Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Happy puppy? Happy dog! Lezing 13-11-2004
Moderator: moderatorteam
Happy puppy? Happy dog! Lezing 13-11-2004
Happy puppy? Happy dog!
Veel probleemgedrag ontstaat volgens onderzoeker Jolanda Pluijmakers (http://www.abclinic.nl) doordat wij onvoldoende gebruik maken van de gedragsmatige ontwikkeling van jonge honden.
We zien veel agressie bij honden doordat pups te laat worden blootgesteld aan prikkels. Wanneer ze dan, rond een week of acht, bij hun nieuwe eigenaar komen wordt die schade in een sneltreinvaart ingehaald. De pup wordt in no time overdonderd met prikkels; we geven hem te weinig tijd om rustig de kat uit de boom te kijken. Hierdoor is de kans groot dat die ervaringen een negatieve indruk achterlaten. Dat kan op den duur tot probleemgedrag leiden.
Hoe kunnen we optimaal gebruik maken van de vroege ontwikkeling van de hond, zodat hij een gelukkig hondenleven tegemoet gaat en veel problemen voorkomen kunnen worden? Jolanda Pluijmakers is al lange tijd op zoek naar het wetenschappelijke antwoord op deze vraag. Dit jaar hoopt zij op dit onderwerp te promoveren aan het Anthrozoology Institute van de Universiteit van Bristol (UK).
Ze is van harte bereid haar kennis en inzichten met ons te delen tijdens de lezing 'Happy puppy? Happy dog!'.
Opgeven
Via e-mail (ledenservice@hondenopvoeding.nl) o.v.v. je naam, adres en O&O-lidmaatschapsnummer en 'Lezing Pluijmakers'. Geef ook duidelijk aan of je bij de ALV aanwezig zult zijn, of alleen naar de lezing wilt komen!
Kosten: O&O-leden gratis, niet-leden € 5,- (ter plaatse à contant te voldoen).
Datum: 13-1-2004
Meer informatie: http://www.hondenopvoeding.nl
Veel probleemgedrag ontstaat volgens onderzoeker Jolanda Pluijmakers (http://www.abclinic.nl) doordat wij onvoldoende gebruik maken van de gedragsmatige ontwikkeling van jonge honden.
We zien veel agressie bij honden doordat pups te laat worden blootgesteld aan prikkels. Wanneer ze dan, rond een week of acht, bij hun nieuwe eigenaar komen wordt die schade in een sneltreinvaart ingehaald. De pup wordt in no time overdonderd met prikkels; we geven hem te weinig tijd om rustig de kat uit de boom te kijken. Hierdoor is de kans groot dat die ervaringen een negatieve indruk achterlaten. Dat kan op den duur tot probleemgedrag leiden.
Hoe kunnen we optimaal gebruik maken van de vroege ontwikkeling van de hond, zodat hij een gelukkig hondenleven tegemoet gaat en veel problemen voorkomen kunnen worden? Jolanda Pluijmakers is al lange tijd op zoek naar het wetenschappelijke antwoord op deze vraag. Dit jaar hoopt zij op dit onderwerp te promoveren aan het Anthrozoology Institute van de Universiteit van Bristol (UK).
Ze is van harte bereid haar kennis en inzichten met ons te delen tijdens de lezing 'Happy puppy? Happy dog!'.
Opgeven
Via e-mail (ledenservice@hondenopvoeding.nl) o.v.v. je naam, adres en O&O-lidmaatschapsnummer en 'Lezing Pluijmakers'. Geef ook duidelijk aan of je bij de ALV aanwezig zult zijn, of alleen naar de lezing wilt komen!
Kosten: O&O-leden gratis, niet-leden € 5,- (ter plaatse à contant te voldoen).
Datum: 13-1-2004
Meer informatie: http://www.hondenopvoeding.nl
Laatst gewijzigd door Gast op 29 okt 2004 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Grrr, dat symposium had ik me dus een poosje geleden voor opgegeven in Maastricht. Maar toen reed ik dus op weg daar naartoe de sloot in
.
En de 13e zou ik heel graag gaan, maar dan moet ik dus lesgeven. Bovendien is dit wel een heel verkorte versie van het symposium. Symposium duurde de hele dag en dit is in aansluiting op de ALV en die begint pas 's middags.
Maar ik wil absoluut nog een keer naar deze lezing. Lijkt me superinteressant. Jolanda geeft de lezingen overigens regelmatig, op verschillende locaties.

En de 13e zou ik heel graag gaan, maar dan moet ik dus lesgeven. Bovendien is dit wel een heel verkorte versie van het symposium. Symposium duurde de hele dag en dit is in aansluiting op de ALV en die begint pas 's middags.
Maar ik wil absoluut nog een keer naar deze lezing. Lijkt me superinteressant. Jolanda geeft de lezingen overigens regelmatig, op verschillende locaties.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gaat er iemand heen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik woon in de buurt en ben vrij die avond en lid van o&o..dus op zich lijkt het me wel leuk te gaan, maar ik vind het niet gezellig in mijn eentje.sypke schreef:Ik misschien. Weet het nog niet zeker. Het onderwerp interesseert me heel erg.Eline* schreef:Gaat er iemand heen?
Dus mocht je gaan..laat het me even weten!

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- biba
- Vaste gebruiker
Deze lezing is ook op 20 november bij de rasvereniging appenzeller & grote zwitserse sennenhonden www.sennenweb.nl.
Van 10.00 uur tot 14.00 uur

groetjes biba
-
- Zeer actief
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja, daar ga ik heen!biba schreef:Deze lezing is ook op 20 november bij de rasvereniging appenzeller & grote zwitserse sennenhonden www.sennenweb.nl.

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'