Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden en slechte karakters !!??

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

shera
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door shera »

Rataplan schreef:Heb je al gebeld? Heb je gelezen wat voor tips je hebt gekregen van verschillende mensen? Wat zijn nou concreet je plannen met je hond?
heb gekeken, nog niet gebeld ... wat ik ga doen ... eerst stabiliteit, zorgen dat mijn gedrag en die van mijn vriend overeenkomen, we pakken het allebei op een ander manier aan en das nie goe ... dan kijken hoe de hond zich gedraagt, zorgen dat hij niet in angstige situaties komt, hem terug vertrouwen geven maar consequent blijven ! de laatste tijden gaat het terug goed, bellen om eens een afspraak te maken en een diagnose van mijn hond opstellen. beetje bij beetje, ga niet te snel drastische veranderingen aanbrengen.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

gedragstherapeuten zijn duur, en niet altijd competent. Ik heb zelden een gedragstherapeut geweten die iets anders vertelt dan dat de hond dominant is, en meestal geven ze dan nog verkeerde remedies om die dominantie tegen te gaan. er zullen er wel goede tussen zitten, maar ik ken gekende namen, die ik nog geen teddybeer in handen wil stoppen.

Infeite is het allemaal simpel hoor.
Je mag je vooral niet boos maken op je hond. Je hond is niet stout, maar doet af en toe ongewenste zaken omdat hij de kluts kwijt is. Je mag wel corrigeren, maar gedoseerd, en vergeet niet, je kunt ook positief corrigeren.
shera
Vaste gebruiker

[quote="Eline*"]Ergens in het hele verhaal raak ik de draad kwijt..Hoe komt jouw hond zo bang? Even los van je vriend met zijn gooi en smijtwerk..waarom is je hond bang voor jou en is ie bang voor jou?

Wel ... weet het zelf niet ! Als taksi pup was was hij al angstig maar niet overdreven. moedig is hij nooit geweest. Met mijn vorige vriend kwam ik op een dag thuis en de hond (puppy) kwam naar mij en begon heel hard te janken, ik kon er niet bij hij was bang !!! een snee door mijn hart, wat was hier gebeurd. mijn toenmalige vriend zei dat hij er niets mee te maken had ... ik geloofde hem niet want een pup kan toch zomaar niet bang worden voor niets, mischien te hard geweest, zo'n beestje heeft niet veel nodig om bang te worden ....
Heb mijn vriend de deur gewezen en buiten dat ene angstig moment was taksi ok en speels ... Misschien heb ik hier een fout gemaakt van taksi te troosten op een angstig moment dat hij denkt dat dat een goed gedrag is ??

mijn ex vriend is teruggekomen en heeft wraak genomen op zowel mij als mijn hond (dit is een persoonlijk verhaaltje) taksi was toen denk ik net geen 5 maand. Ik had kunnen weglopen maar kon mijn hond niet achterlaten want was bang dat hij zich daarop zou wreken ... taksi zelf is toen opgepakt geweest en tegen de muur gesmeten, en ik heb hem dan kunnen laten vluchten naar de tuin en alle aandacht naar mij gevestigd ... (sorry, is pijnlijk om dit naar boven te halen, maar probeer open te zijn zodanig dat jullie een beeld kunnen maken.) Ben dan eerst naar de dierenarts geweest voor ik naar de gynecoloog ging, maar taxi was ok !! De politie heeft dan nog taksi gebruikt als getuige tegen mijn ex vriend en dachten dat hij bang zou zijn, maar taksi ging kwispelstaartig naar mijn ex vriend toe ... geen trauma dus voor taksi .... maar ik denk dat ik hem sinds een beetje ben beginnen bemoederen omdat ik me zo schuldig voelde tov mijn beestje.

Taksi zijn gedrag erna was niet veel veranderd, hij was nog altijd speels ... Er zijn momenten (NU) dat hij angstaanvallen krijgt, zonder reden ... er zijn dagen dat we opstaan en dan zie ik hoe mijn hond zich voelt ! Sommige dagen is hij voor het minste bang, niet bang bang maar niet op zijn gemak, gespannen en zeer aanhankelijk,( dan laten we met gerust en zijn ding doen en ik geef dan extra lieve aandacht), en sommige dagen is hij gewoon taksi, vol leven en niet speciaal aanhankelijk ....
Hij is ook 2 x gebeten geweest door een andere hond (op 1 jarige en 2 jarig leeftijd) ...

Dat vastpakken en smijten van mijn huidige vriend klinkt erger dan het is, is maar 1x gebeurd, omdat taxi in de keuken lag en mijn vriend passeert geeft mij een kus en taxi beet opeens agressief in mijn vriend zijn kuit !! Mijn vriend heeft ogenblikkelijk de hond opgepakt en in zijn mand laten ploffen (van een hoogte van ong. 5cm) klinkt erg, maar ... en dan kreeg taxi een tik op zijn muil, de rest was veel show, deur toe en de hond bleef in zijn mand en mijn vriend ging zich gaan verzorgen ... ik had zin om de hond te troosten maar heb het niet gedaan, had zin om mijn vriend te kalmeren, maar die had veel pijn ! gelukkig geen bloed.

Naar mijn denken, en mijn vriend zegt van niet, moet hij op taksi zijn staart gestaan hebben of is taksi geschrokken ????????? ik weet niet wat er gebeurd is het ging heel snel .... ???? maar als taksi wou bijten dan was het wel door, het feit dat het meer een neep was is gewoon een verwittiging van mijn hond !! ik geloof dat een hond hun bijten wel onder controle hebben ... maar ja, een hond mag niet bijten, ook niet nijpbijten in geen enkele omstandigheden (tenzij om zichzelf te beschermen vindt ik, maar daar was zekers geen aanleiding toe)!!! mijn vriend heeft een imposante stem en kan daar al genoeg mee ... nu ik weet dat het geen dominantie is maar angst zal dat niet meer gebeuren !! Mijn vriend zijn stem moet voldoen !!

Naar mij toe is de hond op zich niet angstig, maar heeft nu en dan zijn momenten dat hij niet wilt dat ik aan hem kom, vroeger al ... grommen heeft hij al gedaan sinds puppy maar de frequentie lag zo ver uit elkaar dat een stemcorrectie op zich voldeed, nu liggen de frequenties dichter! als hij naar mij gromt doe ik het truucje met het pootje enzo ... gromt hij met zijn tanden bloot (is 2x gebeurd) dan stuur ik hem naar zijn mand en vloek er op los, maar mijn stem is allesbehalve luid en imposant en heeft eigenlijk niet veel effect !!
Hij gromt ook naar mijn broers moeder en zussen zonder reden .... gewoon als ze zijn naam zeggen, grommen en dan gaat hij weg ... waarom weet ik niet !?

Dus ... Ik weet het niet !! hij is altijd bang geweest, hij was 2,5 maand toen ik hem heb gehad, en buiten die 3 incidenten heeft hij nooit een reden gehad om bang te zijn.

Soms begon hij vroeger ook te janken zonder reden, gewoon opeens, en dat ging dan weer over. Soms zou je je afvragen of alles wel goed is in zijn hoofdje .... of zie ik iets niet !!
Mijn huidige vriend is zeker niet de oorzaak van zijn angst !! maar ik zie nu wel dat het daardoor wel verslechterd !! dus dat is iets dat ik nu radicaal ga stoppen !! De hond mag geen angst meer hebben !!!

Kan het zijn dat honden gewoon angstig zijn zomaar ?? genetisch of mischien iets bij de fokker of ??? Want zoals ik er nu bij stilsta is taksi gewoon al altijd angstig geweest en door bepaalde gebeurtenissen en waarschijnlijk een verkeerde aanpak zal die angst verstekt zijn met de tijd ... en wat moet ik nu specifiek doen om die angst terug te laten verdwijnen of minimaliseren !? ik weet dat dat niet op 1,2,3 zal gaan ... de band tussen mij en mijn hond is nog altijd ok !! iets minder dan vroeger maar er is nog altijd interactie !!
shera
Vaste gebruiker

*** bericht geknipt, was dubbel ***
Laatst gewijzigd door shera op 28 okt 2004 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Jeetje Shera, wat heb jij al een hoop ellende meegemaakt en wat een spanning.... :(:

Als al die energie allemaal bij jullie in huis hangt kan ik mij er iets bij voorstellen dat je hond niet meer weet hoe hij het heeft.... :jank:

Overigens schrijf je dat Taksi kwispelend naar je ex is gelopen en je hieruit de conclusie hebt getrokken dat hij niet bang was van je ex. Ik denk dat dit een van de grootste misverstanden van hondengedrag is.
Kwispelen hoeft NIETS met blijheid te maken te hebben.....
shera
Vaste gebruiker

Eline* schreef:
bepbak schreef:Wisten jullie, en ik bedoel niet dat Taksi dit heeft, dat er ook een lichamelijke oorzaak kan zijn voor onvoorspelbare gedragsveranderingen en ook met het symptoom schaduwjagen/bijten. Dit noemen ze het Jackell en Hyde syndroom, een soort epileptische kortsluiting in de hersenen. Het wordt nog niet echt erkend daar veel DA's toch iets willen zien, een gezwel ofzo. Maar er is onderzoek naar gedaan en testen met honden die ineens van gedrag veranderden waaruit dit is gebleken.
Epilepsie kan dit soort verschijnselen geven..althans, een bepaalde vorm daarvan. Wat dat er nu hier toe doet zie ik niet zo aangezien deze hond volkomen normaal en honds reageert op een situatie waarin hij zich onprettig en gestresst voelt. Ik hoop dus niet dat je de topicschrijver op het verkeerde been zet, zodat er nu gezocht gaat worden naar een lichamelijke oorzaak. :wink:
Ik ben al eerder verwittigd geweest dat het een lichaamelijk oorzaak kan hebben !! geloof me, heb veel aan zelfstudie gedaan op het net en met boeken en ... maar het is soms moeilijk om de juiste boeken te vinden !! de meesten hebben het over de puppy ... niet over volwassen honden die verkeerd opgevoed zijn !
Het kan lichaamlijk zijn bij taksi !! Maar in eerste instantie denk ik gewoon dat het aan mij ligt en zijn omgeving ! Hij heeft nog niet veel stabiliteit gekend en ik zal wel veek fouten gemaakt hebben !!!
shera
Vaste gebruiker

Wammes schreef:Mijn hond, een door zijn eerste baas als pup vastgebonden en geschopte herplaatser, gromde en hapte ook naar mijn man. Wij hebben toen afgesproken dat mijn man alleen maar leuke dingen met hem doet. Wandelen, knuffelen, belonen, trainen, rustig spelen en verder helemaal negeren. Als er al gecorrigeerd moet worden doe ik dat, omdat hij mij van het begin af aan blindelings vertrouwt. Na zes maanden is hun relatie enorm verbeterd.
Je hebt hier al een heleboel uitstekende adviezen gekregen. Ik kan er alleen aan toevoegen: kijk naar je hond. Leer hem verstaan, eventueel met deskundige hulp. De lichaamstaal van een hond is niet makkelijk te lezen, zeker niet als het je eerste hond is, maar ik heb het gevoel dat Taksi je een heleboel te vertellen heeft en dat je niet te lang moet wachten met luisteren!
Dus als ik het goed begrijp zou het een goed iets zijn dat mijn vriend taksi niet meer corrigeerd, op welke wijze ook !! enkel leuke dingen .... is een voorlopige oplossing tot ik iets gevonden heb. Het is een slevhte periode om een huisje te vinden !! Een alleenstannde en met een hond in belgie is moeilijk een huurhuis te vinden, vooral in de winter !!
mechelaar_fan
Zeer actief

je verhaal is nu wel wat vollediger. Er is dus heel veel gebeurd. Je hond moet vreselijke trauma's verwerken. Je hond bijt in de kuit van je vriend, niet omdat hij jaloers is, maar omdat hij op dat ogenblik een verkeerde inschatting heeft gemaakt van wat er gebeurde, want hij heeft uit de eerdere dramatische situaties zijn lessen getrokken. Je vriend maakt dan de fout van de hond in zijn mand te gooien. Terwijl de hond dan niet mocht gestraft worden, maar gerustgesteld. (Moest het een dominante agressiebeet geweest zijn, dan had je vriend de hond niet in zijn mand kunnen kieperen).
Angstagressie is heel gemakkelijk aan te pakken, je moet de hond op zijn gemak stellen, en veel mee spelen. Het zal wel een tijdje duren. Angstagressie genees je niet op 1 dag. Daar duurt maanden en soms jaren.
shera
Vaste gebruiker

Sietske schreef:Overigens schrijf je dat Taksi kwispelend naar je ex is gelopen en je hieruit de conclusie hebt getrokken dat hij niet bang was van je ex. Ik denk dat dit een van de grootste misverstanden van hondengedrag is.
Kwispelen hoeft NIETS met blijheid te maken te hebben.....
neen, dat wist ik niet, ik heb altijd een kwispelende staart geassocieerd met happy, blij ...

Wat ik ook nog vergeten vermelden heb is de band tussen mijn hond en mijn broer !! Mijn hond is Zot op mijn broer, is in alle staten, echt blij ... vroeger, en soms nog als mijn broer binnenkomt dan is taxi happy en springt op mijn broer en wil zijn aandacht maar tegelijkertijd plaste hij !!??? ik dacht eerst dat hij plaste omdat hij bang was van mijn broer maar anderzijds zocht hij mijn broer op en wou al zijn aandacht ... ???

Wat betekend het nu dan juist als honden plassen bij het zien van iemand ? angst of contentement !?

Wat ook belangrijk is te weten is dat ik nog maar 3 maanden bij mijn vriend woon (en de hond dus ook) de 3 maanden voordien was ik in buitenland voor het werk en was mijn hond bij mij thuis met mijn moeder, broer en de katjes en ging nu en dan de weekends bij mijn vriend en toen ging alles goed, nooit gegromd (das pas begonnen als ik teruggekomen ben, dus dachten we eerst aan jalouzie )

Voor het buitenland heeft de hond met mij gewoont bij mijn moeder en de 2 katjes !!! m.a.w is het nog maar de laatste 3 maanden dat hij veranderd is en dat er een gespannen sfeer in huis is (+ de relatie tussen mij en mijn vriend is ook niet altijd rozegeur en manenschijn, en de hond zal dat wel voelen !!)
En denk je dat de hond veranderd is doordat baasje bijna 3 maanden afwezig was ??
shera
Vaste gebruiker

Man man man, ocharme mijn hond !!! Wat voor een slecht baasje ben ik toch, je best doen en goede intensies hebben zijn blijkbaar niet voldoende !!

1. zo snel mogelijk terug alleen gaan wonen en met de hond bezig zijn.
2. in tussentijd terug juist mee omgaan en niet meer straffen of op een aangepaste manier.
3. eens goed met mijn vriend babbelen en kijken in hoever hij zijn mentaliteit kan aanpassen !! Voor mij is taksi mijn maatje !! voor mijn vriend is taksi een hond !!
4. Als het ooit niet zou lukken tussen mij en mijn vriend ... dan moet de volgende zeker dieren hebben !! Je voelt toch het verschil tussen mensen met dieren en mensen zonder !! ze hebben het geduld niet !! En mijn vriend heeft ook al gezegd dat moest het niet lukken tussen ons, hij geen vriendin meer wilt die een hond heeft ! nooit meer honden voor hem !! Eigenlijk zegt dat toch genoeg !! maar die knoop doorhakken hé !!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Plassen bij het zien van iemand is een teken van extreme onderdanigheid. Het kan ook een vreugdeplasje zijn, maar dat is meestal het geval bij pups.
In het licht van jouw hele verhaal, hou ik het zeker bij het eerste: onderdanigheidsplasje.

Jouw hond is in zijn leven verschillende keren vanuit het niets op grove wijze mishandeld. Dat is niet te bevatten voor een hond en de hond wordt extreem onzeker hierdoor (hij weet tenslotte niet wat hij aan mensen heeft).
Doordat jouw huidige vriend de hond ook nog eens behoorlijk hard aanpakt, raakt hij nog meer in de war en nog onzekerder.

Pffff..... breng alsjeblieft stabiliteit in het leven van de hond: rust en zekerheid, dat hij weer leert wat hij aan de mensen in zijn leven heeft.

Of je dat kan doen met je huidige vriend, dat weet ik niet. Dat is aan jou om te beoordelen, maar ik zou absoluut nooit meer zo'n correctie van hem pikken. Je hond gaat hier volledig aan onderdoor :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
shera
Vaste gebruiker

ik heb mijn vriend vorig jaar leren kennen en we schrijven constant naar elkaar per mail !! Ik ben nu een mail aan het schrijven om taksi situatie uit te leggen (aan een niet hondenkenner) zo kan hij het lezen en kunnen we erna over spreken ! heeft meer effect.

Hulp is welkom met bepaalde zinnen zoals ...

Een hond die angst heeft mag je niet hard aanpakken, moet gerustgesteld worden !
Een hond die angst heeft krijg je niet in zijn mand
Een hond die zijn lieren ledigd is HEEL angstig
een hond die angst heeft ....
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Eline* schreef:Die ga ik onthouden..gezelligheidsdrift! :mrgreen:
Zeker nooit een mechelaartje gehad :wink:
Afbeelding
Sietske

shera schreef:Een hond die angst heeft mag je niet hard aanpakken, moet gerustgesteld worden !
Shera, het gerust stellen van een angstige hond betekent dus niet dat je hem in z'n moment van angst over het bolletje moet aaien. Daarmee zou je dus zijn angst weer bevestigen.

Dit zijn zulke complexe dingen, daar zul je echt eerst wat hulp in moeten zoeken. Tot die tijd zou ik de hond in zijn angst gewoon volledig negeren.

Maar ik ben geen gedragstherapeut oid en er zijn hier anderen op dit forum (die ongetwijfeld nog zullen reageren) die dit beter kunnen uitleggen.....

Blijf schrijven, blijf info geven en we zullen ons best doen om je te helpen, maar ik denk dat je ook gewoon iemand nodig hebt die jou in de praktijk kan laten zien wat er in je hond om gaat op een bepaald moment of zijn gedrag kan analyzeren....
shera
Vaste gebruiker

Een gedragstherapeut zal ik zowiezo inschakelen !!
Maar ondertussen tracht ik zoveel mogelijk achtergrond info te verzamelen, ik krijg hier een veel betere beeld van wat en hoe en waarom !!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Inderdaad een angstige hond niet troosten!!! Je bevestigt hiermee zijn angst, dat hij dus inderdaad reden heeft om angstig te zijn en hierdoor zal zijn angstgedrag alleen maar erger worden.

Negeer in principe zijn angst, al is het afhankelijk van waarvoor hij angst heeft.
Een klein voorbeeldje om dit te verduidelijken: Eén van mijn honden is uitermate angstig voor kinderen. Als ik die dus buiten tegenkom neigt hij naar paniek (grote ogen, onrustig, niet weten wat te doen), dan troost ik hem niet, maar geef wel leiding: dus ik laat hem naast lopen en loods hem langs de kinderen onder mijn leiding zodat hij weet dat hij op mij kan vertrouwen.

Ik vind het met jouw hond wel een moeilijke situatie om adviezen te geven via het internet. Het zijn namelijk juist de 'kleine' dingetjes die vaak zo belangrijk zijn bij angst(agressie).

Wat ik je nogmaals wil meegeven is: geef de hond vanaf nu absoluut nooit meer zo hard op zijn kop. Als hij iets fout doet, zeg rustig maar streng "nee" en kijk eens hoe hij daarop reageert.
Negeer de angstagressie en loop door alsof er niks aan de hand is (lijkt mij persoonlijk het beste, maar ik ben dus geen gedragstherapeut).
Geef de hond vooral stabiliteit en rust, hij moet zich echt weer veilig gaan voelen zonder dat hij bang hoeft te zijn vanuit het niets ongenadig hard op zijn lazer te krijgen.
Geef hem niet teveel aandacht, in de vorm van aanhalen en kroelen; hiervan blijkt uit jouw verhalen dat hij onzeker wordt. Laat hem dus met rust, maar geef hem wel voldoende lichamelijke beweging: dus lekker rennen buiten.

En verder........ een goede gedragstherapeut die de hond kan zien in zijn gedrag en juist op de klein, o zo belangrijke, zaken kan letten en je kan adviseren.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mechelaar_fan
Zeer actief

als je eens met je hond op een hondenwandeling komt, zal ik je - gratis - tips geven. Bij een bange hond moet je de speldrift aanwakkeren. heel veel spelen, zeker in situaties die hij eng vindt. verder moet je hem socialiseren met situaties die hem als bedreigend overkomen. en ja, dan mag hij wel eens happen.
troosten moet je niet, maar wel kalmeren, en dat kan door rustgevend te aaien, niet door troostend te knuffelen.
shera
Vaste gebruiker

zie het volledig terug zitten !! gaat niet gemakkelijk zijn, maar heb al een richting en hopelijk nog een juiste therapeut/begeleider !!!
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Je woont in Oost-Vlaanderen, neem eens contact op met Lieve (Zulte) of Betty (Waarschoot).

http://www.honden-gedragstherapie.nl/im ... elgie.html#
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bepbak
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bepbak »

Nee ik bedoelde niet dat ze nu moet denken dan het iets medisch is, vandaar dat ik er ook al bijzette dat het niet wou zeggen dat haar hond dit heeft. Ik vind alleen dat het heel moeilijk oordelen is over hoe de hond zijn gedrag is zonder de hond zelf gezien te hebben en zijn doen en laten en ogen zelf te aanschouwen. Als het je eerste hond is kun je ook dingen van de hond verkeerd opvatten en dus ook verkeerd beschrijven.
Love all animals!
shera
Vaste gebruiker

een kleine oproep als het ok is ... !!

Ben al een maand op zoek naar een huisje in oost vlaanderen, in de buurt van gent !! Niet gemakkelijk want het is niet de periode dat veel vrij staat + alleenstaanden worden moeilijk aanvaard, koppels hebben altijd voorrang + hier is het heel moeilijk een huis te vinden waar honden toegelaten zijn en dit allemaal binnen budget en in de buurt ... !!

Mijn vraag is of iemand van jullie die in de buurt van gent woont en toevallig iets te huur ziet het mij kan laten weten ! ik rij regelmatig rond in straten om te kijken, maar het zou helpen als ik jullie ogen ook mocht gebruiken !!

m.a.w. ... val je toevalig op iets laat het mij weten per mail ! het mag tot 400€ kosten (450€ kan er ook nog door), met tuin voor hond, en liefst garage voor moto. in een straal van +/- 25km rond gent en/of zelzate en liefst op de buiten voor hond !! ( :smile2: kan hij weer achter de koeien zitten )

Dank je wel !!
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
shera
Vaste gebruiker

Rataplan schreef:http://www.immoweb.be/NL/Rent.Estate.cfm?IdBien=460832
Ken je die site? Daar staat wel eens wat op.
Nog eentje dan :wink:
http://www.easy.be/profimmo/resultaten.asp
Dank je wel !! :ok:

spijtig genoeg ken ik ze !! niets ... heb al gebeld !! of geen tuin(tje)/koer of geen honden toegelaten dat laatste hoor je veel !!

Taxi ligt hier naast mij en kijkt nieuwsgierig naar het typen :mrgreen: ben jullie nog altijd foto's te goed !!

Vraagjes :

1. Mijn hond is zindelijk (proper) maar heeft toch 2x in huis geplast ! Wat is de beste aanpak om dat te vermijden / af te leren !? Het is niet dat hij niet meer kon want hij wordt regelmatig uitgelaten !! het gebeurde snachts. (dierenarts zegt wraak op vriend maar dat geloof ik niet !?)

2. Heb geexpirimenteerd en gezien dat als mijn hond komt schooien als ik eet (krijgt niets) en hij is niet weg te krijgen, als ik een zacht grom en naar hem kijk, kijkt hij onderdanig en ga weg of gewoon verder staan !! Was gewoon een experiment en het is telkens hetzelfde gedrag (3x geprobeerd). Maar !! is dat goed, of als baasje niet goed ???

3. nog niet.
mechelaar_fan
Zeer actief

1. je hebt je hond gestraft, en dan ben je gaan slapen. uit stress heeft hij geplast. een hond kent geen wraak, je gedragsdierenarts kent niets van hondengedrag :devil:
2.ok
3.

een tip, doe wat trekspelletjes met je hond en laat je hond winnen. hij gaat beter apporteren. reageer ook regelmatig (niet altijd) op zijn uitnodiging tot spel. Neen, de rangorde wordt er niet door verstoord.
Sietske

shera schreef:dierenarts zegt wraak op vriend maar dat geloof ik niet !?
Die DA van jou snapt er echt helemaal de ballen van..... een hond die wraak neemt op een baas midden in de nacht... ja hoor. :roll:
shera
Vaste gebruiker

Zucht !!!

en ... is het waar dat als je hond geplast heeft je het niet mag opkuisen in zijn bijzijnde ??

Als mijn hond geplast heeft straf ik niet ! heb altijd geleerd dat je een hond op hederdaad moet betrappen om het te kunnen afleren of corrigeren ! en dat na 5sec een hond niet meer weet waarom ... kort geheugen !! dus ik mopper wel, maar kuis het op ! gevolg ... hij heeft het de volgende dag weer gedaan !!

2de ochtend, mijn vriend was kwaad dat ik het niet "correct" aanpakte en heeft het op zijn manier gedaan ! veel geroep, taksi gepakt en met zijn neus in de pis en dan in zijn mand !! derna ruzie omdat ik niet akkoord was en dat het niet zou helpen !!

Maar ... taksi heeft het nooit meer gedaan !! dus nu bij elke discussie denkt mijn vriend dat zijn manier werkt !! tja, het werkt misschien maar de hond ziet af !!

Bestaan er boeken over ... hoe je partner te condissioneren ...

Sorry mensen, ik probeer het misschien met een beetje luchtigheid over te brengen maar ik weet dat dit weer haren doet rijzen van velen, en terecht !! Mijn vriend verliest hier veel punten !! amai !!!

Ter info, ... mijn hond blijft vanaf nu bij mijn moeder (en mij) in de week en bij mijn vriend (en mij) in de weekends. tussentijdse oplossing. Taksi kent beide huizen en heeft er in elk zijn persoonlijk plaatsje, dus vindt hij het niet erg !! hij is telkens blij om weer in het ander te zitten !
Sietske

Shera, lees dit topic maar eventjes over zindelijkheid. Past heel goed op jullie situatie denk ik:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... delijkheid
mechelaar_fan
Zeer actief

je stuurt de hond weg, en je dweilt met dettol.
je kunt een volwassen hond wel berispen voor onzindelijk gedrag, maar dat hoeft niet te betekenen dat je hem excessief moet straffen.
ik bemoei me niet met relatieproblemen, maar ik denk dat je vriend nood heeft aan een boksbal, kan hij daarop meppen, ipv je hond te tiranniseren. Ik krijg stilaan zin om je vriend een oplawaai te verkopen.
mechelaar_fan
Zeer actief

mijn dierenarts is :ok: in medische kwesties. Maar van hondengedrag kent hij niks, maar dan ook niks. Hij is een volslagen analfabeet wat hondengedrag betreft. Het is echt verbazingwekkend!
shera
Vaste gebruiker

mechelaar_fan schreef: ik bemoei me niet met relatieproblemen, maar ik denk dat je vriend nood heeft aan een boksbal, kan hij daarop meppen, ipv je hond te tiranniseren.
Neen, geen bokszak, en mijn vriend is zeker geen agressieve type !! Anders is hij altijd de kalme zelf !! ik begin wel te denken dat hij waarschijnlijk (als ik zijn moeder zie ) hard opgevoed is. Ik denk dat hij met straffen opgevoed is !!

Maar goed, ik heb hier geschreven voor mijn hond, en relatieproblemen komen hier inderdaad niet van pas !! Maar ik begin gewoon meer en meer te zien wat de oorzaak is van het hele (grootste brok) probleem.

thks voor je raad mechelaar fan.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”