Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

je eigen voer....

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

je eigen voer....

Ongelezen bericht door Patrol »

Er wordt veel geschreven over de toevoegingen in voer van BHT e.d. en dat schijnt voor zuigelingen ook verboden te zijn, maar voor ´grote´ mensen niet....

Sommige van jullie BARFEN of voeren helemaal vers... letten jullie ook zo goed op je ´eigen´ voer???

Ikzelf dus niet..... ik denk dat ik ongetwijfeld dus ook van die BHT-stoffen binnenkrijg....en ik voer dus ook RC...
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Mijn honden BARFen.

Zelf let ik redelijk op mijn eten denk ik, niet heel fanatiek. Daar komt echter wel bij dat toegestane hoeveleheden van stoffen als BHT voor diervoeders vele malen hoger zijn dan voor menselijke consumptie voor zover ik weet.

Overigens is mijn reden om op deze manier mijn honden te voeren niet primair mijn "angst" voor foute toevoegingen. Ik vind het simpelweg een veel logischer en natuurlijker manier om honden te voeren dan met "voorgekookte" brokjes van onduidelijke samenstelling.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Maar er is een verschil of je het willens en wetens binnenkrijgt, of dat je er voor kiest om het binnen te krijgen!

Elke dag in de file staan, roken, junkfood, conserveermiddelen enz enz is voor ons ook niet gezond, maar daar kan je keuzes in maken.

Je hond is van jou afhankelijk van wat je hem voorschotelt. Daarin heeft hij geen keuze. :wink:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Ik zelf BARF niet,de honden wel.
Ik koop heel weinig kant en klaar producten,zoveel mogelijk vers uit eigen groentetuin en biologisch vlees.
Ik let er dus wel op.
Afbeelding
ducktails
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ducktails »

Ik maak ook het eten zelf klaar voor mijn honden.
Ik weet nu wat ze krijgen en steek de winst van de kant en klaar brokken in mijn eigen zak!!
Er gaat niks boven vers. Ik moet er niet aan denken om zelf elke dag kant en klare maaltijden te eten. Of dat mijn maaltijden elke dag tot brokken werden geperst!!
Ria
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik let er ook niet meer zo op bij m'n eigen eten want dan kun je niets meer eten, zelfs van brood kan je al kanker krijgen... :denken:
Mijn honden krijgen het voer waar ze het goed op doen, hier is dat voor elke hond een ander merk brokken....
vers lust er hier 1 niet eens... de anderen waren er erg van aan de diarree.. ik probeer het nu weleens 's avonds te geven ipv de brokken.. maar helemaal zal ik er nooit op over gaan... Allereerst is het onbetaalbaar, verder is het vreselijk onhandig met vakanties etc. en zeker met trainen (je kan het niet even meenemen)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ja. Maar ik ben dan ook een wandelende allergie.
AfbeeldingAfbeelding
ducktails
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ducktails »

malinois schreef:ik let er ook niet meer zo op bij m'n eigen eten want dan kun je niets meer eten, zelfs van brood kan je al kanker krijgen... :denken:
Mijn honden krijgen het voer waar ze het goed op doen, hier is dat voor elke hond een ander merk brokken....
vers lust er hier 1 niet eens... de anderen waren er erg van aan de diarree.. ik probeer het nu weleens 's avonds te geven ipv de brokken.. maar helemaal zal ik er nooit op over gaan... Allereerst is het onbetaalbaar, verder is het vreselijk onhandig met vakanties etc. en zeker met trainen (je kan het niet even meenemen)
O, Ik Barf juist met mijn honden omdat het o.a. goedkoper is als brokken.
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Volgens mij maakt het qua prijs verschil niet uit wat je geeft. Maar ik vind wel als je honden ziender oog opknappen qua versvlees voeding. Dat ik dan minder da kosten kwijt ben omdat, 1 van mijn hondjes een huidallergie had door BROKKEN en hij heeft van alles gehad bij zijn vorige baas. Het mij niet uitmaakt wat versvlees dan kost. Eucanuba is ook niet te betalen en volgens mij nog duurder dan vervlees. Bij mij komt er geen brok meer in huis. En als beloning geeft ik rodi worst. Daar zit tenminste vlees in.

Groetjes Anneke :mrgreen:
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Hier een die zowel voor zichzelf als voor de hondjes goed oplet qua eten/voer. Ikzelf koop bijna alles EKO voor mezelf, de hondjes krijgen sinds kort ook biologisch versvlees. Ze vinden het heerlijk en ik vind het er erg goed uitzien. Okay, het is wel duur, maar liever bezuinig ik dan op wat anders (voor mezelf dan, niet voor de hondjes :wink: )
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:Volgens mij maakt het qua prijs verschil niet uit wat je geeft. Maar ik vind wel als je honden ziender oog opknappen qua versvlees voeding.
prima dan toch, die van mij raken kilo's kwijt omdat ze ervan aan de diarree raken.... en op brokken doen ze het prima.

Dat ik dan minder da kosten kwijt ben omdat, 1 van mijn hondjes een huidallergie had door BROKKEN en hij heeft van alles gehad bij zijn vorige baas. Het mij niet uitmaakt wat versvlees dan kost. Eucanuba is ook niet te betalen en volgens mij nog duurder dan vervlees. Bij mij komt er geen brok meer in huis. En als beloning geeft ik rodi worst. Daar zit tenminste vlees in.

Groetjes Anneke :mrgreen:
dat is ook prima, ik hoef ook zo goed als nooit naar de dierenarts 'ondanks' dat ze hier als hoofdvoer brokken krijgen... meestal 1 x per jaar voor de entingen meer niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ducktails schreef:
malinois schreef:ik let er ook niet meer zo op bij m'n eigen eten want dan kun je niets meer eten, zelfs van brood kan je al kanker krijgen... :denken:
O, Ik Barf juist met mijn honden omdat het o.a. goedkoper is als brokken.
dat kan... ik niet. :roll:
allereerst vind ik dat je met barfen erg goed moet weten wat je doet dus dat zou ik sowieso nooit doen. Dan zou ik voor compleet vers gaan. Dat is mij dus als hoofdvoer te prijzig en te lastig.
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Mijn honden eten gezonder dan ik :mrgreen:
Niet dat ik helemaal ongezond eet hoor, maar het zal vast niet helemaal in de juiste verhoudingen zijn. Ik eet groente en fruit en probeer niet teveel vlees te eten maar of dat genoeg is :denken:
Groetjes Rob
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Lette ik maar eens beter op wat ik zelf naar binnen werk :mrgreen:
Anyway, ik moet heel eerlijk bekennen dat als Qyan niet zo met zijn gezondheid had gerommeld, dat ik niet had geweten of ik helemaal van de brokken af had gestapt.
Qyan staat op kvv en 2 dagen zelf samen stellen, omdat hij dat verdraagt en brokken niet, heel simpel.
Brokken zorgen bij hem voor maag/ darmontsteking, alleen maar slechte ontlasting, stinkende hond, etc, etc.
Gezien hoe hij het op brokken deed en nu op kvv en een beetje zelf samen stellen, heb ik bij Qyan dus gewoon geen andere keus gehad.
En aangezien ik met Qyan met welke brok dan ook alleen maar slechte ervaringen en een zieke hond heb gehad, zal ook de volgende hond direct op vers gaan en als het ff meezit gewoon meteen op barf.
Qyan lust te weinig om goed te kunnen barfen en uithongeren zodat hij toch meer gaat eten begin ik niet aan, dus dan maar kvv.
qyan

:denken: ff kijken, je stopt het in een afsluitbare tupperware, gooit het na trainen in voerbak en klaar :ok:
Kan echt wel hoor, zo doen wij het ook :mrgreen:
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Nee, absoluut niet.
Ik zorg wat dat betreft beter voor mijn dieren dan voor mijzelf.
Ik eet pastasaus uit potjes, maak sausjes door 150 ml water toe te voegen enz. enz.
Ben niet bepaald Jamie Oliver :mrgreen:

Maar omdat ik zo "slecht"voor mijzelf zorg hoeft dat toch niet voor mijn dieren op te gaan?

Voor hen vind ik het wel leuk om lekker te "rommelen"

Daarbij gaat het niet alleen maar om het gezondheidsplaatje.
Mijn honden genieten ervan om op een vers bot te kluiven.
Dat evenaar je niet met een bak droge brokken.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
:denken: ff kijken, je stopt het in een afsluitbare tupperware, gooit het na trainen in voerbak en klaar :ok:
Kan echt wel hoor, zo doen wij het ook :mrgreen:
dat wil in de winterperiode misschien wel, maar met 30 graden lijkt me dat nou ook niet echt een goed idee... en op vakantie meenemen lukt al helemaal niet... :denken:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Daphne schreef: Dat evenaar je niet met een bak droge brokken.
dat is jouw mening..... sinds wanneer kun jij in de koppies van de honden kijken :roll:
Afbeelding
qyan

Heb het van de zomer ook gewoon meegenomen hoor, alleen niet al helemaal ontdooid :wink:
Met warm weer ontdooid het toch wel snel.
Inpakken in zilver folie (blijft langer koel) en op de vereniging in de ijskast zetten aangezien het toch in tupperware zit.
Indien geen plek in ijskast, dan iig buiten de zon.
Lukt best wel :mrgreen:
Vakantie zou idd een ander verhaal worden, alleen zou ik Qyan geloof ik niet mee op vakantie nemen.
Als ik em al mee zou nemen zullen ze ergens in dat land vast wel botten, pens en vlees verkopen :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:.
Als ik em al mee zou nemen zullen ze ergens in dat land vast wel botten, pens en vlees verkopen :mrgreen:
dat wordt dus weer zelf samenstellen en dat vind ik niets....
heb afgelopen zomer eens gekeken in het buitenland naar compleet vers... dat is nergens te krijgen..... :denken:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

malinois schreef:
dat is jouw mening..... sinds wanneer kun jij in de koppies van de honden kijken :roll:
Je kunt toch gewoon zien met hoeveel plezier je hond eet en met bijvoorbeeld het knagen op botten bezig is?
Een hond is nu eenmaal niet een half uur lekker druk bezig met een bak brokken. Je kunt alles wel proberen af te doen als :blah: :blah: :19: maar een van de leuke dingen van BARFen en dan met name het geven van botten etc. is nu eenmaal dat je hond er ook nog eens enige geestelijke uitdaging van ondervindt. En dat evenaar je niet met een bak brokken, nee.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:Je kunt toch gewoon zien met hoeveel plezier je hond eet en met bijvoorbeeld het knagen op botten bezig is?
Een hond is nu eenmaal niet een half uur lekker druk bezig met een bak brokken. Je kunt alles wel proberen af te doen als :blah: :blah: :19: maar een van de leuke dingen van BARFen en dan met name het geven van botten etc. is nu eenmaal dat je hond er ook nog eens enige geestelijke uitdaging van ondervindt. En dat evenaar je niet met een bak brokken, nee.
mijn honden eten met heeeeeeeeel veel plezier hun bak brokken leeg... en het is dus nog steeds fantaseren want je KAN niet kijken wat een hond denkt....
waarom trekt 1 van hen dan hun neus op voor vers.... :roll: terwijl ze met smaak de brokken eet..... :idea:
Ze krijgen hier ruim voldoende geestelijke uitdaging d.m.v. trainen, kauwbotten (goh ja knagen doen ze hier ook nog en wel uren achtereen ipv een half uurtje) etc.
Dat jullie er zo tevreden over zijn prima, maar ga dan niet fantaseren dat een hond er zoveel geestelijke voldoening van heeft... zolang je niet in het koppie kan kijken is het gewoon gissen...
Mijn honden hebben net zoveel geestelijke voldoening als de jouwe, misschien nog wel meer.... wie weet.... :wink:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

malinois schreef:[waarom trekt 1 van hen dan hun neus op voor vers.... :roll: terwijl ze met smaak de brokken eet..... :idea:
Ze krijgen hier ruim voldoende geestelijke uitdaging d.m.v. trainen, kauwbotten (goh ja knagen doen ze hier ook nog en wel uren achtereen ipv een half uurtje) etc.
Dat jullie er zo tevreden over zijn prima, maar ga dan niet fantaseren :
misschien heeft ze door dat ze er ziek van wordt?? :roll: en het feit dat ze ziek wordt van voeding die een gezonde hond zonder moeite kan verdragen zou mij al een reden zijn om eens na te denken waarom ze er ziek van wordt. :roll:

kijk,jouw honden hebben plezier in hun voeding..logisch,ze moeten wel want ze hebben geen keus en weten niet beter.
Is die keus er wel dan zullen ze in het begin na jaren lang brokken ook niet uit hun dak gaan van een uitgebeend skelet,maar eenmaal daar de smaak van te pakken dan zie je pas het verschil tussen hun gedrag als ze kunnen knagen [en die kauwbotten,dat vind ik dus echt troep,waar honden de schijt van krijgen en zelfs dood aan kunnen gaan!!!!]
Afbeelding
jelle
Zeer actief

malinois schreef: mijn honden eten met heeeeeeeeel veel plezier hun bak brokken leeg... en het is dus nog steeds fantaseren want je KAN niet kijken wat een hond denkt....
dus dat jouw hond met plezier eet zit je ook uit je duim te zuigen nu?

waarom trekt 1 van hen dan hun neus op voor vers.... :roll: terwijl ze met smaak de brokken eet..... :idea:
dat zou ik ook raadselachtig en verontrustend vinden
Dat jullie er zo tevreden over zijn prima, maar ga dan niet fantaseren dat een hond er zoveel geestelijke voldoening van heeft... zolang je niet in het koppie kan kijken is het gewoon gissen...
Ik denk wel degelijk aan mijn hond te kunnen zien of hij zich enigzins gelukkig voelt of niet. En ik zie het verschil tussen hoe hij at met brokken (die altijd goed gegeten werden hoor) en hoe hij nu eet. Als ik het niet zelf gezien had had ik het misschien ook niet geloofd en ook gevonden dat hij zijn brokken al heel lekker vond. Het kon echter echt nog een stuk beter!
Mijn honden hebben net zoveel geestelijke voldoening als de jouwe, misschien nog wel meer.... wie weet.... :wink:
Hoe weet je dat? je kon toch niet in het koppie kijken? En al helemaal niet in die van mij lijkt me?

Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:misschien heeft ze door dat ze er ziek van wordt?? :roll: en het feit dat ze ziek wordt van voeding die een gezonde hond zonder moeite kan verdragen zou mij al een reden zijn om eens na te denken waarom ze er ziek van wordt. :roll:
de 1e keer dat ze het kreeg wilde ze het al niet eten :roll: omdat ik niets anders heb gegeven, heeft ze uiteindelijk met lange tanden een paar hapjes genomen... met als resultaat overgeven en diarree... nou lekker voor zo'n beestje he....
Ik weet alleen van haar dat ze bij haar vorige eigenaar alleen kattenvoer kreeg omdat dat goedkoper was, vanaf een jaar of anderhalf heb ik haar gekocht en vanaf die tijd dus hondenbrokken gegeven... dat gaat altijd prima, zo goed als nooit aan de diarree en overgeven al helemaal niet.... totdat ze vers kreeg.....

kijk,jouw honden hebben plezier in hun voeding..logisch,ze moeten wel want ze hebben geen keus en weten niet beter.
dat weten ze wel want een paar keer per week probeer ik de andere honden vers te geven... de brokken eten ze met net zoveel plezier als ze vers eten...
[en die kauwbotten,dat vind ik dus echt troep,waar honden de schijt van krijgen en zelfs dood aan kunnen gaan!!!!]
ik dus niet... ze krijgen het al JAREN als ik erbij ben....ze zijn er nog nooit van aan de diarree geweest... waarom zouden ze er dood aan kunnen gaan... :denken:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef: dus dat jouw hond met plezier eet zit je ook uit je duim te zuigen nu?
ik zeg exact hetzelfde als jij... dat kan niemand zeggen omdat je het simpelweg niet weet... alleen gaan ze al wel ruim een half uur vantevoren voor hun bak zitten en verdedigen het met hun leven als het moet.... ik weet in ieder geval dat ze als ze iets niet lusten/willen eten ze het hier ook echt niet doen... zijn best kieskauwers wat dat betreft...

dat zou ik ook raadselachtig en verontrustend vinden
omdat ze het niet lust.... :idea: net zoals jou honden misschien geen brokken lusten :roll:
Ik denk wel degelijk aan mijn hond te kunnen zien of hij zich enigzins gelukkig voelt of niet. En ik zie het verschil tussen hoe hij at met brokken (die altijd goed gegeten werden hoor) en hoe hij nu eet. Als ik het niet zelf gezien had had ik het misschien ook niet geloofd en ook gevonden dat hij zijn brokken al heel lekker vond. Het kon echter echt nog een stuk beter!
dat kan zeker... maar ik probeer het dus beide te geven (aan diegenen die het wel lusten) en ik zie geen verschil tussen de versmaaltijd en de brokkenmaaltijd.
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

malinois schreef:
Nou, mijn honden hebben brokken gegeten en ik zie dus heel goed het verschil.

Pfffffff, ben jij in het dagelijkse leven ook zo, altijd maar in discussie willen?

We weten allemaal wel dat jou honden vooral GEEN versvlees eten en dat ze walgen van verse botten.

Je bent er nogal trots op, geloof ik.

En dan hebben ze nog wel eens wat te zeggen over mensen die versvlees voeren en/of barfen, dat ze altijd maar hun gelijk willen hebben......
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
memo
Actief

Ongelezen bericht door memo »

Ik probeer ook zoveel mogelijk gezond te eten en zo min mogelijk bij te dragen aan de bioindustrie en ben bereid daar geld voor uit te geven. Qua eten hoef ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, de kwaliteit moet gewoon goed zijn. Zo ook voor mijn dieren.

Al die chemische middelen...wat die met je lichaam doen....en maar afwachten wat dat op de lange termijn is...
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Daphne schreef:We weten allemaal wel dat jou honden vooral GEEN versvlees eten en dat ze walgen van verse botten.
zul je toch beter moeten leren lezen.... :roll: ze krijgen (diegenen die het lusten)een paar keer per week compleet vers ipv een brokkenmaaltijd...
en botten krijgen ze simpelweg niet.. ja kauwbotten...
Geloof dat ik nergens heb geschreven dat ze ervan walgen...zoja moet je me het eens even laten lezen...
Je bent er nogal trots op, geloof ik.
waarop? :19:
En dan hebben ze nog wel eens wat te zeggen over mensen die versvlees voeren en/of barfen, dat ze altijd maar hun gelijk willen hebben......
nee als het op een normale manier gebracht wordt, ik noem zomaar een voorbeeld, Qyan.... die zit niet alleen maar af te kraken over alles wat brok is... ze voert wel vers...
Over het algemeen is het alleen afkraken van brokken wat hier gebeurd... als je het niet wil voeren prima, maar hoe jullie het brengen zou ik het niet eens gaan voeren als ik het al niet deed..... :roll:
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Mijn honden kregen al (bijna) elke dag vers, en nu barfen we ook sinds kort. Grote lappen vlees met bot worden hier smakelijk weggewerkt. Kali barfde als toen ze hier kwam, die 2 van mij kregen wel eens een bot met wat vlees eraan. Maar nu.. Grote stukken vlees met bot worden hier weggewerkt. Kira had snel door hoe het moest, Ivan moest in het begin nadenken hoe dat nu toch allemaal moest. :denken: Maar hij heeft het door. En dat ze genieten, dat zie ik gewoon.
Brokken krijgen ze nauwelijks, en als ze brokken krijgen, is het FF.
Voor onszelf probeer ik zo gezond (biologisch) te kopen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”