, terwijl ze er zich niks van aantrekken als er eentje blaft in z'n slaap?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor