Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vroege geboorte? update onderaan

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

shamal
geregistreerd lid
Contacteer:

vroege geboorte? update onderaan

Ongelezen bericht door shamal »

Mijn teef is gedekt en volgens de 63 dagen na het dekken zouden 20 oktober de puppies kunnen komen.

Ik heb al een heerlijk plekkie voor dr gemaakt waar de andere honden niet mogen komen en daar ligd ze nu ook netjes.

Gisteravond was ze ineens heel onrustig, tepels en buik likken, opstaan, rondje draaien en dan terug opnieuw :denken:
Ik ben de hele nacht maar een beetje bij haar gebleven uit bezorgdheid.
Nu is ze weer iets rustiger, eigenlijk misschien weer tè rustig. :slaap:
Kunnen de pups eerder komen, ook een kleine week?

Is er iets speciaals wat ik voor haar kan doen behalve de da bellen als ik het niet vertrouw?
Laatst gewijzigd door shamal op 25 okt 2004 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

weet je dat zelf niet dan :denken:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Misschien een fokker raadplegen?
Is dit je eerste nestje? zo ja, dan zou ik er altijd een ervaren fokker bijnemen die je helpt en begeleidt erbij
shamal
geregistreerd lid
Contacteer:

Voor mij is het niet het eerste nestje, voor de hond wel.

Bij ons Jack russeltje verliep alles zonder problemen ik ben alleen benieuwd of er verschil is tussen bv grote en kleine honden
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik zou heel snel een fokker raadplegen!
Niet elk nest gaat zoals het wezen moet, ik hoop dat je je goed hebt voorbereid!
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Dit alles lijkt mij het normale beeld, als ik het vergelijkt met ons nest, ik zou mij niet al te ongerust maken, maar slaat nog wat honden boeken na evt uit de bib.

Je kan wel eens kans hebben van vocht in longen of vlies wordt niet goed los gebeten door moeder of navel streng enz.

Succes Gr Bertus.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

idorh schreef:Dit alles lijkt mij het normale beeld, als ik het vergelijkt met ons nest, ik zou mij niet al te ongerust maken, maar slaat nog wat honden boeken na evt uit de bib.

Je kan wel eens kans hebben van vocht in longen of vlies wordt niet goed los gebeten door moeder of navel streng enz.

Succes Gr Bertus.
die vat ik ff niet? vocht in de longen? vlies niet goed stuk gebeten? wat heeft dat nu te maken met dat de hond onrustig was/is?

op zich kan een hond, zeker bij het eerste nestje best ff van te voren "buien"hebben, puppen die verder dalen/zakken/verliggen.... daarbij is een geboorte op dag 58 of 59 helemaal niet raar, wie weet had ze al wat ontsluitings weeen, die kunnen dagen van te voren al beginnen en daar kan een hond zeker onrustig van worden....

hou haar temperatuur in de gaten, zakt die met een flinke graad zou dat kunnen betekenen dat er wat op komst is...
idorh
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
idorh schreef:Dit alles lijkt mij het normale beeld, als ik het vergelijkt met ons nest, ik zou mij niet al te ongerust maken, maar slaat nog wat honden boeken na evt uit de bib.

Succes Gr Bertus.
die vat ik ff niet? vocht in de longen? vlies niet goed stuk gebeten? wat heeft dat nu te maken met dat de hond onrustig was/is?

op zich kan een hond, zeker bij het eerste nestje best ff van te voren "buien"hebben, puppen die verder dalen/zakken/verliggen.... daarbij is een geboorte op dag 58 of 59 helemaal niet raar, wie weet had ze al wat ontsluitings weeen, die kunnen dagen van te voren al beginnen en daar kan een hond zeker onrustig van worden....

hou haar temperatuur in de gaten, zakt die met een flinke graad zou dat kunnen betekenen dat er wat op komst is...
Ik geef aan dat je nu nog niet ongerust moet maken, dat ander heeft te maken met eigen ervaring eigen nest en wat je er tegen kan doen.

Gr Bertus.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

dan snap ik hem nog niet bertus....en ik bedoel dit niet naar hoor...maar wat heeft het een met het ander te maken? ik bedoel ...een eigen ervaring van een vroeg geboorte? met die 'problemen"?
idorh
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:

Succes Gr Bertus.

Om ellenlange discussie te voorkomen stuur ik een pb naar je toe.
Gr Bertus.
shamal
geregistreerd lid
Contacteer:

Kort samengevat is het dus hoogstwaarschijnlijk dat de pups zich gedraaid hebben, daar kan ik wat mee :ok:

Ze heeft zich nu weer heerlijk genesteld en alles is rustig in de buik.
Gister was een éénenal gerommel en gebrobbel daarbinnen.
Ik zal idd haar temp. eens in de gaten gaan houden.

Bedankt voor de tips in elk gaval.

gr Janet
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Het nestje wat ik nu heb liggen is ook op dag 58/59 geboren, zonder problemen en allemaal normale gewichten. Ik heb alleen iets meer warmte gegeven dan normaal, maar ook dat hadden ze eigenlijk niet nodig.

Veel succes!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
moeli
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door moeli »

Twee weken voor de verwachte werpdatum begin ik de teef regelmatig te temperaturen, zakt de temp ineens flink , is de geboorte niet ver meer,tot drie maal toe klopte het bij mij precies en wist ik wanneer de pupjes zouden komen. Grote nesten komen vaak wat eerder, kleine nesten wat laten, succes Annemieke
Zanyah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Zanyah »

Pups hoeven ook niet eerder te komen. Het is heel normaal als de teef een week ervoor nesteldrang heeft. Ze moet zich voorbereiden. Dikke kans dat de pups netjes op tijd komen. Een goed handboek voor de fokker ter voorbereiding is : De geboorte bij de hond geschreven door dhr. Naaktgeboren. Verder wens ik jou en de teef veel succes bij de bevalling en het grootbrengen van de pups. Is de teef erg dik?
shamal
geregistreerd lid
Contacteer:

Ik vind haar niet heel erg dik als ik het vergelijk met de jack russel dan :denken: Balou liep de laatste week echt bijna met de tepels over de grond.
Dennie heeft een bescheiden buik maar is wel over dr hele lijf veranderd, ze heeft nu een hele dikke nek gekregen :N:
Als ze op de rug ligt zie je aan beide kanten haar buik op de bank zakken :smile:
Het tepelbed is gevuld en ze laat de melk sinds vanochtend vallen als je over de buik wrijft. :mrgreen:

:pffff: de spanning stijgt
Afbeelding
moeli
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door moeli »

WAt ik zelf ook altijd heel overzichtelijk en duidelijk vind is de fokkerswijzer van kynotrain, je kunt deze vinden op www.kynotrain.nl. Ik vind het heel overzichtelijk , simpel en je kunt alles makkelijk nalezen en zelf van alles erin noteren. succes annemieke
shamal
geregistreerd lid
Contacteer:

We zijn nu op 68 van de drachtigeheid en afgelopen weekend begon ik me toch serieus zorgen te maken.
mijn man riep al vanaf dag 1 dat ze schijnzwanger zou zijn.

Vandaag is dit helaas bevestigd door het laten maken van een scan. :jank:

Kweet het, had ik dit nou direkt maar laten doen, mar ze was zooooo duidelijk aan het veranderen, ik zag zelfs de pupsels al bewegen :denken:
Het enige wat er bewoog was een enorme gasbel. :mrgreen:

Jammer maar helaas, wie weet de volgende keer meer geluk.
Afbeelding
Zanyah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Zanyah »

Helaas pindakaas! De volgende keer meer geluk, en waarschijnlijk al een stukkie eerder naar de dierenarts voor een echo?! :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jammer voor je. Maar nu heb je in ieder geval een half jaar om je goed te verdiepen in de materie en wat boeken te lezen (zoals de geboorte van de hond van Naaktgeboren, een echte aanrader).
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Jammer dat ze leeg is.
En een echo maken wil ook niet altijd zekerheid geven hoor.
Over 't algemeen wel maar soms kunnen ze je toch nog verrassen.
Dan roep je weken aan een stuk dat ze schijnzwanger is en in eens schijnt het dat ze zwanger was :mrgreen:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Goh Rea....ervaring? :mrgreen:

Jammer dat ze leeg is gebleven, volgende keer beter!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”