Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat gebeurd er na de castratie word hij rustig sloom wat er?
Moderator: moderatorteam
- desveld
- nieuw lid
wat gebeurd er na de castratie word hij rustig sloom wat er?
wie kan mij helpen?
ik zit al een tijd te denken over de catratie van mijn bulterier krijsing mechelaar maar ben bang voor de hond die hij mischien hierna zal kunnen worden wat gaat er gebeuren word hij heel sloom en rustig gaat hij minder spelen wie heeft er naar een castratie een drastiese verandering meegemaakt met hun hond?
alvast bedankt
groetjes desveld en marengo
ik zit al een tijd te denken over de catratie van mijn bulterier krijsing mechelaar maar ben bang voor de hond die hij mischien hierna zal kunnen worden wat gaat er gebeuren word hij heel sloom en rustig gaat hij minder spelen wie heeft er naar een castratie een drastiese verandering meegemaakt met hun hond?
alvast bedankt
groetjes debbie en marengo(dat is mijn liefste kruising bulterier mechelse herder) doei
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Er is al ontzettend veel geschreven en gediscusieert op het forum over castratie van reuen. Ik raad je aan eens te zoeken via de zoekfunktie van het forum.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Sjiel
- Zeer actief
-
Sietske
Re: wat gebeurd er na de castratie word hij rustig sloom wat
Het klinkt alsof het een gegeven is dat hij gecastreerd wordt..... waarom laat je hem eigenlijk castreren als je bang bent voor evt. gedrags veranderingen???desveld schreef:ik zit al een tijd te denken over de catratie van mijn bulterier krijsing mechelaar maar ben bang voor de hond die hij mischien hierna zal kunnen worden
Wat drijft je dan om het toch te doen?
-
Cupido
- Vaste gebruiker
De mijne is in elk geval helemaal niet verandert! Ik heb hem destijds laten castreren omdat ik een Berner-teefje erbij kreeg en ik liever geen pups wilde. Hij dekt haar, hangt gekoppeld aan haar maar geeft geen pups! Dat is dan ook het enige.
Als je tegen dieren praat, zullen ze tegen jou praten, waardoor je elkaar zult leren kennen. Als je niet tegen ze praat zullen jullie elkaar niet leren kennen. Wat je niet kent vrees je, en wat je vreest maak je kapot...
-
Sietske
- mechelaar_fan
- Zeer actief
-
Sietske
Ik denk dat het de meeste mensen niet eens opvalt, omdat vaak de hond nog jong en in de groei is als hij gecastreerd wordt.mechelaar_fan schreef:Waarom willen mensen altijd maar zitten snijden, en diegenen die het dan hebben gedaan, waarom moeten die dan botweg zitten liegen, en vertellen dat hun hond niet veranderd is....
Als ze dan ouder geworden zijn, en er dus ook enige tijd verstreken is na de castratie, is het karakter van de hond gewoon "zoals hij is" en "zoals hij toch geworden zou zijn", terwijl dit helemaal niet te staven is.
Mensen die hun hond op oudere leeftijd hebben laten castreren zien vaak het verschil wel.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb 2 reuen en 2 teven... er wordt hier niets gedekt....Cupido schreef:De mijne is in elk geval helemaal niet verandert! Ik heb hem destijds laten castreren omdat ik een Berner-teefje erbij kreeg en ik liever geen pups wilde. Hij dekt haar, hangt gekoppeld aan haar maar geeft geen pups! Dat is dan ook het enige.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Cupido
- Vaste gebruiker
[quote="SietskeKon je ze niet gewoon even een tijdje uit elkaar houden dan?
[/quote]
Tja, nu zou het idd wel anders zijn, ik spreek over bijna 9 jaar terug... Boy kwam uit het asiel, hij moest zoëzo gecastreerd worden van het asiel indien er een teefje bijkwam! Tja... ik heb in elk geval niet de indruk dat hij er ongelukkiger door geworden is.
Tja, nu zou het idd wel anders zijn, ik spreek over bijna 9 jaar terug... Boy kwam uit het asiel, hij moest zoëzo gecastreerd worden van het asiel indien er een teefje bijkwam! Tja... ik heb in elk geval niet de indruk dat hij er ongelukkiger door geworden is.
Als je tegen dieren praat, zullen ze tegen jou praten, waardoor je elkaar zult leren kennen. Als je niet tegen ze praat zullen jullie elkaar niet leren kennen. Wat je niet kent vrees je, en wat je vreest maak je kapot...
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Sietske
Ik weet niet of dit gedaan wordt bij honden, maar zou wel een hele verbetering zijn ten opzichte van castratie!!Ragverp schreef:Eeven een ander vraagje ...
Je kan bij een reu toch ook een vasectomie laten doen ?
Dan blijven de hormonen allemaal op peil en heb je geen gedragverandering ? Of zie ik dat verkeerd. Dit buiten de vraag of je zo'n ingreep wel of niet moet laten doen .
- desveld
- nieuw lid
[quote="mechelaar_fan"]Waarom wil je hem laten castreren? omdat je teveel moet gaan wandelen?
nee het wandellen is absoluut het probleem niet hij berijd me thuis de kussens en de bank leuning de laatste tijd pakt hij alles wat hij pakken kan en daarom zit ik te denken over castratie
nee het wandellen is absoluut het probleem niet hij berijd me thuis de kussens en de bank leuning de laatste tijd pakt hij alles wat hij pakken kan en daarom zit ik te denken over castratie
groetjes debbie en marengo(dat is mijn liefste kruising bulterier mechelse herder) doei
- Ca Cajuina
- Zeer actief
hoe heb je dit al proberen te stoppen en hoe oud is ie?desveld schreef:mechelaar_fan schreef:Waarom wil je hem laten castreren? omdat je teveel moet gaan wandelen?
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Rijgedrag is veelal pure stress en opgekropte energie. Doe je voldoende met je hond en wat maakt dat hij zo gestresst is? Heb je enig idee?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Daan
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja hoor, het kan, maar of het verstandig is betwijfel ik ten zeerste.Daan schreef:is dit mogelijk bij honden?Ragverp schreef:Eeven een ander vraagje ...
Dan blijven de hormonen allemaal op peil en heb je geen gedragverandering ? Of zie ik dat verkeerd. Dit buiten de vraag of je zo'n ingreep wel of niet moet laten doen .
-
Daan
waarom?Wil de hond schreef:Ja hoor, het kan, maar of het verstandig is betwijfel ik ten zeerste.Daan schreef:is dit mogelijk bij honden?Ragverp schreef:Eeven een ander vraagje ...
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Die vraag verwachtte ik al.Daan schreef:waarom?
Kijk, bij een reu die niet samenleeft met een intakte teef is het natuurlijk wel handig, je voorkomt zo onverhoopte dekkingen.
Maar, een reu die met een intakte teef samenleeft zal deze teef dan vaak dekken, omdat het toch geen kwaad kan.
Echter, vroeg of laat zal de teef een baarmoederontsteking krijgen, en dan is het opeens over met de pret. Het is niet 100% zeker, maar de kans erop is beduidend hoger als bij een teef die niet loopsheid na loopsheid vaak gedekt wordt. Daarom vind ik het onverstandig.
- desveld
- nieuw lid
er word gevraagt of ik al wat aan het rijden heb geprobeert te doen ja nou ik haal hem van de bank als ik hem betrap of van de leuning hij doet het niet op mij trouwens en of ik genoeg met hem doe nou wij gaan tegen 4 uur smidags altijd een stuk fietsen of naar het bos wij wonen tegen over het bos dus daar zijn we elke dag wel een keer te vinden ook denk ik trouwens aan castratie in de de hoop dat zijn agresievi tijd tegenover andere honden minder word
-
Daan
haha, dat is duidelijk.Wil de hond schreef:Die vraag verwachtte ik al.Daan schreef:waarom?![]()
Kijk, bij een reu die niet samenleeft met een intakte teef is het natuurlijk wel handig, je voorkomt zo onverhoopte dekkingen.
Maar, een reu die met een intakte teef samenleeft zal deze teef dan vaak dekken, omdat het toch geen kwaad kan.![]()
Echter, vroeg of laat zal de teef een baarmoederontsteking krijgen, en dan is het opeens over met de pret. Het is niet 100% zeker, maar de kans erop is beduidend hoger als bij een teef die niet loopsheid na loopsheid vaak gedekt wordt. Daarom vind ik het onverstandig.
Ik vroeg het om de volgende reden.
Mocht ik ooit mijn reu willen beletten om ooit voor nageslacht te zorgen( ik weet niet eens of hij daar toe in staat is met zijn ballen in zijn buik)
dan wordt een eventuele castratie een zoektocht in zijn buik.
Dus dan leek mij zo'n vasectomie een mooie oplossing.
Voor hem.
Voor de teef dus niet.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je hebt een vrij lastige kruising in huis. Een mechelaar is erg energiek en heeft echt een taak nodig. De bul is ook energiek maar niet erg gemotiveert in werken. De bul is als reu weer moeilijk met andere reuen, iets dat een mechel ook wel kan hebben.
Dat gedoe met andere honden zou erg kunnen verminderen als je hem castreerd. Waarschijnlijk is het vanwege de ouderrassen een zelfzekere pittige hond die graag vecht. Castratie zal hem een deel van zijn motivaties ontnemen, maar waarschijnlijk heeft hij de smaak zowiezo te pakken en zal het vechten niet helemaal weggaan.
Het rijden is een gedragsprobleem, niet iets dat je met een castratie oplost. Je hond mist iets en je zou eens moeten kijken waar je hem mee bezig kan houden. De werklust van de mechel kan zijn uitlaatklep waarschijnlijk niet vinden. Heb je wel eens geprobeert elke dag een sessie of 2-3 gehoorzaamheid in te voeren? Hiermee bedoel ik gewoon elke dag een paar keer een kwartier strakke appel oefenen met beloning in de vorm van bv een balspel. Een hond die gek is op een bal is goed af te leiden en leert enorm snel omdat de bal zijn motivatie wordt. Je kan dan een soort strakke appel aanleren, bv netjes volgen, zeer snel hierkomen, afstandsoefeningen aanleren, zoekspelletjes etc.
Veel honden die heerlijk lang wandelen en veel aandacht krijgen hebben daar toch niet genoeg aan. Zijn geest moet ook moe worden.
3 sessies gehoorzaamheid kunnen zijn geest al dusdanig vermoeid maken dat hij minder probleemgedrag zal vertonen. Gehoorzaamheid in combinatie met andere honden is zowiezo nooit weg natuurlijk
Dat gedoe met andere honden zou erg kunnen verminderen als je hem castreerd. Waarschijnlijk is het vanwege de ouderrassen een zelfzekere pittige hond die graag vecht. Castratie zal hem een deel van zijn motivaties ontnemen, maar waarschijnlijk heeft hij de smaak zowiezo te pakken en zal het vechten niet helemaal weggaan.
Het rijden is een gedragsprobleem, niet iets dat je met een castratie oplost. Je hond mist iets en je zou eens moeten kijken waar je hem mee bezig kan houden. De werklust van de mechel kan zijn uitlaatklep waarschijnlijk niet vinden. Heb je wel eens geprobeert elke dag een sessie of 2-3 gehoorzaamheid in te voeren? Hiermee bedoel ik gewoon elke dag een paar keer een kwartier strakke appel oefenen met beloning in de vorm van bv een balspel. Een hond die gek is op een bal is goed af te leiden en leert enorm snel omdat de bal zijn motivatie wordt. Je kan dan een soort strakke appel aanleren, bv netjes volgen, zeer snel hierkomen, afstandsoefeningen aanleren, zoekspelletjes etc.
Veel honden die heerlijk lang wandelen en veel aandacht krijgen hebben daar toch niet genoeg aan. Zijn geest moet ook moe worden.
3 sessies gehoorzaamheid kunnen zijn geest al dusdanig vermoeid maken dat hij minder probleemgedrag zal vertonen. Gehoorzaamheid in combinatie met andere honden is zowiezo nooit weg natuurlijk
-
Sjiel
- Zeer actief
dan moeten ze voor een vasectomie ook in de buik zijn, en de zaadleiders zijn nog ff kleiner dan testikels. Als het goed is is een binnebal niet vruchtbaar, spermatozoieten ontwikkelen niet goed bij een te hoge(=lichaaams) temperatuur (daarom hangen ze normaalgesproken ook buiten het lichaam)Daan schreef:Mocht ik ooit mijn reu willen beletten om ooit voor nageslacht te zorgen( ik weet niet eens of hij daar toe in staat is met zijn ballen in zijn buik)
dan wordt een eventuele castratie een zoektocht in zijn buik.
Dus dan leek mij zo'n vasectomie een mooie oplossing.
weg gehaald zit een virus in
- desveld
- nieuw lid
gelukkig is het rijden van marengo op de banken en op bezoek al wel minder aleen bij het bezoek wil hij nog wel eens effe proberen maar dat gaat redelijk nu en ja het vechten met andere honden is heel typish bij hem kom ik reuen tegen die kleiner zijn als hem is er niks aan de hand maar waneer ze groter zijn als hem wil hij vechten hij zoekt de rassen volgens mij uit of zo bijv steffers en mastinos boxers rotweilers herders en noem ze zo maar op soms denk ik wel eens snapt hij dan niet dat die hond veel groter als hem is? maar ja ik ben er nog niet over uit of ik het wel aan durf de castaratie ik heb namenlijk een paar jaar terug mijn akbash dat is een turkse herder verloren tijdens een sterelisatie vandaar mijn angst een beetje voor de nacose.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
desveld schreef:gelukkig is het rijden van marengo op de banken en op bezoek al wel minder aleen bij het bezoek wil hij nog wel eens effe proberen maar dat gaat redelijk nu en ja het vechten met andere honden is heel typish bij hem kom ik reuen tegen die kleiner zijn als hem is er niks aan de hand maar waneer ze groter zijn als hem wil hij vechten hij zoekt de rassen volgens mij uit of zo bijv steffers en mastinos boxers rotweilers herders en noem ze zo maar op soms denk ik wel eens snapt hij dan niet dat die hond veel groter als hem is? maar ja ik ben er nog niet over uit of ik het wel aan durf de castaratie ik heb namenlijk een paar jaar terug mijn akbash dat is een turkse herder verloren tijdens een sterelisatie vandaar mijn angst een beetje voor de nacose.
Zoekt je hond die honden op als hij losloopt of valt hij alleen uit aan de lijn? Als er namelijk sprake is van angstagressie is castratie echt niet aan te bevelen want dan wordt zijn gedrag naar andere honden toe er waarschijnlijk alleen maar slechter van.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- desveld
- nieuw lid
[
Zoekt je hond die honden op als hij losloopt of valt hij alleen uit aan de lijn? Als er namelijk sprake is van angstagressie is castratie echt niet aan te bevelen want dan wordt zijn gedrag naar andere honden toe er waarschijnlijk alleen maar slechter van.[/quote]
marengo word in januarie 4 jaar oud.
en hij loopt naar de honden toe snuffelt en gaat dan als een stanbeeld zich groot makend stil staan met zijn hoofd precies naast de nek van de andere hond staart hellemaal stil en dan gaat het zo snel hap en hij valt hem aan als ik dat zie dat hij stil staat probeer ik hem al meteen weg te halen maar dan is het al te laat want trek ik hem weg word hij nog feller als hij aan de riem zit loop ik met een boogje om andere honden heen hij gromt niet of zo als waarschuwing zo ineens. heel raar
Zoekt je hond die honden op als hij losloopt of valt hij alleen uit aan de lijn? Als er namelijk sprake is van angstagressie is castratie echt niet aan te bevelen want dan wordt zijn gedrag naar andere honden toe er waarschijnlijk alleen maar slechter van.[/quote]
en hij loopt naar de honden toe snuffelt en gaat dan als een stanbeeld zich groot makend stil staan met zijn hoofd precies naast de nek van de andere hond staart hellemaal stil en dan gaat het zo snel hap en hij valt hem aan als ik dat zie dat hij stil staat probeer ik hem al meteen weg te halen maar dan is het al te laat want trek ik hem weg word hij nog feller als hij aan de riem zit loop ik met een boogje om andere honden heen hij gromt niet of zo als waarschuwing zo ineens. heel raar
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat gebeurd er als je je er niet mee bemoeit??desveld schreef:[
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- mechelaar_fan
- Zeer actief
het gaat duidelijk over een overstresste hond, daar moet je iets aan doen. je moet meer met de hond spelen, en hem meer op zijn gemak zetten. Je hond weet dikwijls niet wat gedaan, en begint dan van stress te rijden, dat is zijn uitlaatklep.
Tracht de oorzaken van de stress weg te nemen, en verlaag de stress door meer leuke ontspannende spelletjes.
Tracht de oorzaken van de stress weg te nemen, en verlaag de stress door meer leuke ontspannende spelletjes.
- desveld
- nieuw lid
gestest marengo?
dat geloof ik niet ik werk nu niet meer ben dus de hele dag thuis hij slaapt bij mij in bed we gaan elke dag een stuk fietsen of wandelen in het bos we spelen thuis met de bal met zijn flos we knuffelen ik ben eigenlijk de hele dag wel met hem bezig.
het rijden is ook al zo goed als over maar het felle tegen over andere honden dat is niet prettig ik kan nooit met een gerust hart lekker relaxt in het bos wandellen ik ben alltijd op me hoeden voor andere honden
dat geloof ik niet ik werk nu niet meer ben dus de hele dag thuis hij slaapt bij mij in bed we gaan elke dag een stuk fietsen of wandelen in het bos we spelen thuis met de bal met zijn flos we knuffelen ik ben eigenlijk de hele dag wel met hem bezig.
het rijden is ook al zo goed als over maar het felle tegen over andere honden dat is niet prettig ik kan nooit met een gerust hart lekker relaxt in het bos wandellen ik ben alltijd op me hoeden voor andere honden