Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geschrokken
Moderator: moderatorteam
-
annemiekw
- Vaste gebruiker
geschrokken
ik kom afgelopen week thuis uit de winkel, had op de fiets een aantal boodschappen gehaald. Mijn vriend was in de tuin samen met guyla.
Hij ziet mij aankomen en doet de deur open om mij te helpen met de boodschappen, pakt wat aan en ik heb ook mijn handen vol.
Guyla ziet mij vanuit de tuin en komt aan rennen, ik sta nu dus nog bij de voordeur.
Op het zelfde moment komen er 2 meisjes van een jaar of 8 voorbij hollen, guyla ziet ze en rent er naar toe.
Die meisjes rennen door en beginnen te gillen.
Drie maal raden; Guyla erachter aan.
Die meiden beginnen nog harder te gillen en rennen heel hard door, zo de weg over naar hun huis.
Daar al jankend op de bel aan het drukken van hun huis.
Ik was er ook achter aangehold met de boodschappen nog in mijn handen, guyla roepend, maar die luisterde niet.
Wat baalde ik zeg! die meisjes waren echt doodbang en in tranen.
Toen ze bij hun huis waren kon ik Guyla grijpen en die heb ik naar binnen gebracht. Later nog even naar die meisjes gegaan en geprobeerd het uit te leggen, maar dat haalde geloof ik niet veel uit.
Vond het echt rot, ze waren zich kapot geschrokken
Hij ziet mij aankomen en doet de deur open om mij te helpen met de boodschappen, pakt wat aan en ik heb ook mijn handen vol.
Guyla ziet mij vanuit de tuin en komt aan rennen, ik sta nu dus nog bij de voordeur.
Op het zelfde moment komen er 2 meisjes van een jaar of 8 voorbij hollen, guyla ziet ze en rent er naar toe.
Die meisjes rennen door en beginnen te gillen.
Drie maal raden; Guyla erachter aan.
Die meiden beginnen nog harder te gillen en rennen heel hard door, zo de weg over naar hun huis.
Daar al jankend op de bel aan het drukken van hun huis.
Ik was er ook achter aangehold met de boodschappen nog in mijn handen, guyla roepend, maar die luisterde niet.
Wat baalde ik zeg! die meisjes waren echt doodbang en in tranen.
Toen ze bij hun huis waren kon ik Guyla grijpen en die heb ik naar binnen gebracht. Later nog even naar die meisjes gegaan en geprobeerd het uit te leggen, maar dat haalde geloof ik niet veel uit.
Vond het echt rot, ze waren zich kapot geschrokken
- MDoelman
- Actief
9 van de 10 x met de opvoeding van die meisjes te maken (persoonlijke mening hoor).
Zie bij ons regelmatig hetzelfde. We hebben een Bullmastiff van een jaar en ze is nu bijna 40 kilo zwaar. Soms loopt ze los, soms niet. Als ze los loopt en ik zie bijvoorbeeld een moeder met kind aan komen lopen, doe ik haar vaak vast omdat ik weet dat onze BM uit enthousiasme nog wel eens op mensen aan wil lopen voor extra aandacht. Iets watt door die mensen vaak wordt beschouwd zo van "dat zal wel een fals beest zijn want hij maakt haar snel vast".
Laatst ook weer. Loop ik op straat met de hond aangelijnd. Komt er een moeder met kind (van 3 of 4 jaar ofzo) aan. Tilt dat mens haar kind op en pas toen we voorbij waren zette ze haar kind weer neer......
Why? Op die manier leer je kinderen niet met honden omgaan en maak je ze bang wat de opvoeding niet ten goede komt.
Komen die kinderen op straat een keer een hnd tegen die losloopt en naar die kinderen loopt voor een aai over de kop, gaan die kinderen meteen rennen en raken ze in paniek. De hond denkt dan weer.... ohhh, leuk een spelletje, erachter aan!. En dan zijn de rapen gaar. Dan is het van "die hond wilde mij aanvallen...!" Heb ik ook als eens gehad. Leuk joh.... kwestie van slechte opvoeding naar mijn idee!
Gr, Martin
Zie bij ons regelmatig hetzelfde. We hebben een Bullmastiff van een jaar en ze is nu bijna 40 kilo zwaar. Soms loopt ze los, soms niet. Als ze los loopt en ik zie bijvoorbeeld een moeder met kind aan komen lopen, doe ik haar vaak vast omdat ik weet dat onze BM uit enthousiasme nog wel eens op mensen aan wil lopen voor extra aandacht. Iets watt door die mensen vaak wordt beschouwd zo van "dat zal wel een fals beest zijn want hij maakt haar snel vast".
Laatst ook weer. Loop ik op straat met de hond aangelijnd. Komt er een moeder met kind (van 3 of 4 jaar ofzo) aan. Tilt dat mens haar kind op en pas toen we voorbij waren zette ze haar kind weer neer......
Why? Op die manier leer je kinderen niet met honden omgaan en maak je ze bang wat de opvoeding niet ten goede komt.
Komen die kinderen op straat een keer een hnd tegen die losloopt en naar die kinderen loopt voor een aai over de kop, gaan die kinderen meteen rennen en raken ze in paniek. De hond denkt dan weer.... ohhh, leuk een spelletje, erachter aan!. En dan zijn de rapen gaar. Dan is het van "die hond wilde mij aanvallen...!" Heb ik ook als eens gehad. Leuk joh.... kwestie van slechte opvoeding naar mijn idee!
Gr, Martin
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Nou, mijn dochters zijn echt aan honden gewend, maar als ze gewoon langs een huis rennen en daar komt ineens een grote hond vandaan, die ze dan ook nog achterna rent, weet ik zeker dat mijn kinderen ook zouden schrikken hoor!MDoelman schreef:9 van de 10 x met de opvoeding van die meisjes te maken (persoonlijke mening hoor).
- MDoelman
- Actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Mijn ervaring is dat het gros van de mensen zonder honden niet snapt hoe honden zich gedragen. Eigenlijk logisch omdat ze zich er niet in verdiept hebben.
En honden vinden het alleen maar leuk als iets of iemand wegrent. Kijk b.v. maar naar katten. Als die wegrennen gaan veel honden erachteraan (zelfs Jari die een kat gewent is heeft dat een keer gedaan), maar blijft een kat zitten dan zijn 9 van de 10 honden in de war en gaan er niet meer zo snel achteraan.
Een kind dat wegrent kan dus ook 'feest' zijn voor een hond.
Ik kan mij voorstellen dat Annemiek het heel vervelend vindt dat Guyla de meisjes met bang heeft gemaakt door ze op te jagen. Helaas kon Guyla ook uit de tuin op dat moment.
Mogelijk dat het moment van uitleg en geruststelling wat ongelukkig was aangezien de schrik er nog flink inzat bij die kinderen. Een andere keer wanneer de meisjes niet zo geschrokken zijn kan misschien wat timing betreft wat beter zijn. Mogelijk kan je ze dan kennis laten maken met Guyla terwijl jij haar vasthoud en ze zo laten zien dat ze echt heel lief is.
En honden vinden het alleen maar leuk als iets of iemand wegrent. Kijk b.v. maar naar katten. Als die wegrennen gaan veel honden erachteraan (zelfs Jari die een kat gewent is heeft dat een keer gedaan), maar blijft een kat zitten dan zijn 9 van de 10 honden in de war en gaan er niet meer zo snel achteraan.
Een kind dat wegrent kan dus ook 'feest' zijn voor een hond.
Ik kan mij voorstellen dat Annemiek het heel vervelend vindt dat Guyla de meisjes met bang heeft gemaakt door ze op te jagen. Helaas kon Guyla ook uit de tuin op dat moment.
Mogelijk dat het moment van uitleg en geruststelling wat ongelukkig was aangezien de schrik er nog flink inzat bij die kinderen. Een andere keer wanneer de meisjes niet zo geschrokken zijn kan misschien wat timing betreft wat beter zijn. Mogelijk kan je ze dan kennis laten maken met Guyla terwijl jij haar vasthoud en ze zo laten zien dat ze echt heel lief is.
- Roosje
- Zeer actief
Ik had laatst ook zoiets hier in het parkje. Ik liep daar met Dot, Mo en ons overbuur hondje. Meestal wanneer ik kleine kinderen zie doe ik Mo aan de riem omdat ze zo ontzettend enthousiast kan zijn met kinderen. Ik zag een jongen van een jaar of 11 en een meisje van een jaar of 12 met takken een soort wigwam bouwen. Ik schatte in dat het geen probleem zou zijn, meeste kinderen van die leeftijd zijn gek op Dot en Mo en anders wanneer er geen intresse in ze getoont werden laat Dot en Mo ze met rust. De honden gingen nieuwsgierig even kijken wat daar in de bosjes gebeurden. Het jongetje schrok zich rot, hij was doodsbang voor honden
En begon in paniek weg te rennen Mo en Redcliff vonden het wel een leuk spelletje. Ik riep kijhard STOP, STILL BLIJVEN STAAN, niet denkend dat hij het zou doen. Maar wonder boven wonder hij stond stil en ik riep de honden naar mij toe. Toen ik bij de jongen aan kwam vertelde ik hem dat ik me goed kon voorstellen dat dit echt flink schrikken is zo'n stel honden achter je aan, maar dat hij de volgende keer dood stil moet blijven staan en niet moet kijken naar de honden, dat de meeste honden hem dan wel met rust zullen laten. Wanneer hij weg rent denken honden, leuk een spelletje! Even later op de terug weg waren die kinderen nog steeds bezig. Ik besloot de honden niet aan de riem te doen en waarschuwde ze dat we er weer aankwamen en dat hij niet moest vergeten om stil te staan en niet naar de honden te kijken, hij bleef wel stil staan maar bleef angstig naar de honden kijken, die geen enkele interesse in hem toonde.
Het is een druk bezocht parkje met los lopende honden, dus hij zal er wel wat aan gehad hebben die advies die ik hem gegeven had.
Roosje
Het is een druk bezocht parkje met los lopende honden, dus hij zal er wel wat aan gehad hebben die advies die ik hem gegeven had.
Roosje

-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Oh dat wist ik niet. Dan zouden mijn kinderen dat ook wel gezellig vinden denk ik.massam schreef:annemiek heeft een puppy van een maand of 5/6. geen grote hond in ieder geval
Maar ook mijn dochters, die opgroeien met Dobers en een bouvier, vinden het best eng als er een vreemde hond aan komt rennen. Ook al weten ze dat ze niet moeten rennen, kinderen doen dat toch. Als ze bang zijn, gaan ze niet eerst bedenken dat ze stil moeten blijven staan om te voorkomen dat de hond ze achterna rent.
-
Daan
mijn kinderen vinden onbekende honden ook eng.tbeast schreef:Oh dat wist ik niet. Dan zouden mijn kinderen dat ook wel gezellig vinden denk ik.massam schreef:annemiek heeft een puppy van een maand of 5/6. geen grote hond in ieder geval
Maar ook mijn dochters, die opgroeien met Dobers en een bouvier, vinden het best eng als er een vreemde hond aan komt rennen. Ook al weten ze dat ze niet moeten rennen, kinderen doen dat toch. Als ze bang zijn, gaan ze niet eerst bedenken dat ze stil moeten blijven staan om te voorkomen dat de hond ze achterna rent.
Hoe wilder hoe enger.
Ook al is de hond razendenthousiast.
Hoe ze zich hier in huis moeten gedragen weten ze.
Maar ze vergeten alle goede raad van mij als ze bang zijn.
-
janine77
- Vaste gebruiker
kan best begrijpen dat die meisjes bang waren zeker als ze zelf geen honden gewend zijn,ik vind het jammer dat scholen hier niet een beetje op inspringen,ik bedoel ieder kind krijgt weleens met honden te maken,zou handig zijnn als ze iig wisten wat ze moesten doen,ik weet dat er mensen zijn die scholen bezoeken om kinderen aan honden te laten wennen en ze te leren wat wel en wat niet verstandig is ik vind dat wel heel goed,kijk of ze het ook doen is een tweede
ik dril mijn kinderen bijna in het zeggen dat wat er ook gebeurd stil staan en ik kom eraan
moet zeggen dat het tot nu toe heeft geholpen mijn zoontje was 6 toen hij werd belaagt door een mecheltje die mijn kind uitkoos om aan te blaffen en tegen hem aan te springen en een beetje niet door maar toch te happen ,ik was vlak bij dus was er zo bij maar hij ging netjes stilstaan en riep zachtjes "mammaaaa"ik vond het echt heel knap van hem!leer ze ook altijd nooit een andere vreemde hond te aaien eerst vragen en als je mag aaien maar de hond loopt weg dan laa je hem met rust,tis jammer dat als ik soms mijn dochtertje van 2,5 wegtrek omdat ze zomaar naar een hond loopt en haar toespreek dat het niet mag mensen een beetje gepiekeerd raken"hij doet niks hoor"maarja ik kan dat kind niet uitleggen welke wel welke niet dus geeneen!
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Inderdaad, de ene is een brave wiezewies die op je af rent en komt flodderen maar dat zijn ze niet allemaal !janine77 schreef:kan best begrijpen dat die meisjes bang waren zeker als ze zelf geen honden gewend zijn,ik vind het jammer dat scholen hier niet een beetje op inspringen,ik bedoel ieder kind krijgt weleens met honden te maken,zou handig zijnn als ze iig wisten wat ze moesten doen,ik weet dat er mensen zijn die scholen bezoeken om kinderen aan honden te laten wennen en ze te leren wat wel en wat niet verstandig is ik vind dat wel heel goed,kijk of ze het ook doen is een tweedeik dril mijn kinderen bijna in het zeggen dat wat er ook gebeurd stil staan en ik kom eraan
moet zeggen dat het tot nu toe heeft geholpen mijn zoontje was 6 toen hij werd belaagt door een mecheltje die mijn kind uitkoos om aan te blaffen en tegen hem aan te springen en een beetje niet door maar toch te happen ,ik was vlak bij dus was er zo bij maar hij ging netjes stilstaan en riep zachtjes "mammaaaa"ik vond het echt heel knap van hem!leer ze ook altijd nooit een andere vreemde hond te aaien eerst vragen en als je mag aaien maar de hond loopt weg dan laa je hem met rust,tis jammer dat als ik soms mijn dochtertje van 2,5 wegtrek omdat ze zomaar naar een hond loopt en haar toespreek dat het niet mag mensen een beetje gepiekeerd raken"hij doet niks hoor"maarja ik kan dat kind niet uitleggen welke wel welke niet dus geeneen!
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
dierenfreek
- Actief
- Contacteer:
Hoi
Ik denk dat mijn oudste 7 jaar ook wel weg zou rennen maar dat heefd een oorzaak toen ze 7 maanden oud was is ze tijdens een spelletje met een bal in haar handje gebeten en die angst zit r nog steeds in zlefs bij onze eigen honden als die aankomen komen rennen trekt ze ook haar handen op en wil ze ook wegrennen ik ben haar (al een hele tijd hoor) aan het leren om stil te blijven staan niet weg te rennen en niet te gillen,
mijn jongste dochter 4 jaar daarentegen loopt gewoon op de hond af ook niet echt goed maar beter dan weg te rennen die is gewoon nergens bang voor maar rennende honden kan heel eng zijn voor kinderen ook al worden ze er mee opgevoed.
groetjes Dierenfreek en Duco
Ik denk dat mijn oudste 7 jaar ook wel weg zou rennen maar dat heefd een oorzaak toen ze 7 maanden oud was is ze tijdens een spelletje met een bal in haar handje gebeten en die angst zit r nog steeds in zlefs bij onze eigen honden als die aankomen komen rennen trekt ze ook haar handen op en wil ze ook wegrennen ik ben haar (al een hele tijd hoor) aan het leren om stil te blijven staan niet weg te rennen en niet te gillen,
mijn jongste dochter 4 jaar daarentegen loopt gewoon op de hond af ook niet echt goed maar beter dan weg te rennen die is gewoon nergens bang voor maar rennende honden kan heel eng zijn voor kinderen ook al worden ze er mee opgevoed.
groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker

-
rob80
- Actief
er zijn gewoon ook mensen die niet van honden houden, hoe raar ik dat ook vindt!
bij ons in de straat is er ook zo'n gezin als ze me aan zien komen grijpt moeder gans haar kindjes onder d'r vleugels en loopt met een boog om ons heen!
prima als ze dat zo wil oplossen, maar erg jammer voor die kinderen denk ik dan!
bij ons in de straat is er ook zo'n gezin als ze me aan zien komen grijpt moeder gans haar kindjes onder d'r vleugels en loopt met een boog om ons heen!
prima als ze dat zo wil oplossen, maar erg jammer voor die kinderen denk ik dan!
-
janine77
- Vaste gebruiker
tis niet alleen jammer maar kan ook gevaarlijke situaties opleveren vind ik,sommige mensen maken hun kinderen echt als de dood voor honden met resultaat je loopt langs en het kind gilt ineens de oren van je hoofd :N: en ieder kind of je nou van honden houd of niet komt met honden in aanraking,daarom vind ik het jammer dat er niet op school een beetje aandacht aan word besteed!als ik kijk naar het bos waar wij altijd heengaan en dan vooral zondags met lekker weer dan stroomt het volrob80 schreef:er zijn gewoon ook mensen die niet van honden houden, hoe raar ik dat ook vindt!![]()
-
annemiekw
- Vaste gebruiker
-
annemiekw
- Vaste gebruiker
ik schrok trouwens laatst zelf ook een beetje van een hond.
Het regende best hard en ik was guyla gaan uitlaten samen met Joshua, het driejarige zoontje van mijn vriend.
Hij mocht zijn bob de bouwer laarsjes aan en zo'n blauwe cape van jip en janneke voor de regen.
Kon hij lekker in de plassen stampen:)
Maar zag er dus wel een beetje anders uit.
Hij was een stuk vooruit gerend en daar liep een loslopende grote hond.
Die zag dus wat raar blauws rondspringen en begon te blaffen en ging er op af.
Toen schrok ik wel en ben ik er hard naar toe gelopen.
Dat baasje kwam ook al aan en ik heb bij josh die muts even af gedaan zodat die hond kon zien dat het gewoon een kindje was.
Toen hield ie op met blaffen en was alles weer oke.
Ik heb geprobeert josh een beetje uit te leggen dat niet elk hondje lief is. en dat hij eerst aan mij of het baasje moest vragen of hij het hondje mag aaien.
Wie weet dat het wat helpt:)
Het regende best hard en ik was guyla gaan uitlaten samen met Joshua, het driejarige zoontje van mijn vriend.
Hij mocht zijn bob de bouwer laarsjes aan en zo'n blauwe cape van jip en janneke voor de regen.
Kon hij lekker in de plassen stampen:)
Maar zag er dus wel een beetje anders uit.
Hij was een stuk vooruit gerend en daar liep een loslopende grote hond.
Die zag dus wat raar blauws rondspringen en begon te blaffen en ging er op af.
Toen schrok ik wel en ben ik er hard naar toe gelopen.
Dat baasje kwam ook al aan en ik heb bij josh die muts even af gedaan zodat die hond kon zien dat het gewoon een kindje was.
Toen hield ie op met blaffen en was alles weer oke.
Ik heb geprobeert josh een beetje uit te leggen dat niet elk hondje lief is. en dat hij eerst aan mij of het baasje moest vragen of hij het hondje mag aaien.
Wie weet dat het wat helpt:)
-
Sjiel
- Zeer actief