Ik was laats met iemand in gesprek over de morningafter prikpil. Die de teef krijgt nadat hij ongewenst is gedekt. Mijn dierenarts zegt dat die prik een verhoogde kans heeft op baarmoeder ontsteking maar verder niet schadelijk is voor de hond. Hij zegt ook dat als je die prik voor de eerste x geeft dat dat voor de volgende loopsheid geen problemen geeft als je de hond dan laat dekken om een nestje te krijgen. Maar van andere mensen hoor ik weer dat je dan als je de hond de volgende loopsheid laat dekken je pups misvormd zullen zijn.
Wie weet hier meer over??
groetjesss
San
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
morning after prikpil
Moderator: moderatorteam
- sandrav
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Het is dusdanige troep dat als je deze prik een paar keer toedient je bijna verzekerd bent van kanker bij je teef. Er wordt dan ook vaak geadviseerd naar 2 of 3 keer prikken de teef te laten casteren. Of de pups bij een volgende dekking nu wel of niet misvormd zijn, het lijkt me niet dat je je teef laat inspuiten met die zooi. Ken ook honden die na zo'n prik ernstige baarmoederontsteking kregen.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 28 okt 2004 06:22, 2 keer totaal gewijzigd.

- sandrav
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Mijn reu was beneden in de gang uit zijn bench gebroken.... hoe hij het voor elkaar heeft gekregen... ik weet het niet want het is een stevige bench met een goede sluiting. Toen heeft hij de klep die boven aan het trapgat tussen de gang en de woonkamer zit open geduwd... en die is echt niet licht.... Heel knap allemaal van hem maar niet leuk. Volgende x als mijn teven loops zijn doe ik hem maar naar mijn moeder want hij is dus blijkbaar meester in uitbreken als hij het echt wil.
Mijn dierenarts zei dat het niet erg is als je het een x doet.. zo'n prik. Hij zei dat er verhoogde kans was op baarmoeder onsteking maar had het echt niet over kanker. anders had ik het nooit gedaan.
Maar de pups laten komen kon ook niet. Daar is ze te jong voor.
Misschien zal ik nog eens contact met andere dierenartsen opnemen. even kijken wat hun vertellen.
Mijn dierenarts zei dat het niet erg is als je het een x doet.. zo'n prik. Hij zei dat er verhoogde kans was op baarmoeder onsteking maar had het echt niet over kanker. anders had ik het nooit gedaan.
Misschien zal ik nog eens contact met andere dierenartsen opnemen. even kijken wat hun vertellen.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Nee, de prik is wel te verkiezen boven een nest ongewenste pups, dat zeker.sandrav schreef:Mijn reu was beneden in de gang uit zijn bench gebroken.... hoe hij het voor elkaar heeft gekregen... ik weet het niet want het is een stevige bench met een goede sluiting. Toen heeft hij de klep die boven aan het trapgat tussen de gang en de woonkamer zit open geduwd... en die is echt niet licht.... Heel knap allemaal van hem maar niet leuk. Volgende x als mijn teven loops zijn doe ik hem maar naar mijn moeder want hij is dus blijkbaar meester in uitbreken als hij het echt wil.