Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

update zindelijkheid Wombat

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

linlin

Ongelezen bericht door linlin »

yamie schreef:
hahhahha het zit je wel dwars he....terwijl ik toch echt nooit wat over je mormels gezegd heb, maar ach als die van mij niet luisteren zal dat wel komen omdat ze dan het voorbeeld nemen aan mijn eigen bastaard :ok:
HAHAHAHAHA! die mormels van jou, met stamboom en al, zijn net zo drammerig en eigenwijs dus ongehoorzaam als die rare bastardino's van mij! en daarom vind ik ze ook erg leuk!

dát wilde ik maar even bevestigd zien! :mrgreen: :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

linlin schreef:
yamie schreef:
hahhahha het zit je wel dwars he....terwijl ik toch echt nooit wat over je mormels gezegd heb, maar ach als die van mij niet luisteren zal dat wel komen omdat ze dan het voorbeeld nemen aan mijn eigen bastaard :ok:
HAHAHAHAHA! die mormels van jou, met stamboom en al, zijn net zo drammerig en eigenwijs dus ongehoorzaam als die rare bastardino's van mij! en daarom vind ik ze ook erg leuk!

dát wilde ik maar even bevestigd zien! :mrgreen: :wink:
en dat zal ik ook nooit ontkennen, je hebt mij hier nog nooit horen zeggen dat een stamboompje een garantie is voor een niet eigenwijs mormeltje. :mrgreen:

dus bij deze bevestigd :wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

malinois schreef:
Wil de hond schreef:Wat heet overigens zelfstandigheid, ik zou het eerder opgedrongen afstandelijkheid noemen waar sprake is van door fokkers en bazen van het samenleven afgezonderde bench- en kennelhondjes.
:denken: raar... hier lopen ze op de pups na allemaal los 's nachts....
Oh, ik dacht dat ze vanaf de derde nacht ´s nachts lekker lagen te snurken allemaal, en nu vertel je weer dat ze lekker rondlopen. Raar, :denken: nou ja, het zal allemaal wel...
malinois schreef:alleen wil IK ze niet op mijn slaapkamer.... klaar... dat jij dat wel wilt fijn voor jou.. ik wil het niet...
Waarom wil jij ze niet op je slaapkamer eigenlijk?
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 17 okt 2004 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
linlin

yamie schreef: en dat zal ik ook nooit ontkennen, je hebt mij hier nog nooit horen zeggen dat een stamboompje een garantie is voor een niet eigenwijs mormeltje. :mrgreen:

hoeha! dus al die onopgevoede krengetjes, waar jij laatst elders op dit forum kond van deed, kunnen zomaar per ongeluk ook een stamboompie hebben!

haha! :smile: :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
yamie schreef: en dat zal ik ook nooit ontkennen, je hebt mij hier nog nooit horen zeggen dat een stamboompje een garantie is voor een niet eigenwijs mormeltje. :mrgreen:

hoeha! dus al die onopgevoede krengetjes, waar jij laatst elders op dit forum kond van deed, kunnen zomaar per ongeluk ook een stamboompie hebben!

haha! :smile: :wink:
:denken: uhh..heb jij dat topic wel goed gelezen? ging dat niet over vooroordelen over de jack? waarbij jij degene was die over stamboompjes begon?
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

even weer on-topic:

Ik denk dat Wombat gewoon nog niet begrepen heeft wat de bedoeling is. Dat ze het in een kleinere bench niet doet zal eerder zijn omdat ze haar slaapplaatje niet wil bevuilen dan dat ze echt begrijpt dat er van haar verwacht wordt dat ze het ophoudt totdat het baasje wakker is.

Dus inderdaad ook wat Wil zegt, gewoon er weer vroeger uit en er op tijd bij zijn. Dan kan je haar natuurlijk uitbundig belonen als ze buiten plast en dit steeds verder gaan opbouwen totdat ze begrijpt dat buiten plassen veel meer oplevert dan binnen plassen. Het blijkt trouwens niet uit je berichtjes, maar ik neem aan dat je haar niet straft als ze op haar deken plast?
linlin

yamie schreef:
:denken: uhh..heb jij dat topic wel goed gelezen? ging dat niet over vooroordelen over de jack? waarbij jij degene was die over stamboompjes begon?
was jij niet degene die zei dat die vooroordelen voornamelijk bastaard-russells betrof? en dat een van die vooroordelen was dat het oncontroleerbare, niet op te voeden terroristen zijn?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wil de hond schreef:Oh, ik dacht dat ze vanaf de derde nacht ´s nachts lekker lagen te snurken allemaal, en nu vertel je weer dat ze lekker rondlopen. Raar, :denken: nou ja, het zal allemaal wel...
ja dan moet je beter lezen he... de PUP ligt in de bench de rest loopt los!!!

Wil de hond schreef:Waarom wil jij ze niet op je slaapkamer eigenlijk?
allereerst omdat ik een vrij stijle trap heb en liever niet heb dat de honden daarop komen. Vervolgens heb ik nog een aantal honden die niet kan traplopen en als laatste hebben ze beneden ruimte genoeg, die ruimte heb ik boven niet. Dan heb ik niet de behoefte om ook nog 4 grote honden boven te hebben.
Als een teef loops is mag ze naar boven en een zieke hond mag naar boven (ligt eraan welke het is, als het er 1 is die niet kan traplopen ga ik naar beneden) maar voor de rest liggen ze gewoon beneden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
yamie schreef:
was jij niet degene die zei dat die vooroordelen voornamelijk bastaard-russells betrof? en dat een van die vooroordelen was dat het oncontroleerbare, niet op te voeden terroristen zijn?
oh wat verlaat maar oke.... oncontroleerbare , niet op te voeden terroristen zijn jou woorden, ja ik had idd in het rijtje staan luisteren niet...en ja dat dat vaak "nep"jacks zijn..... ik had wel meer op genoemd, hyper, veel blaffen etc ....dus tja als je er dan juist dit uit wilt pikken, prima...

maar ik begrijp dus dat je het er niet mee eens bent dat een ras verneukt word door er zo leuk mee te rotzooien?
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Bij mij gaan ze standaart de bench in snachts. S avonds doet de laatste persoon die naar bed gaat ze in de bench ( dat is vaak rond een uur of 11) en smorgens haalt mn pa ze er weer uit ( dat is om 6 uur) en laat ze naar buiten.

En ondanks dat is Celine nog niet helemaal zindelijk. Ik kreeg haar met een jaar of 3 ( ze is nu 4 ½) en als ik haar bv na het eten of snachts niet in de bench doet, zeikt ze plassen waarmee ik een hele emmer wel kan vullen.
Ik vind de bench gewoon prettig en mn honden ook. Overdags slapen ze er ook in en dan staan de deurtjes gewoon open.

Dus een kennel voor mechelaars ben ik ook geen tegenstander van, mits ze lekker warm en beschut kunnen zitten natuurlijk.
Maar ik zou bv geen poedels in een kennel stoppen. :mrgreen:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Dus een kennel voor mechelaars ben ik ook geen tegenstander van, mits ze lekker warm en beschut kunnen zitten natuurlijk.
Ik ben daar ook geen tegenstander van, hoewel je dat zou kunnen denken nav eerdere reakties van mij.

Het is alleen wel een wezenlijk andere manier van het houden van een hond vergeleken met het hebben van een hond in huis. Maar daarom nog niet verkeerd.
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nellalisa »

malinois schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:als ik het goed begrijp zit er een deel van de kennel buiten? waar zit dan het probleem als een pup van 4 maand daar eens plast? snap ik compleet niet hoor.
nou ik zou niet willen dat mijn hond onzindelijk was in de kennel. Dat wil je binnen ook niet dus waarom daar dan wel?
die discussie hebben we al eerder gevoerd; ik blijf het gewoon onredelijk vinden wat er van een (jonge) hond wel allemaal niet geëist wordt.
tja ik snap het probleem niet, mijn honden zijn allemaal zo 'opgevoed' en heb er nooit geen problemen mee gehad.
Volgens mij kun je twee dingen doen:

1 of je staat gewoon vroeg op en laat het hondje effe uit
2 of je haalt voor het slapen gaan het drinkbakje weg
Dat beest heeft gewoon een te volle blaas en dat wil die kwijt.

Nellalisa
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”