Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Royal Canin komt met engelse bull brok en boxerbrok

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Orient
Vaste gebruiker

Royal Canin komt met engelse bull brok en boxerbrok

Ongelezen bericht door Orient »

Hallo,

Uit betrouwbare bron weet ik te melden dat er voor de Engelse Bull en de Boxer een eigen brok kom bij Royal Canin

Deze brokken zijn op het ras toegespits

Nu weet ik dat er natuurlijk een groot deel commercie is maar er zal ook een gedeelte van waarheid in zitten dat die brok beter is voor dat soort rashond.

Kijk een brok is al niet iets natuurlijks als je dat wil geef je barf of vers.

Maar als je toch al brokken maakt waarom zal je dan niet rasspecifiek gaan maken je maakt toch al iets wat niet overeen komt met de natuur maar een voeding waar alles afgemeten in zit.

Ook blijkt de vorm van de brok gemaakt te zijn voor de onderbijt ook niet slecht bedacht.

Groetjes,

Klaas
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Sorry,maar ik vind het onzin.
Waarom zou een Bull of Boxer zo veel anders zijn dan mijn honden? Ben benieuwd wat er dan zo anders aan die brok zal zijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Nou ik ben heeeeel benieuwd, een speciale brok boxers en Bullen.. klinkt mij als grote onzin maar goed :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Zullen wel stoere brokken zijn. speciaal voor onderbijters met een kort verhemelte.
Wat een onzin he? Iedere hond is inwendig hetzelfde.
Honden mogen dan wel gedomesticeerde wolven zijn, maar van binnen is er niets veranderd.
Het is puur commercieel waar ze mee bezig zijn. :boos:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Als ik hun folder alleen al lees dan gaan mijn haren overeind bij hun welgemeende goedbedoelde advies om pups van grote rassen mager te houden. Het is ook heel treurig om te zien en te horen dat mensen met een wandelen rammelkastje dan ook dit merk voeren :evil:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

...marketing.....$$$..marketing...$$$... :roll:
Afbeelding
Carel
Actief

Zo is het!
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

ja de fabrikanten moeten toch iedere keer weer nw onzin verzinnen om geld in het laadje te brengen
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Nou hier heb ik 8 honden, vanochtend waren het 9 met een onderbijt die echt alle brokken kunnen eten dikke bl :blah: :blah: it.

Gaat allemaal om het geld, heb een keer een verkoper hier gehad nou mijn oren klapperen nog van zijn informatie.

Maria :E:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Wel toeval dat ze het maken voor een populair ras...wanneer komt er een brok voor de thai ridgeback??? :idea:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ze hebben ook al een variant voor labradors en Duitse Herders.
Ik hoef het niet, mijn boxer krijgt gewoon een andere brok en vers :mrgreen: Heeft ze ondanks de onderbeet en de afgesleten tandjes helemaal geen problemen mee :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ze hebben ook Duitse Herder ervan en van mensen hoor ik dat de honden het er schitterend op doen! Bij de dh gaat het vooral om de kleuren, die worden erg mooi!
Nanni haar zoon krijgt het ook en is ontzettend mooi in zijn vacht en heeft ook meer karakter erdoor gekregen. Of dat echt door het voer is, dat weet ik niet. want een teef van de club krijgt het ook en heeft opeens ook meer karakter. :denken:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

jidde schreef:Ze hebben ook Duitse Herder ervan en van mensen hoor ik dat de honden het er schitterend op doen! Bij de dh gaat het vooral om de kleuren, die worden erg mooi!
Nanni haar zoon krijgt het ook en is ontzettend mooi in zijn vacht en heeft ook meer karakter erdoor gekregen. Of dat echt door het voer is, dat weet ik niet. want een teef van de club krijgt het ook en heeft opeens ook meer karakter. :denken:
wow, karakter uit een brokje.
Dat is pas handel. :smile:
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

wat betreft de labrador brok kan ik beamen dat het doet waar het voor bedoeld is, veels labjes hebben een aardig overgewicht, geef ze het labvoer van royal canin en inderdaad ze komen er beter door op gewicht zoals het hoort. dh brok heb ik niet geprobeerd, want ze doen het goed op wat ze krijgen en ik verander in princiepe alleen van voer c.q. merk als het niet meer bevalt of als het bij de betreffende hond niet aanslaat.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

speurneus carola schreef:wat betreft de labrador brok kan ik beamen dat het doet waar het voor bedoeld is, veels labjes hebben een aardig overgewicht, geef ze het labvoer van royal canin en inderdaad ze komen er beter door op gewicht zoals het hoort. dh brok heb ik niet geprobeerd, want ze doen het goed op wat ze krijgen en ik verander in princiepe alleen van voer c.q. merk als het niet meer bevalt of als het bij de betreffende hond niet aanslaat.
ik geloof dat niet zo van de dikke labjes.
Ik geloof eerder in te veel voer en te weinig beweging.
Of liever gezegd gewoon minder voeren en meer beweging.
Ik snap niet dat het zo moeilijk is een dikke hond wat minder te voeren.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

jidde schreef:Ze hebben ook Duitse Herder ervan en van mensen hoor ik dat de honden het er schitterend op doen! Bij de dh gaat het vooral om de kleuren, die worden erg mooi!
Hebben ze zich ook al afgevraagd waar die mooiere kleuren ineens vandaan komen :denken:
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

natuurlijk, maar wanneer je al bijna geen voer geeft en hij blijft nog te dik, ik kreeg deze hond terwijl ie 43 kg. woog! terwijl ie er rond de 33 perfect uit zag, dieet voer zat te weinig in, daar werd ie nog slomer van en zeer lusteloos en ongezond, dus toen ik rc vroeg wat ik dan het beste kon geven, kreeg ik zo'n labzak mee om te proberen, en binnen 2 weken was ie glanzend, actief en op gewicht.

wij werkten ook veel met hem, zeker in het begin een hond die je net binnen krijgt en je wilt wel gelijk weten of ie geschikt is als narcoticaspeurhond gaat gelijk aan het werk, maar door zijn overgewicht, slechte konditie en dan ook nog eens voer waar ie totaal geen energie uithaalde (want dat is dieet voer, voer zonder voedingswaarden en zonder bouwstoffen om energie uit te betrekken) dat werkte gewoon niet. terwijl ie met lab voer genoeg over had om energie uit te halen en toch slank werd. zat veel meer smaak aan, hij at het graag (dat andere met hele lange tanden) en hij ging er nog van glimmen ook, hij werd veel en veel vrolijker.
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Angelique25 schreef:
Hebben ze zich ook al afgevraagd waar die mooiere kleuren ineens vandaan komen :denken:
Dat vraag ik mij dus ook af en gecombineerd met de zgn "verandering in karakter" moest ik toch even denken aan al die mensen die hyperactief worden van bepaalde kleurstoffen.... :denken:
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Sietske schreef:
Angelique25 schreef:
Dat vraag ik mij dus ook af en gecombineerd met de zgn "verandering in karakter" moest ik toch even denken aan al die mensen die hyperactief worden van bepaalde kleurstoffen.... :denken:
Naar wat mij verteld is (weet het dus niet zeker) hebben ze het kopergehalte in dat voer wat opgeschroeft. Maar dat zou je dus op zo'n zak moeten kunnen zien (in vergelijk met een zakkie normaal)
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Nu hier bewezen is dat een hond overleden is DOOR Royal Canin brokken
( bloedonderzoek waarin de chemische stoffen in RC aangetoond werden)
nee geen RC meer hier

Ik wil mijn hond niet dood door zijn brokken
Carel
Actief

Minder voeren is ook een idee.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Dat "mode voeren" doe ik dus niet aan mee. Ze krijgen hier FF, vers, en sinds kort zijn we begonnen met barfen. Bevalt me prima. Waar blijft het Rottweilervoer, Chihuahuavoer, Sharpeivoer, en ga zo maar door?
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Afbeelding
Ja ik heb zelf boxers, maar ik kan me gewoon niet indenken dat er volgens hun nu ineens alle problemen kunnen worden opgelost, volgens RC zou door Foliumzuur open verhemeltes voorkomen kunnen worden, goh is wel wat voor de fokkers die graag troep fokken, die geven gewoon de schuld aan een brok, oh u heeft niet de Boxer26 brok gevoert?Tsja dan is het geen fokfout hoor :roll:
Orient
Vaste gebruiker

EvavT schreef:Nu hier bewezen is dat een hond overleden is DOOR Royal Canin brokken
nee geen RC meer hier

Hallo,

Als je bewijs hebt dan bestond RC niet meer dan had je die kunnen aanklagen.

Kijk ik geef zelf Duck en brokken.

En iedereen hier doet moeilijk over brokken met chemische vershouders er in want dat is zulke troep.
Nou kijk dan even in de kastjes wat je zelf allemaal opvreet.
Op elk potje groente of zakje snoep of koekjes kom je ook allemaal e nummers tegen van kleurstoffen of chemische toevoegingen.

Ook al staat het niet op jullie verse voeding dan zit het niet in het zakje wat je koopt gestop maar dan zit het er al eerder in.

Wat denk je dat er in je vlees al zit voordat het in het voer komt,dus we moeten elkaar niet zo gek maken met dit is troep en dat is troep dat hebben de keurdiensten al lang gedaan je moet naar je hond kijkken waar die het goed op doet,en dat lekker gaan voeren ik geef duck en rc brokken en waarschijnlijk ga ik die boxrerbrok een kans geven omdat stilstand achteruitgang is.

Groetjes,

Klaas
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Orient schreef: Hallo,

Wat denk je dat er in je vlees al zit voordat het in het voer komt,dus we moeten elkaar niet zo gek maken met dit is troep en dat is troep dat hebben de keurdiensten al lang gedaan je moet naar je hond kijkken waar die het goed op doet,en dat lekker gaan voeren ik geef duck en rc brokken en waarschijnlijk ga ik die boxrerbrok een kans geven omdat stilstand achteruitgang is.

Groetjes,

Klaas
:19: In de natuur kunnen honden ook echt hun eigen voedsel gaan zoeken wat speciaal voor hun soort/ras gemaakt is. Ik weet best dat de honden van nu niet rechtstreek meer afstammen van wolfen maar om door te slaan over dat soort.

Wat je zelf zegt over brokjes die beter voor ondervoorbijtende honden zijn, denk toch na, dat bestaan niet. Die van mij zijn allemaal ondervoorbijten en hebben echt geen moeite met welke brok dan ook. Dus kolder, ook de RC dat gebruikt als verkoopstunt.

:wat: Maria
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

hun filosofie heeft te maken met de andere lichaamsbouw, en vooral met het verschil in temperament, een driftige, actieve hond heeft andere voedingsbehoeftes dan een rustige mankepoot.
verkoopstechnieken zullen er wel mee te maken hebben, maar ze hebben toch een punt. Als je weet dat heel veel DH voedselintolerantie hebben, het is ahw een raseigenschap, dan kan ik begrijpen dat er een DH-voer wordt ontwikkeld. Als ik het zwakke gestel zie van de engelse bulldog, dan kan ik begrijpen dat er voor die hond een bijzonder dieet wordt ontwikkeld. Je moet toch rekening houden dat het opzetten van een productlijn zoals 'hondenvoer voor engelse bulldoggen' heel veel kost. Royal canin wil op die manier waarschijnlijk in zijn marketing mix zijn expertise bewijzen, en daarmee ook de verkoop van zijn voer in het algemeen verhogen, maar andere marketingacties zouden met minder inspanningen wellicht een beter resultaat geven. Het toont in elk geval aan dat de strijd om het marktaandeel enorm hevig is geworden, gedreven door de kritische consument.
Carel
Actief

Farmfood is voor pups, volwassen honden en oude honden.
Farmfood is er voor alle rassen!

Daar is pas over nagedacht! :ok:
EvavT

Orient schreef:
EvavT schreef:Nu hier bewezen is dat een hond overleden is DOOR Royal Canin brokken
nee geen RC meer hier

Hallo,

:denken: :denken: in wat voor wereld leef jij? Een heel naieve waarschijnlijk
:19:

alsof een dode hond een reden zou kunnen zijn om een Multinational om zeep te helpen :blah:
Tjonge jonge
Hoeveel honden gaan er dood aan kanker en hoeveel mensen laten dit tot op de bodem toe uitzoeken en gaan dan ook nog kosten maken voor een rechtszaak.
Inderdaad bijna niemand
Zeker niet zolang veel dierenartsen gesponsord worden door RC

Ga eens naar de film 9/11 dan zie je hoe de wereld draait. Of kijk ff naar de Keuringsdienst van Waarde

Of dichter bij huis, kijk ff in het andere topic over RC andere brokken: iemand die reageert met :slaap: ofwel ik wil het allemaal niet weten, ik hoor wel dat RC de oorzaak is geweest van kanker bij een hond maar ik voer het toch lekker
Zo is de mens nu eenmaal :19:

Ik (vr) eet zelf geen potjes en troep met allerhande toevoegingen, en zou het mijn hond dus wel geven?!

Wat denk je dat er in je vlees al zit voordat het in het voer komt,
....ik eet geen vlees
je kunt ook verantwoord vlees kopen
zou beter zijn als mensen wat bewuster worden
nu is het allemaal 'ich hab es nicht gewusst'

ja ja

Klaas

RC is in ieder geval spotgoedkoop op dit moment dus inslaan dan :cheer:
Orient
Vaste gebruiker

EvavT schreef:
Orient schreef:
nee geen RC meer hier

Hallo,

:denken: :denken: in wat voor wereld leef jij? Een heel naieve waarschijnlijk

:19:

alsof een dode hond een reden zou kunnen zijn om een Multinational om zeep te helpen :blah:
Tjonge jonge
Hoeveel honden gaan er dood aan kanker en hoeveel mensen laten dit tot op de bodem toe uitzoeken en gaan dan ook nog kosten maken voor een rechtszaak.
Inderdaad bijna niemand
Zeker niet zolang veel dierenartsen gesponsord worden door RC

Ga eens naar de film 9/11 dan zie je hoe de wereld draait. Of kijk ff naar de Keuringsdienst van Waarde

Of dichter bij huis, kijk ff in het andere topic over RC andere brokken: iemand die reageert met :slaap: ofwel ik wil het allemaal niet weten, ik hoor wel dat RC de oorzaak is geweest van kanker bij een hond maar ik voer het toch lekker
Zo is de mens nu eenmaal :19:

Ik (vr) eet zelf geen potjes en troep met allerhande toevoegingen, en zou het mijn hond dus wel geven?!

Wat denk je dat er in je vlees al zit voordat het in het voer komt,
....ik eet geen vlees
je kunt ook verantwoord vlees kopen
zou beter zijn als mensen wat bewuster worden
nu is het allemaal 'ich hab es nicht gewusst'

ja ja

Klaas

RC is in ieder geval spotgoedkoop op dit moment dus inslaan dan :cheer:
Hallo,

Wie is hier nu naief?

Moet wel lachen hoe jij denkt hahha

Kijk rc ontkend niet dat die stoffen in haar voer zitten,dus dan zie je dat ook in het bloed das logisch.

Als jij doping gebruikt dan zie je dat ook in je bloed,als daarna dood gaat aan kanker hoeft dat niet door de doping te gebeuren.

Dan kan je nu bij elke hond die dood gaat die stoffen vinden.

Als die stoffen dodelijk zijn dan stoppen ze die er niet in,in de nieuwe boxerbrok word zelfs een stof ingedaan die tumor ontwikkeling moetr verminderen.

en zo zijn er nog wat vernieuwingen dus ze stoppen er heus niks in waar jouw hond aan dood gaat.

Als jij een pens koopt bij de slager van een koe die antibiotica heeft gehad vind jij ook dat weer in je bloed.

groetjes,

Klaas
EvavT

Klaas, jij kent dit specifieke geval?

RC ontkent wel dat BHA BHT niet geschikt is voor menselijke consumptie, verboden is zelfs, dat het zich opstapelt in de lever etc

zoek ff op internet dan zie je wetenschappelijke studies.

Ze doen bij RC in ieder geval vrij spastisch als je dit meldt

De kweek zalm die wij allemaal eten, daar zijn ook al gevallen van blindheid bij mensen van bekend
En inderdaad hij wordt verboden, ergens volgend jaar
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”