Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie moet ik nu castreren?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ariadne schreef:
M@ri@nne schreef:Brullen, iets gooien etc werkte nooit. En ook als ze uit elkaar waren vlogen ze elkaar gelijk weer aan. En ja in mijn 1tje hou ik ze niet uit elkaar. Dus liep ik weg. :N: :devil:
Èèn keer kon ik er een hondenkussen tussen duwen. Geluk was dat het bij een deur was en ik ze toen gescheiden had. Stond zelf ook te kijken dat het lukte. :denken:
Hééél herkenbaar. Dat probleem heb ik dus ook. Maar ik ga je advies te harte nemen en de gang op met mijn oren stijf dicht. :wc:
Hoelang duurde het gevecht bij jouw honden dan en waren ze erg gewond.
Ze zijn tijdens die gevechten gelukkig nooit erg verwond geweest. Mede door de vacht. Tosca heeft een keer een wond gehad die behandeld moest worden. Verder duurt een "gewoon" gevecht een paar minuutjes denk ik. :denken: Als je wacht lijkt het veel langer.
Bij mij was het anders omdat ze op een gegeven moment niet ophielden en ik heb ze dus een paar weken gescheiden moeten houden.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Ariadne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ariadne »

Jee, Dat lijkt me ook niet prettig. Ik weet dus ook niet of hun wel ophouden. Tot nu toe moesten wij tussenbeide komen. Maar hebben jouw honden nu geen problemen meer, heeft het zichzelf opgelost :ok:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Verschil is dat het bij jou 2 reuen zijn. Dat is meestal een hoop kabaal, ff flink knokken en klaar.
Teven kunnen nog wel eens doorgaan.
Bij mij is het overgegaan toen de ranghogere weer was opgeknapt. DEze was verzwakt door HD en artrose en toen dat de ander wel even de macht over te nemen.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Ariadne
Vaste gebruiker

Ja, dat heb ik inderdaad vaker gehoord dat teven door kunnen gaan. Ik zal laten weten wat er gebeurt als ik op de gang ga staan :mrgreen: . Op zich is het allemaal wel logisch. De rangorde moet bepaalt worden en zolang dat nog niet het geval is..... Misschien alleen maar goed als ik ze hun gang laat gaan. :mrgreen:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Ariadne schreef:
M@ri@nne schreef:En als ze knokken en je hebt de neiging om toch te schreeuwen of er tussen te staan.......loop dan weg. Heb ik hier ook gedaan. Kijken of het veilig was qua meubels etc en omdraaien, uit de kamer en daar met oren dicht wachten. Weet je tenminste zeker dat jou reactie hun nog eens extra opjut. :wink:
Moeilijk, maar zeker het proberen waard. :idea: Er tussen staan voelde ik me zo wie zo niet prettig bij. Ik probeerde herrie te maken om met een voerbak op de grond te gooien, njente reactie. Dus oren dicht en laten gaan!!!!!
sorry hoor maar als je bang bent van je eigen honden in zo situatie, moet je je eigen toch nog maar eens achter je oor krabben, die voer bakken moet je niet op de grond gooien daar moet je beide een draai om hun oren mee geven zijn ze helemaal beGVDomt jij ben de baas en er word niet gevochten in huis met elkaar als jij dat niet zegt, klaar.
harder optreden is hier de uitweg en niet staan gillen als een keukenmeid

mol :8):
Ariadne
Vaste gebruiker

Mol schreef:
Ariadne schreef:
M@ri@nne schreef:En als ze knokken en je hebt de neiging om toch te schreeuwen of er tussen te staan.......loop dan weg. Heb ik hier ook gedaan. Kijken of het veilig was qua meubels etc en omdraaien, uit de kamer en daar met oren dicht wachten. Weet je tenminste zeker dat jou reactie hun nog eens extra opjut. :wink:
Moeilijk, maar zeker het proberen waard. :idea: Er tussen staan voelde ik me zo wie zo niet prettig bij. Ik probeerde herrie te maken om met een voerbak op de grond te gooien, njente reactie. Dus oren dicht en laten gaan!!!!!
sorry hoor maar als je bang bent van je eigen honden in zo situatie, moet je je eigen toch nog maar eens achter je oor krabben, die voer bakken moet je niet op de grond gooien daar moet je beide een draai om hun oren mee geven zijn ze helemaal beGVDomt jij ben de baas en er word niet gevochten in huis met elkaar als jij dat niet zegt, klaar.

Excuse me. Ik geloof dat ik het niet gehad heb over gillen. Heb ik nog nooit gedaan. Ik ga ertussen en ik ben niet bang. Maar ik mag het toch wel niet prettig vinden. Geloof me ik heb ze wel meer dan één draai om hun oren gegeven maar absoluut geen reactie. Wat moet ik dan nog doen.
Zal absoluut een kwestie van overwicht zijn, maar het feit blijft. En moet ik ze dan met iets gaan slaan. Dat druist tegen mijn gevoel in.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ariadne schreef:
Mol schreef:
Ariadne schreef:

Excuse me. Ik geloof dat ik het niet gehad heb over gillen. Heb ik nog nooit gedaan. Ik ga ertussen en ik ben niet bang. Maar ik mag het toch wel niet prettig vinden. Geloof me ik heb ze wel meer dan één draai om hun oren gegeven maar absoluut geen reactie. Wat moet ik dan nog doen.
Zal absoluut een kwestie van overwicht zijn, maar het feit blijft. En moet ik ze dan met iets gaan slaan. Dat druist tegen mijn gevoel in.
tja je moet wat want met je mond nog je handen krijg je ze niet vatzoenlijk van elkaar, geef ze dan beide een goeie hollen wipper je moet ze toch laten blijken dat jij dat niet acsepteerd van beide, en je moet toch op 1 of andere manier tot ze door komen, en wel op zo manier dat ze er de volgende keer wel ff 2 keer over na denken om elkaar telijf te gaan,druist dat tegen jou prenciepes in tja dan kom jij nooit door in zo'n sitiuatie .

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Eline* schreef:Nee. Vraag maar aan Mol..als die met zijn ogen knippert bedenkt dat tuig van hem zich wel twee keer om te gaan vechten. :wink:
Je snapt nu dus ook waarom! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Ariadne
Vaste gebruiker

Ja dat snap ik inderdaad. Maar moet je dan echt gaan rammen. Vind ik toch erg moeilijk. Ik geloof dat je respect moet verdienen en niet erin moet slaan. Een corrigerende tik ala.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ariadne schreef:Ja dat snap ik inderdaad. Maar moet je dan echt gaan rammen. Vind ik toch erg moeilijk. Ik geloof dat je respect moet verdienen en niet erin moet slaan. Een corrigerende tik ala.
Nee, jij moet dat niet doen. Je verliest het en jut alleen op. Zoiets moet je alleen doen als je overtuigt bent van het feit dat je wint en inderdaad is het dan , hoe hard ook, een kwestie van je honden zo bang maken dat ze niet meer durven vechten in jouw bijzijn. Het zou mijn keuze ook niet zijn omdat ik een gezellig huisgezin wil en geen stilzwijgende vrede vanuit angst. Ik zou dus als dit aanhoudt eerder kiezen voor herplaatsing. Dat is voor Mol anders want die fokt. :wink:
Wat ik er alleen wel mee aan wil geven is dat je in moet grijpen...dan dus zo, of idd met je vingers in je oren op de gang moet gaan staan.
Ik hoop dat het zichzelf gewoon gaat regelen! :wink:
Laatst gewijzigd door Eline* op 27 okt 2004 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Ariadne
Vaste gebruiker

Echt. Dat hoop ik ook. Als je nagaat is het puur natuurlijk gedrag van ze. Dat wij dat niet in ons huis willen is weer heel wat anders. Als ik eerlijk ben zou je ze het zelf moeten laten bepalen. De angst is gewoon, wat doen ze elkaar aan, terwijl jij op de´gang´ staat. :19:
Afbeelding
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

ben het eigenlijk ook met mol eens
maar dat moet je inderdaad kunnen
ik zou het er niit op durven wagen om ze het uit te laten vechten
Ariadne
Vaste gebruiker

Inge O schreef:.
het eerste wat je zou moeten te weten komen, is wie er van de twee in de gewone dagelijkse praktijk (zonder het vechten) het hoogste in rang staat. en daar dan verder mee werken. verbaal ingrijpen (zowel verbiedend als kalmerend) al naargelang de situatie. en daarbij altijd de hoogste in rang steunen tov. de andere. maar JIJ blijft wel degene die het laatste woord heeft, over wie aandacht krijgt, speeltjes, wat dan ook.
Ben ik op zich helemaal mee eens. Probleem is dat het nog niet duidelijk is wie de hoogste in rang is. In het begin toen Bacchus er net was, heb ik absoluut de hoogste, toen Raki, gesteund. Daarbij komt dat Bacchus in het verleden veel problemen met angst heeft gehad. Hij voelt zich nu veel sterker en dat merk je. Door die angst zal ik zeker voorzichtiger met Bacchus geweest zijn en daardoor dit misschien een beetje in de hand gewerkt heb. Maar vind jij ook dat ik er los op moet rammen. Blijf het moeilijk vinden. :denken:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ik denk niet dat Mol er zomaar op los ramt hoor.
Hij laat met een flinke brul weten dat het niet mag, desnoods ruk hij ze ineens van elkaar af en smijt ze ieder een hoek in.
Maar dat moet je fysiek aankunnen. Ik weet dat ik niet sterk genoeg ben hiervoor dus ik loop weg.
En ik denk dat de chade wel meevalt hoor van zo'n knokpartij. Het ziet er vaak erger uit dan het is.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Ariadne
Vaste gebruiker

Dat lukt mij dus ook niet. Daarvoor zijn ze iets te zwaar. Dat moet ook ieder voor zich weten natuurlijk. Zeg niet dat het fout is, ik kan het alleen niet.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ariadne schreef:Dat lukt mij dus ook niet. Daarvoor zijn ze iets te zwaar. Dat moet ook ieder voor zich weten natuurlijk. Zeg niet dat het fout is, ik kan het alleen niet.
Je kan een poosje korte dikke touwen (30-50 cm met een diameter van minimaal 3 cm tegen knopen etc) om hun nek hangen aan de halsbanden. Je kan dan dat dikke touw grijpen en een van de honden wegtrekken en weghouden van de andere hond. Een flinke slinger aan de hond met een loeiharde brul komt zeer sterk en dominant over aangezien de hond niet weet wat hem gebeurd. Als je met z'n tweeen bent pak je elk een touw. Pas wel op dat je niet trekt als ze elkaar vast hebben, dan trek je meer schade dan je goed maakt :wink:

Misschien heb je daar wat aan? De honden zijn dan toch helemaal vrij en zolang die touwen niet aan de grond komen wennen ze er wel aan :mrgreen:
Laatst gewijzigd door laeken op 27 okt 2004 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En loopt het echt helemaal uit de hand kan je proberen of met behulp van ruime muilkorven een gewapende tijdelijke vrede kan ontstaan. Je kan dan ook gedoseerd kiezen voor het uitvechten. Alleen als er twee of meer mensen zijn doe je de korven af en kijk je wat er gebeurd. Je kan dan ingrijpen als het uit de hand loopt. Zoiets is meestal heel tijdelijk en weet je eenmaal wie de baas is dan kan je met korven die rollen bevestigen en denk ik dat ze binnen 6 maanden de kast in kunnen :wink:
Afbeelding
Ariadne
Vaste gebruiker

Dat is ook een goeie. :ok: Alleen één krijg ik wel weg maar dan grijpt die ander vast. Hoe kan ik dat tegen gaan als ik alleen ben. :denken:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ariadne schreef:Dat is ook een goeie. :ok: Alleen één krijg ik wel weg maar dan grijpt die ander vast. Hoe kan ik dat tegen gaan als ik alleen ben. :denken:
3 flinke haken in de muur hier en daar, een lus in de touwen en de eerste hond direct daarheen slingeren, vastleggen en de ander bij zijn touw grijpen. Vervolgens bruut, hard en boos afleggen en een half uur laten afkoelen, dan ben je superdominant tov je honden en weten ze dat dat gedrag niet getolereerd wordt. Ach...het is tijdelijk :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Ariadne schreef:Dat is ook een goeie. :ok: Alleen één krijg ik wel weg maar dan grijpt die ander vast. Hoe kan ik dat tegen gaan als ik alleen ben. :denken:
3 flinke haken in de muur hier en daar, een lus in de touwen en de eerste hond direct daarheen slingeren, vastleggen en de ander bij zijn touw grijpen. Vervolgens bruut, hard en boos afleggen en een half uur laten afkoelen, dan ben je superdominant tov je honden en weten ze dat dat gedrag niet getolereerd wordt. Ach...het is tijdelijk :mrgreen:
Uhmm..ik denk dat je bij een echt boze hond gaten in je muur hebt.. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
MARC_S schreef:
ja hahahahah je moet er ook geen lullig 8mm boor nemen natuurlijk,dan moet je gewoon keilbouten nemen die trekken zie niet zomaar uit je muur hoor, maar 1 hond vast en de ander nog los hmmmm zie ik niet zitten.

M@ri@nne
Zeer actief

Mol schreef:
Eline* schreef:
MARC_S schreef:
ja hahahahah je moet er ook geen lullig 8mm boor nemen natuurlijk,dan moet je gewoon keilbouten nemen die trekken zie niet zomaar uit je muur hoor, maar 1 hond vast en de ander nog los hmmmm zie ik niet zitten.

Hahahaha zal de woningbouwvereniging blij mee zijn. :smile:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Ariadne
Vaste gebruiker

Inge O schreef:nee, ik ram er ook niet op los :wink: . maar mijn honden weten wel dat een brul écht gemeend is, en dan zijn ze snel afgekoeld. het belangrijkste daarbij is dat je dat overwicht eerst en vooral al in andere (makkelijker) situaties hebt, en daarnaast dat je al reageert bij de allerkleinste signalen van hun kant.

trouwens, zelfs dat brullen kan je (naar mijn ervaring) na verloop van tijd achterwege laten. als ik hier (erge) spanning merk bij de ranghoogste, maar er is nog niets aan de hand, dan vraag ik haar aandacht op een rustige, vriendelijke manier en geef haar een ontspannen knuffel, en hop, probleem (voor dan :wink: ) van de baan.
maar na verloop van tijd wordt dit eigenlijk een patroon, de roedelbaas komt geregeld steun zoeken bij mij, een beetje zoals een jengelend kind zou vragen 'mama, IK heb toch gelijk hè??'
'ja hoor, meis, JIJ bent de mooiste en de knapste en de sterkste, niét normaal' - en ze is is weer hélemaal tevreden en ontspannen :mrgreen: .

is niet echt hetzelfde als rammen hé :mrgreen: .
Nee is niet hetzelfde. :mrgreen: Hier kan ik me zeker in vinden. Dus prioriteit nummer 1, wie is de hoogste in rang en van daaruit verder werken.
Overigens zal men rammen ook niet zo bedoeld hebben, dat maak ik ervan.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mol schreef:

Nee allebei vastleggen. Je slingerd er een naar de haak, brult AFFFF!!!!!!!!!! GVD!, grijpt nr 2 slingerd die naar de andere haak aan de andere muur, brult AF!!! en loopt de kamer uit voor een half uur. Dikke kans dat na 2 - 3 keer de honden het vechten in huis wel erg naar associeren en zich wel 3 keer bedenken :mrgreen:
Afbeelding
Ariadne
Vaste gebruiker

MARC_S schreef:
Mol schreef:

Nee allebei vastleggen. Je slingerd er een naar de haak, brult AFFFF!!!!!!!!!! GVD!, grijpt nr 2 slingerd die naar de andere haak aan de andere muur, brult AF!!! en loopt de kamer uit voor een half uur. Dikke kans dat na 2 - 3 keer de honden het vechten in huis wel erg naar associeren en zich wel 3 keer bedenken :mrgreen:
Zielige buren. Eerst dat geschreeuw en dan ga ik ook nog eens gaten in de muur boren HAHA :smile:
Maar er zit wel wat in. Zeker.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef: Nee allebei vastleggen. Je slingerd er een naar de haak, brult AFFFF!!!!!!!!!! GVD!, grijpt nr 2 slingerd die naar de andere haak aan de andere muur, brult AF!!! en loopt de kamer uit voor een half uur. Dikke kans dat na 2 - 3 keer de honden het vechten in huis wel erg naar associeren en zich wel 3 keer bedenken :mrgreen:
Ik denk dat je je heel erg flink vergist. Deze optie kan als je een megahuis hebt en je ze uit elkaars zicht kan vastleggen.Anders ben je de ideale opfokplek aan het creeeren voor het grootste hondengevecht allertijde.. Als je onvoldoende gezag hebt of onvoldoende angst inboezemt om je honden normaal uit elkaar te krijgen brullen ze ook als ze vastliggen door. Ik zou in die situatie nooit mijn honden meer durven losmaken, want ze vreten elkaar dan dus wel op. :eek:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Mol schreef:

dan moet je ze niet in de zelfde kamer neer leggen, want dat werk alleen maar avenrechts, want als ze dan los komen heb je de poppen aan het dansen.

Ariadne
Vaste gebruiker

Mol schreef:
MARC_S schreef:
Mol schreef: dan moet je ze niet in de zelfde kamer neer leggen, want dat werk alleen maar avenrechts, want als ze dan los komen heb je de poppen aan het dansen.
Jee, dat is waar. De kans is groot dat ze elkaar dan alsnog in de haren vliegen. Dan heb je een nog groter probleem.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik weet dat zo net nog niet. Mijn theorie is natuurlijk wel dat je ze helemaal klein maakt dan. Fixeren en uitdagen pik je dan niet. Je brult ze af, dwingt ze superlaag te zijn anders wordt je boos en vanuit die lage positie laat je ze onder toezicht en een strakke controle weer los. Haal je ze uit elkaar dan maken ze niet de juiste associatie, ze associeren het niet met elkaar maar met jou, ze klappen dan juist bij de blik van de ander die de kamer inloopt weer op elkaar. Snap je wat ik bedoel? Kan er naast zitten hoor, maar ik denk dat ik gelijk heb :mrgreen:

Op deze manier koelen ze nl in elkaars aanwezigheid af, en dat is wat je wil. Fixeren ze niet meer en treedt de rust weer in kan je ze ook belonen in elkaars aanweigheid.

Als Wuilus uitvalt op bezoek en ik haal haar de kamer uit dan gaat ze bij terugkomst net zo hard verder. Erger nog, ze fokt juist enorm op omdat ze weet dat dat bezoek in de andere kamer is. Laat ik haar in de kamer en sleur ik haar aan haar halsband naar de plaats, om vervolgens onder zwaar overwicht haar af te dwingen en onder appel te zetten dan koelt ze af en weet ze dat ik niet tolereer dat ze dat bezoek lastig valt. Een UH! is dan voldoende :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik weet dat zo net nog niet. Mijn theorie is natuurlijk wel dat je ze helemaal klein maakt dan. Fixeren en uitdagen pik je dan niet. Je brult ze af, dwingt ze superlaag te zijn anders wordt je boos en vanuit die lage positie laat je ze onder toezicht en een strakke controle weer los. Haal je ze uit elkaar dan maken ze niet de juiste associatie, ze associeren het niet met elkaar maar met jou, ze klappen dan juist bij de blik van de ander die de kamer inloopt weer op elkaar. Snap je wat ik bedoel? Kan er naast zitten hoor, maar ik denk dat ik gelijk heb :mrgreen:

Op deze manier koelen ze nl in elkaars aanwezigheid af, en dat is wat je wil. Fixeren ze niet meer en treedt de rust weer in kan je ze ook belonen in elkaars aanweigheid.

Als Wuilus uitvalt op bezoek en ik haal haar de kamer uit dan gaat ze bij terugkomst net zo hard verder. Erger nog, ze fokt juist enorm op omdat ze weet dat dat bezoek in de andere kamer is. Laat ik haar in de kamer en sleur ik haar aan haar halsband naar de plaats, om vervolgens onder zwaar overwicht haar af te dwingen en onder appel te zetten dan koelt ze af en weet ze dat ik niet tolereer dat ze dat bezoek lastig valt. Een UH! is dan voldoende :wink:
Jij mist iets in je verhaal..en dat is dat je dat kan doen als je Mol heet of zo, maar anders niet. Als je niet de hardheid hebt je honden uberhaupt te scheiden is dit echt een opzetje tot een enorme knokpartij.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”