Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stijgt een loopse teef in de rangorde?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Stijgt een loopse teef in de rangorde?

Ongelezen bericht door Sjalot »

In een roedel wolven wordt alleen de meest dominante teef loops. Als je thuis een roedel honden hebt en een teef die lager in rangorde staat wordt loops, levert dat dan problemen op?

Ik vraag dit niet zonder reden. Ik heb namelijk twee ongecastreerde teven en twee gecastreerde. En van de teven is loops en de twee oncastreerde teven kunnen elkaar op dit moment niet luchten of zien. De loopse teef pikt het niet als we aandacht geven aan de niet loopse teef. Het resulteerde in een gevecht. We zijn al twee keer naar de dierenarts gemoeten met de loopse teef.
We houden de honden nu gescheiden en hopen dat de rust terugkomt als de loopsheid voorbij is.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, een loopse teef zal in principe proberen hogerop te komen in de roedel. Simpelweg omdat ze volgens de natuur op dat moment belangrijker is omdat ze immers vruchtbaar is.
Er kunnen dus zeker problemen in de roedel zijn tijdens de loopsheid van één van de teven.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Stang schreef:Ja, een loopse teef zal in principe proberen hogerop te komen in de roedel. Simpelweg omdat ze volgens de natuur op dat moment belangrijker is omdat ze immers vruchtbaar is.
Er kunnen dus zeker problemen in de roedel zijn tijdens de loopsheid van één van de teven.
Bedankt voor je antwoord! :ok:
Groetjes van Charlotte
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Re: Stijgt een loopse teef in de rangorde?

Ongelezen bericht door Scooby »

Sjalot schreef:In een roedel wolven wordt alleen de meest dominante teef loops.
Volgens mij is dit niet zo, hoor... Alleen de Aplha teef krijgt pups, maar er worden wel meerdere teven loops (en eventueel schijnzwanger, wat weer een functie kan hebben.)
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Scooby schreef:
Volgens mij is dit niet zo, hoor... Alleen de Aplha teef krijgt pups, maar er worden wel meerdere teven loops (en eventueel schijnzwanger, wat weer een functie kan hebben.)
Dat is idd wat ik ook begrepen heb want door die schijnzwangerschap kunnen ze evt. helpen bij het voeden van de puppen van de alpha teef.
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik heb bij mijn teven geen problemen als er eentje loops is. In het wild worden inderdaad ook andere teven loops, maar alleen de alpha teef mag zich laten dekken. Andere teven helpen wel met opvoeding e.d. Maar of een vergelijking van een wolvenroedel hier helemaal opgaat met een hondenroedel betwijfel ik sowieso.

Daarnaast gebruiken fokkers vast niet alleen de alpha teef om te fokken. Daar gaat de vergelijking dus ook niet helemaal op.

Misschien dat sommige loopse teven echte bitchen worden... net zoals bij sommige vrouwen. :mrgreen: Dan kunnen ze gewoon weinig hebben van de mensen/honden om zich heen. Gelukkig worden teven het maar 2x per jaar. :pffff:
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Scooby schreef:
Afgelopen dinsdag is er een gedragsdeskundige langs geweest om naar het gedrag van de twee teven te kijken. Hij vertelde dit ook. We moeten voorlopig even het einde van de loopsheid afwachten.
Groetjes van Charlotte
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”