Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 of meerdere teven hebben

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Trixy
Vaste gebruiker

2 of meerdere teven hebben

Ongelezen bericht door Trixy »

Ik lees meestal dat 2 teven samen houden geen goed idee is. Omdat ze tot de dood zouden kunnen vechten met elkaar. :19:
Nu, ik ben opgegroeid met 2 teven , een bouvier en een kleine mix.Deze hebben ook nooit (ernstig) gevochten. :ok:
Zijn er nog mensen hier die 2 teven of meerdere samen hebben ? Wordt er dan niet gevochten ?
En hoe doen fokkers dat dan met al die teven en een paar reutjes ? In aparte kennels of lopen die samen rond allemaal ? :denken:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb zelf 2 teefjes en daar is nog niks mee aan de hand gelukig
maar helaas blijkt het ook veel fout te gaan ik zal dan ook niet zo snel meer voor die combie kiezen
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Onze eerste ervaring met twee teven was negatief: twee teven die op volwassen leeftijd bij elkaar kwamen en dit ging niet goed. Moesten we altijd gescheiden houden. (Grote poedel van 6 jaar en Eng. cocker van 2 jaar).
Later kocht ik zelf een Duitse herderpup. Deze ging op latere leeftijd ook vechten met de Cocker, terwijl ik er nog een DH teef van 1 1/2 jaar bij had gekregen.. De twee DH hebben nooit met elkaar gevochten.

Daarna een reu en teef combinatie, waarvan de teef vaak het gevecht met de reu aanging. Deze verweerde zich nauweljks, dus de gevechten waren nooit ernstig. Toen de Corgi reu overleden was kwam er een Lab. teef pup. Ook hier werd gedurende een periode mee gevochten door de Corgi, terwijl de Lab zich niets eens verdedigde. Tot ik zo boos was, dat de Labrador daar door gesterkt werd en wel een keer van zich af snauwde. Daarna hebben ze nooit meer gevochten. Moest alleen apart voeren, of er bij blijven staan.
Ik heb in een terrierkennel gewerkt, waar veel teven bij elkaar gehouden werden. Een aantal kon prima met elkaar en aan aantal niet, dus gewoon verschillende groepen bij elkaar houden.

Dus je ziet het: het kan goed gaan, maar ook fout. dat weet je nooit van te voren. En als het fout gaat, heb je dus een ernstig probleem.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb er 2 24 uur per dag bij elkaar zitten, dat gaat gelukkig heel goed. Nu zijn ze wel totaal verschillend van karakter, Nika is wat onzeker, Marouck is een pittige tante (en was ook al heel jong "de baas" over de Nika).
Zeer regelmatig wordt dit roedeltje aangevuld door nog een reu en een teef, die bij mijn ouders wonen. Met dat teefje gaat het minder goed, mn Marouck en dat teefje (Snoepie) gaan niet zo goed samen. Dat heeft in dit geval m.i. niet eens zoveel te maken met het feit dat Snoepie een teefje is, maar meer omdat zij de hondentaal niet begrijpt :wink: en zich dus ook niet gewonnen geeft bij een correctie van Marouck, ze zet het op een gillen. Marouck en Snoepie zijn dan ook niet zonder toezicht bij elkaar.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik heb drie teven die altijd bij elkaar zitten. Ik vraag me soms ook wel eens af hoe het zo goed kan gaan. :wink: Ik denk dat het deels te maken heeft met hun leeftijd en vooral met hun karakter. Twee zelfverzekerde teven levert waarschijnlijk meer problemen op dan een zelfverzekerde teef en een teef die het niet erg vindt om daaronder te staan. De derde teef heb ik ook bewust gekozen omdat ze geen enkele ambitie heeft om hoger te staan dan m'n andere twee teven, ze vindt het best onderaan. Ik merk wel dat nu Donna wat ouder wordt Molli steeds meer over gaat nemen, maar dit gaat ook zonder enig fysiek geweld. Ach, en de grootste bitch (ik :mrgreen: ) staat gewoon overal boven.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik heb ook 2 teven, maar nooit problemen gehad, tot nu toe dan hoor. :wink:
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Hier ook twee teven eentje van 4 en eentje van 2. Ze hebben nog nooit gevochten, ze zijn wel volkomen verschillend van karakter. Vroeger bij ons thuis hadden we ook ooit 2 teven, een Doberman en een vuilnisbakje, dat ging ook prima zonder enig gevecht.

Roosje
Afbeelding
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

ik heb ook twee teefjes (nu met loge zelfs 3)maar nog nooit een vechtpartij gehad :ok:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ik heb altijd minimaal 3 teven in huis rondlopen, ook moeders met pups. Nog nooit een gevecht gehad.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Ik heb ook 2 teven en geen enkel probleem hier.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Geen idee, ik heb twee reutjes ook dat is me ooit afgeraden maar het is een perfect team.
Bij kennissen zie ik ook vaak meerdere teefjes en dat gaat daar -meestal -ook goed.
Alleen; àls het fout gaat, gaat het ook goed fout :N: en ook dat heb ik meegekregen. Rust en evenwicht binnen het roedel zijn denk ik eerste vereisten. Maar dat geldt ook als je reuen bij elkaar hebt.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

wij hebben 5 teven en 2 reuen bij elkaar zitten , alleen als er bezoek komt gaat er wat apart , want dan is er toch meer onrust in het roedel :wink: .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Twee reuen kunnen elkaar ook doodvechten.
Ik heb twee teven, gestereliseerd nog wel, die echt heel goed met elkaar kunnen. Nooit vechten, altijd leuk met elkaar.
Maar ik denk wel dat je van bepaalde type honden beter alleen de reu/teef combinatie kan houden.
Groetjes Rob
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

ik heb vroeger 2 teven gehad, moeder en dochter. moeder was wel vrij dominant, dus echt de baas. Regelmatig teven op visite of te logeren, zonder problemen. Ik heb nu een reu en ook regelmatig andere reuen over de vloer, ook geen problemen, ik ken massa's mensen die meerdere goldens (zowel reuen als teven) samen hebben zonder problemen, ik denk dat het ene ras ook meer problemen geeft dan het andere. Ik kwam laatst iemand met malamutes tegen en die kende iemand die altijd 2 deuren tussen 2 honden moest hebben (reuen). Zo zou ik m'n honden niet willen houden.
Jorda
Actief

Teven

Ongelezen bericht door Jorda »

Ik had al een gesteriliseerde teef en om eventueel problemen in de toekomst te vermijden heb ik bewust voor een reu gekozen. Ik denk dat alle combi's best goed bij elkaar kunnen, je moet alleen goed opletten wat het karakter is (dominant of onderdanig zoals al eerder is gezegd). En ik vind het best leuk om nu ook eens mee te maken hoe een reu is. Vind toch wel heel verschillend hoor met die teef.....

Greetz van Jorda.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik heb 3 teven. De twee Dobers hebben behoorlijk problemen met elkaar gehad. We hebben zelfs herplaatsgin overwogen, maar wat ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.
Het gaat nu hartstikke goed samen. Het derde teefje is een dwergkeesje, geen enkel probleem.
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb 2 teven en 2 reuen maar ook nog geen problemen gehad...
alleen mogen de teven van mij wel een meningsverschil hebben maar niet iets uitvechten wat de reuen tot op zekere hoogte wel mogen...
Dat risico wil ik gewoon bij teven niet nemen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Hier ook 2 teven bij elkaar. Zit 2 jaar verschil tussen.
En ja we hebben er ernstige problemen mee gehad. :N:
Vechten voor de kill. :devil: Dit kwam omdat Laika verzwakt was door medische klachten en Tosca hogerop wou.
Hebben dan ook enkele weken gescheiden gezeten.
Toen Laika weer opgeknapt was ging het weer.
Wij beseffen dat dit zo weer kan gebeuren.
Voor mij nooit meer 2 teven tegelijk.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Hier 4 teven bij elkaar. Nooit ernstige gevechten.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hier een teef en een reu, omdat mijn teef andere teven niet tolereert binnen de roedel. Beetje scheve vraag dus ook, omdat ik dus inderdaad een teef heb die absoluut niet met andere teven kan en er dus ook geen teef bij heb gezet. Teef-teefcombi's kunnen prima gaan, maar het is de combi die ook het vaakst mislukt. En zoals al gezegd, als het mis gaat, gaat het goed mis en loopt het veelal uit op herplaatsing van eén van de honden of de honden echt gescheiden houden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Floor houdt niet zo van teefjes in haar roedeltje. Zolang ze haar niet klieren en niet hogerop willen komen vindt ze het wel best maar anders zou ze denk ik wel flink te keer gaan. Ik ben zelf meer een tevenmens maar heb wel bewust gekozen om als 3e hond een reu te nemen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Ushi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ushi »

Nu 2 teven kibbelen wel eens om een bot maar ruzie maken doen ze nooit. Vroeger onze Rotti met de teckel ook 2 teven ook nooit ruzie.
3 Jaar terug op vakantie 5 teven bij elkaar in de tuin van een huis. Helemaal geen problemen heerlijk spelen en rommelen.
Wandel elke week met nog 2 teven erbij maar nooit mot.
Ik sfeer bij teven ja wijven die kijven zeggen ze wel eens en dan doen ze dus een enkele keer maar eigenlijk schrikken ze dan van zichzelf.
Irma
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb al een jaar of 10 2 teven in huis, in 3 verschillende combinaties. Tot nu toe is het bij alle 3 die combinaties goed gegaan. Ik heb er dus ook geen problemen mee. Maar ik heb wel gehoord van situaties met 2 teven die behoorlijk uit de hand zijn gelopen...
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Hier ook twee dames, die het opperbest kunnen vinden met elkaar.
De karakters lopen behoorlijk uiteen, dus dat helpt ook mee.
Verder heb ik begrepen dat het ras ook nogal uitmaakt.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Trek de vergelijking maar door naar mensen. Ik kom uit een "Drei Mädel Haus" en geloof maar dat het er bij ons soms heftig aan toe ging/gaat :mrgreen:
Vrouwen zijn gewoon vreselijke bitches, en als die ruzie hebben dan hebben ze gemeen ruzie.

Ik heb 2 teven. De eerste was 2 jaar toen de pup erbij kwam. Nu was het karakter van mijn eerste teef gewoon zo dat er het beste een teefje bij kon. En tot nu toe is dat waar gebleken. Hier wordt nergens om gevochten, hier wordt nooit een snauw uitgedeeld. Heel gebroederlijk likken ze samen een pan uit.
Daar heb ik deels "mazzel" mee denk ik, maar ik heb denk ik ook goed gekeken naar het karakter van mijn eerste teef (en de fokster heeft heel goed meegeholpen door er de juiste pup bij te zetten).

Als het fout gaat, gaat het met 2 teven goed fout.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ok vele zijn er dus van overtuigd dat het aan de karakters van de honden ligt?
Nou verklaar: welke karakters kunnen wel en welke niet?
Oja ze moeten ver uit een liggen word er gezegd.
Nou neem van mij aan dat dat hier het geval is.
Mijn mening is dat je het nooit kunt weten.
Hier hebben ze naar mijn weten zo'n 8 jaar samen geleefd hoor voordat de pleuris uitbrak.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

M@ri@nne schreef:Ok vele zijn er dus van overtuigd dat het aan de karakters van de honden ligt?
Nee, ik ben daar niet van overtuigd. Het helpt wel mee. Qua karakter ver uit elkaar liggen? Wat is ver, en welke kant uit dan? Ik heb hier een moederkloek, en eentje die liever lui dan moe is en het wel makkelijk vind dat ze schoongehouden wordt en niet na hoeft te denken.
En die combi doet het uitstekend.
M@ri@nne schreef:Hier hebben ze naar mijn weten zo'n 8 jaar samen geleefd hoor voordat de pleuris uitbrak.
Niemand kan in de toekomst kijken, maar ga niet vertellen dat jouw geval "standaard" is en dat dus iedereen met 2 teven na 8 jaar in de pleuris zit. Dat is gewoon niet zo.
Joyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joyce »

Het is niet zozeer dat de karakters uit elkaar liggen, maar dat de nieuwe hond tevreden zal zijn met de positie die ze hoogstwaarschijnlijk krijgt. Bij mij wist ik dat Donna bovenaan wil staan en daarom heb ik er twee teefjes bij genomen die niet van plan waren om de strijd met Donna aan te gaan. Molli is een goedzak die het allemaal wel best vindt en Malu kiest er zelf voor om helemaal onderaan te staan, daar voelt ze zich het veiligst. Laat anderen maar de beslissingen nemen...

Nu dat Donna wat ouder wordt zie ik vaak dat ze wat rustiger aan moet doen omdat ze last van haar hart heeft. Zou er een hond vlak onder haar staan dan zou deze hond misschien z'n kans schoon zien nu. Bij mij is dat niet het geval. Molli neemt soms wel dingen over maar respecteert Donna nog steeds. Malu heeft nog steeds diep ontzag voor Donna.

Op die manier moet je dus rekening houden met de karakters van je hond. Hoewel dit voor elke combinatie geldt natuurlijk, of het nou reu-reu of teef-teef of reu-teef is. Twee sterke karakters kunnen nu eenmaal botsen als ze elkaar het daglicht niet gunnen. Alles wordt dan een strijd en vooral teven zijn daar weer goed in. En zoals al eerder is gezegd, eigenlijk is het net zo bij vrouwen. :mrgreen:
marcindy
Actief

Ongelezen bericht door marcindy »

Ook hier 2 teven en nog nooit problemen gehad :ok: .Ze zijn beide gesteriliseerd en heel verschillend van karakter.Maar ik realiseer me wel degelijk dat ik het goed heb met een roedeltje waar de verhoudingen zo duidelijk zijn.Ik ben heel eerlijk nummer 3 die we graag erbij willen zal hoogst waarschijnlijk een reu worden,ik wil de evt problemen niet op gaan zoeken.

groetjes Cindy
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik heb altijd teef/teef combi's gehad en dat ging goed. Totdat ik Damien en Donja had. Dat ging heel lang goed, totdat ineens de pleuris uitbrak en het goed fout ging. Met hulp van een gedragsdeskundige enmet veel geduld is het goed gekomen. Nou ja, laat ik het zo zeggen de dames hadden een haat liefde verhouding :mrgreen: Ze konden daarna weer goed bij elkaar, er viel af en toe een grom en een snauw maar het werden niet meer van die hele harde gevechten.
Toen Damien er niet meer was kwam er een pup bij. Dit ging even goed, totdat Donja haar niet meer accepteerde en toen is Donja naar mn moeder gegaan. Achteraf bleek dat Donja toen waarschijnlijk al erg ziek was....
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”