Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokken met

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Jose schreef:
jidde schreef:Ik ben benieuwd of Elly erover weet hoe je over haar praat :19:
En nog wat!
Je zegt dat meerdere fokkers vastgesteld hebben dat een navelbreuk erfelijk is. Ik weet niet welke fokkers het zijn, maar degene die op het dh forum gepraat hebben zeggen allemaal dat het niet erfelijk is :19:
Wendy wij hebben contact gehad met meerdere DA's en allemaal zeggen ze het zelfde...Mevrouw u hebt een hond met een erfelijke afwijking,nee daar mag u niet mee fokken.
Tevens hebben wij het ook gevraagd op het DH forum,inderdaad lopen daar de meningen uiteen.
Maar ik mag toch aannemen dat een DA weet waar hij over praat ;)
maar dan mijn vraag.
Je wist het van te voren en ik las op het forum dat je 2e keus had, en nog keus had uit een zwart gele en een grauwe. Dat laatste weet ik nog wel, dat je kon kiezen uit zwartgeel en grauw. Je WIST wat je kocht, is het niet?
Op het forum heb ik nog niet gelezen dat het erfelijk is hoor :19:
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

jidde schreef:
Jose schreef:
jidde schreef:Ik ben benieuwd of Elly erover weet hoe je over haar praat :19:
En nog wat!
Je zegt dat meerdere fokkers vastgesteld hebben dat een navelbreuk erfelijk is. Ik weet niet welke fokkers het zijn, maar degene die op het dh forum gepraat hebben zeggen allemaal dat het niet erfelijk is :19:
Wendy wij hebben contact gehad met meerdere DA's en allemaal zeggen ze het zelfde...Mevrouw u hebt een hond met een erfelijke afwijking,nee daar mag u niet mee fokken.
Tevens hebben wij het ook gevraagd op het DH forum,inderdaad lopen daar de meningen uiteen.
Maar ik mag toch aannemen dat een DA weet waar hij over praat ;)
maar dan mijn vraag.
Je wist het van te voren en ik las op het forum dat je 2e keus had, en nog keus had uit een zwart gele en een grauwe. Dat laatste weet ik nog wel, dat je kon kiezen uit zwartgeel en grauw. Je WIST wat je kocht, is het niet?
Op het forum heb ik nog niet gelezen dat het erfelijk is hoor :19:
Nee wij wisten pas van de navel breukjes toen wij Ivy gingen halen.
Wij wilde geen zwart/bruine en ook geen langhaartje,maar een grauwe.
Dat staal grauwe meisje wat eigenlijk nessa haar eerste keus was kon volgens de fokker niet bij ons
dus bleef Ivy over
Afbeelding
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Gaarne problemen die op een ander forum spelen/speelden niet hier verder uit te vechten.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

connie schreef:Nou het lijkt erop dat er mensen zijn die worden "gestuurd" en niet uitzichzelf komen.
Maar dat gebeurd hier wel vaker he.
En wat wij op ons forum doen mogen we zelf weten, doe jij toch ook Inge?
Zoals mensen om niets er afpleuren. Dat is pas triest.

Maar om even on-topic te blijven, de fokker heeft op geen enkele manier iets willen doen. En dat er op fora iets word gepost, dat is een goed recht.
Ik ben niet gestuurd, moet je me toch beter voor kennen, ik geef mijn mening/antwoord op José haar schrijven :wink:
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

hmm, bij shih tzu`s is het heel normaal dat er een navelbreukje voorkomt. Dus ik maak me er niet zo druk om. Ik laat het bij een neste pups wel altijd ff nakijken of ze niet extreem groot zijn. Maar om heel eerlijk te zijn, wij hebben nog nooit problemen gehad met een pup ivm zn navelbreukje, ik ken ook geen shih tzu fokker die dat wel heeft gehad.
Het zal dus ook wel per ras verschillen.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

bij de basenji komen navelbreukjes ook zeer regelmatig voor, het geeft bijd it ras ook geen problemen natuurlijk moet je er wel als fokker van "weg "proberen te fokken, maar dat is vrij moeilijk met een ras als dit waar maar een klein bestand gebruikt wordt voor de fok. Mijn teef heeft ookeen navelbreuk gehad dat terwijl beide ouders van haar dit niet hadden, haar eeste nest pups hadden 2 van de 4 een navelbreuk, in eerste instantie alle 4 maar twee zijn vanzelf dichtegegroeid toen ze een week of 8 waren niets meer te zien en helemaal tiptop in orde, dat mijn teef een navelbreuk heeft gehad heeft helemaal geen problemen opgeleverd bij de zwangerschap of wat dan ook, is mij ook totaal onbekent bij de basenji dat dit wel problemen zou opleveren.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”