Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Graag jullie mening grvraagd
Moderator: moderatorteam
-
Yuno
- Vaste gebruiker
Graag jullie mening grvraagd
Graag wil ik jullie het volgende voorleggen:
Dano is een Border Terriër van bijna anderhalf jaar. We hebben hem van pup af aan en hij is sociaal opgevoed. Hij is van jongs af aan een echte charmeur en weet eigelijk iedere hond wel tot spelen te krijgen.
Sinds de laatste twee maanden is hij duidelijk volwassen aan het worden. Hoewel Yuno, onze oudste Border van ruim twee en een half jaar, nog de baas thuis is, probeert Dano hoger in rang te komen. Met name bij thuiskomst na de wandeling en tijdens het spelen rijden ze op elkaar. Omdat ze onderling moeten bepalen het ‘hoe en wat’ laten we dit gaan en mengen we ons er niet in.
Waar het nu om gaat is dat Dano tijdens de dagelijkse wandeling in het park naar andere reuen ook bazig wordt. Hoewel het park geen officieel losloopgebied is, lopen over het algemeen alle honden los. Nu ik weet dat hij fel reageert op andere reuen, lijn ik hem aan op het moment dat ik een andere hond tegenkom die ik niet ken of waarvan ik niet zeker weet dat het goed gaat. Ik roep dan ook naar de andere baas of hij de hond kan terug kan roepen en/of aan kan lijnen. Als de andere baas dat ook doet kan ik redelijkerwijs passeren zonder verdere problemen.
Het probleem ontstaat als de andere baas de hond niet kan of wil terugroepen en de andere hond nadert. Hoewel Dano in de meeste gevallen is aangelijnd en ik hem probeer af te leiden, lukt het niet altijd om een confrontatie te voorkomen. In eerste instantie dreigen ze naar elkaar door een hoge houding aan te nemen en het proberen overstaan. Op het moment dat ik Dano wil wegdraaien of hem de andere kan op wil dirigeren vliegen ze elkaar in de haren. Ik grijp direct in en heb ze snel uit elkaar en gelukkig is het tot nu toe alleen nog maar veel herrie geweest zonder schade, maar het is wel vervelend. Mijn idee is dat Dano zijn ego, ondank dat het nooit wordt uitgevochten, toch iedere keer wat groter wordt en hij een volgende keer nog feller reageert.
Omdat wij met Yuno door zijn darmontsteking ook wel wat gedragsproblemen hebben gehad, zijn wij nu erg op gebrand om dit in goede banen te leiden. Juist omdat Yuno er niet van houdt om zomaar benaderd te worden door andere honden, hebben we Dano aangeleerd om pas na onze toestemming op andere honden af te gaan. Maar ik denk dat juist dat het probleem is, dat andere honden zomaar naderen.
Ik besef me wel dat het ook wel aan de leeftijd kan liggen, maar ik wil niet dat dit doorzet en hij later geen enkele hond meer kan luchten of zien. Hij hoeft echt niet alle honden aardig te vinden, maar hij hoeft nou ook weer niet overal op te duiken.
Ik schrijf het misschien wat negatief, maar ik wil eigenlijk gewoon graag weten of ik het op deze manier goed aanpak of dat advies van een gedragstherapeut wellicht zinvol kan zijn, omdat het anders in een later stadium escaleert.
Alvast bedankt voor jullie racties.
Dano is een Border Terriër van bijna anderhalf jaar. We hebben hem van pup af aan en hij is sociaal opgevoed. Hij is van jongs af aan een echte charmeur en weet eigelijk iedere hond wel tot spelen te krijgen.
Sinds de laatste twee maanden is hij duidelijk volwassen aan het worden. Hoewel Yuno, onze oudste Border van ruim twee en een half jaar, nog de baas thuis is, probeert Dano hoger in rang te komen. Met name bij thuiskomst na de wandeling en tijdens het spelen rijden ze op elkaar. Omdat ze onderling moeten bepalen het ‘hoe en wat’ laten we dit gaan en mengen we ons er niet in.
Waar het nu om gaat is dat Dano tijdens de dagelijkse wandeling in het park naar andere reuen ook bazig wordt. Hoewel het park geen officieel losloopgebied is, lopen over het algemeen alle honden los. Nu ik weet dat hij fel reageert op andere reuen, lijn ik hem aan op het moment dat ik een andere hond tegenkom die ik niet ken of waarvan ik niet zeker weet dat het goed gaat. Ik roep dan ook naar de andere baas of hij de hond kan terug kan roepen en/of aan kan lijnen. Als de andere baas dat ook doet kan ik redelijkerwijs passeren zonder verdere problemen.
Het probleem ontstaat als de andere baas de hond niet kan of wil terugroepen en de andere hond nadert. Hoewel Dano in de meeste gevallen is aangelijnd en ik hem probeer af te leiden, lukt het niet altijd om een confrontatie te voorkomen. In eerste instantie dreigen ze naar elkaar door een hoge houding aan te nemen en het proberen overstaan. Op het moment dat ik Dano wil wegdraaien of hem de andere kan op wil dirigeren vliegen ze elkaar in de haren. Ik grijp direct in en heb ze snel uit elkaar en gelukkig is het tot nu toe alleen nog maar veel herrie geweest zonder schade, maar het is wel vervelend. Mijn idee is dat Dano zijn ego, ondank dat het nooit wordt uitgevochten, toch iedere keer wat groter wordt en hij een volgende keer nog feller reageert.
Omdat wij met Yuno door zijn darmontsteking ook wel wat gedragsproblemen hebben gehad, zijn wij nu erg op gebrand om dit in goede banen te leiden. Juist omdat Yuno er niet van houdt om zomaar benaderd te worden door andere honden, hebben we Dano aangeleerd om pas na onze toestemming op andere honden af te gaan. Maar ik denk dat juist dat het probleem is, dat andere honden zomaar naderen.
Ik besef me wel dat het ook wel aan de leeftijd kan liggen, maar ik wil niet dat dit doorzet en hij later geen enkele hond meer kan luchten of zien. Hij hoeft echt niet alle honden aardig te vinden, maar hij hoeft nou ook weer niet overal op te duiken.
Ik schrijf het misschien wat negatief, maar ik wil eigenlijk gewoon graag weten of ik het op deze manier goed aanpak of dat advies van een gedragstherapeut wellicht zinvol kan zijn, omdat het anders in een later stadium escaleert.
Alvast bedankt voor jullie racties.
Groetjes Lilian, Yuno en Dano*
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vervelend. Het lastige is dat je eigenlijk gewoon te laat bent als je pas iets gaat doen als de hondenogen elkaar al gevonden hebben. Als ze elkaar al fixeren en met status in houding tegenmoed treden zijn ze gewoon met elkaar bezig (en niet met jou) en zal een reactie van wegdraaien van jou hond een reactie oproepen bij zijn tegenstander die hem nog even komt uitjouwen..en dat wordt niet gepikt.
Als je hem laat gaan..loopt het dan ook uit op vechten of blijft het bij haantjesgedrag? Mijn reu draait ook als een haantje om andere reuen heen en ik meng me daar dus echt niet in..dat is vragen om ellende. Ze spreken elkaar taal geweldig en veel honden vechten niet graag en vinden het best als ze zonder ego-schade doorkunnen met de baas.
Als hij er niet vol opklapt zou ik hem dus loslaten en niet aan gaan lijnen. Wel zou ik er dus voor kiezen weg te lopen op een manier die aandacht trekt voor je hond (en waarschijnlijk de rest van het park..maar da's dan jammer
). Als je hond meeholt met je beloon je hem.
Verder trek en doe ik nooit aan honden die niet op elkaar knallen maar waar het er wel tussenhangt als je snapt wat ik bedoel. Je maakt je eigen hond erg kwetsbaar als je op dat moment aan hem zit en je kan er de donder op zeggen dat de andere hond dan grijpt. Wel wil ik mijn lijf nog wel eens gebruiken om duidelijk te maken aan mijn hond dat ik de baas ben. Dan ga ik dus gewoon letterlijk tussen mijn hond en de andere hond staan. Als er dan gevochten moet worden moeten ze eerst langs mij!
Verder zou ik hem dus wel straffen als hij de confrontatie zoekt met andere reuen. Als je zeker weet dat het puur etteren is om status mag ie dus ook gewoon prima op zijn kop hebben als hij de andere hond niet negeert.
Als je hem laat gaan..loopt het dan ook uit op vechten of blijft het bij haantjesgedrag? Mijn reu draait ook als een haantje om andere reuen heen en ik meng me daar dus echt niet in..dat is vragen om ellende. Ze spreken elkaar taal geweldig en veel honden vechten niet graag en vinden het best als ze zonder ego-schade doorkunnen met de baas.
Als hij er niet vol opklapt zou ik hem dus loslaten en niet aan gaan lijnen. Wel zou ik er dus voor kiezen weg te lopen op een manier die aandacht trekt voor je hond (en waarschijnlijk de rest van het park..maar da's dan jammer
Verder trek en doe ik nooit aan honden die niet op elkaar knallen maar waar het er wel tussenhangt als je snapt wat ik bedoel. Je maakt je eigen hond erg kwetsbaar als je op dat moment aan hem zit en je kan er de donder op zeggen dat de andere hond dan grijpt. Wel wil ik mijn lijf nog wel eens gebruiken om duidelijk te maken aan mijn hond dat ik de baas ben. Dan ga ik dus gewoon letterlijk tussen mijn hond en de andere hond staan. Als er dan gevochten moet worden moeten ze eerst langs mij!
Verder zou ik hem dus wel straffen als hij de confrontatie zoekt met andere reuen. Als je zeker weet dat het puur etteren is om status mag ie dus ook gewoon prima op zijn kop hebben als hij de andere hond niet negeert.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Yuno
- Vaste gebruiker
Inderdaad, zodra Dano de andere hond in het vizier krijgt neemt hij zijn hoge houding aan. Op dat moment is het nog erg moeilijk om hem voldoende af te leiden door voer, een speeltje of gek doen. Op de een of andere manier is hij meer gefixeerd op de andere hond. Ik ben daarom ook erg alert op ander honden.Eline* schreef:Vervelend. Het lastige is dat je eigenlijk gewoon te laat bent als je pas iets gaat doen als de hondenogen elkaar al gevonden hebben. Als ze elkaar al fixeren en met status in houding tegenmoed treden zijn ze gewoon met elkaar bezig (en niet met jou) en zal een reactie van wegdraaien van jou hond een reactie oproepen bij zijn tegenstander die hem nog even komt uitjouwen..en dat wordt niet gepikt.
Dat wordt dus nog beter opletten, want voorkomen is uiteraard beter dan genezen.
Ik heb het dus nog niet laten gaan, maar ik heb ook geen idee of het enkel bij dreigen blijft. Ik weet wel dat mijn tussenkomst de trigger is om dan maar er bovenop te klappen. Als ik het goed begrijp adviseer jij dus dat ik in eerste instantie moet proberen om hem er met afleiding voorbij te krijgen. Lukt dat niet, dan het even aanzien en hem uiteraard wel met stemcommando proberen door te laten lopen.Eline* schreef:Als je hem laat gaan..loopt het dan ook uit op vechten of blijft het bij haantjesgedrag? Mijn reu draait ook als een haantje om andere reuen heen en ik meng me daar dus echt niet in..dat is vragen om ellende. Ze spreken elkaar taal geweldig en veel honden vechten niet graag en vinden het best als ze zonder ego-schade doorkunnen met de baas.
Als hij er niet vol opklapt zou ik hem dus loslaten en niet aan gaan lijnen. Wel zou ik er dus voor kiezen weg te lopen op een manier die aandacht trekt voor je hond (en waarschijnlijk de rest van het park..maar da's dan jammer). Als je hond meeholt met je beloon je hem. :
Dat is dus inderdaad wat ik zo moeilijk vond. Ik wil niet dat hij vecht, maar ik wil hem ook niet kwetsbaar maken naar andere honden toe. Ik besefte wel dat ik de trigger was, maar ik besef nu pas eigenlijk pas dat ik hem daadwerkelijk kwetsbaar maak door hem weg te duwen in een situatie waarin de andere hond nog kan najennen. Het is als het ware om te vragen een onderdanige hond door te lopen terwijl hij van de dominante hond nog niet mag. Hij wil luisteren naar de baas, maar weet dat hij dan in de problemen komt bij de andere hond.Eline* schreef:Verder trek en doe ik nooit aan honden die niet op elkaar knallen maar waar het er wel tussenhangt als je snapt wat ik bedoel. Je maakt je eigen hond erg kwetsbaar als je op dat moment aan hem zit en je kan er de donder op zeggen dat de andere hond dan grijpt. Wel wil ik mijn lijf nog wel eens gebruiken om duidelijk te maken aan mijn hond dat ik de baas ben. Dan ga ik dus gewoon letterlijk tussen mijn hond en de andere hond staan. Als er dan gevochten moet worden moeten ze eerst langs mij!:
Dat tussenstaan doe ik ook wel eens, en ik moet zeggen dat hij dan het accepteert en doorloopt.
Uiteraard krijgt hij wel op zijn donder als hij een confrontatie aangaat, ik wil eigenlijk gewoon niet dat mijn honden vechten.Eline* schreef:Verder zou ik hem dus wel straffen als hij de confrontatie zoekt met andere reuen. Als je zeker weet dat het puur etteren is om status mag ie dus ook gewoon prima op zijn kop hebben als hij de andere hond niet negeert.
Kort samengevat; niet aanlijnen, want hierdoor voelt hij zich sterker en is hij extra alert. Uiteraard is voorkomen beter dan genezen, dus proberen hem er met veel afleiding langs te krijgen (het park kent me inmiddels wel, dus die zullen daar niet van opkijken). Verder aankijken of het haantjesgedrag is of dat hij er meteen bovenop gaat, dreigen mag, maar verder niet? En hem uiteraard wel proberen op stemcommando door te laten lopen.
Dan nog een laatste vraag, als ze om elkaar heen draaien, sta jij er dan bovenop of loop jij gewoon door? Ik wil er namelijk wel snel bij zijn als ze inderdaad wel op elkaar duiken, maar ik wil hem niet steker in zijn schoenen doen staan. Daarbij wil ik de andere baas niet het idee geven dat ik mijn hond maar laat gaan in dit soort situaties.
Alvast bedankt voor je reactie, we gaan er hard mee aan het werk.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Negen van de tien reuen die ik ken lopen met een hoge houding met bij voorkeur nog een mooie borstel op hun rug op een andere reu af. Mijn reu idem. Mijn reu heeft echter nog nooit echt gevochten want hij schijt peuken als het erop aankomt. Als je kijkt naar onze mannen zie je ze ook tegen elkaar opbieden..in statussymbolen maar ook in spierballen meten. Wie is het grootst en het sterkst! Die klappen ook niet op de vuist met elkaar..dat zijn er maar enkele.Yuno schreef:Ik heb het dus nog niet laten gaan, maar ik heb ook geen idee of het enkel bij dreigen blijft. Ik weet wel dat mijn tussenkomst de trigger is om dan maar er bovenop te klappen. Als ik het goed begrijp adviseer jij dus dat ik in eerste instantie moet proberen om hem er met afleiding voorbij te krijgen. Lukt dat niet, dan het even aanzien en hem uiteraard wel met stemcommando proberen door te laten lopen.
Zo werkt het ook met onze honden. Ze meten even krachten op een manier waar geen grom en grauw aan te pas komt en ze lopen veelal met hun neus in de lucht weer door in de waan de beste te zijn. (sorry voor de lullige verlijking met onze stoere meneren, maar het wordt zo wel duidelijk hoop ik
Het beste wat jij als baas kan doen is doorlopen. Ik loop altijd door en hou er wel een oogje op. Pas als ik twee reuen strak en bewegingsloos tegenover elkaar zie staan met de staart kaarsrecht omhoog en aan het fixeren ga ik er heeel langzaam tussenstaan en heb ik mijn gezicht gericht naar de vreemde hond. Dan bescherm ik namelijk mijn eigen hond. Verder doe ik niks, mits het een klein rothondje is (jouw border bv
Lopen ze wat om elkaar heen te grommen en te grauwen roep ik mijn hond mee. Mijn ervaring is dat als er gerommeld wordt het veelal echt niet uitloopt op een heftige vechtpartij. Dan is de zaak in beweging en spanning boiwt zich dan niet zo hoog op dat er echt vol ingeknald wordt. Als er bewegingloos met hoge houdingen tegenover elkaar gestaan wordt of vlak bij elkaar gestaan wordt krijg ik het er warmer van.
Wat ikzelf heb gedaan is mijn reu zo trainen dat hij niet lukraak op andere honden afloopt..eerst naar mij toe en daar beloon ik hem voor en dan bepaal ik of hij mag kijken ja of nee. Dat oefen je dus met iedere willekeurige hond die je tegenkomt en dat geeft je op het moment dat je een ander haantje tegenkomt de mogelijkheid je hond gewoon geen vrij te geven. Dan hou je dus alleen het probleem over als andere honden jouw hond benaderen. Dan loop je dus door of je doet alsof je doorloopt..hahahah! dat doe ik nog wel eens als Nels oog in oog staan met een megahond , zodat ik me realiseer dat als het vechten wordt mijn hond biefstuk is. Dan loop ik quasi-noncelant door in slakkentempo, maar als er wat is ben ik in 2 passen ter plaatse.Kort samengevat; niet aanlijnen, want hierdoor voelt hij zich sterker en is hij extra alert. Uiteraard is voorkomen beter dan genezen, dus proberen hem er met veel afleiding langs te krijgen (het park kent me inmiddels wel, dus die zullen daar niet van opkijken). Verder aankijken of het haantjesgedrag is of dat hij er meteen bovenop gaat, dreigen mag, maar verder niet? En hem uiteraard wel proberen op stemcommando door te laten lopen.
Dan nog een laatste vraag, als ze om elkaar heen draaien, sta jij er dan bovenop of loop jij gewoon door? Ik wil er namelijk wel snel bij zijn als ze inderdaad wel op elkaar duiken, maar ik wil hem niet steker in zijn schoenen doen staan. Daarbij wil ik de andere baas niet het idee geven dat ik mijn hond maar laat gaan in dit soort situaties.
Alvast bedankt voor je reactie, we gaan er hard mee aan het werk.
Wat andere eigenaren denken heb ik lak aan..als die hun hond niet bij zich houden is het goed met ze.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Yuno
- Vaste gebruiker
Een vergelijking met onze heren maakt soms meer duidelijk, dus dat lijkt met geen probleemEline* schreef:Negen van de tien reuen die ik ken lopen met een hoge houding met bij voorkeur nog een mooie borstel op hun rug op een andere reu af. Mijn reu idem. Mijn reu heeft echter nog nooit echt gevochten want hij schijt peuken als het erop aankomt. Als je kijkt naar onze mannen zie je ze ook tegen elkaar opbieden..in statussymbolen maar ook in spierballen meten. Wie is het grootst en het sterkst! Die klappen ook niet op de vuist met elkaar..dat zijn er maar enkele.Yuno schreef:Ik heb het dus nog niet laten gaan, maar ik heb ook geen idee of het enkel bij dreigen blijft. Ik weet wel dat mijn tussenkomst de trigger is om dan maar er bovenop te klappen. Als ik het goed begrijp adviseer jij dus dat ik in eerste instantie moet proberen om hem er met afleiding voorbij te krijgen. Lukt dat niet, dan het even aanzien en hem uiteraard wel met stemcommando proberen door te laten lopen.
Zo werkt het ook met onze honden. Ze meten even krachten op een manier waar geen grom en grauw aan te pas komt en ze lopen veelal met hun neus in de lucht weer door in de waan de beste te zijn. (sorry voor de lullige verlijking met onze stoere meneren, maar het wordt zo wel duidelijk hoop ik)
Het beste wat jij als baas kan doen is doorlopen. Ik loop altijd door en hou er wel een oogje op. Pas als ik twee reuen strak en bewegingsloos tegenover elkaar zie staan met de staart kaarsrecht omhoog en aan het fixeren ga ik er heeel langzaam tussenstaan en heb ik mijn gezicht gericht naar de vreemde hond. Dan bescherm ik namelijk mijn eigen hond. Verder doe ik niks, mits het een klein rothondje is (jouw border bv) want die jaag ik gewoon weg en dan hou ik mijn eigen hond vast( want die gaat anders nog uitjouwen!). Als het een rottie is of zo blijf ik staan zodat ik de fixatie doorbreek en zeg ik weesgegroetjes op.
Lopen ze wat om elkaar heen te grommen en te grauwen roep ik mijn hond mee. Mijn ervaring is dat als er gerommeld wordt het veelal echt niet uitloopt op een heftige vechtpartij. Dan is de zaak in beweging en spanning boiwt zich dan niet zo hoog op dat er echt vol ingeknald wordt. Als er bewegingloos met hoge houdingen tegenover elkaar gestaan wordt of vlak bij elkaar gestaan wordt krijg ik het er warmer van.
Wat ikzelf heb gedaan is mijn reu zo trainen dat hij niet lukraak op andere honden afloopt..eerst naar mij toe en daar beloon ik hem voor en dan bepaal ik of hij mag kijken ja of nee. Dat oefen je dus met iedere willekeurige hond die je tegenkomt en dat geeft je op het moment dat je een ander haantje tegenkomt de mogelijkheid je hond gewoon geen vrij te geven. Dan hou je dus alleen het probleem over als andere honden jouw hond benaderen. Dan loop je dus door of je doet alsof je doorloopt..hahahah! dat doe ik nog wel eens als Nels oog in oog staan met een megahond , zodat ik me realiseer dat als het vechten wordt mijn hond biefstuk is. Dan loop ik quasi-noncelant door in slakkentempo, maar als er wat is ben ik in 2 passen ter plaatse.Kort samengevat; niet aanlijnen, want hierdoor voelt hij zich sterker en is hij extra alert. Uiteraard is voorkomen beter dan genezen, dus proberen hem er met veel afleiding langs te krijgen (het park kent me inmiddels wel, dus die zullen daar niet van opkijken). Verder aankijken of het haantjesgedrag is of dat hij er meteen bovenop gaat, dreigen mag, maar verder niet? En hem uiteraard wel proberen op stemcommando door te laten lopen.
Alvast bedankt voor je reactie, we gaan er hard mee aan het werk.![]()
Wat andere eigenaren denken heb ik lak aan..als die hun hond niet bij zich houden is het goed met ze.
Ik heb Dano wel aangeleerd om niet zomaar op andere honden af te gaan, maar dat lijkt hij op het moment allemaal een beetje ‘vergeten’ te zijn. Het wordt tijd dat hij daar weer even een opfriscursus voor krijgt. Ik begrijp de essentie van het verhaal, want enkel op deze manier kan ik zonder lijn de andere hond normaal passeren.
Vanmiddag heb ik het eens met andere ogen proberen te bekijken; we kwamen weer een klein reutje tegen en Dano begroette hem kwispelend, maar met een hoge houding. Ze bleven even om elkaar heen draaien en ik spoorde hem aan door te lopen. Omdat Yuno, de oudste, er ook bij kwam staan, ben ik er ook weer op af gelopen en dan gaat het over in fixeren en duurt het niet lang of het ligt in de clinch. Ik moet daar dus ook voor mezelf aan werken om dat meer los te laten.
Tot nu toe heeft hij alleen aanvaringen met honden van eigen grootte, maar ik hou mijn hart vast als het een grote hond is. Het is in ieder geval zaak dat we het gedrag doorbreken en de aandacht vooral bij mij ligt.
Ik heb wel maling aan de andere baas, zeker als zij mijn verzoek negeren. Maar ik vindt het wel vervelend als Dano begint, iets wat de laatste tijd toch wel voorkomt, omdat ik steeds tussenbeide wil komen en Dano juist dan gas geeft. Ik heb natuurlijk al van die 'onopgevoedde kuthondjes', dus ik zou graag het tegenovergestelde bewijzen
Het is wel goed om af en toe advies te krijgen in dit soort situaties, want dat leert je alles met andere ogen te bekijken. We gaan er in ieder geval mee aan de slag. Bedankt
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dano voelt het als hulp als je komt kijken en ziet het als extra motivatie om dan maar te vechten. Eén hooligan is geen hooligan!
Niet meer gaan kijken jij dus!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Yuno
- Vaste gebruiker
Juist ja, het probleem ligt dus ook wel voor een deel bij mij. Dat wordt voor ons beide hard in trainingEline* schreef:Dano voelt het als hulp als je komt kijken en ziet het als extra motivatie om dan maar te vechten. Eén hooligan is geen hooligan!![]()