groetjes ariadne
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie moet ik nu castreren?
Moderator: moderatorteam
- Ariadne
- Vaste gebruiker
Wie moet ik nu castreren?
We hebben thuis 2 reuen en een teef. Nu is de oudste reu 2 jaar en de jongste 11 maanden. Op het moment zijn ze elkaar erg aan het testen en vliegen elkaar letterlijk in de haren, tot bloedens toe. Het probleem is dat de jongste een angst geschiedenis heeft. Als pup is hij van de ene op de andere dag extreem angstig geworden, nu gaat dat gelukkig 90% beter maar er helemaal afkomen zal niet meer gebeuren. Het advies is nu om er een zo niet alletwee te later helpen. Mijn vraag is wie? Wat ik weet is dat je de laagste in rang zou moeten castreren, helaas is ons dat nog niet duidelijk. De oudste (Raki) is verder absoluut geen dominante hond maar laat zich in huis zeker gelden. Het lijkt wel dat sinds de jongste (Bacchus) in huis is hij enorm is gegroeid. Nu vind ik 11 maanden vrij jong en wat doet het met zijn angst, net nu het beter gaat? Hoe kan ik nu beoordelen wie de hoogste in rang is? Veel vragen dus.
Heeft iemand suggesties
want ik weet het niet meer.
groetjes ariadne
groetjes ariadne

- mechelaar_fan
- Zeer actief
- Ariadne
- Vaste gebruiker
oké, maar het lijkt me toch niet de bedoeling dat ze steeds vechten. Ten eerste krijg je ze niet uit elkaar en verwonden ze elkaar behoorlijk, ze bijten waar ze bijten kunnen en je vind dan overal wonden. Ik weet dat men ook zegt laat het ze maar uitvechten maar hun gaan best ver. Vindt het zelf ook niet echt prettig

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Ariadne
- Vaste gebruiker
Ben wel naar de DA geweest omdat het redelijk is gaan ontsteken. Hechten doen ze namelijk niet omdat er te veel bacterien inzitten. Moet het zo lang mogelijk open houden. Op zich niet zo heel lang maar in een korte tijd wel vaak. Je merkt ook dat er spanningen zijn onder de hondenRataplan schreef:Moet je naar de dierenarts voor hechtingen? Hoe vaak en hoe lang vechten ze al?

- kelly 1981
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Hechten doen ze wel als de verwondingen ernstig zijnAriadne schreef:Ben wel naar de DA geweest omdat het redelijk is gaan ontsteken. Hechten doen ze namelijk niet omdat er te veel bacterien inzitten. Moet het zo lang mogelijk open houden. Op zich niet zo heel lang maar in een korte tijd wel vaak. Je merkt ook dat er spanningen zijn onder de hondenRataplan schreef:Moet je naar de dierenarts voor hechtingen? Hoe vaak en hoe lang vechten ze al?
Vergeet nooit dat een hond een hond is en niet een dier wat gelooft in democratie of gerechtigheid zodat dingen die voor jou oneerlijk lijken voor een hond normaal roedelgedrag is.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Ariadne
- Vaste gebruiker
Klopt, als het rijtwonden zijn. Hun hebben voornamelijk tanden erin staan, die helaas bij de bek wel door zijn. Moet zeggen dat ik er zelf ook moeite mee heb om te castreren, vooral omdat ze naar andere honden ed geen extreem dominant gedrag vertonen. Nu vind ik niet snel iets oneerlijk, ze zoeken het wat dat betreft maar uit, alleen dat vechten vind ik niet prettig. Kan inderdaad zijn dat er iets veranderd is, zal er meer op gaan letten. Thanks

-
jelle
- Zeer actief
Is er een aanleiding voor het vechten? Bijvoorbeeld eten, spelen, jouw aandacht die wel naar de ene hond gaat en niet naar de andere?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Ariadne
- Vaste gebruiker
Gisteren bv. Frank kwam thuis en die willen ze dan begroeten. De één begon te grommen om "te veel" aandacht, dat ging mis en werd vechten.jelle schreef:Is er een aanleiding voor het vechten? Bijvoorbeeld eten, spelen, jouw aandacht die wel naar de ene hond gaat en niet naar de andere?
Soms spelen ze lekker en dan is er een keerpunt en gaat het fout. Nooit om eten.

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Ariadne
- Vaste gebruiker
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Het had de oorzaak kunnen zijn van het feit dat er wat gebakkeleid wordt tussen de heren: "ruzie om het meisje". Maar die vlieger gaat nu niet op.Ariadne schreef:Ze is gesteriliseerd. Overigens heeft zij totaal geen problemen met de heren.bram en thijs schreef:Gaat de teef eerdaags loops worden en kan dat de reden zijn dat de heren opeens mot met elkaar hebben of is dat uitgesloten?

- Ariadne
- Vaste gebruiker
Helaas niet. Zou een stuk duidelijker wat er precies loos is.bram en thijs schreef:Het had de oorzaak kunnen zijn van het feit dat er wat gebakkeleid wordt tussen de heren: "ruzie om het meisje". Maar die vlieger gaat nu niet op.Ariadne schreef:Ze is gesteriliseerd. Overigens heeft zij totaal geen problemen met de heren.bram en thijs schreef:Gaat de teef eerdaags loops worden en kan dat de reden zijn dat de heren opeens mot met elkaar hebben of is dat uitgesloten?

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou toch achterover leunen..11 maanden..dat is een puber en de rangorde zal zich tegen de tijd dat de reu volwassen is echt wel uitstabiliseren. Reuen motten nou eenmaal meer, maar vermoorden doen ze elkaar niet.(welliswaar heeft het ras daar invloed op, maar dat is in jouw geval volgens mij niet aan de orde)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Ariadne
- Vaste gebruiker
Nee, het is een berner en kruising berner/new foundlander. Waarschijnlijk heb je gelijk maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het "achterover leunen" heel moeilijk vind. Krijg er de zenuwen van als ze zo knokken. Weet dat ze dat ook weer voelen maar kan daar echt niets aan doen. Mmm misschien went het ooit. Trouwens kwam de DA met castreren en heb ik er toch moeite mee. Maar dus ook met het knokken. SnappieEline* schreef:Ik zou toch achterover leunen..11 maanden..dat is een puber en de rangorde zal zich tegen de tijd dat de reu volwassen is echt wel uitstabiliseren. Reuen motten nou eenmaal meer, maar vermoorden doen ze elkaar niet.(welliswaar heeft het ras daar invloed op, maar dat is in jouw geval volgens mij niet aan de orde)

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet je, als je je jongste reu laat castreren zegt dat niet dat hij niet alsnog het conflict blijft aangaan..hij is namelijk nog gewoon niet uitgegroeid. Het is dus echt niet gezegd dat je de problemen voorkomt door castratie. Je kan er eens een deskundige bijvragen om mee te kijken en je wat adviezen van de hand te doen over hoe je als eigenaar conflicten kan voorkomen. Heb je ze samen als je wegbent? Knokken ze wel eens tijdens het alleen zijn? Vaak is dat namelijk niet het geval en wordt er alleen gevochten als de baas er is en dan is het echt erg duidelijk dat jouw aanwezigheid er toe doet ..je doet zelf dan iets niet okee in de rangorde.Ariadne schreef:Nee, het is een berner en kruising berner/new foundlander. Waarschijnlijk heb je gelijk maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het "achterover leunen" heel moeilijk vind. Krijg er de zenuwen van als ze zo knokken. Weet dat ze dat ook weer voelen maar kan daar echt niets aan doen. Mmm misschien went het ooit. Trouwens kwam de DA met castreren en heb ik er toch moeite mee. Maar dus ook met het knokken. Snappie
Je kan er overigens ook doodleuk voor kiezen in te grijpen en vechten niet meer te toleren..alleen moet je ze dan ook scheiden als je weg bent en je moet als baas ook echt de baas zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Ariadne
- Vaste gebruiker
Helaas hebben ze het ook gedaan toen we weg waren. Nu zijn ze gescheiden als we ze alleen laten. Ik kom ook tussenbeide maar ze gaan zo totaal door het lint dat ze nergens meer op reageren. Herrie, achterpoten trekken, van alles, ze gaan gewoon door. Als ik alleen ben is het nog moeilijker want je kan er maar één in bedwang houden. En ik heb de neiging om er tussenin te gaan staan en dat is ook niet zo slim.
En ik ben het met je eens, ik vind 11 maanden ook veel te jong.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ariadne schreef:Helaas hebben ze het ook gedaan toen we weg waren. Nu zijn ze gescheiden als we ze alleen laten. Ik kom ook tussenbeide maar ze gaan zo totaal door het lint dat ze nergens meer op reageren. Herrie, achterpoten trekken, van alles, ze gaan gewoon door. Als ik alleen ben is het nog moeilijker want je kan er maar één in bedwang houden. En ik heb de neiging om er tussenin te gaan staan en dat is ook niet zo slim.
Verbieden..maar dat trek je dus niet wat overwicht betreft, castratie, maar ik vraag me af wat dat oplost..in alle eerlijkheid verwacht ik daar niet zoveel van omdat ze dus te dicht bij elkaar liggen.
Wat mij betreft dus niet via het net te beoordelen..zou toch eens vragen of er iemand met je mee kan kijken.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Ariadne
- Vaste gebruiker
oké, qua leeftijd liggen ze misschien te dicht bij elkaar maar heb ik daarom een verkeerde keuze gemaakt in het nemen van mijn honden.
Ik denk dat het zowiezo heel moeilijk is om honden die echt knokken uit elkaar te halen. Normaal heb ik absoluut overwicht op mijn honden en kan ik ze in iedere situatie bij me terughalen. Maar ik ga er absoluut nog door derden naar laten kijken
Ik denk dat het zowiezo heel moeilijk is om honden die echt knokken uit elkaar te halen. Normaal heb ik absoluut overwicht op mijn honden en kan ik ze in iedere situatie bij me terughalen. Maar ik ga er absoluut nog door derden naar laten kijken

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Twee honden, even groot, bijna even oud en blijkbaar allebei even dominant is vragen om moeilijkheden. Ik noem je keuze niet geweldig handig..niet bij voorbaad verkeerd.Ariadne schreef:oké, qua leeftijd liggen ze misschien te dicht bij elkaar maar heb ik daarom een verkeerde keuze gemaakt in het nemen van mijn honden.
Het doet er nu ook niet toe, want je hebt ze.
Nee. Vraag maar aan Mol..als die met zijn ogen knippert bedenkt dat tuig van hem zich wel twee keer om te gaan vechten.Ik denk dat het zowiezo heel moeilijk is om honden die echt knokken uit elkaar te halen. Normaal heb ik absoluut overwicht op mijn honden en kan ik ze in iedere situatie bij me terughalen. Maar ik ga er absoluut nog door derden naar laten kijken
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Ariadne
- Vaste gebruiker
Eline, je weet van te voren toch niet of ze allebei even dominant zullen zijn. Hoeveel mensen hebben niet honden van ongeveer dezelfde grootte. Inderdaad ik heb ze nu en daar is niets meer aan te doen. Je bedoelt het waarschijnlijk goed maar ik vind het niet prettig overkomen. Ik doe erg veel met mijn honden en ben absoluut niet te beroerd om kritiek te krijgen want daar leer ik van en is alleen maar in het voordeel van mijn honden. Maar dan moet ik er wel iets aan hebben en aan deze opmerking heb ik niets. Dat ik meer aan mijn dominantie moet werken daar heb je wel gelijk in. Nogmaals zal ik er zeker nog naar laten kijken, wat ik overigens hier en daar al wel gedaan heb. Ik heb het op het net gezet in de hoop ervaringen uit te kunnen wisselen.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij hebt er inderdaad niets aan, maar misschien andere meelezende mensen. Ik bedoelde het ieder geval niet als verwijt en het is niet de bedoeling je ermee te kwetsen.
Ik hoop dat je de boel in het gareel gaat krijgen en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het gaat lopen verder. Hou je ons op de hoogte?
Ik hoop dat je de boel in het gareel gaat krijgen en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het gaat lopen verder. Hou je ons op de hoogte?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Ariadne
- Vaste gebruiker
Ik zal jullie absoluut op de hoogte houden en je kunt ervan uitgaan dat ik alles zal doen om ze weer in het gareel te krijgen.
Is en blijft gewoon een vervelende situatie. Overigens komt Frank net binnen en dat was gisteren weer een aanleiding. Hij heeft ze nu echt volledig genegeerd en gelukkig geen mot. Zo zie je maar weer met hele kleine stapjes vooruit.
Is en blijft gewoon een vervelende situatie. Overigens komt Frank net binnen en dat was gisteren weer een aanleiding. Hij heeft ze nu echt volledig genegeerd en gelukkig geen mot. Zo zie je maar weer met hele kleine stapjes vooruit.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja..stapjes vooruit..jullie leren te voorkomen.Ariadne schreef: Zo zie je maar weer met hele kleine stapjes vooruit.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- M@ri@nne
- Zeer actief
En als ze knokken en je hebt de neiging om toch te schreeuwen of er tussen te staan.......loop dan weg. Heb ik hier ook gedaan. Kijken of het veilig was qua meubels etc en omdraaien, uit de kamer en daar met oren dicht wachten. Weet je tenminste zeker dat jou reactie hun nog eens extra opjut. 
Groetjes, Marianne.

- Ariadne
- Vaste gebruiker
Moeilijk, maar zeker het proberen waard.M@ri@nne schreef:En als ze knokken en je hebt de neiging om toch te schreeuwen of er tussen te staan.......loop dan weg. Heb ik hier ook gedaan. Kijken of het veilig was qua meubels etc en omdraaien, uit de kamer en daar met oren dicht wachten. Weet je tenminste zeker dat jou reactie hun nog eens extra opjut.

-
laeken
- Zeer actief
Jeetje, ik zie het al voor me zeg! Je kan inderdaad heel weinig als twee bouvierteven elkaar afrossen in je huis. Emmer water in alle stilte over ze heen is het enige dat ik kan bedenken.M@ri@nne schreef:En als ze knokken en je hebt de neiging om toch te schreeuwen of er tussen te staan.......loop dan weg. Heb ik hier ook gedaan. Kijken of het veilig was qua meubels etc en omdraaien, uit de kamer en daar met oren dicht wachten. Weet je tenminste zeker dat jou reactie hun nog eens extra opjut.
Als Wuilus vocht op straat dan sprong ik er niet tussen maar riep heel hard NEEEEEEEE!!!!!! en dan greep ik een van de honden (wuil of liefst de andere als die kleiner was
- M@ri@nne
- Zeer actief
Brullen, iets gooien etc werkte nooit. En ook als ze uit elkaar waren vlogen ze elkaar gelijk weer aan. En ja in mijn 1tje hou ik ze niet uit elkaar. Dus liep ik weg. :N:
Èèn keer kon ik er een hondenkussen tussen duwen. Geluk was dat het bij een deur was en ik ze toen gescheiden had. Stond zelf ook te kijken dat het lukte.
Èèn keer kon ik er een hondenkussen tussen duwen. Geluk was dat het bij een deur was en ik ze toen gescheiden had. Stond zelf ook te kijken dat het lukte.
Groetjes, Marianne.

- Ariadne
- Vaste gebruiker
Hééél herkenbaar. Dat probleem heb ik dus ook. Maar ik ga je advies te harte nemen en de gang op met mijn oren stijf dicht.M@ri@nne schreef:Brullen, iets gooien etc werkte nooit. En ook als ze uit elkaar waren vlogen ze elkaar gelijk weer aan. En ja in mijn 1tje hou ik ze niet uit elkaar. Dus liep ik weg. :N:![]()
Hoelang duurde het gevecht bij jouw honden dan en waren ze erg gewond.