Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 nesten binnen een tijdspanne van 5 maanden?
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
2 nesten binnen een tijdspanne van 5 maanden?
Even een vraagje van biologische aard. Kan het zo zijn dat een moederhond opnieuw kinderen baart 5 maanden na het vorige nest? Is dit theoretisch/biologisch mogelijk? Graag geen morele discussie hier, want we zullen het er allemaal over eens zijn dat dit zeer fout gedrag is, als men binnen een paar maanden een vrouwtje opnieuw laat bevruchten, mocht dit mogelijk zijn.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoeft geen injectie te zijn. Er zijn teven die om de 4/5 maanden loops zijn.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- little-wolf
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Pup uit nest 1 geboren half maart, pup uit nest 2 laten we zeggen 1 september (als de honden al weg mogen bij 7 weken), daar zit dus 5,5 maand tussen, ca 24 weken. 9 weken drachtig zijn, wat betekent zwangerschap na 13 tot 15 weken: dus dat kan?!!!! Beestachtig!!!
Kun je hier iets tegen doen? Heb echt de neiging die kennel leeg te halen en die honden een leuk leven te geven! Ik bedoel natuurlijk, doet de dierenbescherming hier iets mee?
Kun je hier iets tegen doen? Heb echt de neiging die kennel leeg te halen en die honden een leuk leven te geven! Ik bedoel natuurlijk, doet de dierenbescherming hier iets mee?
Juist NIET doen dus!!!Zhenga schreef:Kun je hier iets tegen doen? Heb echt de neiging die kennel leeg te halen en die honden een leuk leven te geven! Ik bedoel natuurlijk, doet de dierenbescherming hier iets mee?
Fijn die fokker met zijn/haar puppies de rug toe keren. Door de puppies daar weg te halen werk je de broodfokkerij alleen maar in de hand.
De fokker is de pups toch kwijt en daar gaat het hem/haar toch om??? Pas als hij/zij de pups niet kwijt kan gaat zoiemand nadenken of het nog wel zinvol is om zo veel te fokken.
Dus, handjes in je zakken houden en NIET doen!!!!
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Martijn,Martijn schreef:Je kunt er denk ik niets tegen doen want twee nesten achter elkaar mag gewoon.
Volgens mij maak je nu een fout, hoor. Een teef mag geen twee loopsheden achter elkaar gedekt worden, volgens mij. Daar moet tenminste één loopsheid en minimaal één jaar tussen zitten. Of zal dat per rasvereniging verschillen? Bij de N.D.D.C. mag het in elk geval niet.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Van de Raad van Beheer mag allesScooby schreef:Hoi Martijn,Martijn schreef:Je kunt er denk ik niets tegen doen want twee nesten achter elkaar mag gewoon.
Volgens mij maak je nu een fout, hoor. Een teef mag geen twee loopsheden achter elkaar gedekt worden, volgens mij. Daar moet tenminste één loopsheid en minimaal één jaar tussen zitten. Of zal dat per rasvereniging verschillen? Bij de N.D.D.C. mag het in elk geval niet.

Als de teef in een goede conditie is is 2 nesten achter elkaar ook geen probleem, bij een groot nest zou ik er persoonlijk de voorkeur aan geven eerst een loopsheid over te slaan.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Dank jullie wel voor jullie gedachten over dit onderwerp. Ik kan het inderdaad maar beter laten rusten. Baal alleen dat ik zelf ooit in die fokker ben gestonken (heb wel de allerliefste hond!!!!). Met leeg halen bedoelde ik overigens niet: betalen. Maar gewoon een illegale manier
Nee, ook dat zal ik niet doen, is net zo min goed. Ik hoop inderdaad dat deze fokker wijzer zal worden als mensen zo wijs zullen zijn hier niet meer te kopen. Wijzer dan ik toen was. Ik ben wel wijzer geworden gelukkig.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
want bij een border fokker is het erger als bij een ander ras? of omdat je ze dan misschien kent?Tamara/Bayko schreef:Danielle schreef:Ach het kan dus wel, hoor net het verhaal van een teef die vandaag gedekt is, haar pup uit het vorige nest is nu 18 weken.........Geen border fokker hoop ik? Erg prettig voor de teef zoiets
Tuurlijk is het bij ieder ras (of kruising) even erg als een teef zo uitgemolken wordt. Maar ben inderdaad wel benieuwd welke fokker dat dan is, dan weet ik tenminste waar ik erg ver bij vandaan moet blijvenyamie schreef:want bij een border fokker is het erger als bij een ander ras? of omdat je ze dan misschien kent?Tamara/Bayko schreef:Danielle schreef:Ach het kan dus wel, hoor net het verhaal van een teef die vandaag gedekt is, haar pup uit het vorige nest is nu 18 weken.........Geen border fokker hoop ik? Erg prettig voor de teef zoiets

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dan snap ik je , wou het ff zeker weten...Tamara/Bayko schreef:Tuurlijk is het bij ieder ras (of kruising) even erg als een teef zo uitgemolken wordt. Maar ben inderdaad wel benieuwd welke fokker dat dan is, dan weet ik tenminste waar ik erg ver bij vandaan moet blijvenyamie schreef:want bij een border fokker is het erger als bij een ander ras? of omdat je ze dan misschien kent?Tamara/Bayko schreef:Danielle schreef:Ach het kan dus wel, hoor net het verhaal van een teef die vandaag gedekt is, haar pup uit het vorige nest is nu 18 weken.........Geen border fokker hoop ik? Erg prettig voor de teef zoiets
Lekker egoistisch, zo iemand

yamie schreef:dan snap ik je , wou het ff zeker weten...Tamara/Bayko schreef:Tuurlijk is het bij ieder ras (of kruising) even erg als een teef zo uitgemolken wordt. Maar ben inderdaad wel benieuwd welke fokker dat dan is, dan weet ik tenminste waar ik erg ver bij vandaan moet blijvenyamie schreef:want bij een border fokker is het erger als bij een ander ras? of omdat je ze dan misschien kent?Tamara/Bayko schreef:Geen border fokker hoop ik? Erg prettig voor de teef zoiets
Lekker egoistisch, zo iemand

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- bramtim
- Actief
Aljeblieft, geef deze fokker aan bij de rasvereniging!!Zhenga schreef:Dank jullie wel voor jullie gedachten over dit onderwerp. Ik kan het inderdaad maar beter laten rusten. Baal alleen dat ik zelf ooit in die fokker ben gestonken (heb wel de allerliefste hond!!!!). Met leeg halen bedoelde ik overigens niet: betalen. Maar gewoon een illegale manierNee, ook dat zal ik niet doen, is net zo min goed. Ik hoop inderdaad dat deze fokker wijzer zal worden als mensen zo wijs zullen zijn hier niet meer te kopen. Wijzer dan ik toen was. Ik ben wel wijzer geworden gelukkig.
Ik zou zelf geen actie ondernemen, maar gvd geef hem aan ! Dit is niet goed voor de RR (voor elk ras!)
Groetjes Wendy, Gwyn, Kijani en Maliki
* Scott **
* Scott **
Daar wordt toch niks tegen gedaan.bramtim schreef:Aljeblieft, geef deze fokker aan bij de rasvereniging!!Zhenga schreef:Dank jullie wel voor jullie gedachten over dit onderwerp. Ik kan het inderdaad maar beter laten rusten. Baal alleen dat ik zelf ooit in die fokker ben gestonken (heb wel de allerliefste hond!!!!). Met leeg halen bedoelde ik overigens niet: betalen. Maar gewoon een illegale manierNee, ook dat zal ik niet doen, is net zo min goed. Ik hoop inderdaad dat deze fokker wijzer zal worden als mensen zo wijs zullen zijn hier niet meer te kopen. Wijzer dan ik toen was. Ik ben wel wijzer geworden gelukkig.
Ik zou zelf geen actie ondernemen, maar gvd geef hem aan ! Dit is niet goed voor de RR (voor elk ras!)
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Als er gegronde klachten zijn wel, hoor.Tamara/Bayko schreef:Daar wordt toch niks tegen gedaan.bramtim schreef:Aljeblieft, geef deze fokker aan bij de rasvereniging!!Zhenga schreef:Dank jullie wel voor jullie gedachten over dit onderwerp. Ik kan het inderdaad maar beter laten rusten. Baal alleen dat ik zelf ooit in die fokker ben gestonken (heb wel de allerliefste hond!!!!). Met leeg halen bedoelde ik overigens niet: betalen. Maar gewoon een illegale manierNee, ook dat zal ik niet doen, is net zo min goed. Ik hoop inderdaad dat deze fokker wijzer zal worden als mensen zo wijs zullen zijn hier niet meer te kopen. Wijzer dan ik toen was. Ik ben wel wijzer geworden gelukkig.
Groetjes, Karen
- bramtim
- Actief
Zeker weten dat er iets aan gedaan kan worden. Als Zhenga ze niet aangeeft, wil ik de fokker wel aangeven bij de rrcn. Fokkers worden goed in de gaten gehouden en nooit nestbemiddeling. Als het een broodfokker word is het moelijker, maar dat weten we hier niet.Scooby schreef:Als er gegronde klachten zijn wel, hoor.Tamara/Bayko schreef:Daar wordt toch niks tegen gedaan.bramtim schreef:Aljeblieft, geef deze fokker aan bij de rasvereniging!!Zhenga schreef:Dank jullie wel voor jullie gedachten over dit onderwerp. Ik kan het inderdaad maar beter laten rusten. Baal alleen dat ik zelf ooit in die fokker ben gestonken (heb wel de allerliefste hond!!!!). Met leeg halen bedoelde ik overigens niet: betalen. Maar gewoon een illegale manierNee, ook dat zal ik niet doen, is net zo min goed. Ik hoop inderdaad dat deze fokker wijzer zal worden als mensen zo wijs zullen zijn hier niet meer te kopen. Wijzer dan ik toen was. Ik ben wel wijzer geworden gelukkig.
Groetjes Wendy, Gwyn, Kijani en Maliki
* Scott **
* Scott **
Nou dan is het daar beter geregeld dan bij 'onze' RV.bramtim schreef:Zeker weten dat er iets aan gedaan kan worden. Als Zhenga ze niet aangeeft, wil ik de fokker wel aangeven bij de rrcn. Fokkers worden goed in de gaten gehouden en nooit nestbemiddeling. Als het een broodfokker word is het moelijker, maar dat weten we hier niet.Scooby schreef:Als er gegronde klachten zijn wel, hoor.Tamara/Bayko schreef:Daar wordt toch niks tegen gedaan.bramtim schreef: Aljeblieft, geef deze fokker aan bij de rasvereniging!!