Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

we hebben ze verloren helaas

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

vreselijk...sterkte toegewenst :cry:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Wat een ramp om mee te maken.
Heel veel sterkte
Afbeelding
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tinde van Rossen »

crutz schreef:
little-wolf schreef:
crutz schreef:heel erg naar en heel veel sterkte,

MAAR
zomaar klakkeloos herpes enten zou ik ook niet zo maar doen, de enting bestaat nog maar erg kort en er is eigenlijk bijzonder weinig ervaring voor wat betreft evt bijwerkingen, je ent tenslotte een hond met een verminderde weerstand (tijdens de loopsheid) met een actief (niet dood) virus waarvan je verwacht dat de teef dan binnen 9 wk voldoende antistoffen heeft opgebouwd om de pups te beschermen

en zeker nu in jouw geval, je teef heeft nu herpes opgelopen en zal dus de volgende keer geen problemen meer hebben met de pups voor wat betreft antistoffen
ik ben hier niet bekend mee. maar wat is de reden dat het niet gedaan wordt voor de loopsheid?
en je heb dan nog verschil in een levend vaccen. je hebt een verzwakte en een gewoon levend. wat is de reden als het levend vaccen gebruikt wordt?
de enting die nu op de markt is moet ongeveer 10 dagen na de dekking en 10 dagen voor de bevalling gegeven worden, maar als de teef zelf al herpes heeft gehad is bv de enting al niet meer nodig aangezien ze dan zelf al antistoffen heeft aangemaakt en een zeer groot percentage honden is al ooit eens besmet geraakt met het herpes virus (>80%)

ik geloof dus niet in de enting omdat je mij niet wijs kan maken dat in die korte periode de teef al voldoende antistoffen aanmaakt (wat normaal gesproken toch een langer proces is dan 8 wk) om de pups te kunnen beschermen
Ook ik heb een nest van 9 engelse bulldogpups verloren binnen 4 dagen na de geboorte. De volgende dekking, dus bij de 2 e loopsheid weer, is mijn teefje ingeent met Euricam Herpes de herpes-enting waarhier over gesproken wordt. Inderdaad 10 dagen na de dekking en 10 dagen voor de werp. De besmetting vindt plaats via de baarmoeder, of bijv. tijdens de geboorte via het slijmvlies van de vagina. De pups zijn na besmetting DRAGER. Er is een flink percentage dragers maar teefjes die besmet worden tijdens de dracht, besmetten ook hun pups. De volwassen honden maken anti-stoffen aan, de pups moeten de benodigde anti-stoffen uit de biest halen. De enting zorgt er dus ook voor dat de pups niet via de enting van de moeder beschermd zijn maar door het drinken van de biest.
Het virus activeert zich bij een lagere lichaamstemperatuur bijv. Bij volwassen honden komt dat niet veel voor, zij regelen zelf hun temp. Pups kunnen dat nog niet, vandaar dat nestwarmte een vereiste is.
In mijn geval werden de pups geboren tijdens een hittegolf. Overal (in de auto, binnen en buiten was het 35 graden. Behalve tijdens de keizersnede bij de DA. Daar stond de airco aan en was het 15 graden. Ik heb gelijk gevraagd of de airco uit mocht, maar voor de kamer opgewarmd is, ben je wel even verder.... En mijn teefje verloor vruchtwater en stond op klappen! Dus keizersnede en achteraf is dat de temp. daling geweest. De pups gingen van lichaamstemp. van de moeder, koud en nat naar 15 graden. Pas achteraf bleek dat ze aan herpes waren doodgegaan en ben ik me gaan verdiepen hierin.
Ik heb mijn teefje laten enting nadat ik ervoor heb gezorgd dat de fabrikant van de enting naar mijn DA ging (persoonlijk) en daarna wilde mijn DA haar enten. Uit deze dekking zijn 4 pups geboren en zij leven!

Tinde
Rude & Gentle's
From our family to yours!
Zanyah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Zanyah »

Dank voor deze heldere uitleg! Ik wist dat het met een lage temperatuur te maken had maar dat het zo vlug al mis kan gaan was mij niet bekend.
Neemt niet weg dat het jammer is om het nest te verliezen aan een vaag virus. Succes !
Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blije Wereld »

En dit maakt elke fokker helaas een keer mee, wij hopen dit nooit meer mee te maken.

Willem en Loes
Ik heb geen hond, ik heb boxers
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

heel veel sterkte voor de komende tijd
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Heel veel sterkte toegewenst !
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding