Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie heeft de tip? Senna plast nog steeds in de schuur.
Moderator: moderatorteam
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Wie heeft de tip? Senna plast nog steeds in de schuur.
Een tijd geleden heb ik ook al eens een topic geopend over Senna, die maar in de schuur blijft plassen.
Als we weg zijn (en dat is niet zo lang!), plast ze. Als ze 's nachts in de schuur gaat (waar verwarming is, het is er lekker warm), plast ze ook. Soms poept ze er zelfs.
We hoopten dat het na de eerste loopsheid over zou gaan, maar dit is dus niet zo. Als ik haar in de schuur doe (omdat ik bijv. het huis moet dweilen en haar daar dus niet bij kan hebben), moet ze ook wel eens even in de schuur. Hoewel ze weet dat ik thuis ben, plast ze dan ook geregeld in de schuur.
Wat kan dit zijn? In huis doet ze het dus niet.
Als we weg zijn (en dat is niet zo lang!), plast ze. Als ze 's nachts in de schuur gaat (waar verwarming is, het is er lekker warm), plast ze ook. Soms poept ze er zelfs.
We hoopten dat het na de eerste loopsheid over zou gaan, maar dit is dus niet zo. Als ik haar in de schuur doe (omdat ik bijv. het huis moet dweilen en haar daar dus niet bij kan hebben), moet ze ook wel eens even in de schuur. Hoewel ze weet dat ik thuis ben, plast ze dan ook geregeld in de schuur.
Wat kan dit zijn? In huis doet ze het dus niet.
-
jelle
- Zeer actief
Als Ferro niet bij ons mag zijn 's nachts en op een "vreemde" plek wordt opgesloten is hij ook wel onzindelijk.
Het is zelfs de reden geweest dat hij terug werd gebracht naar het asiel (voor wij hem namen): 's nachts mocht hij niet mee naar de slaapkamer en dan plaste hij in de gang. De mensen wisten dat het probleem over was als hij wél mee mocht, maar wilden dat niet.
Tijdens een logeerpartij bij mijn "schoonouders"hebben die de eerste keer ook gedacht dat hij wel in de (inpandige) garage kon slapen. Prompt onzindelijk. Volgende nacht lekker in de huiskamer gehouden en niks aan de hand.
Het was destijds geinterpreteerd als "protestplassen". Of dat het echt is betwijfel ik een beetje. Volgens mij schiet hij ook gewoon zo in de stress dat hij van de zenuwen snel moet.
Voor Senna is alleen zijn in de schuur in ieder geval blijkbaar nog niet gewoon en leuk. Kan ze in huis wel even alleen zijn?
Het is zelfs de reden geweest dat hij terug werd gebracht naar het asiel (voor wij hem namen): 's nachts mocht hij niet mee naar de slaapkamer en dan plaste hij in de gang. De mensen wisten dat het probleem over was als hij wél mee mocht, maar wilden dat niet.
Tijdens een logeerpartij bij mijn "schoonouders"hebben die de eerste keer ook gedacht dat hij wel in de (inpandige) garage kon slapen. Prompt onzindelijk. Volgende nacht lekker in de huiskamer gehouden en niks aan de hand.
Het was destijds geinterpreteerd als "protestplassen". Of dat het echt is betwijfel ik een beetje. Volgens mij schiet hij ook gewoon zo in de stress dat hij van de zenuwen snel moet.
Voor Senna is alleen zijn in de schuur in ieder geval blijkbaar nog niet gewoon en leuk. Kan ze in huis wel even alleen zijn?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
tbeast
- Zeer actief
Ik weet niet of ze alleen kan zijn in huis. Dat heb ik nog nooit geprobeerd. Het gebeurt wel eens dat ik even naar boven moet, maar dan wordt meteen de prullenbak leeggehaald
. Ze is erg ondeugend, vandaar dat ik haar ook liever niet in huis laat als ik er niet bij ben.
Ze zijn dus met zijn drieen in de schuur. Alleen Amar ligt in de bench, omdat zij de deur naar de woonkamer openkrijgt en zij sloopt dus echt als ze alleen is.
Op zich vind ik het niet zo heel erg als ze plast in de schuur. Doekje erover en het is weer weg. Ik ben er ook al aan gewend. Maar als we straks gaan verhuizen naar Duitsland, willen we proberen ze in huis te houden en ik zou er echt van balen als ze daar onzindelijk is. Er ligt nl. bijna overal vloerbedekking.....
Ze zijn dus met zijn drieen in de schuur. Alleen Amar ligt in de bench, omdat zij de deur naar de woonkamer openkrijgt en zij sloopt dus echt als ze alleen is.
Op zich vind ik het niet zo heel erg als ze plast in de schuur. Doekje erover en het is weer weg. Ik ben er ook al aan gewend. Maar als we straks gaan verhuizen naar Duitsland, willen we proberen ze in huis te houden en ik zou er echt van balen als ze daar onzindelijk is. Er ligt nl. bijna overal vloerbedekking.....
-
Gast
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Malu is alleen maar thuis zindelijk. Zodra we ergens anders zijn plast ze weer binnen. Zo heb ik de halve vakantie op Texel op m'n knieen doorgebracht. Wat het zou kunnen zijn? Misschien heeft ze het zindelijk zijn nooit gegeneraliseerd naar andere lokaties buiten huis, omdat ze heel erg angstig is probeer ik haar dagen zo regelmatig mogelijk te houden. Behalve in het bos en bij ons in de buurt komt ze dus ook vrijwel nooit ergens anders. Ook kan haar angst natuurlijk een reden zijn, of misschien wel een combinatie van beide.
Als je haar in het nieuwe huis (geweldig trouwens, Duitsland!) binnen wil houden zou ik daar nu al mee gaan beginnen. Vloerbedekking verhuist toch niet mee of wel? Probeer eerst eens uit te vinden waarom ze het doet. Doet ze het ook als jij weg bent, maar er wel iemand anders thuis is? Hoe is haar gehele gedrag tegenover jou. Deed ze het altijd of is het ooit begonnen en nu een gewoonte geworden?
Als je haar in het nieuwe huis (geweldig trouwens, Duitsland!) binnen wil houden zou ik daar nu al mee gaan beginnen. Vloerbedekking verhuist toch niet mee of wel? Probeer eerst eens uit te vinden waarom ze het doet. Doet ze het ook als jij weg bent, maar er wel iemand anders thuis is? Hoe is haar gehele gedrag tegenover jou. Deed ze het altijd of is het ooit begonnen en nu een gewoonte geworden?
-
Sietske
-
Anna*
ik heb ook een hondje dat maar niet zindelijk wilde worden. Met anderhalf plaste en poepte ze elke nacht in huis. Ik had het idee dat het echt gewoontegedrag was. Soms was ze een tijdje zindelijk, maar dan had ze bijvoorbeeld een keer veel gegeten of gedronken en moest ze waarschijnlijk nodig. Maar dan deed ze het de dagen erna ook weer net zo makkelijk.
Het is in één keer overgegaan nadat ze versvlees kreeg. Van brokken moest ze gewoon heel veel poepen en hoewel ze het in principe best op kon houden (kon ze wel als ze in bed mocht slapen), vond ze het denk ik wel makkelijk om het 's nachts in huis te doen.
Verder is het in mijn ervaring echt een kwestie van uitproberen. Wat voor de ene hond werkt, werkt voor de andere misschien niet. Ik hoop dat er nog veel tips komen, dan zit er vast wel iets bij wat voor Senna zal werken.
Het is in één keer overgegaan nadat ze versvlees kreeg. Van brokken moest ze gewoon heel veel poepen en hoewel ze het in principe best op kon houden (kon ze wel als ze in bed mocht slapen), vond ze het denk ik wel makkelijk om het 's nachts in huis te doen.
Verder is het in mijn ervaring echt een kwestie van uitproberen. Wat voor de ene hond werkt, werkt voor de andere misschien niet. Ik hoop dat er nog veel tips komen, dan zit er vast wel iets bij wat voor Senna zal werken.
-
tbeast
- Zeer actief
Ja, daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Maar dat zou betekenen dat ik haar binnen moet halen als ik wegben en dat durf ik echt niet aan. Ten eerste omdat Amar in de bench zit, die gaat geheid weer lopen blaffen als Senna binnen mag. Amar kan niet binnen, want dan sloopt ze.Sietske schreef:Misschien een domme gedachte, maar zou het kunnen dat Senna inmiddels geleerd heeft dat het ok is om in de schuur haar behoefte te doen??
Dus in huis is ze wel zindelijk, maar in de schuur is dat in haar beleving niet nodig????
Ten tweede is ze zelf nog redelijk jong, ik weet niet of zij mijn huis heel laat.
Maar dat zou misschien kunnen betekenen dat ze in Duitsland het huis niet bevuilt, juist omdat ze het niet gewend is? Ik heb daar zat ruimtes waar ze kan verblijven zonder dat ze van alles uit kan vreten.