Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe terroristendametje op te voeden?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Hoe terroristendametje op te voeden?

Ongelezen bericht door Roelfien »

Een van de dingen waar we van te voren voor gewaarschuwd waren en waar we ook wel van wisten dat het zou gebeuren is dat als je een teefje bij een reu zet dat de teef dan alles loopt uit te lokken en dat de reu dat dan fijntjes gaat lopen oplossen door zich op te werpen als de beschermer van het teefje.

Nou, dat is dus nu totaal aan de orde bij Yentie en Toby.
Yentie ziet een hond, zet het op een blerren en Toby duikt in die andere hond. Honden waar Toby het altijd goed mee kon vinden zijn nu vijanden geworden omdat Yentie dat zegt.
(echt erin duiken is gelukkig nog niet gebeurd omdat ik beiden aan de lijn heb, maar het scheelde gisteren bijvoorbeeld maar een haartje met Toby's vriendje de king charles spaniel.)

Ik moet dus zorgen dat Yentie niet meer zo loopt te blaffen naar andere honden, want zij is puur de aanleiding en als ik Yentie rustig heb, blijft Toby dat ook (hoop ik)
Maar hoe doe ik dat?
Ze luistert wel naar Nee en Foei, maar binnen een paar tellen is ze weer aan het blaffen. Het komt voort volgens mij uit een soort angst voor andere honden, onzekerheid ofzo. Dus contact met andere honden en dan leren dat ze wel leuk zijn, zou het mooiste zijn.
Hoe zien jullie dat en wat kan ik dan het beste doen. Er wel even rekening mee houdende dat ze dus verder niet opgevoed is, he? ze kent een paar commando's: kom mee, hier en nee. :mrgreen:
(we gaan nog met haar op cursus, maar die beginnen pas in januari en voor die tijd wil ik toch wel graag dat we in ieder geval dat opjuinende gedrag van haar onder de knie hebben want op deze manier kan ik eigenlijk niet met Toby en Yentie tegelijk lopen)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Doet mij denken aan het cavaliertje van het nichtje van mijn vriend ( :denken: :mrgreen: ). Dit is een teefje die voor iedere hond op de rug stort om zo haar vege lijfje te redden. Totdat we gingen wandelen met Casper.... De muts voelde zich zo gesterk door de aanwezigheid van haar witte bodyguard, dat zij blaffend en met een hoog staartje op andere honden af ging :80: Normaal zoekt ze dus nooit contact op met andere honden :19: .

Bij Casper en Ella doe ik het meestal zo dat ik bij het ontmoeten van andere honden altijd 1 van de 2 bij me heb. Met z'n 2tjes kunnen het enorme tirannen zijn wat al sterk wordt afgezwakt op het moment dat ik eentje bij mij aan de lijn of onder appel heb. Als de rust is weder gekeerd mogen ze beiden vrij.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Misschien appart uitlaten?
En als Yentie een andere hond ziet, misschien een speeltje pakken en haar afleiden...
Het commando "Stil" proberen aan te leren en als ze stil is dat ze dan een beloning krijgt...

Veel succes iniedergeval :wink:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Snoep, koek en een lange adem. :19: Als je mijn relaas leest bij grommen naar voorbijgangers, dat is eigenlijk hetzelfde stramien alsdat je kan aanhouden voor het afleren van uitvallen. Aandacht voor de baas, daar gaat het om. Dat betekent dus inderdaad ook apart uitlaten en keihard aan het werk. Corrigeren jut op..ik zou daarmee stoppen. Haar opgewonden stemming moet eraf en dat kan alleen als ze zich veilig voelt en ze zich ergens anders op gaat richten. Met straf alleen bereik je dat niet. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hera is ook zo'n opgewonde standje.
Aan de lijn voelt ze zich heel wat en wil ze naar elke andere hond uit vallen die ze maar ziet en dan behoorlijk ook....

Nu komen wij hier weinig honden tegen en als ik haar aflijn is er ook weinig meer aan de hand, met reuen wil ze dan zelfs spelen en soms ook wel met een teef. Maar toch, het is niet fijn en ik wil het ook gewoon niet.

Onze herderclub zit naast een Martin Gaus school waar op de avond dat wij trainen ook les is. Om 20:00 uur gaat die Gaus school 'uit' en komen alle hondjes naar buiten om weg te gaan. Ik ga er dan met Hera heen en ga daar tussen door lopen met m'n zak vol lekkers.
Als ik merk dat ze zich gaat fixeren op een hond zeg ik 'Hera kijk eens hier' en als ze dan naar mij kijkt en eventjes haar aandacht bij mij houdt krijgt ze wat lekkers....kijkt ze weer weg herhaal ik dat weer.
Ik hoop eigenlijk op deze manier dat ze gaat denken hond= wat lekkers bij het vrouwtje...
Of het werkt is een goeie maar ik merk na nu wat keren geoefend te hebbben dat het stukken beter gaat, d'r haren gaan wel overeind, en ze begint wel sneller te ademen enz maar dat directe uitvallen is stukken minder.

Misschien een idee'tje....??? :wink:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Als ik merk dat ze zich gaat fixeren op een hond zeg ik 'Hera kijk eens hier' en als ze dan naar mij kijkt en eventjes haar aandacht bij mij houdt krijgt ze wat lekkers....kijkt ze weer weg herhaal ik dat weer.
Ik hoop eigenlijk op deze manier dat ze gaat denken hond= wat lekkers bij het vrouwtje...
Even wat tips, want in mijn ogen zit je op de goede weg, maar snap je niet geheel wat je doet. :wink:
Wat je nu doet is belonen van fixatie..hond kijkt naar andere hond en Hup, jij vraagt aandacht en beloond. Dat is natuurlijk niet gewenst.

De insteek van de hond aanleren dat er bij het zien van een andere hond lekkers te halen valt bij de baas is perfect. Op die manier leg je dus positieve associaitie's met andere honden en je verbindt daaraan gedrag wat gewenst is. Alleen een hond is een gewoontedier. Wil je dus associatie's en motivatie's veranderen betekent dat trainen op altijd en overal. Iedere hond is dan dus overal lekkers. Ook als ze zich prima gedraagt betekent dat dus lekkers. :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Okido, ik ben meteen vanmiddag begonnen met apart uitlaten. Geeft rust zowel bij de jongens als bij haar, dus dat is stap 1.
Heb meteen een lading koekjes in mijn jaszak gestopt en ze reageert gelukkig wel op koekjes. Dus nu buiten meteen op aandacht meteen een beetje geoefend, maar ze snapt het gewoon niet goed, ze denkt dat als ze een koekje krijgt omdat ze zo braaf op mij let dat ze dan heel hoog moet gaan springen voor nog meer koekjes. :smile: (vanuit stilstand omhoog tot heuphoogte, wel knap :mrgreen: ) maar dus niet de bedoeling.

Ok, dus elke hond die er in de omgeving te zien is levert een koekje op als ze naar mij komt en niet blaft. Dus voordat ze fixeert.
En ik neem aan dat je dan de periode van geven steeds ietsje verder oprekt, dus hond zien is koekje geven voordat ze blaft, blaft ze wel krijgt ze niks en zo steeds verder trainen dat ze iets krijgt als ze niet blaft.
Dat is dus de tactiek?
Laatst gewijzigd door Roelfien op 20 okt 2004 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Roelfien schreef:Okido, ik ben meteen vanmiddag begonnen met apart uitlaten. Geeft rust zowel bij de jongens als bij haar, dus dat is stap 1.
Heb meteen een lading koekjes in mijn jaszak gestopt en ze reageert gelukkig wel op koekjes. Dus nu buiten meteen op aandacht meteen een beetje geoefend, maar ze snapt het gewoon niet goed, ze denkt dat als ze een koekje krijgt omdat ze zo braaf op mij let dat ze dan heel hoog moet gaan springen voor nog meer koekjes. :smile: (vanuit stilstand omhoog tot heuphoogte, wel knap :mrgreen: ) maar dus niet de bedoeling.
Haha, ag er zit verbetering in he, het komt wel goed :ok:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Roelfien
Zeer actief

Zojuist tweede wandelingetje / traininkje gedaan en clicker meegenomen.
(en een lading brokjes)

Maar ze schrikt zich een ongeluk van die clicker. Ze gaf me aandacht door omhoog te kijken, ik click om haar daarna meteen een koekje te willen geven. Schrikt ze en loopt meteen bij me weg, achteruit. :N:
Dus ik op mijn hurken, koekje in mijn hand en zeg: hierrrr. Ze kwam, dus koekje.
Daar zijn we dan maar mee doorgegaan, want later heb ik nogmaals een clickje gegeven en hoepla, weer bang.

Hoe train ik haar dan dat ze niet bang hoeft te zijn voor die clicker? meteen koekje erachter aan en hopen dat ze dat gaat snappen?

In ieder geval zijn we twee keer honden in deze wandeling tegen gekomen. De eerste keer ging het fout, want de hond was nog niet te zien en ze stond op haar handrem, omdat ze niet het gras op wilde, dus ik wilde haar negeren en draaide me om, in afwachting tot ze toch bij me kwam staan, koekje al klaar om meteen te belonen. Dus ik sta zo'n 60 seconden te wachten tot ze sjoege geeft. Opeens zet ze het op een schreeuwen, shit grote hond op 20 meter afstand. Dat ging dus niet goed. Volledig gefixeerd op die hond.
Ik ben maar gewoon weggelopen met haar zonder er verder aandacht aan te geven en zodra ze maar enigszins mee liep, direct "hier" gezegd en dat deed ze, dus beloning en meteen weer verder doorgelopen bij de hond vandaan.

Tweede hond ging beter, was het buurhondje de King Charles Spaniel op 10 meter afstand ongeveer, die opeens om de hoek kwam zetten, terwijl Yentie net keurig zat te zitten bij de rand van de stoep.
Ze geeft een kefje zodra ze hem zag, ik meteen omgedraaid, haar weer geroepen, stukje mee laten lopen de andere kant op, weg van de hond en haar laten zitten, koekje.

Helaas zijn het dus telkens van die directe blafjes zodra ze die honden ziet, en niet dat die hond op afstand opeens gesignaleerd wordt, waardoor ik haar eerst kan afleiden voordat ze begint te blaffen.
(beide honden waren er opeens)
Is niet makkelijk, dit. :denken: :wink:

1 echt positief ding: ze gaat heeeeeel keurig nu zitten uit zichzelf, als ze maar denkt dat het koek oplevert. :smile:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Roelfien schreef:Zojuist tweede wandelingetje / traininkje gedaan en clicker meegenomen.
(en een lading brokjes)

Maar ze schrikt zich een ongeluk van die clicker. Ze gaf me aandacht door omhoog te kijken, ik click om haar daarna meteen een koekje te willen geven. Schrikt ze en loopt meteen bij me weg, achteruit. :N:
Dus ik op mijn hurken, koekje in mijn hand en zeg: hierrrr. Ze kwam, dus koekje.
Daar zijn we dan maar mee doorgegaan, want later heb ik nogmaals een clickje gegeven en hoepla, weer bang.

Hoe train ik haar dan dat ze niet bang hoeft te zijn voor die clicker? meteen koekje erachter aan en hopen dat ze dat gaat snappen?

In ieder geval zijn we twee keer honden in deze wandeling tegen gekomen. De eerste keer ging het fout, want de hond was nog niet te zien en ze stond op haar handrem, omdat ze niet het gras op wilde, dus ik wilde haar negeren en draaide me om, in afwachting tot ze toch bij me kwam staan, koekje al klaar om meteen te belonen. Dus ik sta zo'n 60 seconden te wachten tot ze sjoege geeft. Opeens zet ze het op een schreeuwen, shit grote hond op 20 meter afstand. Dat ging dus niet goed. Volledig gefixeerd op die hond.
Ik ben maar gewoon weggelopen met haar zonder er verder aandacht aan te geven en zodra ze maar enigszins mee liep, direct "hier" gezegd en dat deed ze, dus beloning en meteen weer verder doorgelopen bij de hond vandaan.

Tweede hond ging beter, was het buurhondje de King Charles Spaniel op 10 meter afstand ongeveer, die opeens om de hoek kwam zetten, terwijl Yentie net keurig zat te zitten bij de rand van de stoep.
Ze geeft een kefje zodra ze hem zag, ik meteen omgedraaid, haar weer geroepen, stukje mee laten lopen de andere kant op, weg van de hond en haar laten zitten, koekje.

Helaas zijn het dus telkens van die directe blafjes zodra ze die honden ziet, en niet dat die hond op afstand opeens gesignaleerd wordt, waardoor ik haar eerst kan afleiden voordat ze begint te blaffen.
(beide honden waren er opeens)
Is niet makkelijk, dit. :denken: :wink:

1 echt positief ding: ze gaat heeeeeel keurig nu zitten uit zichzelf, als ze maar denkt dat het koek oplevert. :smile:
Ik gebruik als klikgeluid gewoon twee keer klakken met mijn tong. Werkt precies hetzelfde en je hebt nooit dat je je clicker vergeet........... :mrgreen: En het is niet zo'n doordringens geluid dat ze er van schrikken.

Hier is het al helemaal ingesleten, geklak van mij is een koekje halen............ :roll: Zelfs als ik het zachtjes doe horen ze het, in het bos als ze loslopen ook. Niet als ze heel ver zijn natuurlijk. Maar als ze dan zien dat ik met mijn hand naar mijn zak ga, letten ze ook op. Omdat daar de koekjes vandaan komen.

Dat is bij mij trouwens het teken om aandacht te krijgen, gewoon mijn hand in mijn jas of broekzak doen, ook al krijgen ze dan niks, het werkt gewoon goed, ze zijn wat dat betreft helemaal geconditioneert daarop.

Zelfs als ik denk dat ze helemaal niet op me letten en ik doe mijn hand in mijn jaszak draaien ze zich om. Ze zien het toch denk ik vanuit hun ooghoeken. Ik doe het dus bij mijn herder/husky kruising als ik zie dat er mensen aankomen lopen die vlak langs me willen lopen.Als hij aan de riem loopt wil hij nog wel eens tegen ze opspringen. En als ik dan mijn hand in mijn zak doe let hij op mij. Of ik haal ineens een tennisbal uit mijn zak, ik pak een stok van de grond.

Maar het blijft opletten.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Ok, dus elke hond die er in de omgeving te zien is levert een koekje op als ze naar mij komt en niet blaft. Dus voordat ze fixeert.
Jij moet het voor zijn dat ze fixeert..en inderdaad, hond zien is koek en de afstand hou je in die mate groot dat ze niet de behoefte heeft te blaffen. Zeker in aanvang train je dus zoveel mogelijk op ruime afstand..als Yentli de link doorheeft en ontspannen blijft/aandacht voor jou heeft verklein je de afstand.
En ik neem aan dat je dan de periode van geven steeds ietsje verder oprekt, dus hond zien is koekje geven voordat ze blaft, blaft ze wel krijgt ze niks en zo steeds verder trainen dat ze iets krijgt als ze niet blaft.
Dat is dus de tactiek?
Je moet hoe dan ook uitvallen voorkomen. Gewoontes slijten pas als het geen gewoonte meer is.
Als ze uit zichzelf naar je toe gaat komen bij het zien van een andere hond dan ga je uitstellen..intervalbelonen en je beloning varieren..enfin, dat spelletje ken je.

De clicker is nu echt gewoon nog niet bruikbaar aangezien je dat hele ding nog niet geconditioneerd hebt als bekrachtiger. Dus eerst dat maar eens doen als je hem wil gebruiken (goed initiatief!) Je kan er een sok omdoen om het geluid wat te dempen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

OK, dus clicker eerst als bekrachter gaan leren middels spelletjes en daarna eventueel voor andere dingen gebruiken voor nieuw gedrag.
Dan gebruik ik hem verder inderdaad niet voor deze training.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:OK, dus clicker eerst als bekrachter gaan leren middels spelletjes en daarna eventueel voor andere dingen gebruiken voor nieuw gedrag.
Dan gebruik ik hem verder inderdaad niet voor deze training.
Op zich is de clicker het aangewezen hulpmiddel in deze training, maar je moet hem eerst conditioneren. Het voordeel van de clicker is dat je net die ene blik kan bekrachtigen en dat is je begin!
Ik heb hem met Laika ook gebruikt en ik vond het een geweldig hulpmiddel!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ja, ik heb er een lading sites over zitten lezen en op zich vind ik dat wel een prettige manier van iets aanleren.
Nou, vanavond eens even kijken wat voor onzinspelletje ik in huis kan verzinnen waardoor we met die clicker kunnen oefenen om te wennen. :ok:

Is wel grappig, twee keer een klein kwartiertje met haar lopen oefenen vanmiddag en ze is helemaal moe. Kost toch blijkbaar veel van haar geestelijke energie.
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Roelfien, je moet inderdaad eerst rustig thuis de clicker bekrachtigen.

Mocht ze echt schrikken van het scherpe geluid is het ook een mogelijkheid om het geluid te dempen door de clicker bijv in een oude sok te stoppen oid.

Yentie is niet de enige hoor!
estelle

Eline* schreef:
estelle schreef:Als ik merk dat ze zich gaat fixeren op een hond zeg ik 'Hera kijk eens hier' en als ze dan naar mij kijkt en eventjes haar aandacht bij mij houdt krijgt ze wat lekkers....kijkt ze weer weg herhaal ik dat weer.
Even wat tips, want in mijn ogen zit je op de goede weg, maar snap je niet geheel wat je doet. :wink:
Wat je nu doet is belonen van fixatie..hond kijkt naar andere hond en Hup, jij vraagt aandacht en beloond. Dat is natuurlijk niet gewenst.

De insteek van de hond aanleren dat er bij het zien van een andere hond lekkers te halen valt bij de baas is perfect. Op die manier leg je dus positieve associaitie's met andere honden en je verbindt daaraan gedrag wat gewenst is. Alleen een hond is een gewoontedier. Wil je dus associatie's en motivatie's veranderen betekent dat trainen op altijd en overal. Iedere hond is dan dus overal lekkers. Ook als ze zich prima gedraagt betekent dat dus lekkers. :ok:
Okay, dank je voor je 'advies'!
Dus als ik richting die MG-honden loop (om ze zo maar even te noemen) en ze valt niet uit en blijft- rustig dan krijgt ze ook lekkers....
Maar is het dan wel goed om haar aandacht te vragen als ze wel uitvalt dus het 'Hera kijk eens hier' ...????

Overigens oefen ik het thuis ook wel maar er komen hier bijna geen honden (doodlopend weggetje) en in het bos e.d. loopt ze los en is het prima.
Vorige week liep ik richting een jonge Golden Retriever reu nou daar ging het borstelen en boos blaffen weer, maar als ze er dan eenmaal is dan wordt ze weer kalm en ze heeft heerlijk lopen spelen met die hond....rennen met zijn tweeen, door de sloten rennen e.d. .......
:ok:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Roelfien schreef:Ja, ik heb er een lading sites over zitten lezen en op zich vind ik dat wel een prettige manier van iets aanleren.
Nou, vanavond eens even kijken wat voor onzinspelletje ik in huis kan verzinnen waardoor we met die clicker kunnen oefenen om te wennen. :ok:

Is wel grappig, twee keer een klein kwartiertje met haar lopen oefenen vanmiddag en ze is helemaal moe. Kost toch blijkbaar veel van haar geestelijke energie.
Allereerst veel succes met het oefenen Roelfien.
Wat ik Manager jaren geleden heb geleerd met de clicker binnenshuis was voorpoot optillen en daar het commando doei aanplakken.
Buitenshuis was de clicker niets voor Manager maar als ik nu zeg doeiiiiiiii tilt hij na jaren nog steeds zn voorpootje op. :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:[Dus als ik richting die MG-honden loop (om ze zo maar even te noemen) en ze valt niet uit en blijft- rustig dan krijgt ze ook lekkers....
Maar is het dan wel goed om haar aandacht te vragen als ze wel uitvalt dus het 'Hera kijk eens hier' ...????
Ik vind van niet. Uitvallen is omdraaien en weglopen terwijl je de hond negeert of in het geval van pure stemmingsmakerij corrigeren.. Koek geef je voor aandacht voor de baas en dat is waar je op traint..zoals je KIJK kan aanleren als commando voor aankijken kan je ook een andere hond signaal maken voor contact maken met jou en dat is wat je doet met het voeren van wat lekkers in de buurt van andere honden. Je gebruikt bij het geven van lekkers bij andere honden ook geen commando.
Vorige week liep ik richting een jonge Golden Retriever reu nou daar ging het borstelen en boos blaffen weer, maar als ze er dan eenmaal is dan wordt ze weer kalm en ze heeft heerlijk lopen spelen met die hond....rennen met zijn tweeen, door de sloten rennen e.d. .......
:ok:
ALs ze leert aandacht op jou te houden totdat de andere hond er is bouwt ze ook van te voren geen spanning op en kan ze misschien normaal contact maken. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
estelle

okay, ik snap het! :wink:
Dan ga ik op die manier verder met haar want dit is natuurlijk niet leuk en met reuen wil ze eigenlijk best veel spelen maar ja...als mensen zo'n uitvallende herder zien gaan ze gelijk een straatje om terwijl ik het zo leuk vind als ze met een andere hond aan het ravotten is.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:okay, ik snap het! :wink:
Dan ga ik op die manier verder met haar want dit is natuurlijk niet leuk en met reuen wil ze eigenlijk best veel spelen maar ja...als mensen zo'n uitvallende herder zien gaan ze gelijk een straatje om terwijl ik het zo leuk vind als ze met een andere hond aan het ravotten is.
Succes! Ik vind haar trouwens erg mooi! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

oei oei :N: pas op voor eline

als ze ziet dat jouw hond een prikband draagt op jouw onderschrift verklaart ze jouw de oorlog :mrgreen:
billy
Erelid

scooby doo schreef:

als ze ziet dat jouw hond een prikband draagt op jouw onderschrift verklaart ze jouw de oorlog :mrgreen:
Brilletje nodig Scooby :cheer: :cheer:
Groetjes Els
Afbeelding
scooby doo

billy schreef:
scooby doo schreef:

Groetjes Els
het is wel een prikband !! ik weet het omdat ik dezelfde gebruik :mrgreen:
billy
Erelid

scooby doo schreef:
billy schreef:
scooby doo schreef:

Groetjes Els
Nee muts, jij denkt een spijkerbandje :denken:
Weet zeker van niet , zullen we wedden?
Groetjes Els
Afbeelding
scooby doo

billy schreef:
scooby doo schreef:
billy schreef:
scooby doo schreef: oei oei :N: pas op voor eline

Groetjes Els
Groetjes Els
euhm ik ben nu niet echt voor rede vatbaar om te wedden maargoed .
waarop wil je wedden ? en geen man onterende voorstellen he
billy
Erelid

scooby doo schreef:
billy schreef:
scooby doo schreef:
billy schreef: Brilletje nodig Scooby :cheer: :cheer:
Groetjes Els
Groetjes Els
Ik ook niet, dus we houden het wedden maar tegoed oke :mrgreen:
Weet ook geen onterende voorstellen :eek:
Groetjes Els
Afbeelding
scooby doo

billy schreef:
scooby doo schreef:
billy schreef:
scooby doo schreef: het is wel een prikband !! ik weet het omdat ik dezelfde gebruik :mrgreen:
Groetjes Els
Groetjes Els
eerlijk gezegd lijkt heeft die hond op de foto wel een ding aan dat verschrikkelijk op een prikband , pinneband /marteltuig of hoe heet het ook lijkt . maargoed als ik nu zeg dat die hond een prikkie draagt (tlijkt wel frisdrank) dan wordt het langs de andere kant toch weer onkent
dus ga ik gewoon zwijgen nu . nee ik ga niet zwijgen nu ik weet gewoon dat ie een prikkie draagt (denk ik ) en ik wil het gewoon even laten weten aan de mensen die prikkie's haten . maar wie gaat mij nu geloven
? een kerel die een het studeren is voor priester .
billy
Erelid

scooby doo schreef:
billy schreef:
scooby doo schreef:
billy schreef: Nee muts, jij denkt een spijkerbandje :denken:
Groetjes Els
Groetjes Els
eerlijk gezegd lijkt heeft die hond op de foto wel een ding aan dat verschrikkelijk op een prikband , pinneband /marteltuig of hoe heet het ook lijkt . maargoed als ik nu zeg dat die hond een prikkie draagt (tlijkt wel frisdrank) dan wordt het langs de andere kant toch weer onkent
dus ga ik gewoon zwijgen nu . nee ik ga niet zwijgen nu ik weet gewoon dat ie een prikkie draagt (denk ik ) en ik wil het gewoon even laten weten aan de mensen die prikkie's haten . maar wie gaat mij nu geloven
Jaja het is een ramp allemaal, dat het mag. :mrgreen:
Ik geloof je al niet , wie volgt

http://www.hondenshop.nl/shop/images/3049b.jpg

Groetjes Els
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

scooby doo schreef: eerlijk gezegd lijkt heeft die hond op de foto wel een ding aan dat verschrikkelijk op een prikband , pinneband /marteltuig of hoe heet het ook lijkt . maargoed als ik nu zeg dat die hond een prikkie draagt (tlijkt wel frisdrank) dan wordt het langs de andere kant toch weer onkent
:neenee: goed kijken!
scooby doo

nu zie ik het

sorry mijn fout
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”