Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zoek de fokker van onze mechelse herder teef

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Hoi Allemaal

leuk die positieve en ook negative reactie"s ik laat alles goed in mij opnemen en mocht er wel een nestje komen dan volg ik de pups ik wil dan zelf weten wat er mee gebeurt en als mensen er binnen 9 maanden problemen mee krijgen en de hond weg willen doen dan wil ik ze terughebben NOOIT in het asiel en ik zal de pups ook zeer zeker niet naar leken verkopen alleen aan mensen die in de sport zitten wat voor soort sport dan ook. En ja er zijn wel al mensen die een pupje van haar zouden willen hebben maar eerst het juiste moment afwachten ze word in dec. 1jaar dus kan maar zo zijn dat we het ook wel uitstellen tot over 2 jaar als ze dan iets heefd bereikt dus een diploma of nog beter een certivicaat.

groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Dat is nog eens een goed idee, een garantie van negen maanden!! :blah:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

chaos schreef:Fokken omdat de teef daarna wat rustiger zou kunnen worden is een geheel verkeerde motivatie......om het wat zacht uit te drukken...geeft ook aan hoeveel kaas je er van gegeten hebt. Waarom moet ze wat rustiger? iets teveel temperament? :mrgreen:

Fokken omdat een hond zich goed laat zien? heeft ze zich al bewezen?
Heupen oke? weet je dat al?. Zijn er mensen die graagvan deze teef een pup zouden willen hebben.

Je klinkt al iemand die net in de sport komt kijken en dan gelijk denken dat je een nestje kunt fokken, hou je daarvan een hondje of komt er een nest "werkhondjes" die vervolgens later het asiel in kunnen omdat ze in een normaal huisgezin het niet kunnen redden.

Fokken is naar mijn mening iets toevoegen/ verbeteren, je fokt om zelf een hond aan te kunnen houden waarmee je verder wilt niet om een hondje "rustiger" te krijgen je wilt niet fokken je wilt vermeerderen!.
En je gaat ze gratis weg geven zeker?. :ok:

Je moet maar zien, ik hou niet zo van dit soort plannetjes.
helemaal niets aan toe te voegen :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Waarom maar tot negen maanden? :roll: als je iets op deze wereld zet ben je er de rest van het leven voor verantwoordelijk. Neem die pup maar gewoon terug hoor als het met 6 jaar of met 12 jaar op straat staat.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Waarom maar tot negen maanden? :roll: als je iets op deze wereld zet ben je er de rest van het leven voor verantwoordelijk. Neem die pup maar gewoon terug hoor als het met 6 jaar of met 12 jaar op straat staat.
en je zult dan maar een nestje van 11 gehad hebben :19: heb je straks 7 volwassen reuen of nog erger teven bij elkaar lopen.... :roll:
nee, als je iets kan toevoegen aan de werklijnen prima, maar aanbod is er al genoeg.
Vermeerderen kan iedereen, niet verbeteren...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

als de teef zich laat zien in de KNPV, en je zet er een goede reu op, dan zit je goed. Laat de teef eerst haar certificaat ph1 halen, en fok dan een nestje, mits een goede dekreu is het drummen voor een pup!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:als de teef zich laat zien in de KNPV, en je zet er een goede reu op, dan zit je goed. Laat de teef eerst haar certificaat ph1 halen, en fok dan een nestje, mits een goede dekreu is het drummen voor een pup!
lijkt me toch handig als je wat van de voorouders weet... HD, ED, etc. en wat hun in de sport gedaan hebben.
Ik kan wel een Fort Oranje hond als huishond hebben.... :19: wat zegt de naam over de werkkwaliteiten van de hond en over z'n gezondheid?
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

En als je toch serieus bezig bent dan weet je toch ALLES van zo'n hond dan hoef je toch niet via het hondenforum en leden van een club te vragen waar je je hond ook alweer gekocht hebt? en uit welke bloedlijnen het hondje komt?.

Nog helemaal niets met deze teef behaald maar er moet wel gefokt worden.....

Dankzij dit soort mensen zitten er meer dan genoeg mechelaars in het asiel!!!! Maar gelukkig hebben deze hondjes (jawel hoor..) wel NEGEN maanden garantie :ok: :roll:

Ik heb ook een reu met als vader Iwan van het Heukske (heeft o,o werkkwaliteiten)....naam hoeft niet alles te zeggen het is geen garantie.
Afbeelding
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

Sowieso een vreemde gedachtengang dat je hoopt dat je hond rustiger wordt van het nestje, maar eigenlijk wil je dus fokken met een te drukke hond... Lijkt mij geen reclame voor de pups die daar uit voort komen!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

willemien schreef:Sowieso een vreemde gedachtengang dat je hoopt dat je hond rustiger wordt van het nestje, maar eigenlijk wil je dus fokken met een te drukke hond... Lijkt mij geen reclame voor de pups die daar uit voort komen!
honden uit werklijnen zijn vaak wat drukker :wink:
als pup zit er al veel verschil tussen een pup uit werklijnen en een pup uit showlijnen....
ik kies ook een pup die drukker en ondernemender is dan diegene die wat rustiger zijn hoeft niet altijd goed te zijn... want een rustige hond kan ook heel stabiel zijn... maar voor mij mag er wel iets in zitten....
Afbeelding
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

malinois schreef:
willemien schreef:Sowieso een vreemde gedachtengang dat je hoopt dat je hond rustiger wordt van het nestje, maar eigenlijk wil je dus fokken met een te drukke hond... Lijkt mij geen reclame voor de pups die daar uit voort komen!
als pup zit er al veel verschil tussen een pup uit werklijnen en een pup uit showlijnen....
ik kies ook een pup die drukker en ondernemender is dan diegene die wat rustiger zijn hoeft niet altijd goed te zijn... want een rustige hond kan ook heel stabiel zijn... maar voor mij mag er wel iets in zitten....
Hoi

Duco mijn eigen pupje komt uit en zeer drukke teef met heel veel driften en de vader is een zeer goede werker maar heel cool in zijn koppie als er gerkt moet worden dan staat meneer er en zo is mijn Duco ook zit op de club aan de ketting of als er geschoten word zit hij aan de voet maar kijken naar de pakwerker??? nee hoor rondwaaiende blaadjes zijn veel leuker terwijl er dan 5 honden om hem heen staan te blaffenmaar als hij word gejut met een mouwtje dan staat meneer er hoor strak aan de riem.
En zijn broertje is precies hetzelfde. Wat ik dus wil zeggen is het ligt er ook aan hoe je er als baas mee omgaat met zo'n pup.

Groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

dierenfreek schreef:
malinois schreef:
Hoi

Duco mijn eigen pupje komt uit en zeer drukke teef met heel veel driften en de vader is een zeer goede werker maar heel cool in zijn koppie als er gerkt moet worden dan staat meneer er en zo is mijn Duco ook zit op de club aan de ketting of als er geschoten word zit hij aan de voet maar kijken naar de pakwerker??? nee hoor rondwaaiende blaadjes zijn veel leuker terwijl er dan 5 honden om hem heen staan te blaffenmaar als hij word gejut met een mouwtje dan staat meneer er hoor strak aan de riem.
En zijn broertje is precies hetzelfde. Wat ik dus wil zeggen is het ligt er ook aan hoe je er als baas mee omgaat met zo'n pup.

Groetjes Dierenfreek en Duco
:denken: als een hond geen werkdrift heeft, ken je nog op je kop gaan staan als baaszijnde, maar daar komt echt geen werkdrift van hoor. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”