Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevraagd Anti-blafbanden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Mori no Kitsune schreef:
ooooh,ik wist niet dat honden in een mergpijp konden stikken :N: :cry:
wij gaven trippie soms een uitgekookte mergpijp bij wijze van verassing :jank:

~Belin
Nou, een mergpijp stikken ze niet zomaar in, zeker niet als die mergpijp groot genoeg is (dus het gat in de mergpijp mag niet groter zijn dan de kaak van de honden van de hond) maar ze kunnen er wel stukjes vanaf krijgen en als je er dan niet bij bent om het meteen op te ruimen, dan heb je wel kans op enge ongelukken. :N:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mori no Kitsune »

Roelfien schreef:
Mori no Kitsune schreef:

~Belin
Nou, een mergpijp stikken ze niet zomaar in, zeker niet als die mergpijp groot genoeg is (dus het gat in de mergpijp mag niet groter zijn dan de kaak van de honden van de hond) maar ze kunnen er wel stukjes vanaf krijgen en als je er dan niet bij bent om het meteen op te ruimen, dan heb je wel kans op enge ongelukken. :N:
ja,dat is idd wel eng :cry:
is een bot aan een stuk (zo'n grote van een rund of iets dergelijks) wel veilig? of zou je botten helemaal afraden om te geven?
Roelfien
Zeer actief

Mori no Kitsune schreef:
Roelfien schreef:
Mori no Kitsune schreef:

~Belin
is een bot aan een stuk (zo'n grote van een rund of iets dergelijks) wel veilig? of zou je botten helemaal afraden om te geven?
Tja, dat is eigenlijk een hele andere discussie. :mrgreen:
Ik ben voor botten geven, maar dan als maaltijd, dus rauw.
Maar begin daar nooit zomaar aan, lees eerst het bottendocument in de rubriek Voeding. In die rubriek vind je overigens nog meer topics over botten voeren, lees maar eens door. :ok:
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Roelfien schreef:
Mori no Kitsune schreef:
Roelfien schreef:
Mori no Kitsune schreef:

~Belin
Tja, dat is eigenlijk een hele andere discussie. :mrgreen:
Ik ben voor botten geven, maar dan als maaltijd, dus rauw.
Maar begin daar nooit zomaar aan, lees eerst het bottendocument in de rubriek Voeding. In die rubriek vind je overigens nog meer topics over botten voeren, lees maar eens door. :ok:
thanks en sorry voor de off topic,me is stupid :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief

Ben je mal, zo werkt dat vaak, je komt van de ene vraag in de andere. :ok:
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Ben je mal, zo werkt dat vaak, je komt van de ene vraag in de andere. :ok:
:knuffel1:
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

kimennoa schreef:Dat is inderdaad ook een goed idee met die babyfoon.....maareh, wanneer ze hierin getraind zijn en je gaat een keer weg...enne ze ontdekken dat ze weer kunnen blaffen zonder een gil (haha) dan is het effect toch weer weg? Of zie ik het nu te zwart/wit.
:denken: ja daar zet je me voor het blok ik zou het gewoon een hele lange tijd volhouden maaaarrrrrr vergeet 1 ding niet ga pas naar huis als je honden eerst bv 5 min. stil geweest zijn en beloon ze dan heel uitbundig wat je ook kan proberen is naar de buren op de koffie gaan zodra je honden blaffen ga je naast de deur staan zodra je ze weer hoort gooi je de deur open en straf je ze direct door keihart foei te roepen en dit kun je afwisselen met de babyfoon weten ze nooit wat ze kunnen verwachten, maar vergeet echt niet te belonen wanneer het WEL goed gaat en bouw het dan uit dit prableem kan je wel een half jaar tot een jaar duren voor het helemaal over is

succes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

malinois schreef:
Wil de hond schreef:
Malinois schreef:weet je wel wat de neus van de hond voor hem betekend... juist DAT vind ik dierenmishandeling ipv de stroomband.
Ha,

Mevrouw-stroom-is-beter.

Dat jij een reukband dierenmishandeling vindt en een stroomband niet is jóuw mening, zoals gewoonlijk gebaseerd op drijfzand.

Heb jij überhaupt ervaring met het gebruik van citronella-banden?

En met stroombanden?

Zo ja, onderbouw dan, als je die kleine moeite wilt nemen, jouw mening eens met je ervaringen.
een hond ruikt tig x beter dan een mens... spuit zelf eens neusspray in je neus hoe dat voelt.... kun je nagaan wat een hond voelt met citronella...
een hond moet werken met z'n neus, doet bijna alles met z'n neus en veel minder op zicht....
ik vind het pure dierenmishandeling... wat er dus ook staat IK VIND...
stroom is een moment... terwijl de neus veel langer door blijft werken....
Precies, JIJ VINDT,

Wat jij vindt baseer je op JOUW idee over hoe zo´n citronella-band werkt, zonder blijkbaar enige praktijkervaring te hebben hiermee.

Een mening gebaseerd op drijfzand dus.

Hetzelfde doe je overigens met jouw mening over stroombanden, want als je ervaring zou hebben met het gebruik hiervan bij veel verschillende honden zou je denk ik wel anders piepen.

Een citronella-band, evenals een stroomband, werkt niet door om de haverklap een wolk meur of een schok af te geven. Ã
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Re: Gevraagd Anti-blafbanden

kimennoa schreef:Ik heb twee hele lieve mechelaars, maar wanneer ze alleen zijn gaan ze spelen met heel veel blaffen...niet echt fijn. Een van die mechelaars reageerde goed met een antiblafband....dus vandaar...heeft iemand er nog een liggen die die niet gebruikt?
Het kan wel eens heel verhelderend werken om je twee honden op te nemen met een videokamera. Je komt dan te weten wat er nou precies allemaal gebeurt tijdens je afwezigheid. Hierop kun je dan je aanpak van het probleem baseren.
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door LaRep »

Wil de hond schreef:
Veel modellen stroomband gaan ook af als de band tegen iets aanstoot, bvb, de vloer als de hond gaat liggen, of een voorwerp waar hij in het langslopen tegenaanstoot in het langslopen.
Hoi Wil,

In het verleden heb ik ook wel eens vernomen dat de geurband ook reageert op het blaffen van een hond die de band niet om heeft maar wel in dezelfde ruimte zou zijn. Klopt dit?
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

LaRep schreef:Hoi Wil,

In het verleden heb ik ook wel eens vernomen dat de geurband ook reageert op het blaffen van een hond die de band niet om heeft maar wel in dezelfde ruimte zou zijn. Klopt dit?
Dat heb ík nog nooit meegemaakt of zelfs maar gehoord.

Je kunt zo´n band overigens wél afstellen kwa gevoeligheid, maar dat is werk voor iemand die weet hoe zo´n band in elkaar zit.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

dierenfreek schreef:
kimennoa schreef:Dat is inderdaad ook een goed idee met die babyfoon.....maareh, wanneer ze hierin getraind zijn en je gaat een keer weg...enne ze ontdekken dat ze weer kunnen blaffen zonder een gil (haha) dan is het effect toch weer weg? Of zie ik het nu te zwart/wit.
:denken: ja daar zet je me voor het blok ik zou het gewoon een hele lange tijd volhouden maaaarrrrrr vergeet 1 ding niet ga pas naar huis als je honden eerst bv 5 min. stil geweest zijn en beloon ze dan heel uitbundig wat je ook kan proberen is naar de buren op de koffie gaan zodra je honden blaffen ga je naast de deur staan zodra je ze weer hoort gooi je de deur open en straf je ze direct door keihart foei te roepen en dit kun je afwisselen met de babyfoon weten ze nooit wat ze kunnen verwachten, maar vergeet echt niet te belonen wanneer het WEL goed gaat en bouw het dan uit dit prableem kan je wel een half jaar tot een jaar duren voor het helemaal over is

Mijn wenkbrauwen zitten weer eens ver tot op mijn achterhoofd..Veel honden maken amok tijdens het alleen blijven door stress. Het alleen zijn geeft angst en dat wordt omgezet in gedrag dat de angst reduceert, zoals blaffen. Ga je dit bestraffen met bv blafbanden of de manier zoals hierboven beschreven neemt he tstressniveau toe..Er staat al keurig netjes dat de honden "nooit weten wat ze kunnen verwachten"..dat klopt en de bovenstaande manier is ook de manier om een hond die goed alleen kan zijn maar bv waaks is gewoon helemaal bang te maken tijdens het alleen zijn of honden met verlatingsangst helemaal over de zeik te helpen.
Als stress toeneemt en niet meet gereduceerd kan worden op de gebruikelijke manier zoekt de hond andere manieren..onzindelijkheid, slopen of zichzelf opeten door op poten te kluiven, puur angst en stressgedrag..Goh, wat een prettig idee als je een middagje weg bent. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Mori no Kitsune schreef:ooooh,ik wist niet dat honden in een mergpijp konden stikken :N: :cry:
Naast verstikkings gevaar is bij mergpijpjes het grootste gevaar dat ze om de onderkaak van de hond heen kunnen schuiven (al is het maar een klein stukje) en ze dan vast komen te zitten.

Mag je een rondje DA gaan doen om het bot te laten afslijpen :roll:

Hier ook NOOIT mergpijpjes en zeker niet gekookt!!!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

[quote="Wil de hond"]Een citronella-band, evenals een stroomband, werkt niet door om de haverklap een wolk meur of een schok af te geven. Ã
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Eline* schreef:
dierenfreek schreef:

Mijn wenkbrauwen zitten weer eens ver tot op mijn achterhoofd..Veel honden maken amok tijdens het alleen blijven door stress. Het alleen zijn geeft angst en dat wordt omgezet in gedrag dat de angst reduceert, zoals blaffen. Ga je dit bestraffen met bv blafbanden of de manier zoals hierboven beschreven neemt he tstressniveau toe..Er staat al keurig netjes dat de honden "nooit weten wat ze kunnen verwachten"..dat klopt en de bovenstaande manier is ook de manier om een hond die goed alleen kan zijn maar bv waaks is gewoon helemaal bang te maken tijdens het alleen zijn of honden met verlatingsangst helemaal over de zeik te helpen.
Als stress toeneemt en niet meet gereduceerd kan worden op de gebruikelijke manier zoekt de hond andere manieren..onzindelijkheid, slopen of zichzelf opeten door op poten te kluiven, puur angst en stressgedrag..Goh, wat een prettig idee als je een middagje weg bent. :denken:
Hoi

ja okay bij stresshonden kan het averechts werken mar dar heb ik bij deze honden niet het gevoel bij dat ze in de stress schieten het zijn zoals ik het lees 2 donderstenen die maar al te goed weten wanneer de baas weg is en er dan groote lol van maken fijn toch baas is weg dus let's party en dan mogen ze best weten dat de baas toch hun hoort en ze WEL kan straffen daarom heb ik er ook heel duidelijk bij gezet BELOON als het goed gaat en bouw het uit.

groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
kimennoa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kimennoa »

Tja, en daarnaast heb ik al aangegeven dat mijn honden dit doen wanneer ze SPELEN!!!!! :denken: en niet omdat ze gestressed zijn. Ik had zelf al nagedacht over apart zetten en eventueel een bench inderdaad...zijn ze niet alleen en kunnen ze ook niet samen spelen. Maar dit dan voor een uurtje of twee.....voor langer alleen wordt dan toch meer een oppas.....

Weet iemand nog een goede oppas/pension in Nijmegen e.o.

Met de buren praten is ook een idee, maar die mensen zijn nu zo over de kook dat ze eerst tijd nodig hebben om tot rust te komen :mrgreen: Misschien in de toekomst.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”