Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is Eukanuba wel zo goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Is Eukanuba wel zo goed?

Ongelezen bericht door Takkie »

Voor Eukanuba wordt heel veel reklame gemaakt.
Heel veel mensen denken van: oh dat is duur en bekend voer, dan is het zeker ook goed voer.
Maar is dat ook zo?

Ik las hier wel eens wat over BHT enzo, hoe zit dat nu precies?
Kan iemand mij vertellen wat er allemaal aan Eukanuba mankeert?
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

ik vind eukanuba niet zo goed.
een deel van de prijs van eukanuba gaat naar de reclame, een ander deel naar de kosten eigen aan een multinational (behoort tot proctor&gamble) en een deel naar zinloze dierproeven. Dit zijn allemaal zaken waar je niets aan hebt.
ik denk niet dat er in eukanuba BHT zit. moet je de samenstelling eens checken.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Zoek ook maar eens op 'eukanuba', dan zie je dat er al veel over is geschreven...
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

...jeukanuba.....en in de usa koop je het gewoon in de super-de-boer voor een paar dollar..... :evil:...en het wordt gesonserveerd met bha en bht ....de zogenaamde "dierlijke bijproducten" zijn klauwen, veren, nagels en hoeven, en hier en daar wat afgekeurde (tumoreuze??) stukken vlees...en o ja...ze doen van die leuke testen op dieren....... :evil:
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Peet2 schreef:...jeukanuba.....en in de usa koop je het gewoon in de super-de-boer voor een paar dollar..... :evil:...en het wordt gesonserveerd met bha en bht ....de zogenaamde "dierlijke bijproducten" zijn klauwen, veren, nagels en hoeven, en hier en daar wat afgekeurde (tumoreuze??) stukken vlees...en o ja...ze doen van die leuke testen op dieren....... :evil:
niet fantaseren.
Peet2
Zeer actief

Ooit naar Radar gekeken? Iams dierproeven? Iams = Eukanuba.
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

die dierproeven hebben niets te maken met je verhaaltje over de dierlijke bijproducten.
Peet2
Zeer actief

De vraag is toch wat er mis is met Eukanuba?
Nou, los van de testen, is er ook met de ingredienten van alles mis.
Eukanuba Adult : chicken, chicken by-product , meal, rice flour BHA, tocopherols. Eukanuba Original: chicken by-product meal, corn, chicken, BHA.
Van alles mee mis, dus.....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

prima voer! 1 van mijn honden was van elk voer wat ik probeerde aan de diarree... behalve van Eukanuba.
Dus die blijft zolang het goed gaat op Eukanuba! Elke hond heeft hier het voer waar hij het het best op doet.

en die dierproeven.... hoe weet je zo zeker dat andere producenten het niet doen/gedaan hebben??? ben je er bij geweest?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Peet2 schreef:wat afgekeurde (tumoreuze??) stukken vlees...
:blah: :blah: :blah: leuk spelletje he... hoe kan ik iets verzinnen...heb je daar bewijs van?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mechelaar_fan
Zeer actief

chicken by product, misschien wel kippenekken, zoals de barfers altijd geven :blah:

maar er is veel beter op de markt
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Het is niet omdat je hond het er nu goed op doet dat het ook een goede en gezonde brok is!
Als je brokken voert waar chemische bewaarmiddelen, kleurstoffen, smaakstoffen enz. inzitten, dan geef je geen goede brokken.
Als ik geen vers zou kunnen geven en nu zou moeten kiezen tussen het aanbod van brokken dan zou ik op zijn minst een merk kiezen waar deze stoffen niet inzitten, en ook op basis van echt vlees (of vis) dat voor menselijke consumptie geschikt is.
En dat is dus zeker niet Eukanuba. :neenee:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

binno schreef:Het is niet omdat je hond het er nu goed op doet dat het ook een goede en gezonde brok is!
ik kijk naar de gezondheid van m'n hond, de vacht, de ontlasting, etc. en daar komt voor 1 hond Eukanuba als beste uit....
Als je als mens brood eet, kun je ook al kanker krijgen, dus 't zal allemaal wel.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

mechelaar_fan schreef:chicken by product, misschien wel kippenekken, zoals de barfers altijd geven :blah:

maar er is veel beter op de markt
:neenee: :neenee: nee nee manneke dan ben je niet goed voorgelicht of je weet niet waarover je praat.
BARFERS geven niet alleen kippennekken,maar alles van kip,inclusief het ei er nog in :smile: kop en poten als toetje

de kant en klaarproducten,daar zit hoofdzakelijk chicken by producten in want dat is ook niet te controleren door klanten en dat zijn de enige botten die te malen zijn!!

.maar dat zijn geen BARFERs die dit geven
Afbeelding
Peet2
Zeer actief

malinois schreef:en die dierproeven.... hoe weet je zo zeker dat andere producenten het niet doen/gedaan hebben??? ben je er bij geweest?
Ja. Iedereen is welkom bij Energique en Carnibest.
Probeer jij maar eens binnen te komen met een cameraploeg bij Jeukanuba...veel succes.
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

:dit bericht is verwijderd omdat niet zo maar een tekst ergens mag over schrijfen of copieren van een site zonder toesteming van de auteur een linkje naar de site is oke
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Peet2 schreef:
malinois schreef:en die dierproeven.... hoe weet je zo zeker dat andere producenten het niet doen/gedaan hebben??? ben je er bij geweest?
Probeer jij maar eens binnen te komen met een cameraploeg bij Jeukanuba...veel succes.
ik heb het over andere brokkenfabrikanten.... :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef::dit bericht is verwijderd omdat niet zo maar een tekst ergens mag over schrijfen of copieren van een site zonder toesteming van de auteur een linkje naar de site is oke

:
mooi overgetikt..... :roll:
maar goed... door zulke opdringere tekstjes krijg je echt niet meer mensen aan het barfen of vers voeren hoor...
als je het op een normale manier brengt misschien wel, maar ik lig hier dus geen sec. wakker van omdat mijn honden het al JAREN prima doen op brokken, nooit ziek zijn, prima ontlasting hebben, gezond zijn en dat in combinatie met heel veel trainen en beweging.....
Ik wil best compleet vers PROBEREN om 1 of 2 x per week als vervanging van een maaltijd te geven... maar als ik dan weer zulke dingen lees.... :blah: :blah:[
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

danja schreef::?dit bericht is verwijderd omdat niet zo maar een tekst ergens mag over schrijfen of copieren van een site zonder toesteming van de auteur een linkje naar de site is oke

Waar komt dit epistel vandaan?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maxcola schreef:Waar komt dit epistel vandaan?
niet van haarzelf zoals ze voordoet lijkt me..... :roll:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

malinois schreef:
Lijkt mij ook niet;daarom vraag ik het ook.
Kan ik die site ook eens bekijken :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maxcola schreef:
malinois schreef:
dacht dat dat ook vrij normaal was, dat als je iets overtikt, je de 'bronvermelding' erbij zet...
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

malinois schreef:
maxcola schreef:
malinois schreef:
dacht dat dat ook vrij normaal was, dat als je iets overtikt, je de 'bronvermelding' erbij zet...

Is wel zo netjes,ja.
Afbeelding
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

nu volg ik het hierzo maar even en vraag me af wat in jullie ogen dan wel een goede en verantwoorde brok is, geextrudeerd (schrijf ik het goed?) dan wel!
valt bijvoorbeeld proplan daaronder of alleen cavom, ff, carnibest???
Peet2
Zeer actief

malinois schreef:
Peet2 schreef:
ik heb het over andere brokkenfabrikanten.... :roll:
OK, prima....noem mij eens 1 naam van een brokkenfabrikant waar jij met een cameraploeg naar binnen mag!

Malinois, ik ben niet uit op oorlog! Als jij een goede brok hebt voor je honden, fijn! Ik hoop echt dat ze een lang en gelukkig leven bij je hebben. Ik ben niet anti-brok...zoals jij wel anti-barf bent..met je blah-blah emoricons. Waar het mij om gaat is, dat je je erin moet verdiepen wat er in zit.
Nutro, Canidae, California.....allemaal prima. En als jouw hond het goed doet op Aldibrokken of wat dan ook ...ook fijn. Maar ik heb 2 honden die echt letterlijk ziek werden van jarenlang brok. Dat wist ik toen nog niet. Totdat ik me ging verdiepen in wat er in een brok zit. En wat voor schade dat een een hond kan doen. Kan....niet Zal!

Dus nogmaals: als je hond het goed doet: prima. Maar als je mijn mening over een brok vraagt, die bol staat van de granen en de chemische antioxidanten die voor menselijke consumptie verboden zijn, dan zeg ik: nee!

Dat mag toch?
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

rob80 schreef:nu volg ik het hierzo maar even en vraag me af wat in jullie ogen dan wel een goede en verantwoorde brok is, geextrudeerd (schrijf ik het goed?) dan wel!
valt bijvoorbeeld proplan daaronder of alleen cavom, ff, carnibest???
carnibest is geen brok :wink:
is een prutje :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Peet2 schreef:OK, prima....noem mij eens 1 naam van een brokkenfabrikant waar jij met een cameraploeg naar binnen mag!
**zucht** dat schrijf ik toch... hoe weet je zo zeker dat het alleen bij Eukanuba gebeurd en nergens anders.....
naar mijn mening gebeurd(e) ook bij andere brokkenfabrikanten niet alleen Eukanuba. Maar dat verhaal is al zo oud en ik heb nog steeds geen nieuwe bewijzen gezien....

Malinois, ik ben niet uit op oorlog! Als jij een goede brok hebt voor je honden, fijn! Ik hoop echt dat ze een lang en gelukkig leven bij je hebben. Ik ben niet anti-brok...zoals jij wel anti-barf bent..met je blah-blah emoricons. Waar het mij om gaat is, dat je je erin moet verdiepen wat er in zit.
ik ben helemaal niet uit op oorlog, maar met je antibrok verhalen en probarf jaag je alleen maar mensen weg ipv ze een advies te geven.
Honden leven al jaren lang en gelukkig op brokken.... en dan zou het nu ineens niet meer goed zijn.... :denken:
Ik ben helemaal niet tegen barf, kan me ook niet herinneren dat ik dat ergens geschreven heb.... :roll: ik heb er de tijd niet voor en daarnaast vind ik het erg risicovol om het zelf te doen dus ALS ik dan zou moeten kiezen koos ik al voor compleet versvoer.... maar aangezien ik dat niet altijd kan en wil geven blijf ik dus als hoofdvoedsel brok geven... met daarnaast een paar keer per week een poging tot compleet vers.... (poging tot omdat 1 het erg slecht eet, vind het niet lekker, de anderen raakten er van aan de diarree, dat wordt zo heel langzamerhand wel beter maar helemaal ga ik het toch niet geven.)
En dat verdiepen heb ik zovaak gedaan, en ik geef gewoon het voer waar elke hond het het best op doet.
Nutro, Canidae, California.....allemaal prima. En als jouw hond het goed doet op Aldibrokken of wat dan ook ...ook fijn. Maar ik heb 2 honden die echt letterlijk ziek werden van jarenlang brok. Dat wist ik toen nog niet. Totdat ik me ging verdiepen in wat er in een brok zit. En wat voor schade dat een een hond kan doen. Kan....niet Zal!
dat zal zeker per hond verschillend zijn... maakt ook niet uit... ik heb voor elke hond ander voer, en heb zo goed als alle soorten al geprobeerd en daar kwamen de merken uit die ze nu hebben....

Dus nogmaals: als je hond het goed doet: prima. Maar als je mijn mening over een brok vraagt, die bol staat van de granen en de chemische antioxidanten die voor menselijke consumptie verboden zijn, dan zeg ik: nee!

Dat mag toch?
ja hoor... maar misschien zou je het op een andere manier kunnen zeggen dan alleen maar brokken afkraken... :wink:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

malinois schreef: de anderen raakten er van aan de diarree, dat wordt zo heel langzamerhand wel beter maar helemaal ga ik het toch niet geven.)
En dit doet je niet aan het denken??
dat honden niet eens meer voer kunnen verdragen wat ze eigenlijk horen te eten?? :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:
malinois schreef: de anderen raakten er van aan de diarree, dat wordt zo heel langzamerhand wel beter maar helemaal ga ik het toch niet geven.)
En dit doet je niet aan het denken??
dat honden niet eens meer voer kunnen verdragen wat ze eigenlijk horen te eten?? :wink:
nee... ze doen het prima op brok... waarom dan op iets zetten wat A: lastig is, B: duur is, C: misschien het allerbelangrijkste .... ziek van worden....
al jaren doen honden het prima op brok en nu is het ineens allemaal zo slecht... 't zal best... ik wil het erbij voeren maar niet als hoofdvoer
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

http://www.labjes.be/waarheid.html

Hier het verhaal over hondenbrokken.
Hebben jullie al bij iams gekeken wat ze met de hondjes uitvoeren. Jij zal er maar liggen zal je ook niet waarderen.
http://www.iamskills.com/

Hier een filmpje over het mishandelen van honden, en het opzettelijk ziek maken van honden. Om "beter"en "gezonder"voer voor je hond te maken. :boos:
Groetjes Anneke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”