Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 vriendjes ??

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Trixy
Vaste gebruiker

3 vriendjes ??

Ongelezen bericht door Trixy »

Hallo , deze vraag stel ik voor een paar vrienden van me die elk een reu hebben. De ene is Snoop (labrador-dobermann kruising) van 2 jaar.Geen agressie in , komt met elke hond en kat overeen, is klein beetje dominant. Dan is er het baasje zijn neef. Zij hebben nu 1 maand een hond Figo uit het asiel gehaald (Amstaff) , Figo is 1 jaar. Heel onderdanig , vriendelijk met teven en reuen.
Nu hebben ze al een paar keer geprobeerd om deze honden samen te laten spelen. Al de contacten (waarvan ik weet toch) verlopen met een scheiding van draad tussen hen in een loopweide. Eerst kwispelen ze even en na 10 seconden begint Figo dan te blaffen en grommen. Snoop doet dit dan ook. Eénmaal hebben ze elkaar tegengekomen op straat ,neus aan neus , even snuffelen. De baas van Snoop gaat verder en trekt snoop mee en dan beginnen ze uit te vallen naar elkaar.
Wat zou een mogelijke oorzaak zijn dat deze twee elkaar niet kunnen zien? :19:
Ik heb een teefje en zij speelt met beide honden. Zou zij er iets met te maken hebben?Snoop is haar vriendje sinds ze pup was en Figo is haar buurhond en haar lover.
Eénmaal was zij aan het spelen met Figo en kwam Snoop eraan , zij mocht wel van de ene hond naar de andere lopen zonder dat ze haar iets deden.
Zou er nog iets kunnen gedaan worden voor hen overeen te laten komen?
We zouden graag volgende zomer samen met de 3 honden op reis gaan ipv deze zomer met de 2.( wat echt fun was)
:ok:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Als je honden aan de lijn hebt of gescheiden door een draad of hek kan je niet beoordelen of ze wel of niet met elkaar los overweg kunnen. Er spelen dan veel andere dingen mee waarop de honden kunnen reageren.
Als je honden met elkaar wil laten kennismaken kan je het beste een plaats opzoeken die voor beide honden vreemd is en daar laat je ze los..maar dan ook echt los. Blijkbaar hebben de bazen nogal wat spanning dat ze dit nog niet gewoon aangedurft hebben. Wat is daarvoor de reden? Hoe meer spanning bazen hebben, hoe gestresster ook de honden zullen reageren. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

hoe harder ik aan Diesels lijn trek hoe harder hij gromt naar een andere grommende hond.
Als hij los is is het een heel ander verhaal.
Kennismaken met andere honden doen wij ook alleen echt los.
bepbak
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bepbak »

Figo zit ook midden in z'n pubertijd en een AmStaff kan natuurlijk aardig moeilijk (lees dominant) zijn naar andere honden. Waarom speelt hij met de ene hond en gromt hij naar de andere? Tja dat zal altijd zo blijven. Net zoals bij mensen, de ene staat je meer aan als de andere. Misschien straalt Snoop iets uit wat Figo tegenstaat. En als je de hond aangelijnd hebt voelen ze zich sterker (zijn dan eigenlijk verlengd met de leider). Als je ze nu nog los bij elkaar wil laten zou ik het op een voor beide honden onbekend terrein doen, de loopweide is al bekend territorium waar het een en ander al is bepaald.
Succes!
Love all animals!
Trixy
Vaste gebruiker

Bedankt voor de reacties !!!!!
INderdaad al de antwoorden die ik had gedacht en had voorgesteld maar... mensen geloven iets rapper als ze het horen van anderen die er al heel veel van kennen dan iemand die er nog niet alles van kent. :wink:
Enfin , ze gaan er nu voor , dit weekend zou het gebeuren.
Ben zeker van een goede afloop.
Bedankt !
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je moet geen normaal contact verwachten tussen deze twee honden. Een Amstaffreu en een dobermiksreu kan nauwelijks goed gaan. Ik verwacht dat het nooit goed zal gaan tussen die twee honden. Ik ken weinig Amstaffs die zelf volle reu zijn en dan lekker met bekende volle reuen kunnen rondscharrelen, dat is vragen om een probleem vroeg of laat. Niet erg, maar je moet dat voor blijven en die honden nooit alleen samen laten zijn :wink:
Afbeelding
Trixy
Vaste gebruiker

Euh ik ken 3 amstaff reu's die lekker samen lopen met andere reuen en teven.1 van hen woon zelfs samen met 3 andere reu's en 2 teven.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Trixy schreef:Euh ik ken 3 amstaff reu's die lekker samen lopen met andere reuen en teven.1 van hen woon zelfs samen met 3 andere reu's en 2 teven.
Dat is best dom als ze niet gecastreerd zijn, zelfs de rasvereniging zal je dat afraden :wink: De goede fokkers verkopen niet eens een reu aan mensen die al 2 reuen hebben lopen.
Ik ken er een aantal en die kunnen dat dus niet, ik ken ook fokkers en daar kan het ook niet. Het staat zelfs in de rasbeschrijving. 3 ongecastreerde reuen in huis vind ik erg dom in combi met een staff. Sorry.

Zoals ze zelf nu al merken zal deze erg jonge reu de dobermiks niet als meerdere accepteren, zelfs niet als jonge hond tov de grotere oudere hond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”