Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe gaat het verder met SHO?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Eline* schreef:Aanraken heeft een basis van vertrouwen nodig, net als bij ons. Hoe meer vertrouwen je in iemand hebt hoe gemakkelijker je het ervaart als iemand je aanraakt. Een hond die je overal mag aanraken of waarmee je oefent met aanraken conditioneer je op het feit dat aanraken leuk is.
Het heeft gewoon echt niet te maken met rangorde. Als je bv alleen aanraakt bovenop de kop of op de schouders van de hond gaat drukken , dan ben je wel bewust bezig je status als ranghoogste te bewijzen omdat je dominant gedrag aan het vertonen bent. Maar dat is dus anders dan gewoon aaien en strelen..dat is lief bedoeld.
Sorry Eline, had het gister niet goed uitgelegd, nu ik jou dit zie schrijven. We moeten namelijk bij de aaioefening, met een redelijk druk aaien. Van kop naar staart, de handen een beetje drukken op alle poten. Als de hond staat, stevig langs alle poten wrijven, van boven naar beneden. Etc. Dus alles met een beetje druk, dus ik heb het idee dan echt aan rangorde te werken.

Hilje, die spray werkt prefect!! We gebruiken hem niet teveel, anders gaat Sho weer MEER oorsmeer produceren wat ook niet goed is. Maar zodra we merken dat hij er last van krijgt, sprayen we. Dus werkt uitstekend! Thanks!
Net

Ongelezen bericht door Net »

MARC_S schreef:
Net schreef:
MARC_S schreef: Rangorde kan je nl niet afdwingen door de hond te dwingen iets onderdanig te ondergaan.
Ik denk toch dat rangorde op dwang gebaseerd is; recht van de sterkste geldt.
Ik bedoelde daarmee dat als jij je hond op zijn rug gooit of met een riem omlaag trekt en dus in een lagere houding dwingt je dus nog steeds geen respect van je hond krijgt :wink:
Respect moet je hond vanzelf tonen anders telt het niet. Het op de rug dwingen en het laag dwingen is totaal zinloos als je denkt daarmee ook echt boven je hond te staan.

Verder is rangorde zeker niet alleen op het recht van de sterkste gebaseerd, hoe kan anders een bazinnetje van 50 kilo boven een dog van 90 kilo staan? Dat is echt gebaseerd op totaal andere zaken dan fysieke kracht. :mrgreen:
Ik denk dat rangorde van oorsprong daar wel vandaan komt, fysieke kracht. Tussen mens en hond is het geen fysieke kracht, maar in bepaalde gevallen wel dwang. Als mens kun je een hond dwingen zonder fysiek te zijn. Ter illustratie: Duke was als pup heel erg bijterig. Ik weet dat veel pups dat doen, maar Duke deed het veel te hard en nog steeds toen ze al een maand of 6 was. Ze wist dat het niet mocht, maar dacht dat ze zelf de baas was. Op een gegeven moment was ik het zat en elke x als ze beet, zette ik haar ff apart. Dan heb ik toch dwang gebruikt?
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

MARC_S schreef: Verder is rangorde zeker niet alleen op het recht van de sterkste gebaseerd, hoe kan anders een bazinnetje van 50 kilo boven een dog van 90 kilo staan? Dat is echt gebaseerd op totaal andere zaken dan fysieke kracht. :mrgreen:
Hihi, ik ben zo'n klein meisje met een grote enge Duitse Herder. Als Molli zou willen dan kon ze makkelijk fysiek de baas en waarschijnlijk weet ze dat ook heel goed.

In het begin liep ze ook altijd te mopperen als ik bijvoorbeeld haar vieze poten schoon wilde maken, of als ik haar borst aan het borstelen was. Nu weet ik ook dat dat gemopper minder voorstel en meestal zeg ik "doe even normaal en stel je niet zo aan" . Dan volgt er een diepe zucht :mrgreen: en laat ze het allemaal maar weer toe.

Toen ik haar net had was ik er ook van overtuigd dat ik haar fysiek de baas moest zijn omdat ik haar anders niet onder controle kon houden. Al mijn pogingen om haar fysiek de baas te zijn liepen natuurlijk op niks uit, omdat ik dat gewoon niet ben. Ik heb wel eens over haar rug gehangen zonder dat ze ook maar een kik gaf... (zie je het voor je). De enige reden dat onze relatie toch nog zo goed is geworden is omdat ze engelengeduld met me had. :roll:

Nu weet ik dat als ik het op fysiek gebied niet kan winnen dat ik het op een andere manier moet doen. En zolang ik bepaal wanneer er gegeten gaat worden, wanneer we naar het bos gaan en wanneer we gaan spelen en zolang ik haar met het respect behandel dat ze verdient, behandelt ze mij ook met het respect dat ik verdien. Ik denk dat mijn honden dagelijks vol ontzag zijn voor de dingen die ik als klein meisje voor elkaar krijg. Gisteren heb ik bijvoorbeeld eigenhandig drie kippen gevangen zodat mijn hondjes weer te eten hadden. Hoe krijgt dat vrouwtje het toch voor elkaar... :denken:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb het ook fysiek geprobeert met Wuilus, het gevolg was een opengereten arm :roll: Ik dacht dat het wel goed was haar in zit te dwingen op de hondencursus, de instructeur zei notabene letterlijk, "ga de confrontatie aan!" "Je hond is je de baas" Ok dacht ik, nu kan ze het krijgen, dus ik zet twee handen op haar rug en ga duwen, proest, nou dat doe ik dus niet meer :mrgreen:

Ik ben het helemaal met je eens dat het wederzijds respect is en inderdaad bepaal je met je spel, het eten en allerlei basale zaken dat je de baas bent. :wink:
Afbeelding
Gast

Ben een tijdje niet online, @Home ligt er weer af en doet niks... Ik zit dit nu bij papa te typen, dus als ik een tijdje niet aanwezig ben, weten jullie waarom.
Hopelijk ben ik snel weer online, zodat ik zaterdag kan schrijven hoe de therapie met Sho is gegaan! :wink:
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Maartje-Sho schreef:Hopelijk ben ik snel weer online, zodat ik zaterdag kan schrijven hoe de therapie met Sho is gegaan! :wink:
Ben benieuwd Maartje! Succes...
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Ik ben er ook absoluut op tegen om een hond op zijn/haar rug te gooien en op die manier te dwingen.

Het is puur de uitstraling en tactiek om met je honden om te kunnen gaan, onder ander met de stem kan men heel wat doen.

We hebben 5 SWH's gehad en Coby als klein vrouwtje was ze allemaal de baas.

Xhrista en ik hebben heel wat wandelingen gehad met hele groepen SWH's.
Heel vaak zat er een hond bij die stront vervelend was, de eigenaar op de rug met de hond en bij de keel op de grond drukken, maar niets hielp.
op een gegeven moment werd ik het zat en gaf een keiharde snauw naar de hond, is het verdomme nu afgelopen, en dat hard en kort afgebeten, nou je zag de hond inkrimpen en werd gelijk rustig keek af en toe naar mij en speelde de rest van de dag leuk met de andere honden .

En ik las een stukje over de hond het pakken als die slaapt, sorry dat vind ik het meest domme wat een mens kan doen, een hond reageert op zo,n moment uit reflectie met onverwachts wakker maken en er aan sjorren, en als dan de hond bijt krijgt die een standje.

Ik kan gerust vertellen ze zullen nog eerder een compliment krijgen met bijten dan straffen, want wij waarschuwen iedereen nadrukkelijk aan iedereen die bij ons is en aan een slapende hond wil komen dat ze bijten .

Gr Bertus.
Joyce
Zeer actief

Haha, dat gesnauw doe ik ook als Molli onaardig doet tegen een hond. In het begin probeerde ik haar altijd zachtjes stil te krijgen omdat ik niet wilde dat die andere mensen mij zouden horen. Tegenwoordig heb ik daar $%^$ aan en roep ik altijd zoiets van: Molli, hou je kop. Ik doe dat altijd zo kwaad mogelijk en ze is dan ook meteen stil. Het andere baasje kijkt me dan altijd vreemd aan, terwijl zijn/haar hond nog heel wat lawaai produceert aan de lijn en Molli allang weer aan het snuffelen is. Vooral als het 07.30 's ochtends is lukt het me heel goed om kwaad en geirriteerd over te komen. :pffff:
Net

idorh schreef:Ik ben er ook absoluut op tegen om een hond op zijn/haar rug te gooien en op die manier te dwingen.

Het is puur de uitstraling en tactiek om met je honden om te kunnen gaan, onder ander met de stem kan men heel wat doen.

We hebben 5 SWH's gehad en Coby als klein vrouwtje was ze allemaal de baas.

Xhrista en ik hebben heel wat wandelingen gehad met hele groepen SWH's.
Heel vaak zat er een hond bij die stront vervelend was, de eigenaar op de rug met de hond en bij de keel op de grond drukken, maar niets hielp.
op een gegeven moment werd ik het zat en gaf een keiharde snauw naar de hond, is het verdomme nu afgelopen, en dat hard en kort afgebeten, nou je zag de hond inkrimpen en werd gelijk rustig keek af en toe naar mij en speelde de rest van de dag leuk met de andere honden .

En ik las een stukje over de hond het pakken als die slaapt, sorry dat vind ik het meest domme wat een mens kan doen, een hond reageert op zo,n moment uit reflectie met onverwachts wakker maken en er aan sjorren, en als dan de hond bijt krijgt die een standje.

Ik kan gerust vertellen ze zullen nog eerder een compliment krijgen met bijten dan straffen, want wij waarschuwen iedereen nadrukkelijk aan iedereen die bij ons is en aan een slapende hond wil komen dat ze bijten .

Gr Bertus.
Op de rug gooien e.d. heb ik ook nooit gedaan. Maar een flinke stem opzetten tegen je hond vind ik ook dwang (kijk maar hoe ze idd ineen kunnen krimpen). Dat je een hond niet moet aanraken als die slaapt heb ik al veel gehoord. Mijn ervaring is dat de hond je altijd hoort (Duke tenminste), zelfs als ie ligt te dromen. Wij aaien 'em dan ook gerust, vindt ie heerlijk.
Joyce
Zeer actief

Ja, met je stem kan je wel dingen afdwingen. Maar af en toe is het gewoon nodig om duidelijk te zijn en dan gebruik ik liever mijn stem dan dat ik fysiek m'n hond naar beneden moet gaan duwen of iets dergelijks. Ook kan je met je stem gradaties gebruiken. Je hoeft meteen op je allerhardst te gaan schreeuwen natuurlijk.
Gast

Ik heb Sho ook nooit op zijn rug gelegd, hij moet zich zelf aan ons overgeven.
Wij verheffen ook wel eens ons stem, bij mij werkt het niet, bij Johan wel, maar die heeft een zwaardere stem.
Verder kunnen wij Sho gewoon aaien als hij slaapt hoor..

Trouwens, zoals jullie zien ben ik weer online, hopelijk nu voor lang :wink: :ok:
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Maartje-Sho schreef:Ik heb Sho ook nooit op zijn rug gelegd, hij moet zich zelf aan ons overgeven.
Wij verheffen ook wel eens ons stem, bij mij werkt het niet, bij Johan wel, maar die heeft een zwaardere stem.

Trouwens, zoals jullie zien ben ik weer online, hopelijk nu voor lang :wink: :ok:
Hahaha Aaien als hij slaapt hoef geen probleem te zijn.
Elke hond is anders.
Maar de kans is groot als een hond een plekje alleen zoekt, en in een diepe slaap is en je sjort er onverwachts aan, dat ze in een refleks kunnen happen.
Nou dan mag je de hond niet straffen :neenee: .

Gr Bertus.
Net

Maartje-Sho schreef:Wij verheffen ook wel eens ons stem, bij mij werkt het niet, bij Johan wel, maar die heeft een zwaardere stem.
Mijn zoon heeft best een zware stem. Als hij een commando gaf, zei hij vaak teleurgesteld "Duke luistert gewoon niet naar mij'. Dan zei ik "je moet wel menen wat je zegt". Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat een commando niet zozeer met stemhoogte te maken heeft (al scheelt het wel denk ik), maar met de kracht waarmee je het zegt.
Gast

Net schreef:
Maartje-Sho schreef:Wij verheffen ook wel eens ons stem, bij mij werkt het niet, bij Johan wel, maar die heeft een zwaardere stem.
Mijn zoon heeft best een zware stem. Als hij een commando gaf, zei hij vaak teleurgesteld "Duke luistert gewoon niet naar mij'. Dan zei ik "je moet wel menen wat je zegt". Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat een commando niet zozeer met stemhoogte te maken heeft (al scheelt het wel denk ik), maar met de kracht waarmee je het zegt.
Daar heb je gelijk in.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

idorh schreef:
Maartje-Sho schreef:Ik heb Sho ook nooit op zijn rug gelegd, hij moet zich zelf aan ons overgeven.

Hahaha Aaien als hij slaapt hoef geen probleem te zijn.
Elke hond is anders.
Maar de kans is groot als een hond een plekje alleen zoekt, en in een diepe slaap is en je sjort er onverwachts aan, dat ze in een refleks kunnen happen.
Nou dan mag je de hond niet straffen :neenee: .

Gr Bertus.
Inderdaad Bertus. Wat mij geleerd is, is dat je een hond die slaapt met rust laat. Niet aanzitten, lekker laten slapen. Want als hij steeds wordt gestoord tijdens zijn rust weet ie op een gegeven moment niet meer waar ie wel rust heeft en dat creëert alleen maar onrust.
Afbeelding
Gast

Nou vandaag weer training gehad en het ging heel goed!! Sho had best veel aandacht, al werd het op een gegeven moment moeilijker. Hij heeft namelijk een hekel aan postbodes, die nu dus voorbij gereden kwam. Daarbij liep er een kat, waar hij van flipte en hoorde hij honden blaffen. Dus werd het even heel moeilijk, maar het ging echt goed. We konden weer voorbij 1 van de moeilijkste punten,m dus das heel knap!! Ik ben weer erg trots. Binnen hebben we nu niet meer getraind, omdat Sho best gestressed was. Dus daar ga ik van de week weer mee aan de slag. Morgen heb ik weer afstandstraining bij mijn instructeur. Dus, tot morgen!
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Net schreef:
Ik geef de meeste commando's op uiterst vriendelijke toon . Het is meer dat ik aangeef wat de bedoeling is . Als ik een commando met stemverheffing geef , is het corrigerend bedoeld .
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Inge O schreef: óók helemaal mee eens :mrgreen: ! maar dat werkt bij veel honden maar áls ze echt weten dat je het meent, ook als je het heel vriendelijk vraagt.
en daarom kan het bij sommigen af en toe wel eens nodig zijn ze aan die afspraak te herinneren door het commando met een indringende stem te geven.

hier is de volgorde meestal : bevel wordt vriendelijk, bijna als een verzoek gegeven. maar komt er geen reactie dan volgt er altijd (maar dat is dan hoogstzelden nog nodig) en onmiddellijk een strenge herhaling, en dan moét het gevraagde ook gebeuren.

als je daar consequent in bent leren de meeste honden heel snel te kiezen voor het eerste, vriendelijke bevel :mrgreen: . wat de omgang met ze ook veel fijner maakt!
Ja ,als het even kan ga ik ook graag een beetje leuk met mijn honden om , maar buiten dat kan het ook helpen het stressniveau van je hond niet te verhogen . Voorbeeld . Soms ontstaat er een enigszins gespannen situatie met mijn uitlaathond en een andere hond , terwijl haar balletje dan meestal ergens op de grond ligt . Dan roep ik haar heel rustig , zo van kom maar , en dat mag ze dan in haar eigen tempo op haar eigen manier doen . Ze hoeft niet op stel en sprong op me af te stuiven , en ze hoeft ook niet het gevoel te hebben dat er weet ik het wat aan de hand is . Maar ze moet idd wel komen , als ze gaat lopen klieren bij een andere hond , trek ik idd wel even een ander register open !!!
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Inge O schreef: zo begrijpen mensen vaak niet dat ik, als één van mijn (aangelijnde) honden wil uitvallen naar een andere hond, meestal niet meer doe dan even met één vinger tegen hun oor of hoofd aantikken en dan gewoon vriendelijk zeggen 'heejjj, gaat het een beetje??'......waarop de hond meteen stopt, me ontspannen aankijkt en nog even een aai over z'n bol krijgt :wink: .
dat zou dan 'bij die van hun niet lukken hoor'... :mrgreen:
Eens kijken of het bij die van mij wil lukken :wink:
Afbeelding
Gast

Vanochtend afstandstraining gehad. HET GING GOED! Sho had helemaal geen erg in de honden, omdat we zo bezig waren met volgen.
We hebben weer iets nieuws erbij gekregen. Ik moet Sho naast me laten zitten, beetje achteruit lopen en dus weer 'insturen' naast mij. Daarop volgend loop je 3 passen en beloon ik Sho wanneer hij mooi naast me blijft lopen ná die 3 passen. Ging heel goed, dus ikke weer trots!! :ok:
Gast

De therapie ging gister trouwens ook heel goed. We hebben alleen maar buiten getraind. Sho is weer voorbij zijn kritieke punt gegaan!! Wel werd hij even heel gestressed. Hij heeft namelijk een hekel aan postbodes ??? En wat kwamen we tegen? Juist ja, een postbode, een kat en hij hoorde honden. Dus dat was ff flippen... Dat hebben we toch goed afgesloten en hebben daarom binnen niet meer getraind, omdat het vrij pittig is geweest voor Sho gister. Dus een goed weekend!
Net

Zoie schreef:
Inge O schreef: zo begrijpen mensen vaak niet dat ik, als één van mijn (aangelijnde) honden wil uitvallen naar een andere hond, meestal niet meer doe dan even met één vinger tegen hun oor of hoofd aantikken en dan gewoon vriendelijk zeggen 'heejjj, gaat het een beetje??'......waarop de hond meteen stopt, me ontspannen aankijkt en nog even een aai over z'n bol krijgt :wink: .
dat zou dan 'bij die van hun niet lukken hoor'... :mrgreen:
Eens kijken of het bij die van mij wil lukken :wink:
Ja, da's een hele positieve aanpak :ok:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maartje-Sho schreef:De therapie ging gister trouwens ook heel goed. We hebben alleen maar buiten getraind. Sho is weer voorbij zijn kritieke punt gegaan!! Wel werd hij even heel gestressed. Hij heeft namelijk een hekel aan postbodes ??? En wat kwamen we tegen? Juist ja, een postbode, een kat en hij hoorde honden. Dus dat was ff flippen... Dat hebben we toch goed afgesloten en hebben daarom binnen niet meer getraind, omdat het vrij pittig is geweest voor Sho gister. Dus een goed weekend!
Hey! Goed te horen dat het weer goed is gegaan. En ja, 'n postbode en kat en blaffende honden, het zit hem niet mee! :cheer:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mercedes2803 schreef:Toen Rimpel pup was heb ik ook regelmatig met mijn tengels in zijn bak gezeten als hij aan het eten was...als hij lag te slapen op de bank naar me toetrekken en hem overal aaien en overal friebelen....
dat heeft hij te accepteren...
Tuurlijk...hij is nu twee en een half en als hij ligt te slapen laat ik hem lekker liggen, maar hij moet accepteren dat ik ten alle tijde aan hem mag zitten...
mag ik vragen waar dat allemaal goed voor is? :denken:
ik heb als pup ook de hand in de bakken gedaan, maar dan gooide ik er wel een beloning in....niet zomaar bakken afpakken etc.
als ze hier liggen te slapen kom ik er niet aan... zou niet weten waar dat goed voor is... ze hoeven dat niet te accepteren vind ik... maar misschien heb jij er een andere reden voor :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

malinois schreef:
mercedes2803 schreef:Toen Rimpel pup was heb ik ook regelmatig met mijn tengels in zijn bak gezeten als hij aan het eten was...als hij lag te slapen op de bank naar me toetrekken en hem overal aaien en overal friebelen....
dat heeft hij te accepteren...
Tuurlijk...hij is nu twee en een half en als hij ligt te slapen laat ik hem lekker liggen, maar hij moet accepteren dat ik ten alle tijde aan hem mag zitten...
mag ik vragen waar dat allemaal goed voor is? :denken:
ik heb als pup ook de hand in de bakken gedaan, maar dan gooide ik er wel een beloning in....niet zomaar bakken afpakken etc.
als ze hier liggen te slapen kom ik er niet aan... zou niet weten waar dat goed voor is... ze hoeven dat niet te accepteren vind ik... maar misschien heb jij er een andere reden voor :19:
poppedop, dat had ik op pagina twee reeds opgemerkt. je moet wel alles lezen, hoor. :mrgreen:
:denken: lijkt me niet altijd een handige strategie.
Butch 01
Vaste gebruiker
Contacteer:

Vertrouwen

Ongelezen bericht door Butch 01 »

Ik moet zeggen dat ik, sorry wij, nooit problemen gehad hebben met het aanraken van onze honden, we hebben nu een herder,(3 jaar oud) een border, (5 jaar oud), en een haarbal, (van 16 jaar), en die kunnen we ten alle tijde aanraken waar we ook willen zonder agressie, wij vertrouwen hun en zij vertrouwen ons, zo simpel is het naar mijn mening.
Butch, de herder, wil nog wel eens de confrontatie aangaan met een collega reu, als dat te heftig wordt en als ik denk dat er bloed gaat vloeien moet je als baas ingrijpen, ik pak hem dan bij kop en kont en gooi hem op de rug en hou hem in die positie tot hij rustig is, en het probleem is opgelost. Butch is naar mij toe nog nooit agressief geweest, want hij weet dat ik zijn baas ben, dat ik hem help als het moeilijk wordt
Groetjes Richard
Afbeelding

Kijk eens op mijn site, ik ben er dagelijks mee aan het klussen, ik hoor graag jullie mening
http://www.rjkant.nl
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Vertrouwen

Ongelezen bericht door Eline* »

Butch 01 schreef:Butch, de herder, wil nog wel eens de confrontatie aangaan met een collega reu, als dat te heftig wordt en als ik denk dat er bloed gaat vloeien moet je als baas ingrijpen, ik pak hem dan bij kop en kont en gooi hem op de rug en hou hem in die positie tot hij rustig is, en het probleem is opgelost. Butch is naar mij toe nog nooit agressief geweest, want hij weet dat ik zijn baas ben, dat ik hem help als het moeilijk wordt
Beetje maffe baas...als je je eigen hond uit een gevecht trekt om hem op de grond te gaan lopen drukken totdat hij zich overgeeft. :denken: Moet je bij een hele hoop honden ook niet doen, of je moet een leuke pleeg op het oog hebben die op de eerste hulp werkt.. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wow, nou dan heb je inderdaad mazzel. :N:
Ik kan mijn Toopje normaliter in elke gewenste houding leggen die ik maar wil, is geen enkel probleem, hij vindt alles prachtig als ie maar aandacht krijgt. Maar als ik dat doe als hij lelijk doet naar andere honden (en dan hoeft ie hem dus nog niet eens gegrepen te hebben) dan loop ik toch echt een verhoogd risico dat ie mij bijt. Niet eens expres maar gewoon door de spanning die op dat moment in zijn lijf zit en om vrij te komen om door te gaan met zijn geruzie.
Ik zou dat toch niet aanraden aan andere mensen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

De reden dat ik bij Rimpel in zijn bak zat en dat ik hem als hij sliep weleens aanraakte en deed is zodat hij gewend raakte aan onverwachtse dingen en zodat hij niet als een bezetene op zijn bak zou reageren...
Ik heb een neefje van bijna 2 jaar oud...en kinderen kunnen ook onverwachte dingen doen...tuurlijk hou je dat altijd in de gaten en Moussa is ook nooit alleen met Rimpel, maar dan nog...hij moet niet schrikken van iedere beweging die een ander maakt...
helaas is hij door het bijten van andere honden toch schrikkerig geworden, maar gelukkig gaat dat ook steeds weer beter...
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hier ook kleine kindjes maar die komen nooooooooiiit in de buurt van de etensbak zelfs niet bij de lege bakken. Soms doe ik wel eens iets lekkers erbij in de bakken maar ik pak ze nooit af. Ik kan trouwens wel alles van ze afpakken ze kennen gewoon het commando los en maakt niet uit wat ze in hun bek hebben ze laten los. (Obelix is nog wel in opleiding :mrgreen: :pffff: ) ruilen voor lekkere dingen dus :mrgreen: :mrgreen:
Het bak afpakken is een achterhaalde methode. :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”