Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
............
Moderator: moderatorteam
- rebecca
- Vaste gebruiker
- Patrol
- Zeer actief
Ok, ik ben een volstrekte leek en doe nog niet eens zo lang mee op dit forum en heb inmiddels al vaak genoeg gelezen dat er mensen flink worden aangevallen omdat ze een stamboomloze ( kruising ) fokken en terecht..... Nog niet eerder heb ik mij in deze discussie gemengt, maar eens moet de eerste keer zijn ( helaas )
Wat ik mij regelmatig afvroeg tijdens het lezen van de voorgaande discussie is het volgende:
De argumenten zijn redelijk helder om het niet te doen, maar vertel jij nu eens duidelijk en kort waarom je dat nest fokt. Gewoon ´simpel´ even vertellen waarom jij dat nest fokt......
Wat ik mij regelmatig afvroeg tijdens het lezen van de voorgaande discussie is het volgende:
De argumenten zijn redelijk helder om het niet te doen, maar vertel jij nu eens duidelijk en kort waarom je dat nest fokt. Gewoon ´simpel´ even vertellen waarom jij dat nest fokt......

- rebecca
- Vaste gebruiker
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hartstikke leuk...rebecca schreef:ik fok dit nestje omdat: ikzelf graag een puppie van mijn eigen honden wil hebben omdat zij erg lieve, vrolijke en mooie honden zijn en ook wel meer liefhebbers heb die ook wel belang bij een hondje zouden hebben.
Wat ik me afvraag, is of je weet wie de ouders van je teefje zijn. Als je die niet weet, weet je dus ook niet wat je fokt en heb je zelfs kans dat beide ouderdieren familie van elkaar zijn. Niet zo handig....
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik kan me voorstellen dat je erg graag een pup hebt van je eigen honden.rebecca schreef:ik fok dit nestje omdat: ikzelf graag een puppie van mijn eigen honden wil hebben omdat zij erg lieve, vrolijke en mooie honden zijn en ook wel meer liefhebbers heb die ook wel belang bij een hondje zouden hebben.
Maar dat kan je toch niet maken t.o.v. andere mensen, stel je voor dat die pups ziek worden, wat dan ? Hoe ga je dat uitleggen aan die mensen die ook een lieve pup wilden en de'r van houden.
Als je aan die mensen verteld dat je hen geen zekerheid kan geven omdat je de stamboom niet weet willen ze die pups niet.
Dat legt toch een zware verantwoordelijkheid bij je ?
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mol
- Zeer actief
je bent echt en dan ook echt te dom voor woorden, gaverdammerebecca schreef:ik fok dit nestje omdat: ikzelf graag een puppie van mijn eigen honden wil hebben omdat zij erg lieve, vrolijke en mooie honden zijn en ook wel meer liefhebbers heb die ook wel belang bij een hondje zouden hebben.
je fokt er lukraak oplos omdat JIJ een puppie wil van je eigen troep, en de rest van de puppen dan? intereseert je dat niet? en ga nou niet zeggen dan hou ik die ook want dat is gewoon dom weg niet mogelijk want je kan namelijk echt niet een stuk of 10 puppen tergelijkertijd opvoeden en wereld wijs maken.
en LIEFhebber mens praat nou eens naar je verstand welke lief hebbers, je combinatie is gewoon gemaakt uit jou eigen hebzucht er zi totaal geen meerwaarde aan het nest je verbeter je ras er niet eens mee want die kijk heb je er niet eens voor, als dat wel het geval had geweest had je dit wel uit je hoofd gelaten om zomaar een combinatie te maken tussen je eigen honden want dan had je wel ff door gespaart voor een hond met stamboom die op show ook nog eens goed uit de verf komt.
mol
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
rebecca schreef:nou ja goed jullie lezen het ook maar hoe het jullie uitkomt zal mij allemaal een rotzorg wezen. ik had eerst de indruk dat dit een gezellig forum was maar die indruk is er voor mij al wel weer af en niet omdat ik niet tegen kritiek kan daar kan ik heel goed tegen alleen de manier waarop sommigen dat doen (en daar bedoel ik echt niet iedereen mee)vind ik echt geen manier van met mensen om gaan.
zoals jij met je honden omgaat betreft het fokken, is geen manier om met dieren om te gaan.
en als we het hebben over niet willen kennen dan denk ik dat je over jezelf praat. want het ging hier helemaal niet over stamboom ja of nee dus ik snap ook niet waar jullie je allemaal zo druk om maken als je je dan ergens druk over willen maken ga dan beginnen bij mensen die gevaarlijke rassen kruisen.
maakt niet uit waar t over ging. het heeft met elkaar te maken. en het was duidelijk te lezen. en nee, je vroeg er niet naar. maar het werd opgemerkt. en je gaat er zelf op in. je vind dat je nogal goed bezig bent. alles behalve dat...
wat zijn nu weer gevaarlijke rassen?![]()
want ondanks dat doeska geen stamboom heeft weet ik wel dat haar ouders die wel hadden en dat ze dus wel raszuiver is net als de reu.
maar je heb niet gekeken wat daar in de lijnen voorkomt qua ziektes.
- little-wolf
- Zeer actief
wanneer doet iemand er wel slecht aan volgens jou?rebecca schreef:nee ik heb nog geen 12 mensen die een puppie zouden willen maar die komen er vast wel en als ik die niet vind dan zoek ik dan wel weer een oplossing en nogmaals ik vind niet dat ik er slecht aan doe anders had ik haar niet laten dekken.
- little-wolf
- Zeer actief
je weet niet wat er in de lijnen zit. misschien is er wel iets wat ze niet zo lief kan maken. daar wel es aan gedacht?rebecca schreef:ik fok dit nestje omdat: ikzelf graag een puppie van mijn eigen honden wil hebben omdat zij erg lieve, vrolijke en mooie honden zijn en ook wel meer liefhebbers heb die ook wel belang bij een hondje zouden hebben.
- rebecca
- Vaste gebruiker
als je nou goed gelezen had had je ook geweten dat ik wel in het bezit ben van een hond die goed op de shows is uitgekomen. namelijk de reu en ik heb ook niet gezegd dat ik tien honden ging houden en jullie weten allemaal wel dat een stamboom geen garantie is voor gezondheid. en dat ik ook niet van plan ben om jaar op jaar een nestje te fokken voor het geld.
- little-wolf
- Zeer actief
zucht. blok beton voor je kop?rebecca schreef:als je nou goed gelezen had had je ook geweten dat ik wel in het bezit ben van een hond die goed op de shows is uitgekomen. namelijk de reu en ik heb ook niet gezegd dat ik tien honden ging houden en jullie weten allemaal wel dat een stamboom geen garantie is voor gezondheid. en dat ik ook niet van plan ben om jaar op jaar een nestje te fokken voor het geld.
je weet totaal niet wat er in de lijnen van je teef zit. misschien zit er ergens agressie in wat in jou nest naar boven komt.
- kelly 1981
- Zeer actief
- angelmelati
- Zeer actief
- angelmelati
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ik kan nie volgen hoor, als de ouders een stamboom hebben heeftangelmelati schreef:dus ze kan wel kijken wat er in de lijnen zit van haar teef want de ouder-dieren hebben een stamboom!!!want ondanks dat doeska geen stamboom heeft weet ik wel dat haar ouders die wel hadden en dat ze dus wel raszuiver is net als de reu.
de teef er toch één ????
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- angelmelati
- Zeer actief
- rebecca
- Vaste gebruiker
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Dus ze hebbe er wel één, maar ze heeft de stamboom niet opgevraagd.angelmelati schreef:normaal wel, maar dat zal de fokker wel niet aangevraagd hebben, daarom mijn vraag kan dat niet als nog dan??
Waarom heef ze dat dan niet gedaan ?
Joehoe Rebecca, waarom vraag je die dan niet even op ?
Ben je gerustgesteld ! En dan kan je dit meegeven aan toekomstige baasjes van je pups.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- angelmelati
- Zeer actief
dus de puppen hebben een kleurfout ?? hoe moet ik dat zien??wat je hier neer zet, want ook puppen met een kleurfout van ouder-honden met stamboom, kunnen gewoon een stamboom krijgen!!die is gewoon niet aangevraagd had volgens mij iets met de kleuren te maken maar daar weet ik het fijne ook niet van.
dus ik zou zeggen vraag hem aan, zodat je je kopers van je pups ook een stamboom kan mee geven!!
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Met een kleurfout kan je toch nie meedoen aan shows ??angelmelati schreef:dus de puppen hebben een kleurfout ?? hoe moet ik dat zien??wat je hier neer zet, want ook puppen met een kleurfout van ouder-honden met stamboom, kunnen gewoon een stamboom krijgen!!die is gewoon niet aangevraagd had volgens mij iets met de kleuren te maken maar daar weet ik het fijne ook niet van.
dus ik zou zeggen vraag hem aan, zodat je je kopers van je pups ook een stamboom kan mee geven!!
Die moeten toch kleurzuiver zijn of ben ik mis ?
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- angelmelati
- Zeer actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nee, stamboom kan alleen door de fokker van het nest worden aangevraagd. En verder moet dan de dekking binnen een aantal dagen bij de RvB zijn aangegeven.angelmelati schreef:ik las ergens in diet topic dat de stamboomloze teef de ouder-honden wel een stamboom hebben, nu een vraag dus voor de fokkers onder ons....kan zij dan niet gewoon als nog een stamboom aanvragen voor haar teef, omdat de ouders er ook 1 hebben??!!!
- angelmelati
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
ja maar dat heeft ze niet gedaan!!!!!!!!!!!!!!angelmelati schreef:dus ze kan wel kijken wat er in de lijnen zit van haar teef want de ouder-dieren hebben een stamboom!!!want ondanks dat doeska geen stamboom heeft weet ik wel dat haar ouders die wel hadden en dat ze dus wel raszuiver is net als de reu.
- little-wolf
- Zeer actief
- angelmelati
- Zeer actief
- kelly 1981
- Zeer actief
- rebecca
- Vaste gebruiker
ik zal nog een keer reageren op de stamboom het was misschien inderdaad beter geweest om te fokken met een hond met stamboom.
maar goed die heeft ze niet en daar is dus nu niks meer aan te doen en dan kunnen jullie schelden wat jullie willen maar dat helpt toch niks meer.
maar even los van mijn honden een ziekte als bijvoorbeeld addison kan je toch ook niet van een stamboom halen, want dat had die vorige hond van mij en daar was niemand van op de hoogte dus ook al is er ziekte dat kan je dan toch niet gewaar worden.
maar goed die heeft ze niet en daar is dus nu niks meer aan te doen en dan kunnen jullie schelden wat jullie willen maar dat helpt toch niks meer.
maar even los van mijn honden een ziekte als bijvoorbeeld addison kan je toch ook niet van een stamboom halen, want dat had die vorige hond van mij en daar was niemand van op de hoogte dus ook al is er ziekte dat kan je dan toch niet gewaar worden.
- Patrol
- Zeer actief
Nou dat is nog eens een goed argument!!!rebecca schreef:ik fok dit nestje omdat: ikzelf graag een puppie van mijn eigen honden wil hebben omdat zij erg lieve, vrolijke en mooie honden zijn en ook wel meer liefhebbers heb die ook wel belang bij een hondje zouden hebben.
Behalve hetgeen Mol al schreef over het ras en jouw aandeel eraan (
En je zogenaamde 2de argument staat bol van de suggestie.....ook wel belang..... wat koop je daarvoor???
Kortom:
Laatste vraag: heb jij nu wellicht een beetje door wat de mensen je op dit fora duidelijk willen maken.........??