Nou, dat is dus nu totaal aan de orde bij Yentie en Toby.
Yentie ziet een hond, zet het op een blerren en Toby duikt in die andere hond. Honden waar Toby het altijd goed mee kon vinden zijn nu vijanden geworden omdat Yentie dat zegt.
(echt erin duiken is gelukkig nog niet gebeurd omdat ik beiden aan de lijn heb, maar het scheelde gisteren bijvoorbeeld maar een haartje met Toby's vriendje de king charles spaniel.)
Ik moet dus zorgen dat Yentie niet meer zo loopt te blaffen naar andere honden, want zij is puur de aanleiding en als ik Yentie rustig heb, blijft Toby dat ook (hoop ik)
Maar hoe doe ik dat?
Ze luistert wel naar Nee en Foei, maar binnen een paar tellen is ze weer aan het blaffen. Het komt voort volgens mij uit een soort angst voor andere honden, onzekerheid ofzo. Dus contact met andere honden en dan leren dat ze wel leuk zijn, zou het mooiste zijn.
Hoe zien jullie dat en wat kan ik dan het beste doen. Er wel even rekening mee houdende dat ze dus verder niet opgevoed is, he? ze kent een paar commando's: kom mee, hier en nee.
(we gaan nog met haar op cursus, maar die beginnen pas in januari en voor die tijd wil ik toch wel graag dat we in ieder geval dat opjuinende gedrag van haar onder de knie hebben want op deze manier kan ik eigenlijk niet met Toby en Yentie tegelijk lopen)