Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is Eukanuba wel zo goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

danja schreef:En als ik zou weten dat er varkenshaar in mijn eten zou zitten ging het bord zo de vuilnisbak in, want honden mogen geen varkensvlees eten.

Groetjes Anneke :ok:
haren = vlees :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

als je even verder leest dan je neus lang is. Zitten er in de meeste brokken afval produkten. Eerst LEZEN a.u.b.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

danja schreef:als je even verder leest dan je neus lang is. Zitten er in de meeste brokken afval produkten. Eerst LEZEN a.u.b.
In alle voer zitten afvalproducten :roll: ook kvv voer.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

malinois schreef:[]

kvv=haren :denken:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

ien schreef:

mijn honden eten ook van alles dat anders in de afvalbak zou belanden :19:
je hebt afval en afval...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
danja
Actief
Contacteer:

dat is een goed antwoordt.
je hebt afval en afval.

Waarom mag er dan wel gefilmd worden bij Energique en bij een ander diervoedersvlees verwerkings bedrijf niet????

Daar wil je op 2 kilo meter afstand al rechtsomkeers maken. Zo erg stinkt het er.

Ze maken een brok die voor de hond niet smakkelijk is en dan overgieten ze dat met het afgekookte vet, dan begint het enigszins smakkelijk te worden voor honden. :wink:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

jelle schreef:
ien schreef:

mijn honden eten ook van alles dat anders in de afvalbak zou belanden :19:
je hebt afval en afval...
ja..maar jij en ik weten waar dat afval uit bestaat wat wij ze geven :wink:
Ik sta er niet met mijn neus op wat in commercieel gaat.

Ook al hebben ze Energiqe gefimd [ik heb de docu gezien en van Duck bestaat exact zo'n film,zelfs op video], op wat voor een smurrie er doorheen ging kregen de makers van film geen antwoord ..een bakkersgeheim!! :wink:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Misschien wel. Wij weten toch ook niet hoe onze producten allemaal gemaakt worden. die in de winkwl liggen. Zou je misschienook niet willen weten. :ok:
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

rauw varkenvlees kan besmet zijn met het aujezsky virus. Van dit virus gaan honden op enkele dagen tijd op een vreselijke manier kapot (schijn razernij)
een getuigenis van een hond die aan aujezsky gestorven is lees je hier http://www.arrackshome.nl/nl/arrack.htm .

uiteraard zit er afval in hondenbrokken, 't is maar te zien wat je als afval beschouwt. kippen worden ook gevoerd met afval, varkens ook. Barfers geven ook afval aan hun honden. of is het zo, wanneer brokkenproducenten rundermaag verwerken, dat het dan afval is, en wanneer barfers dit gebruiken, dat het dan geen afval is :roll: ?
danja
Actief
Contacteer:

Nee, dat vind ik geen afval, maar als je het verhaal leest over Waarheid over hondenbrokken, dan gaan je haren toch ook overend staan.
Als ze beesten verwerken die huisdieren zijn geweest en door wat voor omstandigheden ook zijn overleden etc. etc.. Nee ik vindt dit niet thuis horen in hondenbrokken. :ok:
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

danja schreef:Nee, dat vind ik geen afval, maar als je het verhaal leest over Waarheid over hondenbrokken, dan gaan je haren toch ook overend staan.
Als ze beesten verwerken die huisdieren zijn geweest en door wat voor omstandigheden ook zijn overleden etc. etc.. Nee ik vindt dit niet thuis horen in hondenbrokken. :ok:
inderdaad, van dat verhaal 'de waarheid over hondenbrokken' gaan mijn haren overeind staan, gewoon maar omdat er mensen zijn die dergelijke leugens voor waarheid durven verspreiden. Het is gewoon crapuleus of zwakzinnig.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

mechelaar_fan schreef:hondenvoer is niet geschikt voor menselijke consumptie, maar het is eetbaar, en een occasionele inname van hondenvoer is zeker niet schadelijk voor de mens, ook niet voor een dreumes van 2. Indien dit wel zo zou zijn, dan waren de hondenvoerfabrikanten al lang failliet door de talloze schadeclaims.
dan was ik ook dood geweest, want ik at ook altijd brokken van onze vorige hond :mrgreen: :mrgreen: en nee niet 1 brok, elke dag een handje ofzo :eek: :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:dat is een goed antwoordt.
je hebt afval en afval.

Waarom mag er dan wel gefilmd worden bij Energique en bij een ander diervoedersvlees verwerkings bedrijf niet????

Daar wil je op 2 kilo meter afstand al rechtsomkeers maken. Zo erg stinkt het er.

Ze maken een brok die voor de hond niet smakkelijk is en dan overgieten ze dat met het afgekookte vet, dan begint het enigszins smakkelijk te worden voor honden. :wink:
ben je er geweest? Zo ja bij welke en hoeveel bedrijven?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ien
Erelid
Contacteer:

danja schreef:Nee, dat vind ik geen afval, maar als je het verhaal leest over Waarheid over hondenbrokken, dan gaan je haren toch ook overend staan.
ach toe zeg..de brokken industrie zit ook niet stil..zoek nu eens iets op van de laatste ontwikkelingen en geen oud nieuws. :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maar ik geloof niet alles wat ik lees... :roll:
en waarom mag een huisdier niet verwerkt worden in diervoeder en een paard of rund wel? :denken:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:rauw varkenvlees kan besmet zijn met het aujezsky virus. Van dit virus gaan honden op enkele dagen tijd op een vreselijke manier kapot (schijn razernij)
niet alleen honden,idem paarden,katten ,koeien enz.
ausjesky is hier in nederland en ook in Duitsland onder controle
is te lezen op www.minlnv.nl
een getuigenis van een hond die aan aujezsky gestorven is lees je hier http://www.arrackshome.nl/nl/arrack.htm .
een verhaal hoe verschrikkelijk ook ..van 10 jaar geleden.

.
Barfers geven ook afval aan hun honden. of is het zo, wanneer brokkenproducenten rundermaag verwerken, dat het dan afval is, en wanneer barfers dit gebruiken, dat het dan geen afval is :roll: ?
Nee..het gaat om ander afval en dat weet jij ook best,afval wat wij onze honden als speeltje geven..de looppoten,hoefjes,eendenkopjes enz.
dat heeft geen/weinig voedingswaarde.
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

http://www.aid.nl/AIDNIEUWS0045?query=destructie

Hoe vaak komt het nog voor dat afgekeurd afval in de diervoeding verdwijnt???

Dit is van 2002. Ik heb ook nog een bericht van 2003. :denken:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:http://www.aid.nl/AIDNIEUWS0045?query=destructie

Hoe vaak komt het nog voor dat afgekeurd afval in de diervoeding verdwijnt???

Dit is van 2002. Ik heb ook nog een bericht van 2003. :denken:
2002.... :19: we leven nu bijna in 2005 :roll:

en slachtafval is dus bij voorbaat afgekeurd afval?slachtafval is niet geschikt voor MENSELIJKE consumptie....
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

slachtafval is dus bij voorbaat afgekeurd afval?slachtafval is niet geschikt voor MENSELIJKE consumptie....

Nu zeg je het zelf, en dat voer jij wel aan je honden :neenee:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:Nu zeg je het zelf, en dat voer jij wel aan je honden :neenee:
ja een hond is nog steeds geen mens, penslappen zijn ook slachtafval en worden gewoon gegeven, botten etc. is ook slachtafval... :roll:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... lachtafval

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... lachtafval

wat geef jij je hond? alleen biefstuk ofzo? :19:
of eet jij ook penslappen?
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Je hebt wel slachtafval en afval.
Slachtafval is voor menselijke productie, maar wij willen dat niet eten, dus is het goed voor de honden. AFVAL is troep halsbanden, oorlabels etc.

Je moet wel eerst even aandachtig lezen en je ergens in willen verdiepen, voor je onnodige antwoorden gaat geven. :19:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

http://www.duitseherders.com/hondenbrok.htm

LEZEN<LEZEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :boos:

En zo staan er nog meer op het INTERNET
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

danja schreef:http://www.duitseherders.com/hondenbrok.htm

het artikel is niet echt ernstig, er wordt nogal veralgemeend.

Er zijn inderdaad slechte hondenbrokken, maar zelfs daarin zit geen slachtafval dat niet voor consumptie bestemd is, vlees van zieke dieren moet worden vernietigd. en de controles zijn niet min.
in slechte hondenbrokken zit soya-eiwit en het wordt opgevuld met zand, beendermeel enz... maar in een goede brok zit geen soya (bv farm food, eukanuba, proplan, royal canin, advanced, bento kronen, enz... geen soya!)
Het is gewoon kinderachtig te zeggen dat de brokken hun smaak krijgen door het vet dat erover wordt gespoten. Weet jij waarom een Charolais-biefstuk met de intramusculaire vetadertjes zo lekker is? Omdat het vet het aroma geeft. er is niets mis aan dat vet over de brokken gesproeid wordt.
Laatst gewijzigd door mechelaar_fan op 31 okt 2004 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
danja
Actief
Contacteer:

http://www.wereldhonden.nl/verwerkingsindustrie.htm

Zou het bij ons er nou echt anders aan toe gaan denken jullie???? :denken:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Wat is er zo belachelijk aan. Het afval moet je toch ergens laten, toch :denken:
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

niet in hondenvoer!!!
mechelaar_fan
Zeer actief

ik zou graag willen barfen, maar met de onzin die ik van die barfers allemaal verneem, durf ik geen enkel van hun recepten gebruiken. ik hou het dan maar bij brokken, ben ik veel veiliger.
en je zou verbaasd staan kijken, moest je weten waarvoor slachtafval allemaal gebruikt wordt.
danja
Actief
Contacteer:

Als ik op de meeste hondenbrokken zakken lees en ook het kattenvoer, dan staat er dat er bijv. 15% kip en 10% rund, dan is dit al hoog qua vlees. Wat is die andere 75% dan. Dat vraag ik me af :denken:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:http://www.duitseherders.com/hondenbrok.htm

ja dat heb je geloof ik al vaker gezegd.. maar ik weet niet hoe het bij jou gaat ik geloof niet alles wat er geschreven wordt, eerst komen met duidelijke bewijzen...anders geloof ik er de ballen van...
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Ik geef Energique en einde van de maand gaan we naar de Rai in a'dam en dan gaan we door naar een dierenwinkel waar ze Carnibest verkopen. Hier bij ons in de buurt is het niet te krijgen jammer genoeg. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”